CVTech

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
PikkuMatti83
2WD
Viestit: 29
Liittynyt: 04 Maalis 2014 16:02

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja PikkuMatti83 »

Minä laitoin paikallisen huollon hommaamaan lipukoita, ei ole vielä kuulunut mitään. Pitää ottaa sinuun yhteyttä jos ne ei saa niitä hommattua.
TKT
6WD
Viestit: 463
Liittynyt: 12 Huhti 2010 04:32
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja TKT »

Onkos G2 5satkuissa cvtechit toiminu hyvin? Mitkä setupit on paikoillaan? Jossain asiayhteydessä tais olla puhetta, että jos painot on samankokoiset kaikissa tai jokatoinen on eripainoinen mutta yhteenlaskettu summa on kehällä sama, niin tälläkin olis merkitystä toimintaan. Mutta mikä sen merkitys on? Tätä en tajunu selvittää siinä samalla...

Paljakkaan vissiin laitettava pikkasen kevyemmät painot, mitä oli Raaajärvellä. Jakso mennä ihan kohtalaisesti, mutta enemmän sais kone kiertää raskaassa väätössä. Muistaakseni 13 grammaa taitaa olla painot nyt sekasarjana, 12 grammaan meinasin tiputtaa.
----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
jermu
6WD
Viestit: 338
Liittynyt: 25 Touko 2009 12:28

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja jermu »

Eihän paljakassa ole montaa paikkaa missä kone ehtis hyytymään ku on sen verran lyhkäsiä noi jängät sielä..

Miten sulla ne kierrokset käyttäytyy? Eli onko puutteet kuitenkin kakkosessa joka ei vaihda kuormituksesta alaspäin...

Voihan sitä tieten ykkösellä paikata mutta voi tulla kulmikasta menosta... tai sitten voi käydä että ykkösessä ei ole riittävästi painoja jotta jaksaa vaihtaa kakkosessa pitkän puolen päälle... tällöin voin huippunopeus,eli pyöristä nopeus laskea..

Ite aikoinaan säädin qsc kytkintä ja mittaili aikoja ja lähtöjä niin kyllä se vaan lähti huonommin kun kiersi 7600 vs 7350.

Jälkimmäisellä oli pitkällä puolella keulat taivasta kohti ilman repimistä.. ylikierroksilla ei... toki mulla oli siinä STM kakkonen myös..

Löytyykö kakkoseen alkujäykempää jousta.?
TKT
6WD
Viestit: 463
Liittynyt: 12 Huhti 2010 04:32
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja TKT »

Tarkalleen en enää muista kierrosten tarkkaa käyttäytymistä, mutta se jäi vaan mieleen että tippuu reilusti alle 7tonniin väätössä. Jaksaa kuitenkin mennä jotenkin. Tosin powercommanderi saattaa jeesata pikkasen.

Variaattorissa on alunperin 4satkuun tarkoitettu qsc-jousi, olettaisin että olis aavistuksen jäykempi. Mutta taidan hommata epin jousen.

Ton PC:n kanssa loppui mielestäni variaattorin outo käyttäytyminen, eli kun pistää kaasun täysille niin ei enää nytkähdä liikkeelle, mieti hetken ja sit lähtee kiihtymään. Vaan nyt mennään suht tasasesti kiihtyvällä vauhdilla koko ajan. Sen tajus vasta pc:n laiton jälkeen.

Ennen Raajärveä testailin eri painoja samoilla jousilla, ja tiellä totesin tuon 13 grammaisen kiertävän sopivasti yli, eli sinne 7500:n tuntumille. Mutta ei silti jenka riitä suossa... Eli johtuisko kuitenkin tuosta kakkosen jousesta??
----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
jermu
6WD
Viestit: 338
Liittynyt: 25 Touko 2009 12:28

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja jermu »

Tuo on aika soppeli ylikiertäminen... suossa rauhottuu 100-200 alemmas....

Jotenki tuntuu että nyt sulla kakkonen lykkää isoa silmään liian noppeesti jolloin booaa jängässä... ja samalla se ei vaiha kuormituksessa alas vaan vaatii kaasun löysäämisen jotta vaihtaa välityksen taas pienemmälle...

Onko sulla siinä 650 heliksi? Sehän vaikuttaa varityypistä riippumatta tuola yläkierroksilla ja silloin kun ollaan yli puolen välin vari auki... alle puolen välin vaikuttaa enempi jousi.

Sellanen tuli vielä lisäksi mieleen jotta onko sulla hihnan kireys kohillaan. Cvtechissä on paljon pienempi ykssuuntalaakeri, joka nostaa hihnan vähän ylemmäs kakkosessa. Eli kakkonen saa nytkähtelemällä pyöriä tyhjäkäynnillä vapaalla, silloin menee vaihteet silimään ja hihna on optimi tiukkuuella. Jos hihnassa on vapaata paljon niin menee liian ylhäällä ykkösessä eikä toimi parhaalla mahollisella tavalla
jermu
6WD
Viestit: 338
Liittynyt: 25 Touko 2009 12:28

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja jermu »

Tsekkaa vielä sellanen jotta onko kakkosessa luistamisen jälkiä = hihna luistaa kakkosessa ja lääkkeeksi tiukempi jousi.

