450 pro
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: 450 pro
Vaughanille kyssäriä tai miksei joku muukin voi vastailla
Mimmonen on vaihteensiirto tässä uusimmassa 450 Prossa ? Ja pistäkää kokemusta miten toimii pikkualue kun konetta rasitetaan (tukkikärryn veto, lanaus yms), ulvahtaako remmi helposti ?
Alkanut nyttemmin itseäni myös tämä kiinnostamaan, josko sitä mökille hommais tämän, kun nyt siellä ei ole enää mönkijää. Lähinnä arveluttaa onko tästä raskaamman työn laitteeksi, kun tuolla mökillä joutuu laite aikalailla töihin eikä huviajeluun (laiturin siirto, puu/hiekkahommat yms yms. Myös isompi vene trailereineen joutuu mönkijällä laskemaan/vetämään, kun autolla ei oikeen siihen rantaan ole menemistä (etuveto) )
Mimmonen on vaihteensiirto tässä uusimmassa 450 Prossa ? Ja pistäkää kokemusta miten toimii pikkualue kun konetta rasitetaan (tukkikärryn veto, lanaus yms), ulvahtaako remmi helposti ?
Alkanut nyttemmin itseäni myös tämä kiinnostamaan, josko sitä mökille hommais tämän, kun nyt siellä ei ole enää mönkijää. Lähinnä arveluttaa onko tästä raskaamman työn laitteeksi, kun tuolla mökillä joutuu laite aikalailla töihin eikä huviajeluun (laiturin siirto, puu/hiekkahommat yms yms. Myös isompi vene trailereineen joutuu mönkijällä laskemaan/vetämään, kun autolla ei oikeen siihen rantaan ole menemistä (etuveto) )
Re: 450 pro
Vaihteensiirto on ainakin uutena täyttä kuraa! Tuntien kertyessä parani jopa ihan hyväksi, ehkäpä hihnapölystä johtuen.. Koska kun upotin laitteen syvään ja imasi varikoppaan kuravellit, avasin, purin palasiksi ja putsasin koko variaattorin. Tämän jälkeen vaihteensiirto takkusi taas samalla lailla kuin uutena. Hihna tuli merkattua ja asennettua samoin päin. Vaihdoin tosin samalla ne yksisuuntalaakerit parempiin, joissa pienempi vierintävastus, kun olen lukenut tämän jelpanneen useita. Mutta en usko tämän laakerinvaihdon ainakaan pahentavan tilannetta? Siksi arvaukseni on että sopiva määrä hihnapölyä on ok
Remmin vikinää on joskus korviin kantautunut, mutta eise mitään yleistä ole. Hitaassa ajossa metsässä joskus kuuluu. Olen tällä vedellyt isohkoa auton peräkärryä, jonka omamassa 550Kg ja välillä ollut reilun tonnin poka vielä päällä. Tasasella tuo kärry perässä on ihan paperia. Arviolta 25astetta jyrkkää ylämäkeä olen vienyt noin 500Kg kuormia, eli noin 1000kg koukussa kiinni. Pito välillä käy vähiin mutta remmi on ollut hiljaa ja luistamatta näissä paikoissa.
Remmin vikinää on joskus korviin kantautunut, mutta eise mitään yleistä ole. Hitaassa ajossa metsässä joskus kuuluu. Olen tällä vedellyt isohkoa auton peräkärryä, jonka omamassa 550Kg ja välillä ollut reilun tonnin poka vielä päällä. Tasasella tuo kärry perässä on ihan paperia. Arviolta 25astetta jyrkkää ylämäkeä olen vienyt noin 500Kg kuormia, eli noin 1000kg koukussa kiinni. Pito välillä käy vähiin mutta remmi on ollut hiljaa ja luistamatta näissä paikoissa.
Re: 450 pro
Oothan sä Viimax tuota meikäläisen päiväkirjaa varmaan lueskellut ja huomannut, että tällä pikkutipusellakin saa aika isot massat liikkeelle. Joskus alkuaikoina remmi inasen vingahti jossakin mitättömässä tilanteessa. Nyt kun tunteja on reilu sata, niin ei remmi enää ääntele. Tuo Canan pikkupuoli on kyllä niin mainio, ettei hommat ole kyllä kertaakaan jääneet remmin luistamisesta tai voimasta kiinni.
