Sivu 1/2

Can-Am 2018 mallisto

Lähetetty: 04 Syys 2017 22:07
Kirjoittaja keulii
https://m.youtube.com/watch?v=Mz1nXZpazCI

Saadaanko lisää kulkineita 60km/h luokkaan?

Re: Can-Am 2018 mallisto

Lähetetty: 15 Tammi 2018 20:46
Kirjoittaja keulii

Re: Can-Am 2018 mallisto

Lähetetty: 16 Tammi 2018 06:51
Kirjoittaja Bansku81
Maverickista on tulossa ainakin Trail ABS versio eli varmaan tohon T3b abs luokkaan.

Re: Can-Am 2018 mallisto

Lähetetty: 16 Tammi 2018 08:59
Kirjoittaja Putputin
Uudessa Koneviestissä esittely 2018 malleista. Tuo 50" -versio lieneekin vekkuli... Tulossa kait joskus 2019 lopulla.
http://www.koneviesti.fi/artikkelit/artikkeli-1.219891

Re: Can-Am 2018 mallisto

Lähetetty: 16 Tammi 2018 17:24
Kirjoittaja Pappi

Re: Can-Am 2018 mallisto

Lähetetty: 16 Tammi 2018 19:49
Kirjoittaja keulii
Jonku verran poikkeaa mallisto rapakon takana, ku pitkästä aikaa katsoin uudestaan ton videon. Esim. Outlander Xxc ja talvimalli puuttuu suomen hinnastosta.

Re: Can-Am 2018 mallisto

Lähetetty: 08 Helmi 2018 19:06
Kirjoittaja V2CanAm
Joko palstalla jollakin on joku uusista ABS versioista? Kiinnostais kuulla miten toi 4WD käytännössä toimii kun ei enää ole Visco-Lokkia vaan 4wd perustuu jarruluistonestojärjestelmään.
Kuinkahan tiheään saa olla jarrupaloja uusimassa jos ajaa muuallakin kuin asfaltoidulla tiellä ja antaa koneelle kierroksia... Äkkiseltään ei kuulosta kovin hyvältä toi Viscosta luopuminen.

Re: Can-Am 2018 mallisto

Lähetetty: 09 Helmi 2018 12:47
Kirjoittaja suomiPIONEERI
Ainakin lumihangessa tuntuu järjestelmä siirtävän varsin aktiivisesti vetoa myös pitävälle pyörälle, vanhaan G1:n viscoon verrattuna toimii mielestäni paremmin ja nopeammin tuo. Absit on jäisellä tiellä ihan kelpo varuste kun pysyy laite lapasessa vaikka junttaa jarrut pohjaan, käsikahvassa tuntee nypytyksen samanlailla kuin auton jarrupolkimessa absien aktivoituessa.

Tuo sähköinen kaasukahva vaatii tottumista aika paljon, etenkin hitaassa maastoajossa saa olla todella varovainen että ei tökkäise liikaa, muuten laite hyökkää eteenpäin. Yksi pieni osuma saatu jo etupuskuriin kun temuttiin laitetta hangesta ylös kapealla uralla kaverin canan ollessa parkissa edessä, pieni vahinko hipaisu ja kampe syöksyy toisen canasen takapuskuriin niin että kolina käy :shock: Onneksi on puskurit.

Vakuutukset on Ifillä tähän 126€ Liikennevakuutus+Osakasko

Re: Can-Am 2018 mallisto

Lähetetty: 09 Helmi 2018 20:36
Kirjoittaja Jani_rr
Tonnisonni Renegade1000 Xxc, triple black. Kaasu <3 ai hemmetti et on hyvä verrattuna G2 laitteeseen. Ja se että sen saa käännettyä myös toiselle puolelle on jotain käsittämättön hienoa varsinkin vähän vauhdikkaammassa ajossa. Pahemmissa paikoissa käytän peukulla, ja mielestäni ei yhtään liian herkkä kun tottuu. Vanhassa en oikein koskaan päässyt sinuiksi sen kanssa. Neliveto toimii ainakin mun käytössä hemmetin hienosti. Oli sitten hiljaista ajoa, tai kovempaa kyytiä. ABS toimii kans hienosti ja varsinkin kun 80km-h vauhdissa jäisellä tiellä haluaa pysähtyä. Mielestäni peruskäyttöön täydellinen laite, ja mä en edes huomaa mitään erikoista tuossa nelivedossa, muuta kuin et mielestäni sulavampi kuin G2:ssa.! sit jos ajelet "oikeaa" maastoa jossa joutuu nitkuttaa hissuksiin, niin en tiedä kuinka hyvä siellä olisi? Mut hidasvaihde ja neliveto, niin kyllä mä olen sillä "pahemmistakin" paikoista mennyt nätisti, mut mun pahat paikat ovat varmasti jotain muuta kuin jonkun toisen.

Pohjolassa jotain 80€ liikenne + osakasko.

Re: Can-Am 2018 mallisto

Lähetetty: 10 Helmi 2018 08:23
Kirjoittaja jyrinor
Kyllä renegaden päivityshaaveet kaatui tuohon etulukkoon, tai oikeastaan sen puutteeseen.
Maastokayttöön kun laite tulisi, niin en jaksa mitenkään uskoa että tuo abs -viritys on siihen hommaan toimiva.

