Tuuvingin Can Am päiväkirja

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
setkamies66
4WD
Viestit: 147
Liittynyt: 23 Helmi 2015 21:22

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja setkamies66 »

Hienoja kuvasarjoja on Tuuvinki viittinny väsätä. Näitä on mukava katella ei muuta kun lisää vaan.
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Hyvä jos kelpaa niin jatketaan. Nyt on vähän vähemmän ajelua taas hetken ja enemmän töitä mutta eiköhän tämä tästä vielä ajeluiks käänny. Pistetään kuvia työhommista sitten.
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Työhommia ja säilytysrasia sekä ajosillat

Nyt ei ole ehtinyt hupiajeluihin mukaan kun on pientä projektia mökillä.

Kätevähän tuolla on kuljetella "polkuja" pitkin vaikkapa suuri eristekuorma paikkoihin minne ei autolla pääse:

Kuva

Paluukuormassa voi sitten kuljetella vaikkapa purkujätteitä:

Kuva

Tiiliä iso kasa:

Kuva

Ja rossipohjan alta lapioitua maa-ainesta yms. Himpskutin painava kuorma tuostakin tuli, varmasti yli 500kg mutta Ultratecin kärry kippasi ihan hartiavoimin tuonkin kuorman tien päähän odottelemaan poiskuljetusta isommalla vehkeellä:

Kuva

Tänään ostin tommosen säilytysrasian:

Kuva

Sinne mahtuu kivasti pari juomapulloa ja makkarapaketti + puunsuojaliina tai sitten esim. iso 1.5L limppariputeli:

Kuva

Säilytysrasiahan on tämä:
http://www.brppac.fi/brp-708200255.html

Kiinnitys on äärimmäisen kätevä ja onnistuu parissa sekunnissa.

Lisäksi ostin ajosillat kun ei tuo vaan oikeen onnistu (minun) peräkärrin kipillä tuo ajo sinne. Kaverin kuomukärri muuttuikin giljotiiniksi joten jo ihan oman turvallisuuden kannalta nuo sillat on oiva ostos. Hintaa oli 120 euroa parilta paikallisella jälleenmyyjällä. Eli ei tarvinnut lähteä taaskaan tilailemaan internetistä. Hintahan on muuten hemmetin paljon edullisempi kuin kunnollinen peräkärri tai edes uudet pumput, jouset ja kipin korjaus entisessä:

Kuva

Tahdoin nimenomaan tämän mallin missä on noi "punaiset sarvet" päässä, koska olen ne todennut omassa käytössä parhaiksi.

Kuva
Mannesman
4WD
Viestit: 168
Liittynyt: 29 Joulu 2012 12:08
Mönkijä:: Can-Am 1000 pro 6x6
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Mannesman »

Nuo on pätevät rampit. Ittellä samanlaiset. Tosin nuo punaset kumit lähteny ajat sitten lätkimään. Joustaa jonkin verran ajettaessa, mutta ihme kyllä kestää...
Itä-Suomen Mönkijät Ry

Näillä mennään:

Can-Am Outlander Max 570 Pro + -21
Poro
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 23 Heinä 2015 21:47
Mönkijä:: Can-Am 570 Pro T3
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Poro »

On muuten helkkarin kätevä tuo säilytysrasia, ellei siitä joudu maksamaan tuota ovh hintaa.
Eikä kippaa kanaa ympäriämpäri, jolloin tuo muovihärpäke kyllä antautuu niinkun ranskalainen. (On kokemusta....... siis muovihärpäkkeestä, ei ranskalaisesta) tai no on siitäkin , mutta ei tässä yhteydessä :wink:
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Eipä ole paljoa hupiajoa kertynyt kesän aikana. Työtä sitäkin enemmän ja jossain vaiheessa raporttia kuvineen siitä.
Eka huoltokin jo takana ja vailla murheita menty. 25/50h ja 50/100h huollot "nipussa" 47h kohdalla ja hintaa taisi olla 188 euroa Motor Naumasella Joensuussa. 2h oli työveloitus. Rikkoutuneita osia oli yksi parkkipolttimo, jotka pitäisikin korvata nyt ledeillä.

ATK:lla en kesälomalla käynyt ja puhelin vaihtui ja tunnukset tänne katosivat entisen luurin resetoinnissa. Siksi oli hieman hiljaiseloa osaltani.

Nuo ajorampit oli kyllä kertakaikkisen loistava ostos vaikkei ole monesti vielä käytettykään. Hakkaa kippikärrin ja vaarallisetkin lankkuviritelmät aivan 100-0.
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 13:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Jokos Tuuvingin mökkiprojekti on valmis? Itellä mietinnässä vähän tukevampi kärry. Mitä kokemuksia tuosta Utratecin 1200:sta? Lähinnä mietin, että kippaako se mulla/hiekan kunnolla lavalta, vai joutuuko paljon lapiolla auttamaan?
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Kärri on "kevyt" kipata käsipelissä vaikka olisi täpötäynnä multaa tai hiekkaa. Mutta johtuen kipin saranan kiinnityskohdasta, ei se tietenkään kippaa aivan linkkuun ja varsinkin multa tahtoo jäädä kärriin.
Kuitenkin jos kärrin kippaa vaikkapa kuoppaan niin että peruuttaa hieman sinne rotkoon ja kippaa sitten, kaikki hiekka kyllä lähtee melko helposti kärrystä pois. Normaalikäytössä pitää myöntää että lapiohommiahan siinä joutuu tekemään melko paljonkin että tavaran saa kärristä pois.

Joku oli hieman modannut samanlaista, siirtänyt saranat taaemmas ja laittanut vinssin jolloin kärry kippaa enemmän pystyyn. Se oli se tämän foorumin kaveri Lappeenrannasta joka möi Hondan ja Ultratecin ja yks tuttu kävi siltä sen Ultratecin. Ultratecin pojille vois ehdottaa että pistävät kaksi valinnaista kiinnityskohtaa saranoille?
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Katkaisin eilen Warnin kalliin narun vinssistä kun siirtelin lumia pihalta ojaan. Ihan normaalissa lumilevykäytössä katkes enkä edes kämmeltänyt. Eipä toi vissiin hiotussa ja varmasti sileässä liukukidassa kestä hyväkään naru. Onhan tossa tietty aikamoinen jyrkkä kulma litistämässä narua koko ajan.
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 13:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Sama Warnin naru katkesi minulla kolme kertaa tänä talvena. Aurasin yhteensä n. 40h. Yleensähän se katkeaa siitä päästä, joten uutta solmua vaan narun päähän ja homma skulaa taas. Pikku hiljaa lyhenee, mutta otetaan tarvittaessa takapaksista pidempi köysi avuksi, jos vinssata täytyy pidemmältä.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Joo siitähän se katkes mistä se litisty liukukitaa vasten. Pitänee solmia tai jos oikeen kunnostautuu niin tehdä semmonen "pujotussilmukka" minkä virallista nimeä en muista.
Kyllähän tohon rasitusta tulee kun nyt suvilunta "nostin" levyllä läjiin ojan penkalle jonkun 300m3 verran.
Vastaa Viestiin