Sivu 1/52

QSC variaattorin hilppeet

Lähetetty: 31 Maalis 2011 09:22
Kirjoittaja Pihkis
Onko kellään kokemuksia tuon merkkisistä hilppeistä? Laitoin jenkkeihin s-postia ja toimituskuluineen tulisi ~300€. EPIN sais suomesta noin 200€. Onko järkiä laittaa nuin paljon rahaa likoon? Onko se sen väärti? :roll:

Re: QSC variaattorin hilppeet

Lähetetty: 31 Maalis 2011 12:26
Kirjoittaja poke
Laittaisin kysymyksen niin, että onko mitään järkeä tuhlata 200 euroa Epiin, jos 300 eurolla saa QSC:n säädettävän kitin.

Re: QSC variaattorin hilppeet

Lähetetty: 31 Maalis 2011 13:44
Kirjoittaja Pihkis
Jeps. Kiitos poke vaan rohkasusta. Sitä sitten pitää tilata tuo, josko sitä sais renen liikkuun mukavemmin. :)

Re: QSC variaattorin hilppeet

Lähetetty: 31 Maalis 2011 13:53
Kirjoittaja poke
Ollos hyvä vaan. :wink:
En toki halua EPI:ä moittia, mutta se on selkeästi alempana ravintoketjussa.

Re: QSC variaattorin hilppeet

Lähetetty: 31 Maalis 2011 14:41
Kirjoittaja gamo500
Meinaat ravinto.... :mrgreen: :mrgreen:

Re: QSC variaattorin hilppeet

Lähetetty: 31 Maalis 2011 17:40
Kirjoittaja poke
Joo, niinhän minä kirjoitin. :wink:
Tuossa sulle ,

Re: QSC variaattorin hilppeet

Lähetetty: 16 Huhti 2011 14:08
Kirjoittaja poke
Täytyypä laittaa vähän palautetta QuadShop Customsin säädettävästä kytkinkitistä, pari kittiä on eksynyt Ouluunkin. Toisesta, -10 mallin kuuspuokki outtiin 28" rengasasetuksille valmiiksi tehdassäädetystä pääsin ottamaan maisteja. Täytyypä heti kättelyssä myöntää että mieleen tuli -06 mallin kasisatasen ajat, peli tuntui todella räyhäkkäältä, kuitenkin ilman vanhan kytkimen äkäistä tarttumista, päinvastoin kytkin otti kiinni silkinpehmeästi, vaikka kytkentäkierrokset nousivatkin pari-kolmesataa kierrosta, ilmeisesti mm. onnistuneen painojen profiilin ansiosta. Hieman hämmästytti miten orkkiskytkimen voi saada noinkin hyväksi, nyt peli on todellinen leikkikalu, jolla voi helposti kikkailla ojien ylityksissä ja vauhdikkaammassakin ajossa keula kevenee riittävästi ylläreitten varalta. Kaasun pohjaan lämätessä kytkin vaihtaa heti lähes ilman viivettä optimivaihteelle. Remmin luisto pienenee oleellisesti jäykemmän kakkosjousen ansiosta, ykkösessä jousen ja painojen keskinäinen tasapaino tuntui niin hyvältä, ettei maallikko pystynyt arvioimaan miten sen paremmaksi saisi. Eihän kitti poista orkkiskytkimen perisyntiä, eli sitä että ykkösen sisempi ja ulompi lautanen pääsee pyörimään eri nopeudella. Kuulemani mukaan myös -10 kasisatanen outti muutti luonnettaan positiiviseen suuntaan ja ainakin oulun seudulla on pari sälliä jolla saattaa olla hymy hieman herkemmässä. Sanoisin että hyvästi -09 ja eteenpäin mallien huonoille kytkinasetuksille, kalvetkaa Daltonit ja EPIt, sillä tämä kitti on toistaiseksi aika pistämätön ja rahansa väärtti. Todella raskaisiin oloihin ja voimavehjeksiin on sitten heidän uusi ykköskytkimensä, joka sekin on saanut hyvää palautetta ja osoittautunut laadukkaksi sekä kestäväksi. Unohtamatta todella hyvää palvelua, jota liikkeeltä saa. =D>
http://www.quadshopcustoms.com/

