CVTech

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
JiiäMOo
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 17 Marras 2018 22:59

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja JiiäMOo »

Onkos mönkijämiehillä kokemusta cvtechistä 570 pro rattorissa??
Avatar
Rapsa85
6WD
Viestit: 880
Liittynyt: 29 Elo 2009 13:25
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Ruokolahti

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja Rapsa85 »

Kaverilla 570 ja mitä kokeillut, niin hyvin toimii vakio kytkimelläkin. Tietty jos isompaa pyörää laittaa, niin saa menon mukavemmaksi.
Hold my beer..
JiiäMOo
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 17 Marras 2018 22:59

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja JiiäMOo »

27" buffalot tuossa alla pyörii.. Kiinnostais vain kuinka se meno/hiippailu kevenis cv:llä.. Ja kuinka muussa käytössä vielä pelais, esim tien päällä..
Jii.Pee
3WD
Viestit: 75
Liittynyt: 09 Kesä 2020 08:52

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja Jii.Pee »

Eikö se ole ihan säädöistä kiinni että kuinka hyvät säädöt siihen hakee. Tuo 570 pro on kyllä vakiona melko lussu. En tiedä saisiko räväkkyyttä yhtään lisää jos vakio kytkimeen muuttaisi säätöjä. Onhan tässä kyllä tehoja sen verran vähän että voipi olla ettei säädöillä ihmeitä tehdä. Millähän kierrosalueella on huipputeho ja paras vääntö? Aika pienillä kierroksilla kulkee nopealla puolen. Onhan se kyllä matkaajossa ihan hyväkin kun varmaan vähempi kuluttaa.
Avatar
Rapsa85
6WD
Viestit: 880
Liittynyt: 29 Elo 2009 13:25
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Ruokolahti

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja Rapsa85 »

Cvtechissä vetää molemmat lautaset yht aikaa ja ei lähdössä luista (häviää se hihnan alku inahdus) En lähtis noille pyörille vielä vaihtamaan.
Itse laitoin reneen, kun sillä ei millään tahdo saada pehmeää lähtöä hissukseen kömpiessä, mut 570 mallissa on mielestäni paljon mukavempi tuo alkuperäinen kytkin jo alkuunsakin! :wink:
Hold my beer..
SunFire Red
2WD
Viestit: 44
Liittynyt: 07 Maalis 2017 17:42

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja SunFire Red »

Tuo vm-19 570pro muuttui paljon pirteämmäksi kun vaihtoi variaattoriin xmr: painokynnet ja 2 variaattoriin Helixin. Alkuperäiset osat maksoi yhteensä 175€, painot 100€ ja Helix 75€. Kydon laittoi samat osat 650 Reneen ja sekin muuttui pirteämmäksi. Painot oli 2.5g kevyemmät kuin alkuperäiset per paino ja kulma erillainen. Muutoksen jälkeen Work-tila vastaa melkein vanhaa Sport-tilaa.
SunFire Red
2WD
Viestit: 44
Liittynyt: 07 Maalis 2017 17:42

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja SunFire Red »

Tuossa vielä osanumerot:
Painot: CENTRIFUGAL LEVER SET 420248680
Helix: DRIVEN PULLEY CAM 420280701
Jii.Pee
3WD
Viestit: 75
Liittynyt: 09 Kesä 2020 08:52

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja Jii.Pee »

SunFire Red kirjoitti:Tuo vm-19 570pro muuttui paljon pirteämmäksi kun vaihtoi variaattoriin xmr: painokynnet ja 2 variaattoriin Helixin. Alkuperäiset osat maksoi yhteensä 175€, painot 100€ ja Helix 75€. Kydon laittoi samat osat 650 Reneen ja sekin muuttui pirteämmäksi. Painot oli 2.5g kevyemmät kuin alkuperäiset per paino ja kulma erillainen. Muutoksen jälkeen Work-tila vastaa melkein vanhaa Sport-tilaa.
Eli taitaa mennä kovemmill kierroksilla. Miettinyt että meneekö tuo jatkuvasti vähän liian iso vaihde päällä kun niin huonosti vetää ja vastaa kaasuun.

