1000 Pro T3 Kokemuksia, vikoja, muutoksia yms..

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
korbimotors
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 21 Touko 2014 15:53
Mönkijä:: Can am 1000 pro T3 -17
Paikkakunta: Salla

1000 Pro T3 Kokemuksia, vikoja, muutoksia yms..

Viesti Kirjoittaja korbimotors »

Laitetaanko tälle tonniselle Pro:lle kans oma ketju kun 570 Pro: lle löytyy kans omansa =D>
Itselle tuli hommattua nyt tuollainen -17 pro mallin pätkä outlanderi tonniselle koneella. Kovin vähän on vielä kertynyt kokemusta vehkeestä mutta eiköhän sitä tämän kesän/syksyn jälkeen ole jo vähän tutumpi tuon laitteen kans. Aikaisemmin ollut vain polariksen T3 mönkijöitä(-14 ,570 ja -16, 570) , eli can am on mönkijä puolelta ihan uusi tuttavuus minulle.
Mitenkä porukoilla on kestänyt nämä tonniset ? Miten esim. bensan kulutus on vrt. 570 pro malliin? Joo se on tieto että kaikki syö mitä tankkaa ja sekin selvää että enempi kuin 570 mut olis kiva kuulla vähän suuntaa antavia kulutuksia? Paljonko vaikka tankillisella (20.5l) ajelee normaali ajoja ettei esim. Pelkästään mitään suossa rämpimistä.
Olen kuullut myös että tämä on melkoinen kuumaKalle olemassaan niin vaatiiko tuo pönttö oikeasti jotain pakollisia modauksia ettei se syty tyyliin palamaan kun turvapaskat lämpenee.
Voimalinjan kans ilmeisesti pärjää vakiona jo melko pitkälle eli jaksaa helposti vielä pyörittää jotain 30" renkaita? Itselle tuli laitettua 29.5*10*12 Interco swamp lite renkaat joka nurkkaan, Niistä kokemuksia sitten myöhemmin kun sellaisia kertyy.
Tehoa näissä on kuulemani tiedon mukaan 89hv, hyvin se tuntui keulaa keventävän ihan kaasulla.
Lisävarusteiksi käsisuojat, iso koko pohjan peittävä pohjapanssari , etupuskuri , taakse tavara boxi, korkea tuulilasi deluxe katteella talveksi tarkoitus hommata, renkaat vaihtui isommaksi. Nuilla pitäis päästä ainakin alkuun.
LUCIFER
3WD
Viestit: 72
Liittynyt: 04 Maalis 2016 13:38
Mönkijä:: 1000xmr
Paikkakunta: Oulu

Re: 1000 Pro T3 Kokemuksia, vikoja, muutoksia yms..

Viesti Kirjoittaja LUCIFER »

82hv on proossa.
nyyssönen
3WD
Viestit: 79
Liittynyt: 24 Helmi 2013 15:22
Mönkijä:: ?

Re: 1000 Pro T3 Kokemuksia, vikoja, muutoksia yms..

Viesti Kirjoittaja nyyssönen »

Ei löydy 1000sta prota traktorina mutta 1000nen xtp tieliikenne mallina löytyy.
Bensaahan nämä ryystää aika tehokkaasti mutta saa siihen sitten vastinettakin. :biggrin:
Kestävyydestä ei ainakaan vielä ole moitteita kun tunteja vasta 70 takana.... voima tuo tietysti mukanaan sen että laitteen saa varmasti hajotettua turhalla revittelyllä aika helposti.
Se lämpeämis "ongelma" on kyllä todellinen, hitaaseen ajoon metsään ei kannata shortsit jalassa lähteä.
Can-am 1000r xtp l7 2016
Polaris 570 t3 2015
Can-am 500 max l7 2014
Polaris 500 efi t3 2013
Can-am 500 l7 2013
Can-am 400 l7 2011
Rally-usa 300 l7 2010
korbimotors
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 21 Touko 2014 15:53
Mönkijä:: Can am 1000 pro T3 -17
Paikkakunta: Salla

Re: 1000 Pro T3 Kokemuksia, vikoja, muutoksia yms..