Tällöin on kuskilla tunne notta liian iso välitys päällä ja ykkönen tarttuu hihnaan niin pirusti jolloin ruppee luistamaan kun se ei alaskaan vetopäällä kovin hyvin vaiha.

Sulla on varmaan mavericin remmi?

Toki se stm kakkonen maksaa sen 600€ eli äkkiä se mennee sama raha säätämiseenki
TKT
6WD
Viestit: 463
Liittynyt: 12 Huhti 2010 04:32
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja TKT »

Lauantaina otin asiakseni ja testasin erilaisia painoja ja jousiyhdistelmiä. Testailin kakkosen vakiojousella, qsc-jousella ja uudella sinisellä Epin jousella, minkä tilasin mönkijävarikolta. Noin kymmenen eri settiä ja kokoonpanoa samalla testilenkillä ja alkoi homma hahmottumaan. Pikkuhiljaa kevensin painoja, lähtökohta oli 3*8 ja 3*18 grammaa, lopussa 3*8g ja 3*12 grammaa ja sininen jousi, tartunta noin 1900-2000. Nyt on alussa ärhäkkyyttä ja jaksaa pyöriä suossa. Wot on noin 7600 tai pikkasen yli ja kiertää rajottimelle asti vauhdin noustessa. Pienellä puolella huiput jää alle 70km/h. Tosin 28" renkaat alla 12"leveenä joka nurkassa.

Tuosta rajoittimelle menosta huolimatta suossa tippuu kiekat 7000-7100 väliin. Mutta nyt jaksaa jauhaa. Muutenkin tuntuis ihan hyvin toimivan. Jäykkä jousi kakkosessa vissiin auttaa ryömittämisessä lisää, nyt ei ala vikisemään oikeestaan ollenkaan.

Mietin kyllä että tarvis ehkä 6 grammaa lisää painoa kierrokselle, eli 11grammaa per paino, rauhottais ylikiertämistä pikkasen. Tuli vaan ilta vastaan ja loppui painot kesken... Mutta nyt saa mennä noin. Keventää kuitenkin keulaa aavistuksen, kun saa pitoja lähdössä. Tosin ei ole ympärikeulimisesta pelkoa 5satkun tehoilla... :D

Mielenkiintoinen ilmiö oli 3*8 ja 3*18 grammasilla ja qsc-jousella. Tartunta oli reilu 1500 kierrosta. Tuli sellanen pien alkunytkäys, rauhoittuminen ja sit rauhallinen kiihtyminen, wot tais jäädä reiluun 7tonniin. Tällä samaisella setillä oli ennen Raajärveä wot noin 7500 ja kiihtyi ihan ok... Outoa.

Helix on 5satkun vakio ja maven remmi on ollu jonkii aikaa jo käytössä. Mites toi 650:n helix toimis pikkulohkossa? Olisko lisäapuja vai meneekö huonompaan päin? Stm:ää ooteltu joulupukilta jo tovi... :D
----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
jermu
6WD
Viestit: 338
Liittynyt: 25 Touko 2009 12:28

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja jermu »

Vakio kakkosella todennäkösesti et saa yli kiertämistä koskaan kuriin tai sitten shift out on liian alhaalla.

Cv techillä optimi säädöissä vakio kakkosella saattaa rykässä rajottajalle pariki kertaa ja sitte tasottua oikeaan...

Vakio kaakkonen on luonteeltaan "liian hidas" vastaamaan ykköseen kun alkuvälitys pienenee ykssuuntalaakerin myötä...

Tieten vois vielä kokkeilla ykköseen löysempää jousta nimen omaan loppupäästä...alkupää määrittää kytkennän ja loppupää sitten vaikuttaa max kierroksiin. Eli löysempi loppupäästä päästää samoilla painoilla niin rupiaa äkempää vaihtamaan ylöspäin joka laskee kierroksia kun kakkonen syöttää isompaa välitystä nopiammin... eli vaatii samalla koneesta tehoja... mutta voi rauhottaa ylikiertämistä... jos vaihtaa liia nopeasti isoa ja kone bogaa niin kakkosen loppujäykemmällä jousella vois kompensoija..
hyvä puoli on se että jos ulinat lakkasi niin hihna silloin pitää... ja jos hihna pitää niin yleensä silloin shiftout kierrokset laskee ihan vaan siitä syystä kun hihna ei enää luista

Jos sulla vakiona kulki 80kmh lyhyellä puolella ja nyt 70kmh niin ykkönen ei jaksa enää vaihtaa suurinta välitystä toki onko sillä merkitystä jos hiljaa ajaa mutta jos tykkäät hapella vetää niin silloin on merkitystä..
TKT
6WD
Viestit: 463
Liittynyt: 12 Huhti 2010 04:32
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja TKT »