Osaatko sano mitkä kulmat vanhassa ja uudessa helixissä? Miten kytkentäkierrokset muuttui? Miten työhommissa pelaa, tuntuuko että puutuu kun lämpenee?
Jii.Pee
3WD
Viestit: 75
Liittynyt: 09 Kesä 2020 08:52

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja Jii.Pee »

Melkoista salatiedettä nämä mönkijöiden variattorin osien arvot. Näkeekö niitä jostain? Jousia, helixin kulmia painovarsien profiilia ja painoa?

Tämä tosiaan tuntuu siltä että liian painavat varret ainakin kun nopealla puolen ajaa, ei jaksa kovinkaan paljon kiertää. Jos painovarsia keventää niin miten käy hitaalle puolen? Kierteleekö jo liikaa? Kait näihin joku on perehtynyt, onhan tämä sentään suomen ainoa mönkijäfoorumi. Pitäis olla ihan perus juttuja.

Onkohan tuo xmr helix syöttävempi kuin pron?
Avatar
Rapsa85
6WD
Viestit: 880
Liittynyt: 29 Elo 2009 13:25
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Ruokolahti

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja Rapsa85 »

Minun käsitys näistä on, että jokaisella koneella on oma täyden tehon kierroskohta (7300 renessä) ja sinne kun pyrkii, että pysyy mahdollisimman tasaisesti siellä, niin on hyvä.,
Itse kun vaihdoin 28->30 pyöriin, niin kokeilin jäykempää jousta ja muutamaa eri variaatiota painoista, mutta toisen kun sai hyväksi, niin toinen huononi.
jäykällä jousella 300/1200 nousi lähtökierrokset liian ylös (2500) ja kone hyökkäsi, täyskaasun kierrokset tasan 7300!
Enemmän painoa, niin yläkierrokset jäivät liian alas mutta lähtö tasaantui 6900-7100
kokeilematta jäi, että olisi laittanut aavistuksen vielä jäykempää jousea isommilla painoilla,
kun laitoin samat vanhat kilut 200/1200 ja ajelen niillä edelleen tyytyväisenä :lol: (lähtökierrokset 1800 ja ~7000 kierrosta täyskaasulla.)
Jos tykkää ajella teitä pitkin , niin mieluummin hieman alakantissa kierrokset, niin paljon mukavempi ajella.
Summa summaarum: Toiseen päähän kun kumartaa, niin toiseen pyllistää! :lol: :lol:
Viimeksi muokannut Rapsa85, 02 Syys 2020 20:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hold my beer..
Jii.Pee
3WD
Viestit: 75
Liittynyt: 09 Kesä 2020 08:52

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja Jii.Pee »

Rapsa85 kirjoitti:Minun käsitys näistä on, että jokaisella koneella on oma täyden tehon kierroskohta (7300 renessä) ja sinne kun pyrkii, että pysyy mahdollisimman tasaisesti siellä, niin on hyvä.,
Itse kun vaihdoin 28->30 pyöriin, niin kokeilin jäykempää jousta ja muutamaa eri variaatiota painoista, mutta toisen kun sai hyväksi, niin toinen huononi.
jäykällä jousella 300/1200 nousi lähtökierrokset liian ylös (2500) ja kone hyökkäsi, täyskaasun kierrokset tasan 7300!
Enemmän painoa, niin yläkierrokset jäivät liian alas mutta lähtö tasaantui 6900-7100
kokeilematta jäi, että olisi laittanut aavistuksen vielä jäykempää jousea isommilla painoilla,
kun laitoin samat vanhat kilut 200/1200 ja ajelen niillä edelleen tyytyväisenä :lol: (lähtökierrokset 1600 ja ~7000 kierrosta täyskaasulla.)
Jos tykkää ajella teitä pitkin , niin mieluummin hieman alakantissa kierrokset, niin paljon mukavempi ajella.
Summa summaarum: Toiseen päähän kun kumartaa, niin toiseen pyllistää! :lol: :lol:

Mistä olet löytänyt jousitaulukon mistä näkee arvot. Tuo jousen eka jäykkyys vaikuttaa siihen kytkentään ja myös rampin/painovarren profiili hieman. Ei rampin paino. Enempi painoa = vähempi huippukierroksia. Paino vaikuttaa myös siihen kuinka hyvin puristaa hihnaa.
Näihin tuskin saa muuttuvakulmaisia helixejä? Taitavat suoria olla. Niillä saisi matkaajoon kierrokset mukavan alas mutta myös muualla pelais hyvin.