Viesti Kirjoittaja korbimotors »

Varista tuleva loksahteleva ääni on ilmeisesti ihan normaalia tälle vehkeelle? Varsinkin kun ajetaan maastossa pienellä puolella hiljaa ja kaasua joutuu pumppailemaan nIin myötänsä kuuluu klonk klonk..
Eilen tuli ajettua ensimmäinen pidempi reissu ja tykkäsin kyllä vehkeestä tosi paljon. Ihan ketterä ja näppärä tuo tuntui olevan tiheämmässäki maastossa. Aika pirun kiikkerä tuo tuntuu olevan ainakin tuollaisilla 29.5" rattailla. Eilen pääsi kertaalleen jo möksähtämään katolleenki koko laitos ja hirtty kaasuki samalla pohjaan. Hetken se siinä huusi ja sit sammui. Onkohan lie jokin turvasysteemi joka sammuttaa sit mönkijän jos Kaasu hirttyy pohjaan. Kelkoissa ainakin tällaisia turva systeemejä ollut että sammuu kelkka jos kaasu hirttäytyy pohjaan.
nyyssönen
3WD
Viestit: 79
Liittynyt: 24 Helmi 2013 15:22
Mönkijä:: ?

Re: 1000 Pro T3 Kokemuksia, vikoja, muutoksia yms..

Viesti Kirjoittaja nyyssönen »

Kyllä mulla kuuluu kans hitaassa ajossa joku klonksahtelu vehkeestä, eikö liene ihan "normaalia" äänimaailmaa.
Onkos tässä traktorimallissa se erikois hidas välitys laatikossa?
Can-am 1000r xtp l7 2016
Polaris 570 t3 2015
Can-am 500 max l7 2014
Polaris 500 efi t3 2013
Can-am 500 l7 2013
Can-am 400 l7 2011
Rally-usa 300 l7 2010
korbimotors
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 21 Touko 2014 15:53
Mönkijä:: Can am 1000 pro T3 -17
Paikkakunta: Salla

Re: 1000 Pro T3 Kokemuksia, vikoja, muutoksia yms..

Viesti Kirjoittaja korbimotors »

On tuossa se erikoista hidas L-pykälä, sen takia tuo variaattori varmaan muutenkin pitää meteliä klonsahtelun lisäksi.
Viimeksi muokannut vaughan, 15 Elo 2017 22:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Täysin turha lainaus poistettu. Foorumin säännöt edelleen lukematta?
nyyssönen
3WD
Viestit: 79
Liittynyt: 24 Helmi 2013 15:22
Mönkijä:: ?

Re: 1000 Pro T3 Kokemuksia, vikoja, muutoksia yms..

Viesti Kirjoittaja nyyssönen »

Se on näissä can-ameissa tuo äänimaailma pikkuisen kovan oloinen melkein joka paikassa, voimansiirto volisee, variaattori vinkuu, yms.... :)
Mutta muuten ne on kestäviä vehkeitä ja ei niitä tartte olla jatkuvasti korjailemassa.
Can-am 1000r xtp l7 2016
Polaris 570 t3 2015
Can-am 500 max l7 2014
Polaris 500 efi t3 2013
Can-am 500 l7 2013
Can-am 400 l7 2011
Rally-usa 300 l7 2010
korbimotors
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 21 Touko 2014 15:53
Mönkijä:: Can am 1000 pro T3 -17
Paikkakunta: Salla

Re: 1000 Pro T3 Kokemuksia, vikoja, muutoksia yms..

Viesti Kirjoittaja korbimotors »

Mitä muutoksia porukat tehneet näiden pro-mallien alustoihin? Saishan tuo aavistuksen olla pehmeämpi ajettava maasto ajossa. Kovempaa ns. Rossiajoa ajettaessa ihan hyväkin, että on jämäkämmät jouset mutta tuola maastossa kun ajelee hiljokseen Niin ei tuo paljoa joustele noilla HD-jousilla ja on aika kivirekimäinen kuljetettava. Mites tuolle kävis jos vaihtaisi pelkästään sen vanhemman perusmallin outlanderiin jouset ja jättäisi nuo paikallaan olevat iskarit niiden perusjousien kans,meniskö taas aivan liian pehmeäksi/löysäksi alusta sillä muutoksella?
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: 1000 Pro T3 Kokemuksia, vikoja, muutoksia yms..

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Ota takaalta kallistuksenvakaaja auki, niin alkaa tulemaan liikettä.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
korbimotors
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 21 Touko 2014 15:53
Mönkijä:: Can am 1000 pro T3 -17
Paikkakunta: Salla

Re: 1000 Pro T3 Kokemuksia, vikoja, muutoksia yms..

