visko QE vs polaris 4x4
visko QE vs polaris 4x4
varmaan käyty tätä keskustelua jo tarpeeksi mutta en vielä löytänyt varmuutta tähän uuteen g2 runkoiseen ja QE viskolla olevaan caniin että onko se vähintääkin polariksen 4x4 tasolla jo? vanhat canit tuntuu olevan todella hitaita tuon viskon osalta. vaihtoehdot jääneet 500 dps ja polariksen 400 (455) välille molemmat olisi uusia. päätös olisi helppo canin eduksi v 2 koneen, uuden rungon/jousituksen,tehon ja sporttisuuden osalta verrattuna vanhaan mutta varmaan polariksen tekniikkaan. Mutta vielä mietityttää tuo canin lukko. Liikkeitä kierretty myyjät tietysti kehuu omiaan ja haukkuu toisia. videot on mitä on,jotkut vertailu videot todella törkeästi kotiin päin vedettyjä.
-
- 6WD
- Mönkijä:: -11 sporttimanne 400 h.o
Re: visko QE vs polaris 4x4
tuossa video tuosta viscosta, ei se ihan pärjää pollen nopeudelle mutta ei kyllä ole enää kaukana.
Itsellä ei eteneminen ole loppunut viskon huonouteen vaan ajotaidottomuuteen
Oma laite -11 outti ja kyllä siinä tuo lukko on pelannut kyllä hyvin,ajotyylin oppiminen on kaiken a ja o eli tasasella kaasulla ajetaan.

Haminan seudun mönkijät ry
- motocoyote
- Tracks
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Monessa paikassa polariksenkin neliveto on p*rseestä, kun takapyörät pyörivät nopeammin kuin etupyörät eikä lukkoa saa laitettua etukäteen päälle. Kuitenkin näyttää noiden videoiden perusteella tuo canan viskokin tarttuvan jo kohtalaisen vikkelästi.
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Tässä yksi esimerkki can-amin visco QE:stä: http://www.youtube.com/watch?v=oKL2Kw8vIeY
Olen kuullut sanottavan että mitä karkeampi rengas ja mitä kovempi vastus, sitä hitaammin lukko kytkeytyy päälle. Onkohan oikea johtopäätös että tuossa videon loppuosassa kuski yrittää kääntää mönkijää pois ojasta mutta lukko ei toimi riittävän hyvin että pääsisi kääntymään. Tässä vehkeessä on karkea rengastus.
Mitä motorcoyte tarkoittaa ettei lukkoa saa kytkettyä etukäteen päälle? Sehän on automaattinen ja on aina tarvittaessa päällä. Itse olen ollut pollen kanssa monesti pahassa paikassa ja pulassa olisin ollut ellei neljä rengasta olisi vetänyt välittömästi. Onhan siinä kytkeytymisessä kuulemma pieni viive mutta käytännön tasolla sitä en ainakaan itse huomaa.
Polariksen neliveto on siinä suhteessa huono jossain tilanteessa (pehmeä suo, talvella lumessa ja liukkaassa?) että takaset pyörii nopeammin kuin etuset. Polle miesten on vain hyväksyttävä tämä tosiasia.
Olen kuullut sanottavan että mitä karkeampi rengas ja mitä kovempi vastus, sitä hitaammin lukko kytkeytyy päälle. Onkohan oikea johtopäätös että tuossa videon loppuosassa kuski yrittää kääntää mönkijää pois ojasta mutta lukko ei toimi riittävän hyvin että pääsisi kääntymään. Tässä vehkeessä on karkea rengastus.
Mitä motorcoyte tarkoittaa ettei lukkoa saa kytkettyä etukäteen päälle? Sehän on automaattinen ja on aina tarvittaessa päällä. Itse olen ollut pollen kanssa monesti pahassa paikassa ja pulassa olisin ollut ellei neljä rengasta olisi vetänyt välittömästi. Onhan siinä kytkeytymisessä kuulemma pieni viive mutta käytännön tasolla sitä en ainakaan itse huomaa.
