Can am 650XT 2012 Huohotin ongelma.
Lähetetty: 10 Marras 2014 20:47
Onko muilla ollut vastaavaa vaivaa...??!!
Ensin rupesi puskemaan moottoriöljyä vähäsen kampiakselin stefasta etuvarin takaa...jolloin hihna rupesi luistamaan...Ei muutakuin purkaa variaattori ja stefa vaihtoon samalla huomasin myös että venakopan tiiviste myös kussut vähän öljyä elikkäs vaihdoin sen samalla...tämän remontin jälkeen ajelin tämän kesän ongelmitta...viimeviikolla tarkastin öljyn määrää niin öljynpinta täyttöaukon kierteisiin asti MITÄ pesää!!!!Nooh ajattelin että suuttimet kusee läpi ja uittanut nyt bensaa öljyn sekaan...Öljyt koneesta pois ja määrän tarkastus saman verran öljyä mitä juuri 2kk sitten vaihdossa laitoin ~2 litraa...Rupesi homma nyt pikkuhiljaa aukenemaan elikkäs tekee niin kovan paineen öljytilaan että painaa öljyä täyttöputkeen ja jää siihen ilmalukon seurauksena,samasta syystä se aijemminkin luultavasti johtui että kusas kampuran stefasta öljyä variin ja myös samasta syystä puhaltanut venttiilikopantiivisteen välistä ölppöstä koska paine kasvaa liikaa ja huohotin ei toimi niinkuin pitäisi.Nyt taas purettu variaattori/kytkin pois tieltä että sain koneen kyljen auki jotta näen millainen huohotin systeemi tässä lienee...No sieltähän löytyi sellainen muovirataspaketti jossa ratas laakeri ja stefa,tätä ratasta pyörittää hammastus joka on kampiakselissa...kyseisessä kikkareessa 2kpl noin 3-4 millin reijät josta koneen pitäisi huohottaa huohotin kanavaan. Kaverini töissä valtuutetussa Cana huollossa ja olivat asian tiimoilta yhteydessä maahantuojaan tänään eikä ainakaan vielä osanneet sanoa juuta eikä jaata koko hommaan...kohta lähtee koko saatanan huohotin kikkare koneen sisältä pois koska en näe mitään järjellistä syytä moiselle systeemille..Ainoa syy miksi tuollainen siellä on niin siksi että jos kippaat vehkeen katolleen koneen käydessä niin estää/hidastaa öljyn valumista putsarikoteloon..
Vuosimalli tosiaan 2012 malli 650 Efi XT Ajokilometrit noin 2500km
Ensin rupesi puskemaan moottoriöljyä vähäsen kampiakselin stefasta etuvarin takaa...jolloin hihna rupesi luistamaan...Ei muutakuin purkaa variaattori ja stefa vaihtoon samalla huomasin myös että venakopan tiiviste myös kussut vähän öljyä elikkäs vaihdoin sen samalla...tämän remontin jälkeen ajelin tämän kesän ongelmitta...viimeviikolla tarkastin öljyn määrää niin öljynpinta täyttöaukon kierteisiin asti MITÄ pesää!!!!Nooh ajattelin että suuttimet kusee läpi ja uittanut nyt bensaa öljyn sekaan...Öljyt koneesta pois ja määrän tarkastus saman verran öljyä mitä juuri 2kk sitten vaihdossa laitoin ~2 litraa...Rupesi homma nyt pikkuhiljaa aukenemaan elikkäs tekee niin kovan paineen öljytilaan että painaa öljyä täyttöputkeen ja jää siihen ilmalukon seurauksena,samasta syystä se aijemminkin luultavasti johtui että kusas kampuran stefasta öljyä variin ja myös samasta syystä puhaltanut venttiilikopantiivisteen välistä ölppöstä koska paine kasvaa liikaa ja huohotin ei toimi niinkuin pitäisi.Nyt taas purettu variaattori/kytkin pois tieltä että sain koneen kyljen auki jotta näen millainen huohotin systeemi tässä lienee...No sieltähän löytyi sellainen muovirataspaketti jossa ratas laakeri ja stefa,tätä ratasta pyörittää hammastus joka on kampiakselissa...kyseisessä kikkareessa 2kpl noin 3-4 millin reijät josta koneen pitäisi huohottaa huohotin kanavaan. Kaverini töissä valtuutetussa Cana huollossa ja olivat asian tiimoilta yhteydessä maahantuojaan tänään eikä ainakaan vielä osanneet sanoa juuta eikä jaata koko hommaan...kohta lähtee koko saatanan huohotin kikkare koneen sisältä pois koska en näe mitään järjellistä syytä moiselle systeemille..Ainoa syy miksi tuollainen siellä on niin siksi että jos kippaat vehkeen katolleen koneen käydessä niin estää/hidastaa öljyn valumista putsarikoteloon..
Vuosimalli tosiaan 2012 malli 650 Efi XT Ajokilometrit noin 2500km