570 pro ensikokemuksia
570 pro ensikokemuksia
Tuli laitettua tommonen 570 pro. Muuten tuntus noin 5 tunnin ja 23 km:n kokeilun perusteella ihan käypäseltä kamppeelta,mutta tuo vaihteen siirron kankeus arveluttaa. Liekkö uutuuven kankeutta vai vika? Välillä meinaa usko loppua ku koittaa saada vipua eri pykälän kohille,joutuu nytkyttele ees taas. Varsinki jos ajaa vaikka vallia vasten tai muuten lujenpaan paikkaan niin vaihdetta ei saa vaihdettua muute ku sammuttamalla koneen jos sittekää,aikasa ku rynkyttelee niin jossai vaiheessa saa eri pykälän päälle. Onko muilla millaisia kokemuksia??? Sammuksissa olessa vaihteet takeltelee myös,joutuu nytkyttele eestaas. Miten vaikuttane tyhjäkäyntikierrokset kytkeytymiseen,tossa näyttäs mitttarin mukaan olevan 1350-1450 rpm.
-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: 570 pro ensikokemuksia
Semmonen runkkukahvahan se on. Aavistuksen siitä "löystyy" mutta Yamahaksi se ei muutu koskaan.
Sen mitä itse olen 300km kokemuksella huomannut niin vaihde on "tunnusteltava" sen lisäksi että se pykälä on kohdallaan. Eli vaikka pykälä näyttäisi että H on päällä, tunnet vivussa "vaijerimaista/kuminauhamaista" vetoa ilman klonksahdusta, ei vaihde ole päällä vaan joudut sitä hieman runkkaamaan lisää.
Vaatii totuttelua varsinkin Yamahan jälkeen mutta en koe sitä enää juurikaan ongelmaksi. Tosiaan totuttelukysymys.
Hyvä valinta, itse olen 570 Prohon tyytyväinen
Semmonen vinkki vielä että ainakin näin uutuuttaan kannattaa vetää vipu vaihteen yli ja palauttaa takaisin, vaikkapa nyt L-vaihteelta H-vaihteelle N-vaihteen kautta. Asettuu paremmin pykälään.
Sen mitä itse olen 300km kokemuksella huomannut niin vaihde on "tunnusteltava" sen lisäksi että se pykälä on kohdallaan. Eli vaikka pykälä näyttäisi että H on päällä, tunnet vivussa "vaijerimaista/kuminauhamaista" vetoa ilman klonksahdusta, ei vaihde ole päällä vaan joudut sitä hieman runkkaamaan lisää.
Vaatii totuttelua varsinkin Yamahan jälkeen mutta en koe sitä enää juurikaan ongelmaksi. Tosiaan totuttelukysymys.
Hyvä valinta, itse olen 570 Prohon tyytyväinen

Semmonen vinkki vielä että ainakin näin uutuuttaan kannattaa vetää vipu vaihteen yli ja palauttaa takaisin, vaikkapa nyt L-vaihteelta H-vaihteelle N-vaihteen kautta. Asettuu paremmin pykälään.
-
- 6WD
- Viestit: 736
- Liittynyt: 18 Tammi 2010 20:58
- Mönkijä:: Can Am 570 Pro T3b
- Paikkakunta: Jokela
Re: 570 pro ensikokemuksia
On varmasti hyvä mönkijä. Sitä oon ihmetellyt että kaikki nää vuodet, etteivät tuolla BRP tuotekehitys puolella oo kokenut tuota vaihdevipua ongelmaksi. Itsekkin muutamaa kanaa koeajaneena niin kyllä tuo kepin riuhtominen ihmetytti, mutta niinkuin Tuuvinki kirjoitti niin varmasti tottuu ja myös vähä herkistyy. Tuo 570 pro on kyllä kaikkiaan hyvin hinnoiteltu ja varmasti rahalle vastinetta.
Ulkona.
Re: 570 pro ensikokemuksia
Mullaki ihmetyttää toi vaihteiden kankeus,parilla kaverilla tossa on 500 outlanteri viime kesänä laitettu. Niissä vaihteet menee normaalisti päälle ilman sen kummempia neekeriliikkeitä,laatu ei näytä olevan tasaista. Pitää kokeilla jossai vaiheessa laakereiden vaihtoa ykkösvariaattorin ykssuunta laakerille,tuolla aikasemmissa keskustelussa ainaki osalleollu siitä appua ja vaihteiston öljyt vaihtaa myös. Liekkö tuoki ominaisuus ku jollai käyntinoppeuvella kuuluu jonnimoinen pieni ujellus,vapaalla olessa.
Re: 570 pro ensikokemuksia
Mimmoset on tyhjäkäyntikierrokset mittarin mukaan teidän 570:ssä?
-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: 570 pro ensikokemuksia
L-vaihteella ujeltaa. H-vaihteella ei häiritsevästi.
Huomenna käyn mönkijän kotiin hallista, tsekkaan tyhjäkäyntikierrokset.
Huomenna käyn mönkijän kotiin hallista, tsekkaan tyhjäkäyntikierrokset.
Re: 570 pro ensikokemuksia
Vuoden eka viikolla omaankin pihaan tuli vm. 2016 pro max 570. Edellinen mönkijä ollu neljännesvuosisata takaperin eli vertailukohtaa ei ole.
Jäykkä on vaihdekeppi omassakin laitteessa, mutta henkilökohtaisesti ei ole asia haitannut - päin vastoin. Can-Am kun on muutenkin olemukseltaan jykevä, niin passaa hyvin linjaan - saa antaa kepille runtua ilman että tuntuu sen jäävän käteen tai että heiluu ku hullun mulukku.
Yhtä asiaa kuitenkin ihmettelin kun ei tullut kuin yksi virta-avain matkassa. Tankin avaimia oli kuitenkin 2kpl.
Luulisi tämän hintaluokan laitteessa olevan sentään vara-avain?!? Miten muilla, oliko 1 vai 2 avainta?
Jäykkä on vaihdekeppi omassakin laitteessa, mutta henkilökohtaisesti ei ole asia haitannut - päin vastoin. Can-Am kun on muutenkin olemukseltaan jykevä, niin passaa hyvin linjaan - saa antaa kepille runtua ilman että tuntuu sen jäävän käteen tai että heiluu ku hullun mulukku.
Yhtä asiaa kuitenkin ihmettelin kun ei tullut kuin yksi virta-avain matkassa. Tankin avaimia oli kuitenkin 2kpl.
Luulisi tämän hintaluokan laitteessa olevan sentään vara-avain?!? Miten muilla, oliko 1 vai 2 avainta?
-
- 4WD
- Viestit: 140
- Liittynyt: 16 Loka 2012 12:49
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 Max T3
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 570 pro ensikokemuksia
2015 mallissa 2 molempia avaimia.
Itä-Suomen Mönkijät ry
Ex: Linhai IRS 400 Le7, -12
Ex: Linhai IRS 400 Le7, -12
Re: 570 pro ensikokemuksia
2 avainta kuuluu olla. Minusta tuo vaihteiden jäykkyys ei oo normaalia. Tossa mun laitteessa kun ei saa vaihetta siirrettyä vapaalle (varsinkaa hitaalta puolelta) jos ajaa vaikka kinosta vasten tai jos jää pohjan varaan ettei voi rynkyttää eestaas,pitää tosiaan sammutta ja sitteki tekee tiukkaa. Mut en jää kovin kauan ihmettele tota ku on kerta toi takuu pari vuotta. Seki ihmetyttää ku parin tutun 500 outissa vaihteet pelaa ilman rynkyttelyjä.
-
- 3WD
- Viestit: 62
- Liittynyt: 14 Huhti 2014 10:35
- Mönkijä:: Can-Am Outlander Max G2
- Paikkakunta: Päijät-häme
Re: 570 pro ensikokemuksia
Kyllä ne vaihteet vaan on semmoset. Itekki alkuun hämmästelin ja olin sitä mieltä ettei voi olla kunnossa nämä. Nyt ajanu omani lisäksi monia tuttujenkin canoja eikä niissä ainakaan missään vaihteet ole ollu sen paremmat. Mutta siihen tottuu ja esim. lumia auratessa oppii "oikean" taktiikan ettei jätä laitetta pänninkiin penkkaa vasten silleen ettei saa pakkia päälle. Vaihtaa tavallaan"vauhdista", eli just ennen kun vauhti loppuu (sillon kun mönkkäri liikkuu vielä pari senttiä) niin heittää pakkia...
Ja juu, 2 avainta kuuluu hintaan.
Ja juu, 2 avainta kuuluu hintaan.
Re: 570 pro ensikokemuksia
Noniin hyvä tietää, että myös 2 virta-avainta kuuluis olla. Täytyyki olla heti huomenna myyjään yhteydessä tuosta ja kysellä minne on toinen avain jäänyt.
Vielä ei oo päässy lumia työnteleen ku ei oo mitä työnnellä, mutta sittenpä näkee häiritteekö vaihteiden jäykkyys ko. hommassa.
Vielä ei oo päässy lumia työnteleen ku ei oo mitä työnnellä, mutta sittenpä näkee häiritteekö vaihteiden jäykkyys ko. hommassa.
Re: 570 pro ensikokemuksia
Kaveri oli eilen testannu ommaa outia,oli ajanu vallia vasten ja siitä vaihtanu vaihteen eikä ollu minkäänlaista onkelmaa,iteki kävin samalla laitteella viime kesänä kokeile niin eipä nuo vaihteet siinä takellellu olleskaa. Aika huono homma jos ajaa vaikka kiinni johonni lutakkoon ja pitäs saaha vaikka taakse päin eikä saa rynkytettyä eestaas niin taitaapi keppi jäähä käteenennenku vaihe vaihtuu.
-
- 2WD
- Viestit: 51
- Liittynyt: 09 Helmi 2014 21:19
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 450L -15
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: 570 pro ensikokemuksia
jos ei vaihde tunnu vaihtuvan ilman väkivaltaa niin näpäyttää vähän kaasua, niin ainakin omassa 450:ssä helpottaa.
-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: 570 pro ensikokemuksia
Mulla tuli vain yksi avain. Semmonen harmaa muovinen. Tankin avaimia kaksi.
Mitenköhän lie tuo vaihteensiirto toteutettu? Tuntuu tosiaan että siinä on joku jousi välissä tai jotain?
Mitenköhän lie tuo vaihteensiirto toteutettu? Tuntuu tosiaan että siinä on joku jousi välissä tai jotain?