Sivu 1/2

Can-Am Outlander 400 max 2005

Lähetetty: 16 Joulu 2012 17:58
Kirjoittaja fbird73
Uutena outin omistajana kysellään "tyhmiä"...

Eli olisko jollain tiedossa korjausmanuaalia juurikin 2005 malliin? yritin netistä ladata huonolla menestyksellä.

Pitäis varmaankin tehdä myös huolto, eli=

-Etuperään laitetaan LS-öljyt (tuossa brp:n omassa purkissa ei ole mitään mainintaa LS-lisäaineesta)
-Takaperään myös samaa tai ilman LS-lisäainetta
-Vaihdelaatikko ja moottori on samat öljyt 5/40w

Olenko ymmärtänyt oikein???

Re: Can-Am Outlander 400 max 2005

Lähetetty: 16 Joulu 2012 21:14
Kirjoittaja ATC
fbird73 kirjoitti:Uutena outin omistajana kysellään "tyhmiä"...

Eli olisko jollain tiedossa korjausmanuaalia juurikin 2005 malliin? yritin netistä ladata huonolla menestyksellä.

Pitäis varmaankin tehdä myös huolto, eli=

-Etuperään laitetaan LS-öljyt (tuossa brp:n omassa purkissa ei ole mitään mainintaa LS-lisäaineesta)
-Takaperään myös samaa tai ilman LS-lisäainetta
-Vaihdelaatikko ja moottori on samat öljyt 5/40w

Olenko ymmärtänyt oikein???
Oikeen olet ymmärtänyt. Käyp se manuska uudemmistakin, pääpiirteittäin sama laite taisi olla 2009 asti. Vain mittarissa on muutoksia ja sitten nämä uusimmat on ruiskuja.

Re: Can-Am Outlander 400 max 2005

Lähetetty: 17 Joulu 2012 21:53
Kirjoittaja fbird73
huoltotaulukossa puhutaan moottori-/vaihteistoöljy ja suodatin vaihdosta. siinä ei ole ongelmaa..
Mutta missä sijaitsee moottori-/vaihteistoöljyn Sihti ????

Öljynuodatin löytyy, mutta missä sijaitsee öljy sihti ??

Re: Can-Am Outlander 400 max 2005

Lähetetty: 19 Joulu 2012 00:06
Kirjoittaja ATC
Olisiko tuo se huohottimen sihti, joka pitää pestä aina silloin tällöin, löytyy ilmaputsarikotelosta.

Re: Can-Am Outlander 400 max 2005

Lähetetty: 21 Joulu 2012 09:44
Kirjoittaja fbird73
No niin.. tee se itse huollossa ollaan edetty ja nyt olis vuorossa venttiilien säätö.

Onko venttiilikopan alla jotain merkkejä mihin kohtaan kone pyöritetään säätöä varten??
ja onko Tässä mallissa sitä kuuluisaa laahuri/jakoketju vikaa??? Öljyn seassa oli hieman alumutua...

Re: Can-Am Outlander 400 max 2005

Lähetetty: 21 Joulu 2012 10:15
Kirjoittaja cotcot
Paljonko on koneessa tunteja?

Re: Can-Am Outlander 400 max 2005

Lähetetty: 21 Joulu 2012 11:59
Kirjoittaja fbird73
Ajettu n.10tkm. Suurin osa ajoista tiellä, kun on kilvissä. kaikki paikat näyttää siltä ettei ole rapattu ennen.. sillä pulttien kannat ehjiä.. :lol: Remmikin oli varmaankin alkuperäinen, kun oli hampaiden pohjat murtuneet melkein läpi.. Ja kulut uuteen verrattuna reipas 2mm.

Re: Can-Am Outlander 400 max 2005

Lähetetty: 21 Joulu 2012 12:45
Kirjoittaja cotcot
Itsellä vasta meni vaihtoon tuo ketju, laaharit jne. jotka oli ihan loppu, melkein läpi puhki, joten ehkä omalla kohdalla olis voinu tuon ketjurempan tehä jo pari tuntia ja muutama metri aikasemmin. Jos noin 10tkm mittarissa, niin kyllä aika tarkkaan kattoisin tuon ketjun + laaharit jne. tai käyttää korjaamolla, jossa ainakin osaavat kattoa joko olis vaihto kunnossa, varsinkin kun sulla on vanhempi kone jossa on vanhemman mallin laaharit.

400 outin uuden hihnan leveys oli muistaakseni 31,75mm ja hihnan vaihtoraja 30,00mm, joten jos on noin 2mm kulunu ja vielä kovasti hampaiden väleistä halki niin hihnaa vaihtoon vaan.

