Sivu 1/2

HMF optimizer

Lähetetty: 29 Tammi 2015 21:12
Kirjoittaja sneaker
Tarkoitus olisi laittaa HMF:ltä koko putki ja vaimennin Reneen, mutta ilmeisesti sitä ei kannata tehdä ilman seoksiin puuttumista.
HMF:n sivuilla tietenkin kaupataan tuota heidän omaa optimizeria putken kylkeen, mutta

A) Tekeekö sillä mitään?
B) Saako sen säädöt kohdalleen ilman syvällisempää osaamista?
C) Voinko saada koneelle vahinkoa aikaiseksi?

:roll:

Re: HMF optimizer

Lähetetty: 29 Tammi 2015 21:57
Kirjoittaja poke
Kait tuollakin blinkyboxilla saa riittävän tarkasti perusseokset kohilleen, vaikka siinä onkin vähemmän säädettäviä soluja kuin tarkemmissa laitteissa.

Parraan hyödyn saat irti kun säädätät ammattilaisella penkissä seokset kohilleen. Laihalle seokset menee tuolla kokoputkella, eli vahingon vaara on olemassa.

Eli
A) Riittää kokoputkiston kompensointiin.
B) Ei
C) Kyllä

Re: HMF optimizer

Lähetetty: 29 Tammi 2015 21:58
Kirjoittaja odin56
itse en huomannut juuri eroa muuta kuin äänessä kun laitoin leovince v3 loppupään ja hmf "lastun" ilman penkitystä ja näillä; http://www.atvpt.com/hmfoptimizercanam.htm säädöillä. Siittä tulikin mieleen että jos joku (poke) :lol: osais sanoa että saako kohtuu hinnalla vielä lisää tehoa?

Re: HMF optimizer

Lähetetty: 29 Tammi 2015 22:00
Kirjoittaja sneaker
Mistäköhän tuollaisen säätäjän ja penkin löytäisi täältä Etelä-Suomesta?

Re: HMF optimizer

Lähetetty: 29 Tammi 2015 22:04
Kirjoittaja poke
Team Laine/ Marko Laine taitaa olla ainakin yksi ehdokas.

Re: HMF optimizer

Lähetetty: 29 Tammi 2015 22:27
Kirjoittaja sneaker
Ok, kiitos vinkistä. Pitää vielä yrittää ettiä jos löytyis lähempääntä, vaikka eihän tuo 3 tuntia mikään matka ole.

Re: HMF optimizer

Lähetetty: 30 Tammi 2015 07:42
Kirjoittaja Skifo-79
Paljonkohan hyötyä vaihtaa kokoputkistoa,ainakaan tonniseen. Perustelen sillä että tonnisessa näyttäs olevan eri osamumerolla putkisto kuin muissa moottoreissa. Tuskin ainakaan ovat hengittävyyttä huonontaneet. Itsellä ainakin tuo mökäpönttö on heikoin lenkki kun putki supistuu änkkärille ja miettiny pelkkää vaimentimen vaihtoa ja commanderilla penkissä säädettynä. G1 runkosissa on kaikissa sama putki mut eihän tonnista sillä rungolla löydykään.

Jaaha -14 malleissa antaakin saman putken kaikkiin koneisiin....

Re: HMF optimizer

Lähetetty: 30 Tammi 2015 09:49
Kirjoittaja sneaker
-12 mallinen on tuo oma.

Mites jos vaihtaa pelkästää tuon HMF performance dual vaimentimen quiet corella, onko silloin tarvetta puuttua seoksiin?

Lisäksi paikallinen valtuutettu huolto sai myytyä twinair suodattimen...

Re: HMF optimizer

Lähetetty: 30 Tammi 2015 11:12
Kirjoittaja Skifo-79
Käsittääkseni seoksethan noissa ei oo kohdillaan ees vakio kilkkeillä ja pelkällä äänenvaimentimen vaihdolla saattaa olla hyvinkin negatiivisia vaikutuksia, eli kohta c. Jostain muuten muistelisin lukeneeni, et ainakii vanhemmissa malleissa tuo vakio suodatin oli kaikista virtaavin vs. Tuuninki suotimet.

Re: HMF optimizer

Lähetetty: 30 Tammi 2015 12:22
Kirjoittaja poke
Joo, ei tilanne muutu miksikään pelkillä tupla slipareillakaan, kannattaa suosiolla teettää seoksien säätö. Twin Air suodattaa parhaiten virtausten juurikaan vähentymättä alkuperäiseen ärrä-suotimeen.
Nykyjään suosiossa on taas tuo orkkismallinen pakosarja, eli kakkonen liittyy suorimmilleen yhdysputkeen, tämä ylimääräinen pituuksien tasausmutka jää pois. HMF taisi olla juuri tällainen, kuitenkin alkuperäisellä pärjää mainiosti vakiovehkeessä, voitat ehkä pari heppaa jos laitat kokoputkiston. Voisin suositella pelkän tuplasiparin ostoa quiet corella, säästyy rahat blinkyboxiin ja säätöhommiin. Äänimaailma on muikia kahdella vaimentajalla.

Re: HMF optimizer

Lähetetty: 30 Tammi 2015 13:11
Kirjoittaja Skifo-79
Itse käännyin Powercommoon autotunella. Olin yhteyvessä ammattilaiseen joka suositteli lamba säätöstä. Perusteena et penkitys hoituu sisällä, kun taas lambda säätää niin kesällä, talvella ja vaik vuoristossa. Itelle löyty Yashimura naapuri pitäjästä...

Re: HMF optimizer

Lähetetty: 30 Tammi 2015 13:34
Kirjoittaja poke
Autotune on hyvä apuri säätötyössä, mutta varsinkin suuremmissa moottorin muutoksissa kannattaa säätö viimeistellä käsin, helpoimmin se käy penkissä. Kun säädöt on tehty, lambda-anturi/anturit on paras irrottaa turhan kulumisen ehkäisemiseksi.
Ecussa ja paremmissa säätöboxeissa on korjain sään muutoksille ja korkeuden muutoksille, joten jatkuva ja liiallinen autotunen/lambdan käyttö on turhaa ja saattaa johtaa "ylisäätöön", eli seokset menee keturalleen. Kannattaa noudattaa valmistajan ohjeita autotunea käytettäessä.

Re: HMF optimizer

Lähetetty: 30 Tammi 2015 15:40
Kirjoittaja sneaker
Autotunea muutama dynopajakin suositteli kun soittelin.

Onkos tuo mönkijän dynottaminen / säätäminen kuinka erikoista hommaa, eli jos paja on säätänyt moottoripyöriä ja autoja, niin meneekö mönkijä siinä samassa? Asettaako tuo variaattori mitään vaatimuksia :?:

Re: HMF optimizer

Lähetetty: 30 Tammi 2015 16:52
Kirjoittaja poke
Jos säätää autoja ja m.pyöriä ammatikseen, onnistuu mönkijän säätötyö kyllä. Ainoastaan tehonmittaus ei ole ihan ongelmatonta variaattorin takia.

Re: HMF optimizer

Lähetetty: 06 Helmi 2015 20:11
Kirjoittaja sneaker
Osui sopivasti kohdalleen käytetty paketti, jossa koko HMF:n putki + optimizer. Nyt sitten vaan asennusta ja säätöön.
Vielä tosin mietityttää että kannattaako koko putkea laittaa vaiko pelkästään vaimentimet...