Pappilan Outit...

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2308
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan Outit...

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Jos kyseessä olisi katsastettava laite uskaltaisin väittää, että leimalla ei olisi käyty ”yhden pysähdyksen taktiikalla” kertaakaan.

Entinen kone on mennyt jokaisesta katsastuksesta moitteitta läpi. Mittarissa nyt noin 12tkm ja 600h ellen väärin muista. Tuossa jarrujen toiminnassa g1 pesee tämän uudemman 6-0.
dealer
6WD
Viestit: 703
Liittynyt: 16 Marras 2008 10:00
Mönkijä:: Can Am 400EFI -11

Re: Pappilan Outit...

Viesti Kirjoittaja dealer »

Millä jarrut saa taas pelaamaan kun ne katoaa, onko siis kyse siitä että järjestelmä vetää ilmaa jostain ? Katoaako ne seistessä vai kesken ajon ?
On kyllä ikävä ja vaarallinen vika. Mitähän kaikkia malleja tuo koskee, vai onko miten yleistä...
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2308
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan Outit...

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Jarrut häviää seistessä ja kesken ajon. Painetta pumppaamalla saa pelaamaan hetkeksi mutta kohta on taas jarruton peli. Mukava tehdä lumitöitä kun kahva painuu tunnottomana tankoon saakka. Osaltaan tästä johtuen koneen saa käyntiin vain vaihteiston ollessa p tai n asennossa. Tästä jarruongelmasta on oma topicci täällä foorumilla? Minä en jaksa temppuilla tuon kanssa. Alkaa vaan hermoon koskemaan.

Mielenkiinnolla odotan mitä huollossa saadaan aikaan. Parhaansa varmasti yrittävät asian tiimoilta. Loppuviikosta viisaampi kun menen mönkijää hakemaan.

Jarrupääsylinterin vaihdolla piti asettua. Ei vaan toimi kylmässä senkään vertaa kuin entisellä osalla.
tiennäyttäjä
6WD
Viestit: 636
Liittynyt: 13 Heinä 2007 22:14
Paikkakunta: koillismaa

Re: Pappilan Outit...

Viesti Kirjoittaja tiennäyttäjä »

huollossa ilmaavat ne jarrut.tehtaalla ei kaiketi hajuakaan missä vika.mutta kumminkin nuo jarrut on jonkinlainen turvallisuustekijä,vois kumminki vähän enemmän tehtaanpuolella olla kiinnostusta vai vaatiiko kunnon mällin ennenkuin ottavat tosissaan
ja höh tietenkin se on honda
dealer
6WD
Viestit: 703
Liittynyt: 16 Marras 2008 10:00
Mönkijä:: Can Am 400EFI -11

Re: Pappilan Outit...

Viesti Kirjoittaja dealer »

Näkyy olevan erillinen viestiketjukin. Siellä tosin valtaosa viesteistä vuodelta 2010, viime vuonna kolme viestiä joista olennainen sisältö tässä
maahantuojalla on tähän takuukampanja menossa. Vaihtavat takuuseen ilmeisesti takajarrusylinterin, joka vuotaa ilmaa systeemiin
eli eipä ihme ettei pääsylinterin vaihto ole auttanut, jos vika on tuo. Omissa canoissa ei ole ollut jarrujen häipymistä toistaiseksi.
Fopa
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 19 Huhti 2017 16:17

Re: Pappilan Outit...

Viesti Kirjoittaja Fopa »

Pojan 570 pro:ssa kanssa häviää jarrut. Kohta menossa huoltoon, niin katsotaan mitä sanoo.
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2308
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan Outit...

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Liekkö sitten tuo takajarrun sylinteri sama kuin polkimen yhteydessä, varmaankin. Minulle se vaihdettiin takuuseen mutta pakkasten tultua samat ongelmat ovat jatkuneet.

Huomenna viisaampi jos ehdin mönkijää hakemaan. Reissussa ja kotiinpäin pitäisi ehtiä aika rivakasti.
keulii
6WD
Viestit: 611
Liittynyt: 01 Tammi 2009 14:27
Mönkijä:: Can-Am 650 XT -12

Re: Pappilan Outit...

Viesti Kirjoittaja keulii »

Eikös vanhoissa G1 runkoisissa ole jarrut ihan eri paikassa, kun G2 rungossa ne on vanteen sisällä?
-20 pakkasessa ajoin jäällä sohjossa ja illalla rupesi jarrut häipymään. Ilmeisesti rupesi jäätymään levyt tms. Seuraavana päivänä ole flekti jäässä, mutta jarrut toimi taas. Sulakkeen vaihdolla selvisin.
Muuten ei ole tuossa omassa G1 runkoisessa ollut jarrujen kanssa ongelmia ja ajettu yli 500 tuntia. Orkkis palat vielä paikoillaan.
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2308
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan Outit...

