CVTech

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Kurtti
3WD
Viestit: 88
Liittynyt: 29 Huhti 2015 12:16
Mönkijä:: Outlander 500 dps T3 -15
Paikkakunta: Taivalkoski

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja Kurtti »

Nyt tuli laitettua cvtech omaan viissatku Outtiin. Tämä siis -15 eli lyhemmällä ällä-vaihteella. Kytkimen iskin suoraan paikoilleen, ilman tutkimista ku oli kiire lumitöihin. Kakkoseen tuli Vauhtivarikon medium jousi ja remmin uusin luonnollisesti. Kytkentäkierrokset on nyt n.2100 ja löyty ensimmäistä kertaa kierrostenrajoitin koneesta, paikaltaan lähtiessä samantien rajottimelle kummallakin vaihteella ja siellä pysyy, toki pitoja ei nyt löydy. 25 sentin pehmeässä lumessa koko aika pikkupuolella hakkaa rajottimeen kaasu pohjassa. Täytyy jouluna käyttää kytkin auki että näkee jousen ja paljonko on punttia... Koskaan ennen ei ole ollut mitään ongelmia vaihteiden kans mutta nyt tarttuu niin pirun tiukkaan että meinaa keppi jäädä käteen vaihtaessa. Tarvis vissiin käyttää kakkosen lautaset sorvissa että saa hihnan tiukemmalle vai onko tähän muuta lääkettä olemassa?
Avatar
suomiPIONEERI
4WD
Viestit: 248
Liittynyt: 25 Kesä 2013 18:03
Mönkijä:: Outlander Max T3B ABS 1000
Paikkakunta: Uurainen

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja suomiPIONEERI »

Mitähän tälle tonnisen kytkimelle alkaisi tarjoamaan sisuksiin seuraavaksi :-k Nyt on painoina 16grammaiset, ja jousena 200/1200N, kakkosessa vauhtivarikon heavy duty.

Kierrokset on L-vaihteella nevalla 7000rpm, ja kovalla pinnalla wot 7400-7500rpm. Saisi mielestäni lyödä rajottajalle kovalla pinnalla ja nevalla olisi siellä 7500-7600rpm.
Lähdenkö laittamaan esim 200/1600N -jousta koskematta painoihin? 300/1600N voi kytkentäkierrokset karata turhan ylös :-k
Itä-Suomen Mönkijät Ry-Jäsen
Nykyiset: Can-am Outlander Max 1000 ABS 2018, Can-am Outlander 2018 650 pro
Exät: Can-am Outlander 650cc 2008 /Can-am Outlander MAX 650cc 2007 L7e /Yamaha Bruin 350cc 4x4 /Kymco MXU 500 L7e /Kymco KXR 250 L7e
JiiäMOo
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 17 Marras 2018 22:59

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja JiiäMOo »

Herätelläänpä tätäki näin kesän kynnyksellä :D
Edelleen houkuttelis jostain syystä tämä cv tech...
Vaan kysässäänpä, jos kytkin sepillä olis vihjailla suuntia cv:n säädöille..??
Menopelihän oli 570 (650) rattori, ohjelmalla otettu tehoa mitä saa (paltek) ja kaasu tottelee h vaihteellaki, 30" mudlitet alla, varissa xmr:n jyrkempi se metallinen helixi ja vauhtivarikon heavy duty jousi.
Avatar
suomiPIONEERI
4WD
Viestit: 248
Liittynyt: 25 Kesä 2013 18:03
Mönkijä:: Outlander Max T3B ABS 1000
Paikkakunta: Uurainen

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja suomiPIONEERI »

Itselleni vastaten. Raajärven karkeloihin asensin 650:n helixin, sen punaisen muovisen. Sillä saatiin wot kierrokset sinne 7800rpm. Nyt lyö suollakin pari kertaa rajottajalle ja siitä sitten tasaantuu tuonne karvan alle 8000rpm. Nyt siis 200/1600N jousi sekä 16g painot kytkimessä, takavarissa heavy duty vauhtivarikko jousi, sekä tuo pikkulohkon helixi.
Itä-Suomen Mönkijät Ry-Jäsen
Nykyiset: Can-am Outlander Max 1000 ABS 2018, Can-am Outlander 2018 650 pro
Exät: Can-am Outlander 650cc 2008 /Can-am Outlander MAX 650cc 2007 L7e /Yamaha Bruin 350cc 4x4 /Kymco MXU 500 L7e /Kymco KXR 250 L7e
Vastaa Viestiin