Re: Can-Am Outlander 400 max 2005

Lähetetty: 21 Joulu 2012 14:20
Kirjoittaja cotcot
villev kirjoitti:no välineistä sen verran että venttiilikopan aukaisuun tarvit 8mm lenkin, paras vaihtoehto on räikkälenkki.

säätöhommaan 10mm lenkki ja liuskemitta(rakotulkki).

jos kyse nyt oli V-koneesta niin en ainakaan ite oo keksiny miten taaemman pytyn venttiilikopan saa kokonaan pois ilman isompia purkuja.
mutta kopan saa kyllä kallistettua pois edestä kun kääntää sen ihan siihen pakoputken viereen.

säätö homma on yksikertainen:

irrota koneen oikealla puolella oleva korkki (14mm kuusiokolo avaimella)

ja sielä alla on sitte samankokoinen (14mm kuusiokoloavaimelle) paikka josta saat konetta pyöritettyä.
sitte vaan kokeilemalla millon esim. imupuoli on auki (välys tuntuu) ja sama pako puolelle.
sitte ku kiristä nostinta niin joudut pitää sormella vastaan kun sinne ei ruuvimeisseliä väliin saa.

niin kauan haet kohtaa kunnen imupuolella 0.10mm liuska liikkuu hyvin välissä.

sama pakopuolelle PAITSI välyksen sielä mittailet 0.15mm liuskalla.

lopuksi kun kiristät venakoppia kiinni niin kiristä pultit (järjen kanssa)
pulteissa on kyllä holkit sisällä eikä niitä liikaa kiristämällä koppaa saa halki mutta kuitenki.

sitte se muovinen korkki mikä sielä koneen kyljessä kampiakselin päässä on, on tarkoituksella "löysällä", eli älä kiristä sitä hampaat irvessä koska se on muovinen.

noh...en tiiä onko noista mitään hyötyä mutta tuossa nyt jokunen neuvo homman hoitamiseen, ja joku voi varmistaa vielä muistinko oikein välykset.
Mce kirjoitti:Hyvät neuvot oli villellä :) .
Vielä jos irrottaa sen kampiakselin asento tunnistimen(musta palikka ylhäällä, johdon päässä, kiinni yhdellä ruuvilla), niin sen alta näkee tarkan paikan yläkuolokohdalle, näkyy sitten merkit 1 ja 2..

Korjaamokirja antaa välykset:
Imu: 0,06-0,14mm
Pako: 0,11-0,19mm

Josko noista olis apuja, ja homma tehää kylmällä koneella :)

Re: Can-Am Outlander 400 max 2005

Lähetetty: 21 Joulu 2012 14:42
Kirjoittaja cotcot
fbird73 kirjoitti:huoltotaulukossa puhutaan moottori-/vaihteistoöljy ja suodatin vaihdosta. siinä ei ole ongelmaa..
Mutta missä sijaitsee moottori-/vaihteistoöljyn Sihti ????

Öljynuodatin löytyy, mutta missä sijaitsee öljy sihti ??
Korjaamokirjaa lisää tutkittua, niin löyty tuo öljysihti (oil strainer), joka sijaitsee moottorilohkojen välissä :biggrin: 8-[ :-s, joten sitä jos rupee tutkimaan, putsaamaan niin saattaapi olla hieman tekemistä...... :|

Re: Can-Am Outlander 400 max 2005

Lähetetty: 21 Joulu 2012 14:44
Kirjoittaja fbird73
Kiitos vinkistä! Tuota asentotunnistinta yritin ettiä mutten vielä löytänyt... oisko tarkempaa paikkaa sanoa missä se tunnistin on tässä vanhassa yks mukisessa?
Eli ykkönen tällätään kohdalleen ja voidaan säätää imu ja pako samalla kertaa?

Pitää koittaa kattoa samalla noita laahureita, jos näkis onko kuluneet. Mielellään ne vaihtais itse, kun näin vanhaan ei viittis isoja korjaamo laskuja tehdä.. :?
Vai vaatikohan remontti paljon erikoistyökaluja..

Re: Can-Am Outlander 400 max 2005

Lähetetty: 21 Joulu 2012 14:53
Kirjoittaja cotcot
....ja jatketaan taas vähän lisää......tuolta moottorinpohjastahan löytyy joku toinenkin sihti, pohjaropun vierestä....osa numero 8.

http://www.canampartshouse.com/oemparts ... ubrication

Re: Can-Am Outlander 400 max 2005

Lähetetty: 21 Joulu 2012 15:02
Kirjoittaja cotcot
Asentotunnistin sijaitsee moottorin oikealla puolella ja hieman edessä päin moottoria, magneettokopan päällä, sellainen musta muovimötikkä....yhdellä ruuvilla kiinni. Ja se saman näköinen musta mötikkä joka on samalla puolella moottoria, mutta hieman taaempana on nopeusanturi.

Re: Can-Am Outlander 400 max 2005

Lähetetty: 21 Joulu 2012 15:14
Kirjoittaja cotcot
Nyt ainakaan en muista kuulleeni tai Sammysillakaan lukeneeni että olis tuota laahain, ketjuhommaa kukaan tehny itse... :doubt: ...jotenkin on semmoinen kutina että ehkä kannattaapi teettää tuo homma merkkikorjaamolla :-k . Joutuu tuossa konetta jonkun verran purkaamaan, öljyt ja jäähdytysnesteet pihalle, magneettokoppaa pois......josko täällä olis joku välkympi kaveri niin vois tarkemmin tuota selostaa.

Re: Can-Am Outlander 400 max 2005

Lähetetty: 21 Joulu 2012 15:26
Kirjoittaja cotcot
Minulta kyllä löytyy korjaamokirja, jossa on ohjeita tuohon ketju/laahainhommaan.... :) , se miten tuon sitten osaan laittaa jakoon jos tarvii niin onkin sitten oma hommans :|