Viesti Kirjoittaja Pappi »

200h huollossa vaihdettiin jarrupalat... Tänään tuli viesti että olisi taas jarruhuoltoa edessä. Sintteripalatkaan eivät kestäneet kuin 100h. Nyt lähtee kolmannet jarrupalat. Josko tuon loppuviikosta ehtisi hakemaan pois. Tänään en edes yrittänyt ehtiä huoltoliikkeeseen kun tulin reissusta. En kysellyt jarruista kun oli ohjelmaa muutenkin ihan omiksi tarpeiksi.
canailija
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 24 Elo 2015 19:17
Mönkijä:: canam 500 max

Re: Pappilan Outit...

Viesti Kirjoittaja canailija »

Itsellä tuo sama jarruongelma. Kävi takuuhuollossa, jossa vaihdettiin takuuseen uusi "parempi" jalkajarrunsylinteri, jonka piti eliminoida ongelmat jarruissa. No ongelmat hävis pariksi viikoksi ja sit taas samanlailla hävisi jarrut. Ongelma G2 jarruihin tuli Suomeen tuonti hetkellä, kun vaadittiin, että jarruttaa joka nurkasta painoi sitten jalalla tai kädellä. Tuo järjestely toteutettiin lisäjarrulinjalla jalkajarrusylinteriltä etujajarrujen jakopisteeseen, ja se linja on sitten herkkä keräämään ilmaa. Lisäksi noissa on vielä joku ilmausjärjestys ja jos sitä ei noudata niin ilma vaan siirtyy järjestelmässä. Näin minä ymmärsin merkkihuollon ukkojen puheista. Ongelmia ei siis olisi jos jarru toteutus olisi sama kuin jenkeissä eli moottoripyörä puolelta tuttu jalalla taakse ja kädellä eteen. Mutta kun suomessa ollaan niin eihän se ole mahdollista traktoreissa.
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2308
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan Outit...

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Kiitos vastauksesta.

Kone on noudettu huollosta. Ilmasivat jarrut ja kuulostellaan tilanteen kehittymistä. Ärsyttävä tuollainen ostettu ominaisuus kuin ”katoavat jarrut”. Jarruthan on vauhdin surma mutta saisi pelata.

Huomenna käyn hoitamassa paperityöt. Hiihtoloman lähestyessä ajattelin hakea koneen kotiin pois huollon nurkista. Takuu laitteella on voimassa 5/2020. Nyt seurataan erittäin tarkalla korvalla tuota jarrujen häviämistä. Lääkettä siihen ei nyt ole tarjolla. Sama osa minullekin on vaihdettu kuin sinulle. Joissakin on auttanut mutta nyt on sitten 2 konetta tiedossa missä päivitys ei ole tuottanut toivottua tulosta.
tiennäyttäjä
6WD
Viestit: 636
Liittynyt: 13 Heinä 2007 22:14
Paikkakunta: koillismaa

Re: Pappilan Outit...

Viesti Kirjoittaja tiennäyttäjä »

jarrujen takuu ei pääty tuohon huollon mukaan.saa nähä vaan millon tehas reakoi tuohon.nyt itellä täysin jarruton mönkijä alla
ja höh tietenkin se on honda
ankinnu
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 10 Tammi 2019 22:24

Re: Pappilan Outit...

Viesti Kirjoittaja ankinnu »

canailija kirjoitti:Ongelmia ei siis olisi jos jarru toteutus olisi sama kuin jenkeissä eli moottoripyörä puolelta tuttu jalalla taakse ja kädellä eteen. Mutta kun suomessa ollaan niin eihän se ole mahdollista traktoreissa.
Onpas outoa. Onko näissä mallien välillä joku ero? Itselläni 570 pro+ Traktori vm.2019 ja siinä poljin on pelkästään takajarruille ja käsikahva etujarruille. Näin lukee ohjekirjassakin ja näin myös toimii kun juurikin tuossa jäällä testailin.
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2308
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan Outit...

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Kyllä näissä on. Polkimella kun jarrutan niin kaikki renkaat menee lukkoon, sillä oletuksella että järjestelmässä ei ole ilmaa tms.
Jmk
6WD
Viestit: 494
Liittynyt: 04 Marras 2017 14:43

Re: Pappilan Outit...

Viesti Kirjoittaja Jmk »

Tuohan on mielenkiintoista jos tarvii käyttää molempia yhtäaikaa että pystyy liikenteessä jarruttelemaan
Vastaa Viestiin