Vaihteen siirtäminen on Canamaisen surkeaa. Jotenkin tuntuisi, että se vielä hankaloituu, kun kone ja öljyt ovat oikeasti kuumat. Ominaisuuden kanssa on oppinut elämään ja pienellä välikaasulla kepin saa melko mukavasti liikkumaan. Pienet sekstailut auttavat toki myös ajoittain.
Vaihteen siirtäminen on Canamaisen surkeaa. Jotenkin tuntuisi, että se vielä hankaloituu, kun kone ja öljyt ovat oikeasti kuumat. Ominaisuuden kanssa on oppinut elämään ja pienellä välikaasulla kepin saa melko mukavasti liikkumaan. Pienet sekstailut auttavat toki myös ajoittain.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
- vaughan
- Tracks
- Viestit: 4759
- Liittynyt: 13 Kesä 2005 21:10
- Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
Re: 450 pro
Mulla ei ole raskaasta käytöstä kokemuksia. Pelkkää hupia ollu ajot. L puoli on kyllä varsin lyhyt ja epäilen että sillä pärjää mainiosti isommankin taakan edessä.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Re: 450 pro
Hyvin pitkälti samanlainen kuin esim. 2010 paikkeilla 200 Outlanderissa. Vähän notkeampi 450:ssa ja keppi fiksumpi, itsellä kokemusta vain näistä kahdesta laitteesta. Välillä jumittaa niin että saa rynkyttää laitetta eestaas. Tosin siihen on niin tottunut ettei edes tule ajatelleeksi ennenkuin joku kysyy.Mimmonen on vaihteensiirto tässä uusimmassa 450 Prossa ?
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: 450 pro
Joo oon Mare lukenut sun topikkia. Aattelin vaan jos näihin ihan viimeisimpiin malleihin olisi tullut jo parannus tuohon vaihteensiirtoon, mutta ilmeisesti siis ei ole.Mare79 kirjoitti:Oothan sä Viimax tuota meikäläisen päiväkirjaa varmaan lueskellut ja huomannut, että tällä pikkutipusellakin saa aika isot massat liikkeelle. Joskus alkuaikoina remmi inasen vingahti jossakin mitättömässä tilanteessa. Nyt kun tunteja on reilu sata, niin ei remmi enää ääntele. Tuo Canan pikkupuoli on kyllä niin mainio, ettei hommat ole kyllä kertaakaan jääneet remmin luistamisesta tai voimasta kiinni.
Vaihteen siirtäminen on Canamaisen surkeaa. Jotenkin tuntuisi, että se vielä hankaloituu, kun kone ja öljyt ovat oikeasti kuumat. Ominaisuuden kanssa on oppinut elämään ja pienellä välikaasulla kepin saa melko mukavasti liikkumaan. Pienet sekstailut auttavat toki myös ajoittain.
Itse en ole mikään pilkunviilaaja, mutta toisaalta, jos maksan mönkijästä liki 9000€, haluan että se toimii paremmin kuin puolet halvempi kiinalainen. Uskon, että tuo hidas puoli on nyt canassa hyvä, mutta tuo vaihteensiirto vielä arveluttaa.
Yamahaa myös kattellu, mutta yammun traktorit ei oikeen vakuuta (jotenkin tulee dreselit sun muut piluviritykset mieleen) ja ilmeisesti tuo canan rajoitin on oikeasti sitä parhaimmistoa.