Polariksen neliveto on siinä suhteessa huono jossain tilanteessa (pehmeä suo, talvella lumessa ja liukkaassa?) että takaset pyörii nopeammin kuin etuset. Polle miesten on vain hyväksyttävä tämä tosiasia.
Can-Am 1000 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 570 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 500 Pro T3 -2015
Ex. Polaris XP 850 T3 -2013
Ex. Polaris XP 850 HO forest -2012
Ex. Can-Am 650 xt -2011
Ex. Polaris XP 550 -2010
Ex. Can-Am 400 EFI -2010
Ex. Honda TRX 420 FE -2008
Ex. Can-Am 570 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 500 Pro T3 -2015
Ex. Polaris XP 850 T3 -2013
Ex. Polaris XP 850 HO forest -2012
Ex. Can-Am 650 xt -2011
Ex. Polaris XP 550 -2010
Ex. Can-Am 400 EFI -2010
Ex. Honda TRX 420 FE -2008
- motocoyote
- Tracks
Siinä sen huomaa että sopivassa paikassa kun lukko ei ole valmiiksi päällä, pääsevät takaset pyörähtämään sutaria ja perä siirtyy hieman sivulle. 95% tilanteista se on tarpeeksi nopea, mutta ne loput 5% tilanteista oli Grizzlyllä helpompi selvittää.JSSM kirjoitti: Mitä motorcoyte tarkoittaa ettei lukkoa saa kytkettyä etukäteen päälle? Sehän on automaattinen ja on aina tarvittaessa päällä. Itse olen ollut pollen kanssa monesti pahassa paikassa ja pulassa olisin ollut ellei neljä rengasta olisi vetänyt välittömästi. Onhan siinä kytkeytymisessä kuulemma pieni viive mutta käytännön tasolla sitä en ainakaan itse huomaa.
Ja tuo takasten nopeammin pyöriminen on todellakin hanurista..
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
- Otra
- 6WD
- Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
Itse en kyllä ole vielä kertaakaan kokenut ongelmaksi takasten enemmän pyörimistä, kait se on osattava ajaa sillä vehkellä mikä alla on.
Polaris RZR 800 Turbo -08
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
- motocoyote
- Tracks
Itse ainakin Grizzlyyn ja "kovaan" nelivetoon tottuneena huomaan sen todella monessa paikassa, useimmiten se on lähinnä häiritsevä ominaisuus. Vielä en ole suohon sen vuoksi kiinni jäänyt (ehkä siksi etten ole suolle vielä oikein uskaltautunut tuolla norsulla).Otra kirjoitti:Itse en kyllä ole vielä kertaakaan kokenut ongelmaksi takasten enemmän pyörimistä, kait se on osattava ajaa sillä vehkellä mikä alla on.
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Mahtavaa pollemiehet kiistelee cana osastolla
Ei vainen kaikissa hyvät ja huonot puolet,mulla27"pallot ja kyllä se lukko pelaa noilla ihan ok mutta pumppaava kaasu puottaa aina hetkeksi lukon pois päältä eli ajellaan tasaseen 

- Otra
- 6WD
- Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
Tätä juuri tarkoitin. Se on tiedettävä miten alla olevalla laitteella kuuluu ajaa. On niin pienet erot että kyllä noilla samoista paikoista pääsee.SETMA kirjoitti:kyllä se lukko pelaa noilla ihan ok mutta pumppaava kaasu puottaa aina hetkeksi lukon pois päältä eli ajellaan tasaseen
Polaris RZR 800 Turbo -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
- cotcot
- Moderaattori
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Ei ole Pollea valitettavasti mukana mutta tuossa on ihan hyvä video....kytkettävä 100% lukko ala Arctic cat vs Canan vanhempi hidas lukko vs Canan uudempi QE lukko.
http://www.youtube.com/watch?v=OO0MzCsnxqY
Kyllä uudempi QE lukko alkaa olemaan jo ihan hyvä. Kyllä tuolla etulukolla oli se ny sitten millainen versio tahansa on merkitystä ja tilanteesta riippuen aika paljonkin, mutta välillä tuntuu että saakohan tuo lukko liikaakin painotusta ja huomiota.....