Olisi hyvä jos jostain pääsisi tutkimaan mitä erinlaisia voimansiirron osia tähän saisi niin voisi vähän miettiä mitä kannattaisi tehdä.

Jotain tälle olisi mukava tehdä kun niin nuhaisesti lähtee paikaltaan. Nelivedolla ei taida juuri sutata hiekalla ja takavedollakin lähtee todella rauhallisesti kun kaasun laittaa pohjaan.
Avatar
Rapsa85
6WD
Viestit: 880
Liittynyt: 29 Elo 2009 13:25
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Ruokolahti

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja Rapsa85 »

bergin kirjoitti:Ostin juuri käytetyn CVtech kytkimen ja jouduin tietysti kahlaamaan läpi kaikki mahdolliset foorumit löytääkseni oikean setupin.

En muista tällä fooruumilla tätä linkkiä:

http://cvtech.shelfpublication.com/engl ... ection17/7

Tuolta löytyy valmistajan suosittelemat jousi ja painoseupit.

Tein Can-Am kuskeille oman dokumentin jossa tärkeimmät tiedot samalla sivulla. Se löytyy täältä:

http://www.berginas.nu/canam/cvtech_setup.pdf

Eikö olisi aika kätevää jos esim tällä foorumilla olisi taulukko, josta löytyisi setupit millä kukakin on saanut kytkimensä toimimaan?
Täältä..
Hold my beer..
Avatar
Rapsa85
6WD
Viestit: 880
Liittynyt: 29 Elo 2009 13:25
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Ruokolahti

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja Rapsa85 »

Kaverilla on 650 outissa 30" pyörät ja ilmeisesti qsc:n painosarjaan kuuluva takajousi ja cvtechin asetuksia en tiedä, mutta kevyesti liikkui sekin jopa niillä pyörillä! Itselläni ei ole hirveästi intoa ruuvata.. enempi keskityn ajamiseen :biggrin:
https://www.youtube.com/watch?v=HJYjYIeVXrA harmaa outti tässä pätkässä.
Hold my beer..
Jumitzu
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 03 Loka 2016 10:20

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja Jumitzu »

pro570 -16 mistä niitä rikkoja saa sinne kakkoseen et vaihteet pelittäs paremmin.. auralla Pesän hirveetä takkua, muuten suht hyvi sormin pelittää välillä takkuaa muttei pahasti... sen verta että välittää vanha vihtahousu kuitenki.
Avatar
Rapsa85
6WD
Viestit: 880
Liittynyt: 29 Elo 2009 13:25
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Ruokolahti

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja Rapsa85 »

Huomasin että täällä jutustelu noista 30" pyöristä on jäänyt kesken noiden testien osalta.. Tein parit tuubi videot testeistä ja loppupeleissä vaihhoin pyörät pienempiin, koska en tykännytkään ajella niin isoilla smurguloilla. :roll:
https://youtu.be/u80RbgyDBgc


Edelliseen kysymykseen heittona sellainen idea..
Kakkosen lautaset saa avattua m8 pultilla.. Mitäs jos tekisi niihin ylimääräisiinkin reikiin (2kpl) m8 kierteet ja laittaisi niihin pultit, Kuva
joilla säätäisi lautasten aukijäämisen. Luulis tuon toimivan yhtä hyvin, kuin prikan.
Pelkällä yhdellä reijällä voi vängätä vinoon, mutta kolmella luulisi paketin pysyvän asennossaan.
Hold my beer..
Vastaa Viestiin