570 pro ensikokemuksia

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Holylake
Noppeli
Viestit: 20
Liittynyt: 08 Touko 2015 11:00
Mönkijä:: Can am outlander 500 -13
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: 570 pro ensikokemuksia

Viesti Kirjoittaja Holylake »

Nyt pääsi testaamaan 570:stä kun vaihdoin -13 500 --> käytettyyn -15 maxpro 570.
Viiden tunnin ajamisen jälkeen laite tuntuu todella hyvältä. Lyhyt L kruunaa kaiken.

Tosin se mistä täälläkin on valiteltu on se L vaihteelta pois saaminen varsinkin jos on juntturassa. Hetihän tuo piti kokeilla ja ajoin kannon päälle keulan ja tovin piti tanssia että sain pakin päälle, muualla vaihtaminen sujuu hyvin.
Lumilevyn kanssa tämä saattaa nostaa hien pintaan :)

Lumilevyn ostaminen olisikin seuraavaksi tiedossa (yläkiinnitys + pikalukko), ja vanha myytävä (alakiinnitys + sokat)
klonkku
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 03 Syys 2008 10:31
Mönkijä:: Outlander pro 570

Re: 570 pro ensikokemuksia

Viesti Kirjoittaja klonkku »

Pari viikkoa ollu kyseinen kampe omistuksessa. Uutena ostin kahvanlämppäreillä, pohjapanssarilla ja lumilevypaketilla.
Hyvän oloinen kampe. Ainut tosiaan tuo vaihteiden jäykkyys josta voi antaa vähän miinusta. Lumitöissä aiheuttaa hieman ongelmia, tosin tuntuu että koko ajan helpottuu.
Polttoainetta tuntuu syövän aika paljon. Edellinen mönkijä oli jammu 450 kaasarilla niin tämähän vetää keittoa tuplasti enemmän :p
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10873
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: 570 pro ensikokemuksia

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

570:ssä on aikalailla enempi puhtia kuin 450 kaasarijammussa, joten soppakin maistuu. Jos veto jää päälle, eli ajaa esim. penkkaa vasten lumilevyllä, niin silloin vaihteistossa on "vetopäällä" ja vaihtaminen hankalaa. Tämän oppii ajamalla, kun vähän hollää kaasua ennen penkkaa ja nostaa lumilevyä ylös.

Onko Canam-kuskeilla kokemusta variaattorin vapaalaakerin parantamisesta, eli auttaako ongelmaan?
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Jani_rr
6WD
Viestit: 281
Liittynyt: 30 Heinä 2011 20:39
Mönkijä:: Can Am 1000 XTP TL 2013

Re: 570 pro ensikokemuksia

Viesti Kirjoittaja Jani_rr »

Eilen hain omani, ja ohan se mahtava laite. Onks muilla ohjaustehostinmallin omistajilla ollut stonga vinossa? Mulla on, ja kello oli jo sen verran paljon, etten enää liikkeeseen vienyt, mut tänään aattelin soitella, et koskas suosirtustuu. Eli niinkuin ois aurauskulmien säädöissä jäänyt rattivinoon. :) Kyllähän tolla ajelee, mut kylhää se suoraksi pittää saada :)
Can Am 1000 Renegade Xxc Triple Black 2018. T3b (80km-h) ABS
Can Am 1000 XTP 2013 (TL)
Yamaha Raptor700 2008 (TL) / Polaris 570, 2017 raktori
Yamaha Raptor700 ,2007 (TL)
SMC Wildcat 500 , ? (TL)
jökö
3WD
Viestit: 97
Liittynyt: 16 Tammi 2016 22:39
Mönkijä:: 570 pro
Paikkakunta: Taevalkoski

Re: 570 pro ensikokemuksia

Viesti Kirjoittaja jökö »

Roosa999 kirjoitti:Onko Canam-kuskeilla kokemusta variaattorin vapaalaakerin parantamisesta?
Kokemusta on. Auttaa onkelmaan. Ainoa miinus on kakkos varin kolahtelu liikkeelle lähtiessä,johtuu siitä ku ykssuunta laakeri pyörii heleposti nii ei vejätä remmiä.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10873
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: 570 pro ensikokemuksia

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Taitaa olla niin, että on aika kosmeettinen murhe. Tuskin rikkoo mitään?
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
jökö
3WD
Viestit: 97
Liittynyt: 16 Tammi 2016 22:39
Mönkijä:: 570 pro
Paikkakunta: Taevalkoski

Re: 570 pro ensikokemuksia

Viesti Kirjoittaja jökö »

Mite käyne ajansaatossa ku kakkosvarissa teräs ja alumiini hakkaa vastakkain. Siellä ku ei oo minkäänlaista liukunastaa niinku on kelekkojen variaattoreissa.
Holylake
Noppeli
Viestit: 20
Liittynyt: 08 Touko 2015 11:00
Mönkijä:: Can am outlander 500 -13
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: 570 pro ensikokemuksia

Viesti Kirjoittaja Holylake »

Eipä tuo kankeus niin haittaa kun tietää miten toimia. Lumilevynkin sain paikalleen ja testit suoritettu.
Penkkaa vasten kun puskettaa, niin riittää että ratista hivenen nykäisee että mökkäri liikahtaa sen pari senttiä taakseppäin niin johan vaihteen saa vaihdettua (Tai sitten ennen penkkaa löysää kaasun ja ennen ku pysähtyy niin alkaa jo vaihtamaan, mutta tällä tyylillä lunta ei saa puskettua syvälle penkkaan).