..... SETMAA hieman kompaten, kyllä se on loppu peleissä kuskin ajotaidosta kiinni, pääseekö etiäppäin ja perille vai ei.
Kyllä uudempi QE lukko alkaa olemaan jo ihan hyvä. Kyllä tuolla etulukolla oli se ny sitten millainen versio tahansa on merkitystä ja tilanteesta riippuen aika paljonkin, mutta välillä tuntuu että saakohan tuo lukko liikaakin painotusta ja huomiota.....

Hih..nää on aina niin hienoja nää vertailut,punacanassa sileät orkkisrenkaat takana,renessä rallirenkaat ja catissa bighornit
."Vertailut" melkein mahdotonta toteuttaa tasapuolisesti niinkuin mitkä tahansa vertailut,autot,veneet,kelkat......

- cotcot
- Moderaattori
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Totta puhut, vähän hankala täysin tasapuolista testiä tehä. Pitäis olla kaikissa koneissa pilkulleen samanlaiset renkaat, kuluneisuus ja rengaspaineet jne. jne. huomioon ottaen ja ajomaasto pitäisi olla kaikille täysin sama ettei mennä edellisen koneen tekemissä jäljissä jne. jne........
-
- Noppeli
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 400 EFI -11
No laitampas itekkin tänne omia kokemuksiani Viscosta...
Eli mulle on tollanen 2011 vuosimallin 400 Outty, jossa siis tuo "perus-mallin" visco eli se hitaampa malli.
Ainakin omasta mielestäni sekin on toiminut riittävän hyvin, et monista pahoista paikoista on päästy irti viscon avustamana, enkä kertaakaan oo jääny kiinni sen takia ettei visco ois toiminu.
Ja mitä oon tuon toiminnasta huomannu, niin kylmänä se on kyl kieltämättä aika ankia ja tuntuu et ei lukitu millään, mut heti ku se ottaa vähän lämpöä, niin jo alakaa toimimaan meleko mukavasti. Pikkusen toinen eturatas vispasee tyhjää, niin lukko lyö kiinni eli kannattaa aina käyä pienellä lämmittely kierroksella ennenkuin menee sinne pahimpiin maastoihin.
Viimesimmät kokemukset viscosta on tuolta alkukesältä(no sen jälkeen en oo ajellu niin pahoissa maastoissa), ku ajelin kärry perässä tuolla metikössä, niin ei oikein pystyny kaikkia kantoja kiertämään, niin sen seurauksena jäin yhen kannon nokkaan silleen kiikkumaan, et ainoastaan toinen eturengas otti maahan kiinni, niin ei siinä paljoa tarvinu sutia, ku visco nappasi kiinni ja meno jatku ja heti perään vetäsin kärryn kanssa yhen jyrkän nousun, niin nätisti kesken nousun visco nappas kiinni ja Cana kiipesi mäen päälle meleko mukavasti kaikilla renkailla sutien. Ilman kärryä ois noussu sutimatta, mut sattu nyt olemaan tuo kärry perässä ja melekeen täynnä puita(Kyseessä tollanen omavalmisteinen pikku kärry joka paino puiden kanssa about sinne 200-300kg väliin)
Kyllä sitä tuolla hitaammallakin viscollä pääsee kuhan osaa ja uskaltaa pitää sen tasaisen hyvän vedon päälle pahimmissakin paikoissa. Sillo joku aika sitten ku itekkin alottelin tätä mönkijällä ajoa, niin en oikein vielä osannu hyödyntää tuota viscoa kunnolla, mut nykyään tuo ajaminen tuntuu sujuvan, vaikka vielä ois vähän parantamisen varaa tuossa hommassa
Eli mulle on tollanen 2011 vuosimallin 400 Outty, jossa siis tuo "perus-mallin" visco eli se hitaampa malli.
Ainakin omasta mielestäni sekin on toiminut riittävän hyvin, et monista pahoista paikoista on päästy irti viscon avustamana, enkä kertaakaan oo jääny kiinni sen takia ettei visco ois toiminu.