650 olisi osunut spekseiltään ihan vaatimuksiin, hintakin kohtaisen järkevä, mutta miksi se on pilattu tuollaisella etuperällä :evil:

Re: Can-Am 2018 mallisto

Lähetetty: 11 Helmi 2018 21:44
Kirjoittaja hkr
Meille tuli perjantaina Outlander max xt-p 1000 absi malli ja on kyllä makea laite. Muutaman tunnin kerkesin ajella viikoloppuna erilaisia teitä ja lumisia mettäpolkuja ja ei oo kyllä moittimista tuossa nelivedossa tai abs jarruissa. Pitää laittaa todelliseen testiin tuo kunhan ehtii. Asentelin myös samalla iron balticin pohjamuovisarjan ja brp:n alpine flex plow aurapaketin. Pakkoa kyllä sanoa että olipa paskat ohjeet aurapaketissa mutta kyllä se sinne asettu kun vähän leikkas keskipanssariin pari koloa. Mukava kampe myös aurahommissa mutta kaasu on vähän herkkä ja vaatii hiukan totuttelua. Nyt vaan sais alkaa kelit lämpeneen ja aurinko paistaan niin pääsis tosissaan nauttimaan uudesta mönkijästä 8)

Re: Can-Am 2018 mallisto

Lähetetty: 12 Helmi 2018 08:18
Kirjoittaja Jani_rr
Ei se kauaa vie, kun alkaa kaasuun tottuu. Mulla ei ala yhtään peukkuun sattumaan, kun saa kulmaa vaihdettua vaikka "lennossa". Ollut ikuinen ongelma. Tosiaan kun vanhalla G2:lla vaijerikaasu oli semmoinen äkkijyrkkä, vai olinko mä ainoa? :) Sit mä ihmettelen kyl , kun jengi totu nelivetoa haukkuu. Jyrinor, ihan mielenkiinnosta, että oletko käynyt testaamassa sitä? Kyllä se mielestäni rauhallisessakin vauhdissa toimii hienosti, ja ei ole kertaakaan tarvinnut "sitoa" jarrulla sitä. Automaattisestihan se ei paloja syö, ja se harvakerta kun voisi luulla olevan tarvetta niin ei kyllä jarrujen päälle käy. Jos tosiaan mettään laite on tulossa, ja sullon varaa se 16k€ laittaa kiinni, niin en usko että se torglocker on myöskään ongelma. Sitten pääsee varmasti mistä vaan. Mut toki makuja monia. Mielestäni nyt on pollen/ja kanan puolet (hyvät) yhdistetty ja mä tykkään. :) Aikaisemmin en tykännyt yksinään kummastakaan. Neliveto päällä on myös oikein makoisa ajella lumisia mutkateitä kun se toimii kevyehkösti ja tietää tasan miten se mutkaan menee. Mut nää on tosiaan vähän makuasioita. Silloin kun ostin ktm690:n niin ehdottamasti halusin ylivuotisen mallin, ja en abs-jarruja, yms. Sen jälkeen kun on soralinko ollut myös abseilla, niin en enään pois vaihtaisi. No ehkä joskus kytken pois päältä.. ;)

Tosin jo mä mettään 90% tai työkoneen ostaisin, niin en mä katteliskaan edes tonnisten suuntaan.. Enkä ehkä edes kyseistä merkkiä.

Re: Can-Am 2018 mallisto

Lähetetty: 12 Helmi 2018 08:38
Kirjoittaja suomiPIONEERI
Mitenkäs muilla pelaa tuo kaasu kun kiihdyttää nelikko päällä liukkaalla kovaa ja sit päästää kaasun pois niin jääkö pariksi sekkaa kantamaan kierrokset pintakaasulla? Onkohan tämä jokin ominaisuus joka yrittää estää pyörien lukkiintumisen :shock:

Re: Can-Am 2018 mallisto

Lähetetty: 12 Helmi 2018 09:32
Kirjoittaja jyrinor
Jani_rr kirjoitti:Jyrinor, ihan mielenkiinnosta, että oletko käynyt testaamassa sitä? Kyllä se mielestäni rauhallisessakin vauhdissa toimii hienosti, ja ei ole kertaakaan tarvinnut "sitoa" jarrulla sitä. Automaattisestihan se ei paloja syö, ja se harvakerta kun voisi luulla olevan tarvetta niin ei kyllä jarrujen päälle käy. Jos tosiaan mettään laite on tulossa, ja sullon varaa se 16k€ laittaa kiinni, niin en usko että se torglocker on myöskään ongelma. Sitten pääsee varmasti mistä vaan. Mut toki makuja monia.
Absillista en ole koeajanut, eikä ole todennäköisesti kukaan muukaan sellaisissa olosuhteissa mihin minä mönkijää käytän.
Mutta ainakin henkilökohtaisesti en tule tuollaisella absiperällä varustettua hankkimaan, ihan siitä syystä että se miten "lukko" on nyt toteutettu on aivan täysin väärä tapa. Torq lukon kanssa vielä vähän teknistä ongelmaa, se ei vielä ole vaihtoehto ennenkuin löytyy palikat mitkä kestää...
Siksi sijoitinkin vaihtorahat 950 kakspyöräseen soralinkoon ja katsellaan mitä 2019 tuo tullessaan.

Re: Can-Am 2018 mallisto

Lähetetty: 12 Helmi 2018 09:41
Kirjoittaja Jani_rr
Itselläkin 950:n ollut, ja et sää väärään laitteeseen sijoittanut :) Nyt sorasuhauttelut hoituu 1090 adventure R:llä.

Mulla ei kyllä jää kaasukantamaan, mut kaveri tyypännyt parikertaa ja sanonut samasta. Et en tiedä onko käyttäjässä vika, vaiko en vaan huomaa. Sisäänajettu. Mä huomasin kans kerran, ja mielestäni se uus kaasu on semmoinen jossa voi mielestäni user error tapahtua. Mut pitääkin itekki seurata. Millään tavalla se ei ole kuitenkaan minua häirinnyt.