450 pro

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 08:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: 450 pro

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

brb ei valmista öljyä. :doubt:
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Karsta
4WD
Viestit: 188
Liittynyt: 02 Maalis 2016 20:49

Re: 450 pro

Viesti Kirjoittaja Karsta »

Eikä Neste eikä Shell. Öljyä pumpataan syvältä maan alta, josta jalostetaan erilaisia tuotteita mm. bensiiniä tai kuten tässä tapauksessa, puolisynteettisiä voiteluöljyjä. Näiden myyntipakkaukseen voi sitten erikseen tehtyjen sopimusten mukaan, laitevalmistaja lyödä päälle oman etikettinsä ja näin ollen myydä sitä "omana" voiteluöljynään, vaikka se onkin vähän narraamista, kun oikeasti onkin jonkun muun tekemää.
Karsta
4WD
Viestit: 188
Liittynyt: 02 Maalis 2016 20:49

Re: 450 pro

Viesti Kirjoittaja Karsta »

Onko kukaan löytänyt tähän tarvikeosana kotimaasta tai EU alueelta vetarin niveliä? Originaalin hinta varmaankin siellä 200€ paikkeilla (kun pelkkä kumi on 60€), ja siihen rahaan saa jo jenkkilästä molemmat etuvetarit täydellisenä. Tulee tosin tulli ja alvit, jos edes suostuu lähettämään suomeen.
TKT
6WD
Viestit: 463
Liittynyt: 12 Huhti 2010 04:32
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: 450 pro

Viesti Kirjoittaja TKT »

Ootkos kysyny mönkijävarikolta?? Ainakin omaan 5satkuun on löytynyt sieltä...
----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
Karsta
4WD
Viestit: 188
Liittynyt: 02 Maalis 2016 20:49

Re: 450 pro

Viesti Kirjoittaja Karsta »

Olen. Kysyin vielä emaililla varmistusta, kun siellä nettikaupassa ei ole mihinkään canaan ulompia niveliä eteen. Täydellisen akselin saa pariin sataan, jonka pitäisi kuulemma sopia myös 450 malliin. Googletellu myös, mutta ei näihin G2 runkoisiin tykkää löytyä kotimaasta/euroopasta. Ebaystä tärppää kyllä, mutta ne on ollut poikkeuksetta jenkkilässä.
Avatar
tinke77
6WD
Viestit: 880
Liittynyt: 22 Helmi 2011 19:16
Mönkijä:: Can am 450 pro t3
Paikkakunta: Lpr: kupeessa

Re: 450 pro

Viesti Kirjoittaja tinke77 »

Kirjoitellaas välillä tännekin... Pikkucanan kanssa on nyt yhteiseloa kuukauden verran harjoiteltu. Ihan hyvältähän tuo tuntuu. On varsin ketterä ja näppärä kone ja voimaakin tuntuu kohtuullisten puukuormien vetoon olevan riittävästi. Hidaspuoli tuntuu olevan riittävän hidas myös työhommiin, mutta parasta antia mielestäni on tuo moottorijarru, joka toimii kyllä mäkisessä maastossa ihan törkeän hyvin, eikä jarrukahvoihin juuri tarvii puuttua.
Tuo keppijumppa vaihteiston kanssa on välillä hiukan hakusessa ja peukalo etsii nappuloita hondamiehen tapaan :)
Pientä takkuamista vaihteiden vaihdossa ajoittain on, mutta kuulunee asiaan. Yhteenvetona, varsin käteensopiva, näppärä ja riittävän voimakas peli tällaisen harrastelija metsurin työ/harrastus mönkijäksi askareisiin.
Aika ja tunnit näyttävät onko ansainnut luottokoneen maineen, kuten edeltäjänsä hondat. Palataan kokemuksien kerryttyä. :)
Tarpeeksi kun kääntää oikealle, ni se on kohta vasemmalla...
Petes88
Noppeli
Viestit: 21
Liittynyt: 27 Huhti 2016 20:27
Mönkijä:: Can Am outlander 450
Paikkakunta: Sodankylä

Re: 450 pro

Viesti Kirjoittaja Petes88 »

Joo tosin tuli ostettua tuommonen 450 t3 std viime viikolla ja tässä nyt varustellu itelle sopivaksi sitä ja tuossa std mallisahan ei ole vinssiä vakiona ja sehän on aivan ehoton keksintö näissä nii semmonen kyssäri että pitääkö tai tuleeko tuohon etuvinssin paikalle jotain lisävahviketta tai petiä ku olen joidenki kuullu väittävän että pitäis olla? Tarvike kuvastoja ku laavaa nii tämän g2l kohdalla lukee vain oem? Auttakeehan viisaammat.. Jos ostan vaikka jonku bronccolaisen nii onko se vain bolt on vai pittääkö alkaa jotain petiä tai vahviketta väsäämään?