Viesti Kirjoittaja korbimotors »

Puhuvat että menee ihan hulluksi ajaa jos varaajan irrottaa? Onko muilla kokemuksia asiasta? Vakaajan jos ottaa pois käytöstä niin menee sellaiseksi ettei kuulemma pystyssä taho vehe pysyä ja meinaa kaatua koko ajan.. no jospa se tuosta notkistuu kun aikansa ajelee..
Karsta
4WD
Viestit: 188
Liittynyt: 02 Maalis 2016 20:49

Re: 1000 Pro T3 Kokemuksia, vikoja, muutoksia yms..

Viesti Kirjoittaja Karsta »

Jos tiellä ajelee enemmän ni en ottaisi pois vakaajaa. Muuttuu se aika paljon vetelämmäksi ja kaikki nopeat ohjausliikkeet voi unohtaa, joka on huono ja vaarallinen tieajossa jotain väistötilannetta tms ajatellen. Muuten sen kanssa pärjää kyllä kun sen muistaa ja rauhallisin, tasasin liikkein ajaa. Helppohan sitä on kokeilla. Se rungon läpi menevä varsinainen vakaajatanko kannattaa jättää paikalleen ja poistaa vaan ne vakaajatangon ja tukivarren väliset raudat.
No minähän sanoin!
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 06 Joulu 2017 19:44

Re: 1000 Pro T3 Kokemuksia, vikoja, muutoksia yms..

Viesti Kirjoittaja No minähän sanoin! »

Hommattiin pitkä 1000 T3 kuukaus pari sitten, aikaisempi oli 850 XP ja sitä ennen 500 Polle.
Rymytty aikaisemmilla vaikka ja missä ja tehty ihan oikeitakin töitä auraillen, kärryä vedellen ja teitä lanailen.

Ei hajuakaan nykyisen tunneista/kilsoista( en muista enkä kehtaa lähtee katsomaan, 2-3 tankillista bensaa menny.
Heti alkuu ohitettiin rajoitin eli täysitehoisena alusta asti.
Muina varusteina pohjapanssari, kahvasuojat + -lämmittimet, parempi koukku( meinasin vetää venetraileria) , tukivarsien suojat, auran runko keulaan ( warn pikalukituksella ja sähkökäännöllä ) ja jotain muutakin, sellainen hyvä käyttövehe tarkoituksena.

Kokemuksia/vertailua XP850 verraten :
Mamma( istui kerran kyydissä ) : tässähän istuu herraskaisesti!( on se oma selkänojallinen penkki ).
Juniori ( aurausta, kylärallia ja rämpimistä ojissa/metissä/suossa/järvessä): menee hyvin ja tasapainoisesti ojien yli( pitkä), moottorijarrutus parempi, teho ihan ok, vaihteet hanurista kun tahmovat.
Itse ( aurausta, tiellä ajelua ja vähän "rämpimistä") : huterampi tiellä ajettava jostakin ihmeen syystä( on, kaikki pyöränkulmat jne. on kohdallaan), vaihteet tahmoo(eli sieltä hanurista) saa runkata ja vääntää kokoajan esim.auratessa että tämä on varmaan sitten "ominaisuus", teho on aivan ok. Mittaristo, käyttäjäympäristö ja ajoasento hyvä ( säädettin tankoa vai lie vaihdettukin).

Kokonaisuutena positiiviset kokemukset, jäädään odottamaan niitä huimia polttoainesäästöjä joita kaikki ovat rummuttaneet, en niitä hirveesti ole itse huomioinut?

Saa nyt nähä mitä tuleman pitää, voin tänne joskus kirjoitella uudestaan jos porukat sitä haluaa.
setkamies66
4WD
Viestit: 147
Liittynyt: 23 Helmi 2015 21:22

Re: 1000 Pro T3 Kokemuksia, vikoja, muutoksia yms..

Viesti Kirjoittaja setkamies66 »

Kirjoittele vaan vastakin sitävartenhan nää keskustelupalstat on. Mielenkiintoista luettavaa nämä käyttäjäkokemukset ja vertailut edellisiin mönkijöihin.
Graaki
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 22 Marras 2017 19:20

Re: 1000 Pro T3 Kokemuksia, vikoja, muutoksia yms..

