Sivu 1/24

Can-am outlander 500 dps T3 (pätkä)

Lähetetty: 17 Huhti 2015 19:55
Kirjoittaja CanMuli
Nytpä se ois pihassa.


Kuva

Ja mittarissaki jo vähän vajaa 40km. Kyllähän tuo tuntu niin väärältä ajaa muutaman kerran keskustan läpi kun yleensä vältelly kestopinnoteteitä niinku ruttoa mönkijällä. Mutta nytpä ei tarvi enää hiacella siirtää kalustoa ajopaikoille. Siis jos ovat järkevän ajomatkan päässä.
Rajottimen kanssa meinasi mennä heti hermot kun on tottunu mehtäautotiet menemään öpaut kuuttakymppiä. Mutta aikansa kun ajeli niin ihan hyvinhän tuon kans pärjää. Omat ajot kuitenki painottuu 99% maastoon ja siellä harvemmin nopeudet nousee tuon yli.
Huomenna ois tarkotus käydä koeponnistaan maasto-ominaisuudet, vakiorenkailla. Renkaat kyllä tulee päivitettyä jossain vaiheessa, mutta ei ihan heti.
L-vaihdetta en ole vielä kerenny käyttään, muuta kun mitä nyt pojan kanssa tuli pieni lenkki omassa metässä käytyä. Eron edelliseen kyllä todellakin huomaa. Hitain vauhti mitä pysty nykimättä ajamaan oli n. 2-3km/h ja edellisellä 6-7km/h. Nyt saattaa päästä pahoista paikoista jopa ryömittämällä, mistä on yleensä menty peukku suorana, ettei vaan remmi ala savuaan.
Huomenna pohjapanssari paikalleen ja testaamaan todenteolla miten se tämä cana etenee. Väittäsin että edellinen oli ajoporukasta vähiten kiinni joten tältä odotan vähintäänki samaa. Tosin vakiorenkailla se ei välttämättä toteudu... ja koiranluut kallistuksenvakaajasta saa kyllä lähtä huomenna ennen maastoon siirtymistä. Minä oon tottunu ajamaan ilman niitä ja sen lyhyen mehtälenkin aikana jo totesin että perä pomppii aivan liikaa ja heittelee kuskia miten sattuu. Ne kun nappasee pois niin etenee kuin kiskoilla vaikka ois kuin epätasasta. Pitäs vaan joku sokkasysteemi kehitellä niihin että sais pikasesti takasi paikalleen. Kun tuo tiellä ajo melkeen vaatii ne... eikö siinä kuuspyöräsessä ollu sokilla vakaajat? Jos vaikka samanlaiset sattus passaamaan.
Huomenna sitte lisää kokemuksia.

Re: Can-am outlander 500 dps T3 (pätkä)

Lähetetty: 17 Huhti 2015 19:58
Kirjoittaja ViiMax
Onnea uutukaisesta :D Hienon näkönen laite, väri on tosin aika ankea ainakin näin "ei livenä katsottuna".

Re: Can-am outlander 500 dps T3 (pätkä)

Lähetetty: 17 Huhti 2015 20:01
Kirjoittaja CanMuli
Olipa karata käsistä myös toinen samalla otsikolla... :lol: jospa sen modet saa poistettua kun itte en saa...

Re: Can-am outlander 500 dps T3 (pätkä)

Lähetetty: 17 Huhti 2015 20:14
Kirjoittaja Pappi
Kummalla panssarilla otit koneesi. Näihin taitaa olla saatavilla brp.n pahvilaatikossa myös jämäkämpää muovia kuin se "hinnat alkaen".