Re: QSC variaattorin hilppeet

Lähetetty: 17 Huhti 2011 20:56
Kirjoittaja snakerock
Moro!
Minkälainen homma tuo variaattorin säätäminen on. Oon vähän suunnitellu jos tillais tuommosen sääjettävän kitin 800 outlanteriin 2010 malliin jossa on nyt 30" renkulat alla. Tulleeko siinä jokku säätöohojeet vai täytyykö olla enemmänki tuntemusta variaattoreista että säätäminen onnistuu? Itellä ei oo palijo variaattoreista kokemusta eikä tietua niitten sieluelämästä. :?

Re: QSC variaattorin hilppeet

Lähetetty: 17 Huhti 2011 21:30
Kirjoittaja poke
Luulen, että pääset aika vähällä tuon säätämisen kanssa, kunhan kerrot tilatessa vuosimallin, moottorin tilavuuden, viritystason ja renkaiden koon, sekä ajatko poluilla, lutakoissa vaikko molemmissa. Saat valmiiksi esisäädetyn kitin, todennäköisesti ainoaksi työksi jää asennus, testiajo ja viimeistään testin jälkeen hyväksi todetut säädöt sinetöidään käyttämällä ykkönen auki ja mukana tulevalla kierreliimalla liimataan kolmen painon säätöruuvit kiinni. :wink:
Mukana tulee toki hyvät ohjeet kaavioineen, jos esim. rengaskoko muuttuu ajansaatossa. Ohjeissakin sanotaan jotta säätötyö ei ole mitään rakettitiedettä, myös teknistä tukea saa myyjältä lyhyessä ajassa.

Re: QSC variaattorin hilppeet

Lähetetty: 18 Huhti 2011 19:30
Kirjoittaja migge70
kuinkahan tuo tilaaminen mahtaa onnistua,kun ei ole tuo lontoon kieli vahvin alue.. No kaippa mä jostain jonkun tulkin löydän.Mikähän kitti noista pitäis tilata kun ajo on sekalaista?Kun on 0-2000 ja 2000-6000 vai onko se eka sellanen säädettävä??kun ei oikein ymmärrä.

Re: QSC variaattorin hilppeet

Lähetetty: 19 Huhti 2011 12:37
Kirjoittaja patkaa
Mikähän nuista kannattaa tilata 400 -10 outtiin?
vai onko mitään vaikutusta kulkuihin?

olis mukava jos sais lähtemään paikaltaan vähä joutusammin... :D

Re: QSC variaattorin hilppeet

Lähetetty: 19 Huhti 2011 14:21
Kirjoittaja poke
Molemmille suosittelen juurikin adjustable kitin tilausta. Niinkuin aiemmin kirjoitin, ilmoittaa vuosimallin, mallin, moottorikoko ja viritystaso, sekä renkaitten koko, sekä mihin ajo painottuu, mutaan tai poluille vaiko molempiin. Maantieajo on niille vieraampi käsite ja paljon tiellä ajava saattaakin joutua hieman muuttamaan säätöjä enempi kompromissiksi, jos haluaa moottorin kierrostason kruisailuvauhdeissa normaalia maltillisemmaksi.
Jos et migge lähipiiristä löydä tulkkia, voin minäkin ruveta puhemieheksi, lontoo ei suju meitsiltäkään erityisesti, mutta on mukava vaihtaa sähköpostia QSC:n Tammi-rouvan kanssa ja saan kyllä siinä sivussa kitinkin tilattua. :D :wink:

Re: QSC variaattorin hilppeet

Lähetetty: 19 Huhti 2011 16:25
Kirjoittaja otto13
Pihkis kirjoitti:Onko kellään kokemuksia tuon merkkisistä hilppeistä? Laitoin jenkkeihin s-postia ja toimituskuluineen tulisi ~300€. EPIN sais suomesta noin 200€. Onko järkiä laittaa nuin paljon rahaa likoon? Onko se sen väärti? :roll:

Joo tulukaa keskiviikkona jääliin, jos ette pääse nii sitte pääsiäisenä, luulempa jollain olevan kytkyttimissä noita jutskia :) tiiä vaikka pääsis vertailee saatas löytyä kaveria jakamaa rahtikulujaki.