Viesti Kirjoittaja Graaki »

korbimotors kirjoitti:Mitä muutoksia porukat tehneet näiden pro-mallien alustoihin? Saishan tuo aavistuksen olla pehmeämpi ajettava maasto ajossa. Kovempaa ns. Rossiajoa ajettaessa ihan hyväkin, että on jämäkämmät jouset mutta tuola maastossa kun ajelee hiljokseen Niin ei tuo paljoa joustele noilla HD-jousilla ja on aika kivirekimäinen kuljetettava. Mites tuolle kävis jos vaihtaisi pelkästään sen vanhemman perusmallin outlanderiin jouset ja jättäisi nuo paikallaan olevat iskarit niiden perusjousien kans,meniskö taas aivan liian pehmeäksi/löysäksi alusta sillä muutoksella?
Mitäs mieltä muut tuosta alustasta? Onko tosiaan aivan liian kova? Itsellä paljon metsässä rämpimistä, kantoja yms. josta ei liian kovalla tuu yhtään mitään. Miksiköhän Cana on tähän malliin laittanut jäykemmät jouset? Vaikuttaako paino paljon tämän Pron etujousten toimivuuteen?
Avatar
JSSM
6WD
Viestit: 298
Liittynyt: 21 Elo 2011 19:56
Mönkijä:: Can-Am 1000 T3 -17

Re: 1000 Pro T3 Kokemuksia, vikoja, muutoksia yms..

Viesti Kirjoittaja JSSM »

Muutaman vuoden tauon jälkeen palattiin takaisin Woiman äärelle, kun vaihdoin tonniseen pätkään. Eihän sitä kahden 850 XP:n jälkeen oikein tottunut ajamaan pienempitehoisella. Vaikka on sanottava, että 570 rotaxissa alkaa olemaan jo voimaa mukavasti. En vaan kunnolla ehtinyt testaamaan sitä talvioloissa, kun tuli tilaisuus vaihtaa isompaan. Ajatus oli kyllä vaihtaa 650 pätkään, mutta hintaero tonniseen oli vain muutama satanen ja tehoero kuitenkin 20 heppaa enemmän. Kiusaus oli siten liian suuri ja liian voiman kanssa luullakseni pärjää paremmin..

Mutta varsinaiseen asiaan.. miten porukat on pärjäilleet vakiokytkimen kanssa? Oletteko vaihtaneet parempaan vai ajaneet vakiolla? Itsestä tuntuu kyllä, kun on niin äkäinen ottamaan, että mitäköhän tulee tarkasta hommasta/ajosta kesäaikaan. Voimaa on paljon ja pieni hipaisu kaasuun hyökkäyttää heti! Talvella ei niinkään ongelma. Tuli niin mieleen 650, joka oli aikanaan. Siinä oli samanlainen äkäisesti ottava kytkin. Ihmettelen kyllä miksi nämä tehokkaammat canat on varustettu niin tiukalla asetuksella. Polaris osaa kyllä ottaa voimaa myllystä hienostuneesti.. On pehmeä lähtö ja voimaa tarvittaessa. Onnistui hyvin tarkkakin ajo ja tykkäsin kovasti näistä kasipuolikkaista.

Ja bensahan tuolle tuntuu maistuvan hyvin! Toki ei vielä kovin paljon ajokokemusta ole, kun on vasta 11 ajotuntia. Tietystihän se umpihangessa löpö maistuu, kun antaa hanaa. On muuten peto menemään lumessa.. ja vertailupohjaa löytyy useammasta mönkijästä. Pitääkö muuten paikkaansa, että sisäänajovaiheessa olisi säädöt sellaiset, että hörppää hieman enemmän menovettä? Kieltämättä on käynyt mielessä, että olisikohan sittenkin pitänyt ottaa se 650 pätkä. Siinäkin voimaa silti riittävästi ja oletettavasti selvästi pienempi kulutus. Vai mitä mieltä on 650 ja tonnisen omistajat? Pääseeköhän tonnisella maltillisiin lukemiin kesäajolla vakiorenkailla. Itse kuitenkin ajelen aika paljon metsäautoteitä kesäaikaan.

Pikkuisen meni asian vierestäkin osin, mutta jospa ei haittaa. Ja mukava olisi, jos porukat kirjoittelisi kokemuksia enemmänkin. Niin ja sorry pitkähköstä kirjoituksesta..

-JSSM-
Can-Am 1000 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 570 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 500 Pro T3 -2015
Ex. Polaris XP 850 T3 -2013
Ex. Polaris XP 850 HO forest -2012
Ex. Can-Am 650 xt -2011
Ex. Polaris XP 550 -2010
Ex. Can-Am 400 EFI -2010
Ex. Honda TRX 420 FE -2008
Vastaa Viestiin