Elikkäs nyt on kytkimessä 300/1600 jousi, sen jos vaihtais 300/1200 jouseen tai peräti 400/1200 jouseen, niin kierrosten ylikarkaaminen vois rauhoittua? Tuota pitää vielä harkita, voishan sen koittaakin. Vois kuvitella että tuolla kevyemmällä jousella joutuis painoja laittamaan isommaks??
Jäykällä kakkosen jousella tais hihna nousta reilusti ylemmäs kuin vakiojousella, kun lautaset puristuu toisiaan vasten enemmän... Ainakin silmämääräisesti kateltuna.
----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
Mazzi
3WD
Viestit: 75
Liittynyt: 16 Helmi 2015 17:40
Mönkijä:: Can Am Outlander Max 500 T3-13
Paikkakunta: Kajjaani

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja Mazzi »

Minkäs jäykkynen on toi epin sininen jousi kakkosvarissa?

Mulla on setuppina 200/1600 jousi ja 12g painot ja kakkosessa epin punainen jousi ja tuntuu että toi epin punanen on liika jäykkä (ei kelaa nopeutta vaikka kierrokset koko ajan optimissa) ja taasen vakio jousi on liian löysä (ei jaksa pehmeässä/suossa kiertää).

Siis kyseessä 500:n ja 27" rengastus, oiskohan jonku muun canan alkuperäinen jousi hiukan jäykempi mitä toi 500:n originaali?
Vehje_Kimmo
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 31 Maalis 2019 15:25

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja Vehje_Kimmo »

No niin, herätelläänpäs henkiin vanhaa keskustelua cvtech:stä.
Eli tarkoituksena olisi kokeilla omaan 2007 800 canaan laitella uutta kytkintä jos saisi hieman lisää räväkkyyttä lähtöihin ja ehkä vinkumisia myös katoamaan.

Näin alkutiedoilla mitä olen kaivellut olisin hankkimassa 300/1600n jousella ja 18g painoilla tavoitteena saada kytkentä johonkin 2300 kun nyt on siinä 1700(korjatkaa jos on menossa aivan metsään)

Yksi ongelma on, että en ole löytänyt suosituksia minkä jousen laittaa kakkoseen vai tilatako uusi vakio? Vanha varmaan jo menettänyt parhaan teränsä.
Avatar
suomiPIONEERI
4WD
Viestit: 248
Liittynyt: 25 Kesä 2013 18:03
Mönkijä:: Outlander Max T3B ABS 1000
Paikkakunta: Uurainen

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja suomiPIONEERI »

Cvtech tietäjät suosittelee Epi:n punaista jousta kakkoseen.
Itä-Suomen Mönkijät Ry-Jäsen
Nykyiset: Can-am Outlander Max 1000 ABS 2018, Can-am Outlander 2018 650 pro
Exät: Can-am Outlander 650cc 2008 /Can-am Outlander MAX 650cc 2007 L7e /Yamaha Bruin 350cc 4x4 /Kymco MXU 500 L7e /Kymco KXR 250 L7e
Avatar
JSSM
6WD
Viestit: 298
Liittynyt: 21 Elo 2011 18:56
Mönkijä:: Can-Am 1000 T3 -17

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja JSSM »

Suunnitelmissa hankkia cvtech can-am 1000 pro t3 pätkään. Olisiko kenelläkään laittaa valmista setuppia kytkimeen vastaavanlaisesta tonnisesta? Pääpaino on umpisessa ajaminen, mutta eiköhän sitä voisi jotenkin verrata myös mutahommiin kesäaikana. Tällä hetkellä alla 28/11/14 renkaat, mutta tarkoitus on laittaa pykälää suuremmat eli 30/10/14 renkaat alle. Voi laittaa myös yksityisviestiä, jos haluaa. Huomasin, että PikkuMatti83 on ainakin laittanut cvteckin ja samantyyliset ajotkin, kun umpisessa ajelee.. Mikä oli lopullinen setuppi? Ja mitkä on kokemukset kaiken kaikkiaan kytkimestä?

Voi myös muutkin kommentoida ja suositella esim. jos muutakin tarvii, kuten on mainittu tuo kakkosen eri jousi.
Can-Am 1000 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 570 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 500 Pro T3 -2015
Ex. Polaris XP 850 T3 -2013
Ex. Polaris XP 850 HO forest -2012
Ex. Can-Am 650 xt -2011
Ex. Polaris XP 550 -2010
Ex. Can-Am 400 EFI -2010
Ex. Honda TRX 420 FE -2008
tepa
6WD
Viestit: 845
Liittynyt: 08 Kesä 2004 23:20
Mönkijä:: xtp 1000r 2016

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja tepa »

Onkos jossain näitten jousin taulukkoa mistä näkee mikä jousi sattuu olemaan sarjanumeron mukaan paikalla?
pano se on huonokin
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Vastaa Viestiin