Re: QSC variaattorin hilppeet

Lähetetty: 03 Heinä 2011 21:48
Kirjoittaja Mika_M
Alkaa nuo originaalit painot olemaan niin lommoilla että jotain tarttis tehdä. Ei tunnu mukavalta kun tiellä alkaa ajelu muistuttaa vanhaa huonosti toimivaa jenkkiautomaattia, loota vaihtaa välityksiä sillon kun sattuu huvittamaan ja siten kuin sattuu huvittamaan...

Kun kerran uutta ostetaan niin mielellään samalla toki parempaa. QSC:n säädettävä kitti olisi ilmeisesti ihan hintansa arvoinen paketti. Olenko ymmärtänyt oikein, että jos rullat ovat vielä sallituissa mitoissaan (en ole vielä mitannut) niin mitään ei tuon kitin lisäksi ole pakko vaihtaa? Tilaan siis vain tuon ison veden takaa ja vaihtelen painot + vieterit?

2010 xc rene siis potilaana näissä höpinöissä.

Re: QSC variaattorin hilppeet

Lähetetty: 04 Heinä 2011 13:08
Kirjoittaja mikli
Mika_M kirjoitti:Alkaa nuo originaalit painot olemaan niin lommoilla että jotain tarttis tehdä. Ei tunnu mukavalta kun tiellä alkaa ajelu muistuttaa vanhaa huonosti toimivaa jenkkiautomaattia, loota vaihtaa välityksiä sillon kun sattuu huvittamaan ja siten kuin sattuu huvittamaan...

Kun kerran uutta ostetaan niin mielellään samalla toki parempaa. QSC:n säädettävä kitti olisi ilmeisesti ihan hintansa arvoinen paketti. Olenko ymmärtänyt oikein, että jos rullat ovat vielä sallituissa mitoissaan (en ole vielä mitannut) niin mitään ei tuon kitin lisäksi ole pakko vaihtaa? Tilaan siis vain tuon ison veden takaa ja vaihtelen painot + vieterit?

2010 xc rene siis potilaana näissä höpinöissä.
Mulla oli painoissa ihan sama tilanne. Ekaks hioin urat sileeksi, mutta varin toiminta muuttui niin paljon, että katse suuntautui varikitteihin. Joissain kiteissä ei tuu kuin 3 painoo mukana, jotenka vaihtoehdoiksi nousivat EPI ta QSC. Sit osui eteen Mönkältä ylimääräiseksi jäänyt säädettävä QSC:n kitti jousineen, niin siitä sitten asentamaan. Kyllä on iso vaikutus pelin käytökseen! Aivan loistava kitti! Mukana on hyvät ohjeet säätötyöhön. Kannattaa tilatessa mainita pelin viritysaste ja renkaat millä ajaa, sekä ajotapa/maasto. Säätävät siellä jo valmiiksi. Joutuu varmaan lukitteet ite laittaan, kun ja jos toteaa säädöt hyviksi. Nuo mukana tulevat jouset nostavat vähän kytkentäkierroksia, mutta siihenkin löytyy säätökeinoja tai jättää orkkisjouset, jos ei tykkää.

Mulla ainakin kytkin oli muuten tosi hyvässä kunnossa ja toleransseissa, kilsoja kuitenkin 9000. Tuohon kymppimalliin on tullut muutoksena joku nikkeli tms pinnoite, joka vähentää reilusti kytkimen kulumista. Sanoisin, että kittiä tilaukseen vaan!