CVTech

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
niko85
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 17 Marras 2013 15:19

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja niko85 »

Itellä ihan hyvä setti parikertaa paukauttaa rajottajaan mut jaksaa jauhaa jäykempi jousi kakkosessa epin punainen cv.n asetuksia en muista karzalla on ne ylhäällä. Mut onko muilla menny lautasia halki mulla ulompi lautanen murtunut 2cm matkan alhaalta :oops:
Saa nähä kuinka käy saako takuuseen vari vähän yli vuoden vanha, ja raajärvelle pitäs lähtee keskiviikkona!
Avatar
Rapsa85
6WD
Viestit: 883
Liittynyt: 29 Elo 2009 13:25
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Ruokolahti
Viesti:

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja Rapsa85 »

Kertokaahan tästä kytkimestä.. onko nämä kestänyt.? Kaksi hajonnutta löytyi nettiä selaillessa. Suunnittelin kytkimen laittoa 1000cc reneen 28pyörillä ja setuppi vinkitkin olis paikallaan! Kiitos etupeltoo! :wink:
Hold my beer..
Avatar
Skifo-79
6WD
Viestit: 320
Liittynyt: 18 Touko 2010 11:39
Mönkijä:: Can-Am 650x
Paikkakunta: Ruokolahti

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja Skifo-79 »

Tuu Tapsa meille ni Katotaa setupit kohdilleen. Tai sit korjaat sitä Qsetä
Saimaa ATV OffRoad Ry - Worry Team 51
oke
6WD
Viestit: 281
Liittynyt: 19 Maalis 2009 18:32
Mönkijä:: Polaris RZR 900S
Paikkakunta: Kurikka

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja oke »

Ei suurempia ongelmia, Nikon kytkimen lautanen meni ameriikkaan asti tutkimuksiin ja uusi heti takuuseen notta heilahti. Hyvä että kerkes ruuvaamaan vahnan irtiasti.. ;) Muistakaa pitää variaattorin imuputki auki, oli sitte vakio tai cv kytkin kiinni.. 800 r xxc (ainakin) koneis g1 vakiona imusukka päällä joka menee nopeesti tukkoon. Samanlainen mutta isompi myös uudemmissa g2 koneissa, esim 1000 xmr:issä, niissä helppo putsata kun on syylärin siirtosarjan alla imu. Muissa vähän hankalampi.. Meinaa sitä jos ei saa korvaus ilmaa remmi ja liukunastat ym. käy ristus kuumana jolloin voi ongelmia tulla. Ittellä toinen cv menossa. toki kahdessa eri laitteessa.. ja toisella nytten noin 100h sekä edelllisellä ajettu 200-300 h extreme maastoa sekä hyöty ajoa. Yhtäkään remmiä ei ole menny cv:n vaihdon jälkeen. Kahta en vaihda... CV ja......... ;)
Avatar
Rapsa85
6WD
Viestit: 883
Liittynyt: 29 Elo 2009 13:25
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Ruokolahti
Viesti:

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja Rapsa85 »

Kuulostaa asialliselta! QSC:tä ei tule yhteenkään koneeseen ja toistaiseksi cvtechillä mennään ja ihan kivasti pelaa. pitää tuo sukkahomma pitää mielessä, aina tuntuu olevan jotakin saissee siinä
Hold my beer..
bergin
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 06 Syys 2009 16:36
Mönkijä:: Outlander 650 Max -12
Paikkakunta: Kristiinankaupunki

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja bergin »

Ostin juuri käytetyn CVtech kytkimen ja jouduin tietysti kahlaamaan läpi kaikki mahdolliset foorumit löytääkseni oikean setupin.

En muista tällä fooruumilla tätä linkkiä:

http://cvtech.shelfpublication.com/engl ... ection17/7

Tuolta löytyy valmistajan suosittelemat jousi ja painoseupit.

Tein Can-Am kuskeille oman dokumentin jossa tärkeimmät tiedot samalla sivulla. Se löytyy täältä:

http://www.berginas.nu/canam/cvtech_setup.pdf

Eikö olisi aika kätevää jos esim tällä foorumilla olisi taulukko, josta löytyisi setupit millä kukakin on saanut kytkimensä toimimaan?
oke
6WD
Viestit: 281
Liittynyt: 19 Maalis 2009 18:32
Mönkijä:: Polaris RZR 900S
Paikkakunta: Kurikka

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja oke »

Multa löytyy muutamaan eri koneeseen setuppia... Ne on aijan ja testaamisien jälkeen todettu notta nyt. 650 xt, 650 xmr, 800r xxc , 1000 r xmr. Kaikkia en viittihuurella tänne, ei niitä kukaan jaksa lukia. Kysymällä saa lisää infoo jos tarvitsee..
bergin
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 06 Syys 2009 16:36
Mönkijä:: Outlander 650 Max -12
Paikkakunta: Kristiinankaupunki

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja bergin »

oke kirjoitti:Multa löytyy muutamaan eri koneeseen setuppia... Ne on aijan ja testaamisien jälkeen todettu notta nyt. 650 xt, 650 xmr, 800r xxc , 1000 r xmr. Kaikkia en viittihuurella tänne, ei niitä kukaan jaksa lukia. Kysymällä saa lisää infoo jos tarvitsee..
Selevä homma. Laitoon YV:tä.
bergin
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 06 Syys 2009 16:36
Mönkijä:: Outlander 650 Max -12
Paikkakunta: Kristiinankaupunki

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja bergin »

Nyt onnistui! Kiitos "smf-racingille" konsultoinnista.