Kattellaan tässä nyt rauhassa. Sain kyllä kieltämättä ihan hyvän tarjouksen paikallisesta liikkeestä, mutta ostohousut on onneks vielä muualla niin kiirettä ei ole
- vaughan
- Tracks
- Viestit: 4759
- Liittynyt: 13 Kesä 2005 21:10
- Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
Re: 450 pro
Mun laite löytyy tuolta http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 67&t=44431 ja jatkossa pistän sinne kuulumiset.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Re: 450 pro
Alkoi vinssi oikuttelemaan toissa iltana lumitöitä tehdessä. Ulospäin kelaus pätki satunnaisesti ikään kuin painonapissa olisi kontaktihäiriötä. Sisäänpäin toimi moitteettomasti. Lopulta vaijeria ei saanut enää ulospäin lainkaan vaikka kuinka paineli ja hommat täytyi lopettaa. Seuraavana päivänä tuntui jälleen toimivan OK. Ei kai tuo nyt ylilämpöjä ottanut ainakaan kun puskulevykäytössä tehdään vain pieniä nyppäisyjä edestaas melko olemattomalla kuormalla?
Re: 450 pro
Mulla teki viime talvena auraushommissa samaa. Alkoi sitten seuraavana päivänä taas pelaamaan. Oon jostain canaketjusta lukenu, että noita Warnin releitä menisi kuin leipää. Siinä tapauksessa takuuasia ja uutta relettä vaan tilaukseen.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Re: 450 pro
Mulla ja kaverin koneessa vaivasi ihan riesaksi asti tuo vinssin toimimattomuus. Samoilla oireilla, välillä lopetti toiminnan ja jonkunajan päästä toimi taas. Kiristettiin kaapelien mutterit releeltä kunnolla kiinni, eikä ole sen jälkeen kiusannut kertaakaan.
edit: Sen releenkin purin kerran, eikä siitä mitään vikaa löytynyt. Melko idioottivarma, kun vaan kontaktit on tosiaan kunnossa.
edit: Sen releenkin purin kerran, eikä siitä mitään vikaa löytynyt. Melko idioottivarma, kun vaan kontaktit on tosiaan kunnossa.
-
- 6WD
- Viestit: 463
- Liittynyt: 12 Huhti 2010 04:32
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
- Paikkakunta: Mäntyharju
Re: 450 pro
Releessä on kontaktipinnat ja niihin tulee joskus "piikki" tai pitkäaikaisesta huonosta kosketuksesta johtuen kärjet palavat, ja eivät saa enää kosketusta. Joskus saattaa auttaa purkaminen ja kärkien kevyesti hiominen vesihiomapaperilla. Warnin rele on kallis uutena ostettuna ja silloin kun niitä sattuu saamaan (kun kyselin omaan tarpeeseen...). Tilasin Mönkijävarikolta Broncon releen ja ei oo ollu ongelmia sen koommin.
----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
www.monkijavarikko.fi
Re: 450 pro
Tuokin on totta, mutta uusissa uskallan sanoa aika satavarmasti, että johtuu huonoista kaapeleiden kontakteista releellä. Tämä siksi että releen päällä lukee kiristysmomentti, muistaakseni 8Nm, joka ei tosiaan riitä luomaan kunnon kontaktia noille. Sitten kun "risa" rele vaihdetaan uuteen, koristetään samalla lailla ja yllättäen toimii yhtä huonosti. Sitten haukutaan rele ja vaihdellaan niitä takuuseen repullinen. Lopuksi todetaan warnin laadun olevan kuraa.
Re: 450 pro
Tuolta löytyy aikaisempi keskustelu Can Amin vinssin releistä: http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... =8&t=43396
Re: 450 pro
Mitä öljyjä tähän käyttävät huollossa koneeseen ja periin? Mietiskelin tuossa että jos huoltais itse merkkihuollon sijaan.
Re: 450 pro
Koneeseen suosittelee brbn omaa öljyä. Periin en muista, omistajan käsikirjassa lukee kyllä.
Haiseeko muilla moottoriöljy bensalle? 50h ja 1 vuosi ajetut öljyt ja bensan haistaa selkeästi. Öljynpinta ei kuitenkaan ole mielestäni noussut.
Haiseeko muilla moottoriöljy bensalle? 50h ja 1 vuosi ajetut öljyt ja bensan haistaa selkeästi. Öljynpinta ei kuitenkaan ole mielestäni noussut.