Torq-masters lukko canan etuperään

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Torq-masters lukko canan etuperään

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

janne007 kirjoitti:No niin Raajärvellähän se visco tuntui taas antautuvan ja perjantai illan jumppana laiteltiin sitten torq lockeri paikoilleen. On se oikea neliveto ihan mukava, muutamaan paikkaan olis varmasti jäänyt lauantaina kiinni jos ei olisi ollut lukkoa paikallaan. Ajotyyliä piti pikkasen muuttaa koska enää ei lukko antaudu vaan vika paikka siirtyy joko etuvetareihin tai etuperän kardaaniin. Ilman ohjaustehostinta oleviin malliin en suosittele jossei omista testosteroni hirviön hauiksia, sen verran kangistaa ohjausta veto päällä. Kaiken kaikkiaan positiivinen yllätys.
Ja varmaan suunta kannattaa valita valmiiksi kun lähtee liipasin pohjassa menemään :lol:
Liekkö sit noissa pienemmissä ku tonnisissa ettei ihan niin paljoa käy vetareiden päälle? Ajotyyli varmastikkin vaikuttaa , sehän on tosi.
Ihan uhallakin omaani reneen torq lockerin asennan , ei ole tehostinta eikä testosteroni hirviön hauiksia, mut ilman ohjaustehostinta aina ajaneen on kehittynyt keskivartalo jolla ohjataan :biggrin:
Onko muilla minkälaisia kokemuksia?
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Avatar
JSSM
6WD
Viestit: 298
Liittynyt: 21 Elo 2011 18:56
Mönkijä:: Can-Am 1000 T3 -17

Re: Torq-masters lukko canan etuperään

Viesti Kirjoittaja JSSM »

LUCIFER kirjoitti:3h ajoa ja kolme vetaria oli jo kyseisellä kaverilla mennyt
Canan vetareiden kestävyys taitaakin perustua viscon toimintaan. Kun lukko ei heti kytkeydy päälle, niin vetaritkin kestää paremmin. Ja siitäköhän sitten johtuu vastaavasti polariksien vetari/etuperä rikot, kun on viivetön lukko. Tällaisenkin johtopäätöksen voisi vetää, kun on alkanut canastakin paukkua vetarit torq-mastersilla..

Nyt menee jo hieman asian ohi, mutta kun tässä yhteydessä on tuosta viscon kestävyydestä tullut juttua, niin oma päätelmä on, että visco hajoaa kun raskaassa muta-ajossa lukkosysteemi lämpenee liikaa. Lopulta kuumuu sitten niin paljon, että se hajottaa viscon. Jannen aikaisempi kuvakin antaa viitteitä tähän.

Kommentteja muiltakin torq-mastersin käyttäjiltä, onko mennyt vetareita?

-JSSM-
Can-Am 1000 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 570 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 500 Pro T3 -2015
Ex. Polaris XP 850 T3 -2013
Ex. Polaris XP 850 HO forest -2012
Ex. Can-Am 650 xt -2011
Ex. Polaris XP 550 -2010
Ex. Can-Am 400 EFI -2010
Ex. Honda TRX 420 FE -2008
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Torq-masters lukko canan etuperään

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

JSSM kirjoitti: Jannen aikaisempi kuvakin antaa viitteitä tähän.
-JSSM-
Mulla tulee sellainen käsitys juurikin että sen murikan sisällä se lämpö yksinkertaisesti aiheuttaa sen paineen nousun niin korkeaksi että se joko oksentaa romut pois tai polttaa ne paskaksi.
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Avatar
suomiPIONEERI
4WD
Viestit: 248
Liittynyt: 25 Kesä 2013 18:03
Mönkijä:: Outlander Max T3B ABS 1000
Paikkakunta: Uurainen

Re: Torq-masters lukko canan etuperään

Viesti Kirjoittaja suomiPIONEERI »

Tuli tämä laitettua omaan abs-malliin. Sopi heittämällä paikalleen. Sisuskalut perässä samat kuin viscollisissa, mutta ilman viscoa.
Itä-Suomen Mönkijät Ry-Jäsen
Nykyiset: Can-am Outlander Max 1000 ABS 2018, Can-am Outlander 2018 650 pro
Exät: Can-am Outlander 650cc 2008 /Can-am Outlander MAX 650cc 2007 L7e /Yamaha Bruin 350cc 4x4 /Kymco MXU 500 L7e /Kymco KXR 250 L7e
Avatar
janne007
3WD
Viestit: 75
Liittynyt: 04 Loka 2014 08:22
Mönkijä:: Can-am Outlander 1000R Xmr -17
Paikkakunta: Kurikka

Re: Torq-masters lukko canan etuperään

Viesti Kirjoittaja janne007 »

suomiPIONEERI kirjoitti:Tuli tämä laitettua omaan abs-malliin. Sopi heittämällä paikalleen. Sisuskalut perässä samat kuin viscollisissa, mutta ilman viscoa.
No kuinka se pelittää absi mallissa tuo lockeri???
TEAM POHOJANMAA
West Coast ATV
CAN-AM OUTLANDER 1000R XMR -17
EX. CAN-AM OUTLANDER 500 DPS T3 -15
Lakeuden moottorikelkkailijat
Avatar
suomiPIONEERI
4WD
Viestit: 248
Liittynyt: 25 Kesä 2013 18:03
Mönkijä:: Outlander Max T3B ABS 1000
Paikkakunta: Uurainen

Re: Torq-masters lukko canan etuperään

Viesti Kirjoittaja suomiPIONEERI »