Tässä siis lopullinen setup jolla tuntuu että alla on eri mönkijä kuin ennen cvtech kytkintä:

6 x 18 g painot
200/1600N Jousi (0951-1017)

Kakkosvarissa punainen EPI jousi.

Mönkijä on -12 Outlander 650 MAX/XT jossa 28 Mud Crusherit alla.
Avatar
JSSM
6WD
Viestit: 298
Liittynyt: 21 Elo 2011 18:56
Mönkijä:: Can-Am 1000 T3 -17

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja JSSM »

Onko kukaan laittanut vielä tätä kytkintä 500 outlanderiin jossa erikoislyhyt L-vaihde? Itsellä harkinnassa tällainen ja mielellään kuulisin kokemuksia? smf-racing aikoi värkkäillä kesällä.. tuliko laitettua? Ja jos joku on laittanut, onko ehdotuksia millä asetuksilla lähtisi kokeilemaan? Omassa 28" renkaat.
Can-Am 1000 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 570 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 500 Pro T3 -2015
Ex. Polaris XP 850 T3 -2013
Ex. Polaris XP 850 HO forest -2012
Ex. Can-Am 650 xt -2011
Ex. Polaris XP 550 -2010
Ex. Can-Am 400 EFI -2010
Ex. Honda TRX 420 FE -2008
smf-racing
4WD
Viestit: 136
Liittynyt: 16 Helmi 2013 09:13
Mönkijä:: Can-Am outlander 500DPS T3 -15
Paikkakunta: E-P

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja smf-racing »

Eipä ollut aikaa testailla. Nykyään ei ole enää can-amia, joten tulee cvtech, stm, yms hilpettä myyntiin, kun vain ehtii kattoa mitä jäänyt nurkkiin. Koittaisin lähteä samalla kytkentä jousella kun 650:n mutta painot johonkin 15-16g pintaan, siitä sitten näkee mihin päin lähtee säätämään.
PikkuMatti83
2WD
Viestit: 29
Liittynyt: 04 Maalis 2014 16:02

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja PikkuMatti83 »

Moro,
nyt on CVTech paikallaan 1000cc -13 outlanderissä. Tällä hetkellä asetelma on seuraavanlainen, jousi 1021 eli 300/1600 ja painot on 3x18g+3x20g. Kiihdytykset kävin tekemässä liukkaalla peltotiellä, L Wot menee aluksi rajoittimeen kun sutii ja sit asettuu hetkeksi jonnekkin 7600 kunnes on taas sekunnissa rajoittimella silloin nopeus on ~46km/h. Tein yhden kiihdytykset umpihangessa niin silloin kierrokset pysyi hieman pidempään siinä 7500-7600 paikkeilla, mutta otti kyllä nopeasti rajoittimeen. H Wot meni aluksi ehkä jonnekkin 7600 kun suti sit asettui jonnekkin 7100 seuduille. Huippuja en pystynyt kokeilemaan. Kytkentä oli 2200 rpm.
Kysymys, kuinka paljon painojen lisäys vaikuttaa? Laitanko ensiksi 6x20g ja kokeilen vai laitanko suoraan 3x20+3x22? Ja vaikuttaako painojen lisäys kytkentäkierroksiin, saisi tulla vähän alaspäin? Muistaakseni mulla on myös 200/1600 jousi vaihtoehtona. Mitä nuo numerot tarkoittaa? Pienempi on varmaan luku joka kertoo "herkkyyden" eli miten pienillä kierroksilla lautaset pääsee liikkumaan, mutta entäs tuo isompi luku?
S.F.
6WD
Viestit: 437
Liittynyt: 02 Joulu 2012 21:46
Mönkijä:: SP 400-04+850XP-12
Paikkakunta: Espoo & Joutsa

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja S.F. »

Vahvasti asian vierestä :oops:
Mutta mielenkiintoiset päivämäärät noissa edellisissä kommenteissa, varsinkin kun nyt on vasta 23 päivä :lol:
Uudenmaan Mönkijät Ry
PikkuMatti83
2WD
Viestit: 29
Liittynyt: 04 Maalis 2014 16:02

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja PikkuMatti83 »

Painoksi laitoin 6x20g ja jouseksi 200/1600, tuolla kokoonpanolla näin talviaikaan ainakin toimi ihan kivasti. Ajettiin päivän verran vähä lumisessa metsässä ja jokunen tunti kahlattiin linjan alla umpihangessa. Kytkentä on noin 2000 ja kierrokset pysyy 7500-7600 paikkeilla umpisessa lyhyellä puolella.
Nyt vain ilmeni kytkimessä pieni ongelma, ne kolme mustaa muovi lirpukkaa, joiden varassa ulompi lautanen liukuu, oli kulunut/hakkautunut väljäksi. Kytkin alkoi pitämään ikävää kolinaa.
Saako noita muovi lipukoita jostain tilattua?
Avatar
Skifo-79
6WD
Viestit: 320
Liittynyt: 18 Touko 2010 11:39
Mönkijä:: Can-Am 650x
Paikkakunta: Ruokolahti

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja Skifo-79 »

Tilailin liukupaloja 12kpl. Hintaa en tiijä mut tuskin maltaita maksaa. voin pistää kirjekuoressa tulemaan, jos joku tarttee.
Saimaa ATV OffRoad Ry - Worry Team 51
Vastaa Viestiin