Ja mitä oon tuon toiminnasta huomannu, niin kylmänä se on kyl kieltämättä aika ankia ja tuntuu et ei lukitu millään, mut heti ku se ottaa vähän lämpöä, niin jo alakaa toimimaan meleko mukavasti. Pikkusen toinen eturatas vispasee tyhjää, niin lukko lyö kiinni eli kannattaa aina käyä pienellä lämmittely kierroksella ennenkuin menee sinne pahimpiin maastoihin.
Viimesimmät kokemukset viscosta on tuolta alkukesältä(no sen jälkeen en oo ajellu niin pahoissa maastoissa), ku ajelin kärry perässä tuolla metikössä, niin ei oikein pystyny kaikkia kantoja kiertämään, niin sen seurauksena jäin yhen kannon nokkaan silleen kiikkumaan, et ainoastaan toinen eturengas otti maahan kiinni, niin ei siinä paljoa tarvinu sutia, ku visco nappasi kiinni ja meno jatku ja heti perään vetäsin kärryn kanssa yhen jyrkän nousun, niin nätisti kesken nousun visco nappas kiinni ja Cana kiipesi mäen päälle meleko mukavasti kaikilla renkailla sutien. Ilman kärryä ois noussu sutimatta, mut sattu nyt olemaan tuo kärry perässä ja melekeen täynnä puita(Kyseessä tollanen omavalmisteinen pikku kärry joka paino puiden kanssa about sinne 200-300kg väliin)
Kyllä sitä tuolla hitaammallakin viscollä pääsee kuhan osaa ja uskaltaa pitää sen tasaisen hyvän vedon päälle pahimmissakin paikoissa. Sillo joku aika sitten ku itekkin alottelin tätä mönkijällä ajoa, niin en oikein vielä osannu hyödyntää tuota viscoa kunnolla, mut nykyään tuo ajaminen tuntuu sujuvan, vaikka vielä ois vähän parantamisen varaa tuossa hommassa

Can-Am Outlander 400 EFI
-
- Noppeli
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 400 EFI -11
cotcot kirjoitti:Ei ole Pollea valitettavasti mukana mutta tuossa on ihan hyvä video....kytkettävä 100% lukko ala Arctic cat vs Canan vanhempi hidas lukko vs Canan uudempi QE lukko.
Kyllä uudempi QE lukko alkaa olemaan jo ihan hyvä. Kyllä tuolla etulukolla oli se ny sitten millainen versio tahansa on merkitystä ja tilanteesta riippuen aika paljonkin, mutta välillä tuntuu että saakohan tuo lukko liikaakin painotusta ja huomiota.......... SETMAA hieman kompaten, kyllä se on loppu peleissä kuskin ajotaidosta kiinni, pääseekö etiäppäin ja perille vai ei.
Tuohon videoon on kyllä pakko täsmentää, et tuossa vanhemmassa Canassa on tuo toooosiiii hidas 1. sukupolven visco joka vaatii sen 5 kierrosta sutimista ennenkuin lukittuu.
Ja tosiaankin tuo QE onkin jo 3. sukupolven visco.
Itellä on tuossa 400 Outtyssa se 2. sukupolven visco joka vaatii sen kierroksen verra sutia, ku QE menee siitä puolella.
Kannattaa aina huomioida et mihin viscon versioon jotain toista lukkomallia verrataan, ku turhan usein näkee et vertailu kohteena on toi 1. sukupolven visco, jonka saattelemana myös nämä 2 uudempaa mallia haukutaan ihan turhaan lyttyyn

Varsinkin tämä 2. sukupolven visco liitetään yleensä suoraan tuohon vanhimpaan versioon ja se on varsin harmillista...
Mitä ite oon nuista mietiskelly ja kokemusta hakenu, niin oon päässy siihen lopputulokseen et:
1. sukupolven visco on melkoinen pettymys
2. sukupolven visco jo oikeasti toimii meleko hyvin
3. sukupolven QE visco on ainakin näkemieni videoidein perusteella tosi nopea ja toimiva ratkasu
Can-Am Outlander 400 EFI