450 pro
450 pro
Terve. Kiitos palstalaiset ja ylläpitäjät, tämä foorumi on ollut suureksi avuksi minulle ensimmäisen oman mönkkärin hommaamisessa.
Pitkän harkinnan ja monien käänteiden jälkeen valinta päätyi 450 pro malliin. Olen erittäin tyytyväinen hankintaan. On juuri sitä mitä hain. Nykyaikainen, näppärä, kevyt, riittävän vahva ja hauska ajaa.
Muutama kuva uunituoreesta mukaan. Eikun ei näköjään tarttunutkaan kuvat
Pitkän harkinnan ja monien käänteiden jälkeen valinta päätyi 450 pro malliin. Olen erittäin tyytyväinen hankintaan. On juuri sitä mitä hain. Nykyaikainen, näppärä, kevyt, riittävän vahva ja hauska ajaa.
Muutama kuva uunituoreesta mukaan. Eikun ei näköjään tarttunutkaan kuvat
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2308
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: 450 pro
Tervetuloa foorumille.
Mielellään luetaan kokemuksia tästä sinunkin laitteesta.
Mielellään luetaan kokemuksia tästä sinunkin laitteesta.
Re: 450 pro
Kiitoksia. Toistaiseksi kuvat eivät tänne minulta tartu, niin mennään pelkillä tarinoilla.
Nyt omasta koneesta 7h kokemus ja siis sillä tuntumalla ajatuksia.
Omaan käyttööni tämä on huomattavasti parempi kuin pykälää isompi ja raskaampi peli. Ennen kuin sain omani, oli lainassa 650 pro. Minulle se oli turhan möhkö. Todellisia mitta, teho, paino yms. eroja en tiedä, mutta ero notkeudessa (lumihommat pihassa) ja reippaassa ajossa (hoitamattomat pikkutiet) on selvä. Pihalla tämä taittuu paremmin ja keveys tekee reippaasta ajosta paljon hauskempaa ja helpompaa. Ohjaustehostinta tämä ei tarvitse.
Aikaisempi mönkkärikokemus ( ei omaa) muutama erilainen honda, jammu, pari erilaista pollea. Aikanaan hondalla olen tehnyt jopa palkkatöitä. Hondan ottaisin nytkin, jos mönkijästä olisi leipä kiinni.
Oman varusteista: pohjapanssari, lumilevysatsi, kahva ja peukkulämppäri, tangonkorotus.
Muut menee varmasti tarpeen mukaan, mutta tuo tangonkorotus on myös mainio. Ahtaus poistuu istualtaan ja seisaaltaan saa hyvän ja rennon asennon ( 181cm ukko).
Paljon puhetta herättänyt vaihteiston takkuaminen> en tiedä. Ensimmäiset 5h oli jotain takkuamista, sitten joko notkistui tai opin laitteen metkut. Joka vehkeessähän jotain opeteltavaa on. Ei häiritse.
Nyt omasta koneesta 7h kokemus ja siis sillä tuntumalla ajatuksia.
Omaan käyttööni tämä on huomattavasti parempi kuin pykälää isompi ja raskaampi peli. Ennen kuin sain omani, oli lainassa 650 pro. Minulle se oli turhan möhkö. Todellisia mitta, teho, paino yms. eroja en tiedä, mutta ero notkeudessa (lumihommat pihassa) ja reippaassa ajossa (hoitamattomat pikkutiet) on selvä. Pihalla tämä taittuu paremmin ja keveys tekee reippaasta ajosta paljon hauskempaa ja helpompaa. Ohjaustehostinta tämä ei tarvitse.
Aikaisempi mönkkärikokemus ( ei omaa) muutama erilainen honda, jammu, pari erilaista pollea. Aikanaan hondalla olen tehnyt jopa palkkatöitä. Hondan ottaisin nytkin, jos mönkijästä olisi leipä kiinni.
Oman varusteista: pohjapanssari, lumilevysatsi, kahva ja peukkulämppäri, tangonkorotus.
Muut menee varmasti tarpeen mukaan, mutta tuo tangonkorotus on myös mainio. Ahtaus poistuu istualtaan ja seisaaltaan saa hyvän ja rennon asennon ( 181cm ukko).
Paljon puhetta herättänyt vaihteiston takkuaminen> en tiedä. Ensimmäiset 5h oli jotain takkuamista, sitten joko notkistui tai opin laitteen metkut. Joka vehkeessähän jotain opeteltavaa on. Ei häiritse.