Ja niitä vinssi suosituksia otetaan kans mielellään vastaan.
Avatar
tinke77
6WD
Viestit: 880
Liittynyt: 22 Helmi 2011 19:16
Mönkijä:: Can am 450 pro t3
Paikkakunta: Lpr: kupeessa

Re: 450 pro

Viesti Kirjoittaja tinke77 »

Johan se ensimmäinen korjauskutsu tuli, polttoainetankin huohottimen korjaukseen...
Tarpeeksi kun kääntää oikealle, ni se on kohta vasemmalla...
Jussi
6WD
Viestit: 931
Liittynyt: 12 Helmi 2005 12:39
Mönkijä:: JD XUV 855d
Paikkakunta: Haukipudas

Re: 450 pro

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Petes88, yleensä pitää olla peti. Kattoppa vaikka tuontitukusta ja cfline kaupasta sitä vinssiä. Itsellä hyviä kokemuksia runvan vinssistä ja niiden mukana tulee monesti kaikki tarvittava. Ehkä johdot on vähän alakanttiin paksuudeltaan
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
Petes88
Noppeli
Viestit: 21
Liittynyt: 27 Huhti 2016 20:27
Mönkijä:: Can Am outlander 450
Paikkakunta: Sodankylä

Re: 450 pro

Viesti Kirjoittaja Petes88 »

Kiitos Jussi pitääpä tuo runva tsekata myös.. Kattelin ite tuota broncon 3500 gen2 black edition vinssiä mönkijävarikolta https://www.monkijavarikko.fi/tuote/bro ... si/905197/ ku olis kuulemma paksummat johdot ja joku peti? Mukana..

Paikallisessa oli can amin super winch 400e narulla :roll:
Ainaki tuo bronco ois halvempi mutta kokemusta nuista ei itsellä ole..
Jussi
6WD
Viestit: 931
Liittynyt: 12 Helmi 2005 12:39
Mönkijä:: JD XUV 855d
Paikkakunta: Haukipudas

Re: 450 pro

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Mulla on nyt tuo jontikan keulassa https://www.cfline.fi/tuote/sahkovinssi-3500-dyneema
Sillä nostelen warnin kauhaa ja on se tuota jontikkaakin avustanut kun on kiinni jäänyt. Kohtuu hyvin on toiminut tähän mennessä. Alkuperäinen naru on jouduttu vaihtamaan kun se on niin lujilla sen kauhan kanssa. Kauha on kuitenkin noin 200 litrainen ja sillä on ajettu paljon märkää lunta ja soraa.

Nyt hyllystä löytyy myös tuontitukun 4500 lbs naruvinssi. Tämä laitetaan ilmeisesti Jontikan keulalle ja jontikan 3500 lbs laitetaan mettäkärryn puomiin. Puomissa nyt kiinni TML vinssi josta tais viikonloppuna hajota jotain kun vaijeri pääsi kelan ja päädyn väliin. Tuo 4500 ei vapauta rullaa niin että mukana ei pyöri planeettaa. On kohtuu raskas vetää. TML vapauttaa rullan ja on kevyt vetää vaijeri ulos. Sattui vaan nyt hajoamaan. Samoin 3500 runva vapauttaa rullan. Sitten hyllystä löytyy myös VMT 4500 joka ei vapauta. Juontovinssi sais kuitenkin olla vapauttavaa mallia että jaksais vetää. Jontikan keulalla vinssillä yleensä käytetään sitä kauhaa ja silloin naru ajetaan ulos moottorin voimalla.
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
Avatar
tinke77
6WD
Viestit: 880
Liittynyt: 22 Helmi 2011 19:16
Mönkijä:: Can am 450 pro t3
Paikkakunta: Lpr: kupeessa

Re: 450 pro

Viesti Kirjoittaja tinke77 »

Nyt kun on pikkusen saanut kilometrejä tuohon vekottimeen, niin pikkusen häiritsee tuo keulan levottomuus takavedolla ajettaessa, nelikko päällä ihan jees. Tuntuu, että seilaa puolelta toiselle takavedolla ajaessa.
Tarpeeksi kun kääntää oikealle, ni se on kohta vasemmalla...
Petes88
Noppeli
Viestit: 21
Liittynyt: 27 Huhti 2016 20:27
Mönkijä:: Can Am outlander 450
Paikkakunta: Sodankylä

Re: 450 pro

Viesti Kirjoittaja Petes88 »

tinke77 kirjoitti:Nyt kun on pikkusen saanut kilometrejä tuohon vekottimeen, niin pikkusen häiritsee tuo keulan levottomuus takavedolla ajettaessa, nelikko päällä ihan jees. Tuntuu, että seilaa puolelta toiselle takavedolla ajaessa.
Soratiellä? Vai joka paikassa? En oo kyllä ite huomannu tuossa omassa missään tuommosta, toki mulla on ilman tehostinta että liekkö se vaikuttaa?... Minkälaiset renkaat sulla on?
Avatar
tinke77
6WD
Viestit: 880
Liittynyt: 22 Helmi 2011 19:16
Mönkijä:: Can am 450 pro t3
Paikkakunta: Lpr: kupeessa

Re: 450 pro

Viesti Kirjoittaja tinke77 »

Soratiellä juurikin, nelikon kun pistää päälle, niin menee tosi nätisti. Renkaat on ne vakiot, en nyt muista juuri mallia. Pitänee kokeilla paineita muuttaa näin aluksi.
Tarpeeksi kun kääntää oikealle, ni se on kohta vasemmalla...
Keppipete
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 18 Syys 2018 12:38

Re: 450 pro

Viesti Kirjoittaja Keppipete »

No niin, olen uusi tässä foorumissa.
Mulla eilen saatu uusi malli, ohjaustehotimella. Pitää suorittaa varovainen sisäänajo, huolto kuulemma vasta 50h, voisko ite vaihtaa jo aiemmin?

Sitten kun sisäänajo on suoritettu, kaasukahvan rajoittimen voi kai poistaa?

Miten sen jälkeinen moottorin tuning eli sähköisen rajoittimen poiskytkentä?

Haluan laittaa lisää valaistusta, ledejä ympäri mönkän, mistä virrat, onko jossain liitin valmiina?
Vastaa Viestiin