Voimaa kyllä tässä 570 tuntuu olevan paljonkin enemmän mitä 500:ssa. Parin kilometrin mökkitietäkin auraillessa ei ongelmaa.
Niin ja tosin variaattoriäänetkin on erinlaiset mitä -13 mallissa. Vinkuu kuten olisi Turbo :wink:
nipademu
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 16 Joulu 2008 18:39
Mönkijä:: Can-Am 570 Max Pro T3
Paikkakunta: LAPINLAHTI

Re: 570 pro ensikokemuksia

Viesti Kirjoittaja nipademu »

Tuli tänään tilattu 570 Pro Max T3. Mukaan tuli valittua mm.
- Pohjapanssari
- Lämppärit
- Deluxe tuulilasi
- 150 leveä puskulevy, pikarunkoineen
- Apache 360 telasarja

Jospa ei tullut iskettyä käsiään ***kaan? Seuraavana olis etsinnässä hyvästi kippaava yleiskärry jolla vois ajella rankojakin. Terrain Pro:han se olis hyvä, mutta harrastuskäyttöön ehkä vähän hintava. Jostakin jos käytettynä löytäs ;)

Työvalot olis tarkoitus kans laittaa, onko vinkkejä ja kuvia asennuksisa, miten saisi nätisti asennettua?
tikale
3WD
Viestit: 66
Liittynyt: 26 Maalis 2013 11:08
Mönkijä:: Can-Am outlander max 500 t3
Paikkakunta: Kempele

Re: 570 pro ensikokemuksia

Viesti Kirjoittaja tikale »

Holylake kirjoitti:Eipä tuo kankeus niin haittaa kun tietää miten toimia.
http://www.x1r.fi/tuotteet2
Tuossa aine vaihteiden takkuiluun.
tiennäyttäjä
6WD
Viestit: 636
Liittynyt: 13 Heinä 2007 22:14
Paikkakunta: koillismaa

Re: 570 pro ensikokemuksia

Viesti Kirjoittaja tiennäyttäjä »

tuosta lisäaineesta jo aikaisemmin keskusteltu,ei vaikutusta.mutta saa silti kokeilla.ei ole tarvinnut itellä nylkytellä lumipenkkaa vasten,kepistä tekee terävän nykäyksen,aina on lähtenyt vaihe päältä.jos vetää vain kepistä vaihe ei lähe päältä noin vain :wink:
ja höh tietenkin se on honda
klonkku
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 03 Syys 2008 10:31
Mönkijä:: Outlander pro 570

Re: 570 pro ensikokemuksia

Viesti Kirjoittaja klonkku »

Missäs kohin porukka on teetättäny ensi huollon? 25 vai 50h?
Dejavu
4WD
Viestit: 121
Liittynyt: 14 Tammi 2008 16:51
Mönkijä:: Can am 570 pro T3

Re: 570 pro ensikokemuksia

Viesti Kirjoittaja Dejavu »

Mää käytin 25h. Näin alkuun. Seuraavan käytän luultavasti 100h
Muistaakseni menevät raskasajo 25h ja 50
Tai lepposampi ajo 50h ja 100h
Oma ajo melko kevyttä on ollut niin käytin silti 25h niin tulee uudet öljyt jos sielä sattuu putua olemaan vielä.
tikale
3WD
Viestit: 66
Liittynyt: 26 Maalis 2013 11:08
Mönkijä:: Can-Am outlander max 500 t3
Paikkakunta: Kempele

Re: 570 pro ensikokemuksia

Viesti Kirjoittaja tikale »

tiennäyttäjä kirjoitti:tuosta lisäaineesta jo aikaisemmin keskusteltu,ei vaikutusta.mutta saa silti kokeilla. :wink:
Täälläpä on kokemusta ja toimii. Ei ole tarvetta kokeilla olen jo kokeillut :mrgreen: ja aina ajossa ollessani edelleen kokeilen älkää muut vaivautuko. 8)
tikale
3WD
Viestit: 66
Liittynyt: 26 Maalis 2013 11:08
Mönkijä:: Can-Am outlander max 500 t3
Paikkakunta: Kempele

Re: 570 pro ensikokemuksia

Viesti Kirjoittaja tikale »

Ensireaktio oli minulla kun laitoin X-1R:n kanasen vaihderasiaan oli etteipä tainnut tehota ollenkaan. mutta käytön myötä aine on toiminut niin kuin tuoteselostuksessa luvataan. Talvella jos aineen laittaa ei ehkä pienellä kivijalan kierteyllä saada tarpeeksi lämpöä jonka aine vaatii kiinnityäkseen metallipinnoille. Jatkossa kyllä toimii olkoon kylämä tai kuuma.

Miten X-1R toimii?

X-1R muuttaa rautasekoitteisten metallien molekyylipainoa metallien pinnalla. Voiteluaine tekee metallipinnasta tiheämmän ja näin metallipinta tulee kovemmaksi ja tasaisemmaksi. X-1R sisältää ainesosia, jotka aiheuttavat molekyylien uudelleenasettumisen metallipinnalla. Tämän ansiosta X-1R toimii toisin kuin useimmat muut voiteluaineet, joiden toiminta normaalisti perustuu hydrodynamiikkaan.

Kun metallipinta on käsitelty X-1R- voiteluaineella, sen kovuus lisääntyy merkittävästi. Laakeripinnalla, jonka kovuus voi olla Rc-35 (Rockwellin C-kovuuskäyrällä), tapahtuu X-1R:n vaikutuksesta koveneminen aina Rc-35 - Rc-72 asti. Kovettunut pinta on kuitenkin ohut vallitsevan liikkeen, kuumuuden ja paineen ansiosta. Mitä enemmän metallipinnoilla on kuumuutta ja painetta, sitä paremmin X-1R kiinnittyy! Lue lisää X-1R-tuotteista.
Viimeksi muokannut tikale, 22 Helmi 2017 10:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin