E10 soveltuvuus Can-Am malleihin

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
Saminiki
6WD
Viestit: 590
Liittynyt: 09 Maalis 2012 08:14
Mönkijä:: 850XP T3
Paikkakunta: Heinola

Re: E10 soveltuvuus Can-Am malleihin

Viesti Kirjoittaja Saminiki »

Itse oon kyl sitä mieltä et loppujen lopuksi näis menee niin vähän bensaa et miks ei tankkais aina parasta? Eli jos saatavilla V-poweria ni sitä mut jos ei ni sit 98E:tä. Kuitenki vuositasolla euroja säästyy noin 100-200. Ainaki itsellä kun työmatkat kamppeella ajelen. Eli eipä juurikaan eroa. Tehoeroissa en oo kyl nähny mitää suurempaa eroa. V-Power vs. 95E10 niin saattais jotain eroja olla...
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
BeePee
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 14 Huhti 2014 09:35
Mönkijä:: Can-Am Outlander Max G2
Paikkakunta: Päijät-häme

Re: E10 soveltuvuus Can-Am malleihin

Viesti Kirjoittaja BeePee »

Etanolille nämä on specsattu koska myös 98:ssa on etanolia. Eli ei ne räjähdä tahi sula jos vaikka 95:llä ajaa. Tosin, eivät mukaudu polttoaineen oktaanimuutoksiin - tarkoittaa että säädetty 98:lle = 95:llä on tehoja himpun vähemmän käytössä.

Säästääkö sillä sitten mitä, jokainen osaa sen itte laskea.
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: E10 soveltuvuus Can-Am malleihin

Viesti Kirjoittaja poke »

Heitetäänpä tänne nyrkkisääntö, nimimerkillä "kolme sarjaa suuttimia tukossa ja kerran koko linjaston putsanneena tankkia myöten".

Mitä vähemmän ajat, sitä vähemmän etanolia polttoaineessa.

Meikäläinen tankkaa kömpijäänsä nykyjään vähintään V-poweria, surullisen E-85 kokkeilun jälkiin.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Vastaa Viestiin