Can-Am Outlander 400 max 2005
-
- 2WD
- Viestit: 27
- Liittynyt: 21 Loka 2012 11:35
- Mönkijä:: Can-Am Outlander Max 1000 XT-P
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Can-Am Outlander 400 max 2005
Uutena outin omistajana kysellään "tyhmiä"...
Eli olisko jollain tiedossa korjausmanuaalia juurikin 2005 malliin? yritin netistä ladata huonolla menestyksellä.
Pitäis varmaankin tehdä myös huolto, eli=
-Etuperään laitetaan LS-öljyt (tuossa brp:n omassa purkissa ei ole mitään mainintaa LS-lisäaineesta)
-Takaperään myös samaa tai ilman LS-lisäainetta
-Vaihdelaatikko ja moottori on samat öljyt 5/40w
Olenko ymmärtänyt oikein???
Eli olisko jollain tiedossa korjausmanuaalia juurikin 2005 malliin? yritin netistä ladata huonolla menestyksellä.
Pitäis varmaankin tehdä myös huolto, eli=
-Etuperään laitetaan LS-öljyt (tuossa brp:n omassa purkissa ei ole mitään mainintaa LS-lisäaineesta)
-Takaperään myös samaa tai ilman LS-lisäainetta
-Vaihdelaatikko ja moottori on samat öljyt 5/40w
Olenko ymmärtänyt oikein???
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Re: Can-Am Outlander 400 max 2005
Oikeen olet ymmärtänyt. Käyp se manuska uudemmistakin, pääpiirteittäin sama laite taisi olla 2009 asti. Vain mittarissa on muutoksia ja sitten nämä uusimmat on ruiskuja.fbird73 kirjoitti:Uutena outin omistajana kysellään "tyhmiä"...
Eli olisko jollain tiedossa korjausmanuaalia juurikin 2005 malliin? yritin netistä ladata huonolla menestyksellä.
Pitäis varmaankin tehdä myös huolto, eli=
-Etuperään laitetaan LS-öljyt (tuossa brp:n omassa purkissa ei ole mitään mainintaa LS-lisäaineesta)
-Takaperään myös samaa tai ilman LS-lisäainetta
-Vaihdelaatikko ja moottori on samat öljyt 5/40w
Olenko ymmärtänyt oikein???
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
-
- 2WD
- Viestit: 27
- Liittynyt: 21 Loka 2012 11:35
- Mönkijä:: Can-Am Outlander Max 1000 XT-P
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Re: Can-Am Outlander 400 max 2005
huoltotaulukossa puhutaan moottori-/vaihteistoöljy ja suodatin vaihdosta. siinä ei ole ongelmaa..
Mutta missä sijaitsee moottori-/vaihteistoöljyn Sihti ????
Öljynuodatin löytyy, mutta missä sijaitsee öljy sihti ??
Mutta missä sijaitsee moottori-/vaihteistoöljyn Sihti ????
Öljynuodatin löytyy, mutta missä sijaitsee öljy sihti ??
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Re: Can-Am Outlander 400 max 2005
Olisiko tuo se huohottimen sihti, joka pitää pestä aina silloin tällöin, löytyy ilmaputsarikotelosta.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
-
- 2WD
- Viestit: 27
- Liittynyt: 21 Loka 2012 11:35
- Mönkijä:: Can-Am Outlander Max 1000 XT-P
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Re: Can-Am Outlander 400 max 2005
No niin.. tee se itse huollossa ollaan edetty ja nyt olis vuorossa venttiilien säätö.
Onko venttiilikopan alla jotain merkkejä mihin kohtaan kone pyöritetään säätöä varten??
ja onko Tässä mallissa sitä kuuluisaa laahuri/jakoketju vikaa??? Öljyn seassa oli hieman alumutua...
Onko venttiilikopan alla jotain merkkejä mihin kohtaan kone pyöritetään säätöä varten??
ja onko Tässä mallissa sitä kuuluisaa laahuri/jakoketju vikaa??? Öljyn seassa oli hieman alumutua...
- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: Can-Am Outlander 400 max 2005
Paljonko on koneessa tunteja?
-
- 2WD
- Viestit: 27
- Liittynyt: 21 Loka 2012 11:35
- Mönkijä:: Can-Am Outlander Max 1000 XT-P
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Re: Can-Am Outlander 400 max 2005
Ajettu n.10tkm. Suurin osa ajoista tiellä, kun on kilvissä. kaikki paikat näyttää siltä ettei ole rapattu ennen.. sillä pulttien kannat ehjiä..
Remmikin oli varmaankin alkuperäinen, kun oli hampaiden pohjat murtuneet melkein läpi.. Ja kulut uuteen verrattuna reipas 2mm.

- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: Can-Am Outlander 400 max 2005
Itsellä vasta meni vaihtoon tuo ketju, laaharit jne. jotka oli ihan loppu, melkein läpi puhki, joten ehkä omalla kohdalla olis voinu tuon ketjurempan tehä jo pari tuntia ja muutama metri aikasemmin. Jos noin 10tkm mittarissa, niin kyllä aika tarkkaan kattoisin tuon ketjun + laaharit jne. tai käyttää korjaamolla, jossa ainakin osaavat kattoa joko olis vaihto kunnossa, varsinkin kun sulla on vanhempi kone jossa on vanhemman mallin laaharit.
400 outin uuden hihnan leveys oli muistaakseni 31,75mm ja hihnan vaihtoraja 30,00mm, joten jos on noin 2mm kulunu ja vielä kovasti hampaiden väleistä halki niin hihnaa vaihtoon vaan.
400 outin uuden hihnan leveys oli muistaakseni 31,75mm ja hihnan vaihtoraja 30,00mm, joten jos on noin 2mm kulunu ja vielä kovasti hampaiden väleistä halki niin hihnaa vaihtoon vaan.
Viimeksi muokannut cotcot, 21 Joulu 2012 14:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: Can-Am Outlander 400 max 2005
villev kirjoitti:no välineistä sen verran että venttiilikopan aukaisuun tarvit 8mm lenkin, paras vaihtoehto on räikkälenkki.
säätöhommaan 10mm lenkki ja liuskemitta(rakotulkki).
jos kyse nyt oli V-koneesta niin en ainakaan ite oo keksiny miten taaemman pytyn venttiilikopan saa kokonaan pois ilman isompia purkuja.
mutta kopan saa kyllä kallistettua pois edestä kun kääntää sen ihan siihen pakoputken viereen.
säätö homma on yksikertainen:
irrota koneen oikealla puolella oleva korkki (14mm kuusiokolo avaimella)
ja sielä alla on sitte samankokoinen (14mm kuusiokoloavaimelle) paikka josta saat konetta pyöritettyä.
sitte vaan kokeilemalla millon esim. imupuoli on auki (välys tuntuu) ja sama pako puolelle.
sitte ku kiristä nostinta niin joudut pitää sormella vastaan kun sinne ei ruuvimeisseliä väliin saa.
niin kauan haet kohtaa kunnen imupuolella 0.10mm liuska liikkuu hyvin välissä.
sama pakopuolelle PAITSI välyksen sielä mittailet 0.15mm liuskalla.
lopuksi kun kiristät venakoppia kiinni niin kiristä pultit (järjen kanssa)
pulteissa on kyllä holkit sisällä eikä niitä liikaa kiristämällä koppaa saa halki mutta kuitenki.
sitte se muovinen korkki mikä sielä koneen kyljessä kampiakselin päässä on, on tarkoituksella "löysällä", eli älä kiristä sitä hampaat irvessä koska se on muovinen.
noh...en tiiä onko noista mitään hyötyä mutta tuossa nyt jokunen neuvo homman hoitamiseen, ja joku voi varmistaa vielä muistinko oikein välykset.
Mce kirjoitti:Hyvät neuvot oli villellä.
Vielä jos irrottaa sen kampiakselin asento tunnistimen(musta palikka ylhäällä, johdon päässä, kiinni yhdellä ruuvilla), niin sen alta näkee tarkan paikan yläkuolokohdalle, näkyy sitten merkit 1 ja 2..
Korjaamokirja antaa välykset:
Imu: 0,06-0,14mm
Pako: 0,11-0,19mm
Josko noista olis apuja, ja homma tehää kylmällä koneella

- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: Can-Am Outlander 400 max 2005
Korjaamokirjaa lisää tutkittua, niin löyty tuo öljysihti (oil strainer), joka sijaitsee moottorilohkojen välissäfbird73 kirjoitti:huoltotaulukossa puhutaan moottori-/vaihteistoöljy ja suodatin vaihdosta. siinä ei ole ongelmaa..
Mutta missä sijaitsee moottori-/vaihteistoöljyn Sihti ????
Öljynuodatin löytyy, mutta missä sijaitsee öljy sihti ??




-
- 2WD
- Viestit: 27
- Liittynyt: 21 Loka 2012 11:35
- Mönkijä:: Can-Am Outlander Max 1000 XT-P
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Re: Can-Am Outlander 400 max 2005
Kiitos vinkistä! Tuota asentotunnistinta yritin ettiä mutten vielä löytänyt... oisko tarkempaa paikkaa sanoa missä se tunnistin on tässä vanhassa yks mukisessa?
Eli ykkönen tällätään kohdalleen ja voidaan säätää imu ja pako samalla kertaa?
Pitää koittaa kattoa samalla noita laahureita, jos näkis onko kuluneet. Mielellään ne vaihtais itse, kun näin vanhaan ei viittis isoja korjaamo laskuja tehdä..
Vai vaatikohan remontti paljon erikoistyökaluja..
Eli ykkönen tällätään kohdalleen ja voidaan säätää imu ja pako samalla kertaa?
Pitää koittaa kattoa samalla noita laahureita, jos näkis onko kuluneet. Mielellään ne vaihtais itse, kun näin vanhaan ei viittis isoja korjaamo laskuja tehdä..

Vai vaatikohan remontti paljon erikoistyökaluja..
Viimeksi muokannut fbird73, 21 Joulu 2012 15:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: Can-Am Outlander 400 max 2005
....ja jatketaan taas vähän lisää......tuolta moottorinpohjastahan löytyy joku toinenkin sihti, pohjaropun vierestä....osa numero 8.
http://www.canampartshouse.com/oemparts ... ubrication
http://www.canampartshouse.com/oemparts ... ubrication
- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: Can-Am Outlander 400 max 2005
Asentotunnistin sijaitsee moottorin oikealla puolella ja hieman edessä päin moottoria, magneettokopan päällä, sellainen musta muovimötikkä....yhdellä ruuvilla kiinni. Ja se saman näköinen musta mötikkä joka on samalla puolella moottoria, mutta hieman taaempana on nopeusanturi.
- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: Can-Am Outlander 400 max 2005
Nyt ainakaan en muista kuulleeni tai Sammysillakaan lukeneeni että olis tuota laahain, ketjuhommaa kukaan tehny itse...
...jotenkin on semmoinen kutina että ehkä kannattaapi teettää tuo homma merkkikorjaamolla
. Joutuu tuossa konetta jonkun verran purkaamaan, öljyt ja jäähdytysnesteet pihalle, magneettokoppaa pois......josko täällä olis joku välkympi kaveri niin vois tarkemmin tuota selostaa.


- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: Can-Am Outlander 400 max 2005
Minulta kyllä löytyy korjaamokirja, jossa on ohjeita tuohon ketju/laahainhommaan....
, se miten tuon sitten osaan laittaa jakoon jos tarvii niin onkin sitten oma hommans 