Re: 450 pro
Saan omani huomenna . Voiko tähän topickiin kirjoitella -jii- yleisesti 450 Pro:sta, vai haluatko pitää tämän henkilökohtaisena?
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Re: 450 pro
Kyllä, toki. Koneelle ja laitteelle tämä siivu, ei yksittäisen miehen koneelle.
Re: 450 pro
Täähän olis hintansa puolesta kiinnostava laite ja mitään turhia hienouksia en tarvitsekaan mutta mitenkähän tehot riittää tukkikärrin vetoon metsässä? Ja salliiko takuu isompia renkaita?
Re: 450 pro
Alavääntö, sekä riittävän hitaat välitykset on vetohommissa huipputehoa tärkeämpää ja tässähän pitäisi olla aiempaa tiheämpi hidaspuoli työkäyttöä ajatellen?
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Re: 450 pro
Sain omani toissailtana. Vielä ei ole tukkihommiin ehtinyt, mutta uskoisin kyllä ainakin tehon riittävän. Omani tuntuu ainakin varsin ruudikkaalta. Teknisien tietojen mukaanhan tässä pitäisi olla 38hv, joka taitaa olla enemmän, kuin mm. muutaman vuoden vanhoissa 500efi Polleissa. Papereissa teho näyttää kuitenkin olevan vain 14,4 kW. Liekkö sitten sen vuoksi, jos joku haluaa valkoisiin kilpiin pistää . Käytännössä ruutia on enemmän.
Tosiaan löytyy myös hidas L, jonka avulla ainakin lumityöt kävivät hienosti, kun tuossa niitä tunnin jo ehdin tekemään. Enkä kyllä minäkään tehostinta kaivannut. Ehkä sitten jossain kivikossa ajaessa se tulisi tarpeeseen.
Takuuseen en osaa ottaa kantaa renkaiden koon muuttamisen osalta. Todennäköisesti ei, mutta käytännössä ei liene merkitystä takuun kannalta.
Tosiaan löytyy myös hidas L, jonka avulla ainakin lumityöt kävivät hienosti, kun tuossa niitä tunnin jo ehdin tekemään. Enkä kyllä minäkään tehostinta kaivannut. Ehkä sitten jossain kivikossa ajaessa se tulisi tarpeeseen.
Takuuseen en osaa ottaa kantaa renkaiden koon muuttamisen osalta. Todennäköisesti ei, mutta käytännössä ei liene merkitystä takuun kannalta.
Viimeksi muokannut Mare79, 24 Helmi 2016 10:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: 450 pro
Ainakaan muissa Can Am malleissa rengastuksen muuttaminen ei vaikuta takuuseen. Myyjä sitä erikseen minulle(kin) korosti.
Re: 450 pro
Nettimoton testi ja videota. Tosin osittain videossa näkyy joku Maximalli .
http://www.nettimoto.com/artikkeli/can_ ... _kaunistaa
http://www.nettimoto.com/artikkeli/can_ ... _kaunistaa
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Re: 450 pro
Minkälainen rajoitin on traktorimallissa?
-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: 450 pro
Olipas hyvä testivideo jos asiantuntematonta leikkausta ei lasketa kun puolet kuvasta oli aivan eri mönkijästä.
Re: 450 pro
Nykyaikainen sähköinen. Täydet tehot käytössä. Mulla näytti kulkevan 49 mittarin mukaan, kun pääsin tänään vähän paremmin tiellä testaamaan. On taidettu ennakoida jo mittarivirhe, kun noin paljon ottaa mittariin. Gepsillä en vielä tarkastanut mikä oli todellinen nopeus.KYR-12 kirjoitti:Minkälainen rajoitin on traktorimallissa?
Edit. Ja mitään sisäänajoja ei kuulemma niissä -16 malleissa tai ainakaan tässä 450:ssä ole. Peukku suorana voi kuulemma laskea samantein .
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Re: 450 pro
Ok. No sehän hyvä että pääsee suoraan tositoimiin Täytyy käydä tunnustelemassa laitetta liikkeessä josko sen näille lumille jo hommais kun tgb työkone vaihteeks varikolla..
Re: 450 pro
Tuosta rajoittimesta vielä. Eli kaasukahvassa on myös perinteinen ruuvi. Todennäköisesti taas valkokilpistä varten. Minulla se oli täysin kierretty auki, eli kaasu painuu pohjaan saakka ja veto katkeaa sähköisesti sitten, kun mittari näyttää 49 km/h.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09