Sivu 1/2
Can-Am kylmäkäynnistys
Lähetetty: 24 Helmi 2011 14:13
Kirjoittaja Janos83
Mulla on tuollanen Outlander 400 -2010, ja sen kanssa on ollu paljon vaikeuksia käynnistämisen kanssa kovemmilla pakkasilla. Pakkanen ku kipuaa sinne reiluun -20 asteeseen, niin ei lähe helpolla käyntiin. Se joko lupaa, mutta ei lähe käyntiin, tai sitten se lähtee käyntiin, mutta sammuu muutaman sekunnin päästä. Lauhemmalla kelillä ei sitten ole tuota ongelmaa. Olen käyttänyt 2 kertaa sitä takuuhuollossa. Ekana talvena sanottiin että ei ole mitään vikaa, eikä sille kyllä kummempia siellä takuuhuollossa tehtykään. Nyt käytin muutama päivä sitten perushuollossa mönkkäriä ja sanoin taas samasta asiasta, niin nyt kyllä huoltomies oli asialla ja yritti ottaa selvää, että onko mitään tehtävissä. No eipä se sitten kumminkaan sille mitään osannu tehä ja oli maahantuojalta asti sanottu että ei sille voi mitään tehä, että kyllä se käyntiin pitäis lähteä. No niinhän se pitäis lähteä, mutta kun se ei lähe!
Onko kellään ollu samanlaista ongelmaa ja jos on, niin miten ratkennut, jos on ratkennut? Ja vinkkejä otetaan vastaan, miten pystyis parantamaan käynnistämistä.
Re: Can-Am kylmäkäynnistys
Lähetetty: 24 Helmi 2011 14:30
Kirjoittaja Koheltaja
400 ei ole tuttu mutta V2 koneissa on monesti auttanut kun on tulpat vaihdettu NGK Iridium tulppiin, sen jälkeen on hörähtänyt käyntiin aina kun käskee.
Re: Can-Am kylmäkäynnistys
Lähetetty: 24 Helmi 2011 16:13
Kirjoittaja Janos83
Kiitti tiedosta. Näyttäs vakiotulppa olevan DCPR8E, niin ilmeisesti sitten tuo iridium versio on DCPR8EIX. Pitääpä käydä ostoksilla...
Re: Can-Am kylmäkäynnistys
Lähetetty: 24 Helmi 2011 20:01
Kirjoittaja patkaa
Kerrohan sitten vaikuttiko tulpan vaihto kun itselläkin samaisessa outissa kylmällä kelillä hankala saada käyntiin.
Tosin seisonut pari viikkoa pakkasessa..
Akkukin oli päässyt tyhjiin eikä jaksanut startata.
Re: Can-Am kylmäkäynnistys
Lähetetty: 24 Helmi 2011 21:21
Kirjoittaja ATC
Ei parane moittia, oma tärähtää aina tulille vaikka olisi pakkasta tahi viikon seisokki pakkasessa ja kaverin nelisatku on seissyt pihalla kuukauden pressun alla pakkasessa ja kertalaakista tulille. Pitää muistaa että kääntää virran suoraan ääriasentoon ettei valot pala ja odottaa sen polttoainepumpun surinan lakkaamisen ja sitten nappi pohjaan ja pitää sen siellä niin kauan että käy varmasi niin pitäisi alkaa papattaan.
Startti ei tuosta ota itseensä ja starttauksen aikana ruisku antaa rikkaamman seoksen joten pitää vaan sen napin pohjassa...

Re: Can-Am kylmäkäynnistys
Lähetetty: 24 Helmi 2011 22:20
Kirjoittaja kimmop
Onkohan tuohon 400 vielä tullut päivityksiä kylmäkäynnistys ohjelmaan. Omaan 2010 650 tuo ohjelman päivitys auttoi. Ihan mielenkiinnosta onko tankissa 98 vai e10 bensaa?
Re: Can-Am kylmäkäynnistys
Lähetetty: 24 Helmi 2011 22:24
Kirjoittaja patkaa
Ainoastaan 98 bensiiniä olen tankkaillut.
Katsotaan miten huomenna cana starttaa kun on ollut peitteen alla yön

nyt -22 astetta..
Re: Can-Am kylmäkäynnistys
Lähetetty: 25 Helmi 2011 08:07
Kirjoittaja Koheltaja
Älä koske kaasuun ennen kun kone päkättää kunnolla, jos käynnistyksen aikana antaa kaasua niin ruisku ei tiedä mitä tekee ja peli lähtee huonosti käyntiin. Jos kone sammuu heti käynnistyksen jälkeen niin virrat hetkeksi pois että ECU nollaantuu, muuten voi joutua sahaamaan hetken aikaa ennen kun ruisku arpoo uudet arvot käynnistykseen. Aika perusjuttuja ruiskukoneissa, oli alla mönkijä tai auto.
Re: Can-Am kylmäkäynnistys
Lähetetty: 25 Helmi 2011 10:07
Kirjoittaja Janos83
Joo minäpä kerron sitte että oliko apua, vaikka nyt ilma lauhtu reiluun -10 asteeseen, että nyt taas sitten ei ole muutenkaan ongelmia. Kaverilta ei löytyny hyllystä kyseistä tulppaa, mutta tulee varmaan tänään.
ATC kirjoitti:Pitää muistaa että kääntää virran suoraan ääriasentoon ettei valot pala ja odottaa sen polttoainepumpun surinan lakkaamisen ja sitten nappi pohjaan ja pitää sen siellä niin kauan että käy varmasi niin pitäisi alkaa papattaan.
Startti ei tuosta ota itseensä ja starttauksen aikana ruisku antaa rikkaamman seoksen joten pitää vaan sen napin pohjassa...