Varaosanro 715003046

Kilpi kyllä tuo vapautta ajeluun. Helpottaa tankilla käyntiä yms. Tulee lähdettyä ihan huomaamatta ajelemaan. :D

Sinä kun rymyät metsässä niin keulaan modifioi tämä puskuri. http://www.brppac.fi/pac/can-am/lisavar ... 1286.html/ Ei vaan passaa suoraan noiden valojen kanssa mitä t3 tyypitys on vaatinut :(

Re: Can-am outlander 500 dps T3 (pätkä)

Lähetetty: 17 Huhti 2015 20:32
Kirjoittaja CanMuli
Oisko se jotain 8mm. Samanlaisella on pärjätty jo kahen entisen kans. Etuosaan vois tosin laittaa vaikka tuplat kun välillä tökkää teräviin kiviin, kun ei muista etteensä kattoa. Ainaki edellisestä hajosi se auran magneettistopparikytkytin kivikolarissa. Melkonen naarmu ja kuoppa tuli siihen kohtaa. Ja ukkoki oli lähtä sarvien yli vaikkei vauhtia juurikaan ollu.
Mutta nykyään osaa jo pittää silimät suurinpiirteen auki.

Re: Can-am outlander 500 dps T3 (pätkä)

Lähetetty: 17 Huhti 2015 20:47
Kirjoittaja K-kettu
Onnea uudelle laitteelle. Itsellekkin saman moinen tuli pari viikkoa sitten talliin.

Re: Can-am outlander 500 dps T3 (pätkä)

Lähetetty: 17 Huhti 2015 21:43
Kirjoittaja polaristraktori
Värihän on aivan loistava (saman värinen ku itellä) mutta nuo renkaat...vielä hengettömän näköset ku bear clawit..ajaa ne tietenkin asiansa tiellä.

Re: Can-am outlander 500 dps T3 (pätkä)

Lähetetty: 18 Huhti 2015 19:03
Kirjoittaja CanMuli
Ensimmäinen maastolenkki takana. Ensinnäkin he helekatin törrötin lähtee välittömästi siitä keulasta. Ojaa kun yritti ylittää niin se puri kyllä heti niin lujasti ittensä kiinni vastapenkkaan. Onneksi oli vinssin koukku etutarakalla eikä siellä kidan liepeillä. Muuten ois muut joutunu palaan takasi ojan toiselta puolelta ja vetään taaksepäin pois..Kuva
Siinä se istuu.

Ja renkaat kyllä joutuu päivittään heti kun saan uskoteltua vaimolle että taas on pakko sijottaa moneja satoja mönkjään. :mrgreen:
Eihän noilla vakiorenkailla pääse mihinkään jos maaperässä on vähäkään savea. Ja muutenki tuntuu että kaatuu koko vekotin välillä kun raideleveys on niin säälittävän kapia. Eli uudet vanteet joutuu myös investoimaan. Minen jaksa niitten speisereitten kans ruveta pelleileen.
Mutta kunhan nuo hommat saa kuntoon niin parempi se on kun entinen tuon lyhyemmän välityksen ansiosta. Aivan eri malliin jaksaa vääntää. Ei tapahdu puutumista eikä haise remeli.
Vaihteitten vaihosta sen verran, että on kyllä huomattavasti kankiampi kuin edellisessä. Toivotaan että uutuuttaan kangertaa. Saa meinaan tehä melko paljo seksiliikkeitä selässä että saa pykälän silmään, varsinki jos on jossain vähä pehemiämmällä maaperällä.
Mutta mukava ajoreissu kaiken kaikkiaan. Oli ojia ja suota, suon päällä reilusti vettä, metsäkin osiltaan tulvi. Pesupaikka löyty myös helposti kun vesi oli vieny yhden mettäautotien mennessään. Parin metrin päässä oli iso rumpu mutta vesi oli päättäny mennä eri kautta.
Kuva
Ojissa oli vielä jäätä joka pakkaantu ensimmäisen, eli minun etteen eikä se noilla onnettomilla renkailla noussu niitten päälle. Sinne renkaitten ja lamppujeen väliin kolisivat. Piti sitte polle päästää 30" nakeilla eellle. Ei se eteneminen ollu kyllä sillekään heleppoa. Tämä kuva on ihan alkupäästä. Oja syveni eli vesi nousi koko ajan korkeammalle ja jäät muuttu paksummaksi. Mutta pianhan nuo sullaa poijjes.