Juurikin näin olen startannut, mutta ei apua... Ja starttaan myös lämpimämmällä ilmalla aina siihen asti että varmasti käynnissä.
kimmop kirjoitti:Onkohan tuohon 400 vielä tullut päivityksiä kylmäkäynnistys ohjelmaan. Omaan 2010 650 tuo ohjelman päivitys auttoi. Ihan mielenkiinnosta onko tankissa 98 vai e10 bensaa?
98 aina tankissa...
Koheltaja kirjoitti:Älä koske kaasuun ennen kun kone päkättää kunnolla, jos käynnistyksen aikana antaa kaasua niin ruisku ei tiedä mitä tekee ja peli lähtee huonosti käyntiin. Jos kone sammuu heti käynnistyksen jälkeen niin virrat hetkeksi pois että ECU nollaantuu, muuten voi joutua sahaamaan hetken aikaa ennen kun ruisku arpoo uudet arvot käynnistykseen. Aika perusjuttuja ruiskukoneissa, oli alla mönkijä tai auto.
En koske kaasuun. Jos ei lähe käyntiin, laitan virrat pois ja annan vähä aikaa olla, ja uusi yritys, mutta kun ei auta... Aika helpostihan tuo sotkee tulpan ja sen jälkeen sitä on turha yrittääkkään käyntiin, siis kylmällä ilmalla...
Re: Can-Am kylmäkäynnistys
Lähetetty: 25 Helmi 2011 13:59
Kirjoittaja ATC
Kiikuta laite huoltoon jos ei tulpan vaihdolla kummene, ruisku Cana käynnistyy kelillä kuin kelillä ja jos ei niin ei ole kunnossa.
Re: Can-Am kylmäkäynnistys
Lähetetty: 05 Joulu 2012 15:55
Kirjoittaja köessi
Tervehdys,
Nostellaas aihetta kun pakkaset tuli ja alkoi 2008 800 renegaden kylmäkäynnistys ongelmat. Minulla tämä kampe siis ensimmäistä talvea ja en tiedä miten on aikaisempina vuosina starttaillut.
Sama kuin Janos83:lla, käy hetken ensi startista ja sitten sammuu. Uudestaan jos yrittää niin lupailee, muttei hörähdä tulille.
Iridium-kynttilät vaihdettu kesällä ja nyt meinasin jos saan tuon puhaltimen avulla lämmitettyä/käynnistettyä niin vaihdan tavalliset tilalle ja kokeillaan niillä huomenna.
Uusi akku odottaa asennusta myös, mutta konetta tuo kyllä pyörittää vielä ihan kohtalaisesti ja kokeilin myös lisävirralla, muttei ollut vaikutusta.
Voisikohan uudemman mallin putsari, imukaula + ruiskusuuttimet aiheuttaa jotain häröilyä?
Tarvitsee varmaan alkaa vaihtaa osia alkuperäisiin, jos ei teiltä löydy muita vinkkejä.
Re: Can-Am kylmäkäynnistys
Lähetetty: 05 Joulu 2012 18:08
Kirjoittaja köessi
Työnsin kamppeen sit talliin ja vaihdoin normi kynttilät ja niillä käynnistyi ja kävi nätisti.
Akku tuli vaiheltua käynnistymisen jälkeen ja laittelin samalla ylläpitolaturin(XS3600) johdon latausta helpottamaan. Huomenna jatkuu testit ja jos ei noilla ratkennut, niin vaihdettava ne ruiskusuuttimet yms tilpehöörit ja testattava sitten.
Re: Can-Am kylmäkäynnistys
Lähetetty: 06 Joulu 2012 12:54
Kirjoittaja köessi
Tänään käynnistyi normaalisti, mutta eihän tuota pakkastakaan ollut kuin murto-osa eilisestä. Kuulostellaan nyt näillä asetuksilla seuraavia kunnon pakkasia.
Re: Can-Am kylmäkäynnistys
Lähetetty: 06 Joulu 2012 17:00
Kirjoittaja Ikaros
Mulla olis ylimääräinen akku renegadeen jos joku tarvii! Tuli ostettua uus akku kun ei kone lähteny käyntiin. Vika olikin virtalukossa

Re: Can-Am kylmäkäynnistys
Lähetetty: 07 Joulu 2012 20:05
Kirjoittaja JSSM
Minulla oli sama juttu Can-Am 400 EFI:n kanssa pakkasella. Kun meni yli 20 asteen, käyntiinlähteminen oli kysymysmerkkiä. Kerran kokeilin mielenkiinnosta n. 25 asteessa ja enpä saanut käyntiin.. Liekö vain ominaisuus, että ei lähde käyntiin kovalla pakkasella. Mutta taas toisaalta, onko järkeä noin kovalla pakkasella edes yrittää ilman lämmitystä käyntiin? Itse en ainakaan raski. Sitten kokeiltiin myös kaverin honda 350:stä, eipä sekään lähtenyt käyntiin. Mutta en kyllä ole varma oliko hondassa huono akku.