Re: Can-am outlander 500 dps T3 (pätkä)

Lähetetty: 18 Huhti 2015 19:34
Kirjoittaja Tuuvinki
Miten kesti puskuriton keula tuon ojahommelin? :shock:

Re: Can-am outlander 500 dps T3 (pätkä)

Lähetetty: 18 Huhti 2015 19:52
Kirjoittaja CanMuli
Hyvin kestää. Pehemeetähän tossa oli. Ne puskurit on vaan eessä kun kunnolla lähtee mönkimään. Se on todistettu monta kertaa.

Re: Can-am outlander 500 dps T3 (pätkä)

Lähetetty: 18 Huhti 2015 21:18
Kirjoittaja Pappi
Mukavaa lukea kokemuksia tuosta lyhyestä hitaasta puolesta. Sinulla kun on kokemusta aiemmastakin. Eikä nuo ajot aina taida helpoimmasta päästä olla.

Renkaat voi aina perustella turvallisuudella. Ostat äitienpäiväksi renkaat vanteineen, pinon päälle ruusu ja kortti :D

Tuota rekisterikilven paikkaa katselin liikkeessä, että mitenhän kestää rymyämisen. Atc taisi muokata omastaan kilpeä ylemmäs?

Re: Can-am outlander 500 dps T3 (pätkä)

Lähetetty: 18 Huhti 2015 22:01
Kirjoittaja K-kettu
Omasta käänsin vähä sisäänpäin sitä syvemmälle niin paremmin suojassa. Mullakin oli aluks vaihteet hiton kankeat mutta nyt parikytä tuntia ajettuna alkaa jo sutjakasti menemään, liekkö uutuuen nahkeutta. :D

Re: Can-am outlander 500 dps T3 (pätkä)

Lähetetty: 19 Huhti 2015 16:01
Kirjoittaja CanMuli
Niinhän tuo kilpi oli jo ekan reissun jälkeen ässällä. Onko sen pakko olla takana? Voisko sen laittaa vaikka takalokasuojaan sivulle, jollon se ei ottas niin paljoo damagea. Toinen ois tietysti että ostais jonku takalaukun mihin ruuvais kilven ja sitte maastoon mennessä sen laukun vois ottaa pois, kun en tykkää siitä, että en mahdu liikkumaan selässä kunnolla. Ja mitä sillä kilvellä metsässä. En tarvinu edellisessäkään koskaan semmosia.

Re: Can-am outlander 500 dps T3 (pätkä)

Lähetetty: 19 Huhti 2015 17:16
Kirjoittaja JSSM
Onnittelut canmuli! Tutunnäköinen peli..

Minulla myös on ollut noiden vaihteiden vaihdon kanssa ongelmia. Toivottavasti paranee kun tunteja kertyy lisää, nyt vasta hieman yli 10h mittarissa.

Re: Can-am outlander 500 dps T3 (pätkä)

Lähetetty: 19 Huhti 2015 19:09
Kirjoittaja CanMuli
Tuossa kun vaihoin autoihin kesänakit alle niin samoilla tulilla otin tuon maailmanlopun törröttimen irti.Kuva

Ja samalla huomasin että parkkivalot, vai mitkä nämä nyt on, oli puolillaan vettä.KuvaKuva
Millähän nuo nyt sitte tiivistäis.. varmaan menis ihan normaalilla silikoonilla.

Ja eilen ennen ajoreissua otin koiranluut irtiKuva
Kuva
Suosittelen kaikille jotka tykkää ajaa muuallakin ku asfaltilla. Eteneminenki on aivan eri luokkaa kun kaikki tassut pysyy maassa kiinni, eikä aina yksi ratas ilmassa.

Ja rekisteriotteelle täytyy katella parempi paikka kuin kontti. Kun eihän se vettä pidä. Tai ainaki laittaa joku vesitiivis pussi päälle... oli nimittäin aika märkänä.Kuva