Hyvinhän se pelittää =D> Tullut ajeltua vähän kaikenlaista maastoa tuolla ja vetää oikeasti kaikilla nyt. Ei yritä tuo luistonestokaan puuttua peliin enää. Oikeastaan tuota ei huomaa normaalissa pyörityksessä ollenkaan. Irtosoralla kokeilin abseja niin tuntuu pelaavan vielä ihan ok.
Itä-Suomen Mönkijät Ry-Jäsen
Nykyiset: Can-am Outlander Max 1000 ABS 2018, Can-am Outlander 2018 650 pro
Exät: Can-am Outlander 650cc 2008 /Can-am Outlander MAX 650cc 2007 L7e /Yamaha Bruin 350cc 4x4 /Kymco MXU 500 L7e /Kymco KXR 250 L7e
johny1332
6WD
Viestit: 828
Liittynyt: 15 Syys 2008 18:27

Re: Torq-masters lukko canan etuperään

Viesti Kirjoittaja johny1332 »

mua kiinnostaa melko paljon noin niinkun turvallisuuden kannalta toi lockeri keulassa ajatellen tilannetta jossa talvella peilijäällä tuut ABS vehkeellä kovaa mutkaan ja joudutaan vaikka äkkitilanteeseen ja joudutaan painamaan jarrua niin että abs (joka siis lähtökohtaisesti suunniteltu avoimelle etutasauspyörästölle) puuttuu peliin (eli renkaat meinaa lukkiutua). tämä tilanne siis tieliikenteessä ja vauhdit voi olla siis abs laitteella max 80km/h jopa yli.

mun tekninen ajatusmaailma sanoo että abs ei pysty toimimaan ton lockerin kanssa niinkuin on suunniteltu vaan ohjattavuus kärsii. voin olla toki väärässä. kokemuksia tästä tilanteesta vielä kellään tai ylipäätään tilanteessa jossa vauhdit kovia ja joudutaan "hyppäämään" jarruille ton lockerin kanssa??
ymmärrän että kyseessä on palalukko tyyppinen ratkaisu ja sen että se toimii maastossa ilmeisen hyvin. kokemusta itsellä autopuolelta kyseisen tyyppisesta lukosta mutta ei ikinä ABS:n kanssa toteutettuna.
DIY
Avatar
janne007
3WD
Viestit: 75
Liittynyt: 04 Loka 2014 08:22
Mönkijä:: Can-am Outlander 1000R Xmr -17
Paikkakunta: Kurikka

Re: Torq-masters lukko canan etuperään

Viesti Kirjoittaja janne007 »

Jaa-a, paha mennä kyllä sanomaan kuinka talvella käyttäytyy absien kans. Toisaalta jos kovista vauhdista lyö jarrua pohjaan niin silloin on tuskin enää veto päällä jolloin käytännössä pitäisi lockerilla päästä hyppäämään hammastuksen yli. Itsellä puhtaasti maasto käytössä absiton malli niin ei ole käytännön kokemusta.
TEAM POHOJANMAA
West Coast ATV
CAN-AM OUTLANDER 1000R XMR -17
EX. CAN-AM OUTLANDER 500 DPS T3 -15
Lakeuden moottorikelkkailijat
Tolmunen
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 25 Helmi 2019 07:42

Re: Torq-masters lukko canan etuperään

Viesti Kirjoittaja Tolmunen »

Onkos kellään ylimääräisenä noita rattaita ja niitä muovi prikkoja tonne etuperään. Omat oli syöpyneet. Tai sit jos joillan on torq lukko niin sekin kelpaa
Avatar
janne007
3WD
Viestit: 75
Liittynyt: 04 Loka 2014 08:22
Mönkijä:: Can-am Outlander 1000R Xmr -17
Paikkakunta: Kurikka

Re: Torq-masters lukko canan etuperään

Viesti Kirjoittaja janne007 »

Löytyy rattaita ja muoviprikkoja
TEAM POHOJANMAA
West Coast ATV
CAN-AM OUTLANDER 1000R XMR -17
EX. CAN-AM OUTLANDER 500 DPS T3 -15
Lakeuden moottorikelkkailijat
Tolmunen
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 25 Helmi 2019 07:42

Re: Torq-masters lukko canan etuperään

Viesti Kirjoittaja Tolmunen »

Juu ois tarve rattaille. Laitoin viestiä sulle suoraan
JiiäMOo
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 17 Marras 2018 22:59

Re: Torq-masters lukko canan etuperään

Viesti Kirjoittaja JiiäMOo »

Vieläkös näitä on laitettu?
Itellä kiinnostais tämmönen lukko tuohon 450 voimanpesään...sais rauhassa hiippailla, neljällä vetävällä pyörällä..
Mutta mistä? Miten? Mihin hintaan?
Avatar
janne007
3WD
Viestit: 75
Liittynyt: 04 Loka 2014 08:22
Mönkijä:: Can-am Outlander 1000R Xmr -17
Paikkakunta: Kurikka

Re: Torq-masters lukko canan etuperään

Viesti Kirjoittaja janne007 »

Suoraan valmistajalta https://www.torqmasters.com/torq_locker ... ial_locker tai Ruottista https://www.atvvision.se/sv/torq-locker ... eMQAvD_BwE Ameriikasta tullit + verot päälle.
TEAM POHOJANMAA
West Coast ATV
CAN-AM OUTLANDER 1000R XMR -17
EX. CAN-AM OUTLANDER 500 DPS T3 -15
Lakeuden moottorikelkkailijat
Tolmunen
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 25 Helmi 2019 07:42

Re: Torq-masters lukko canan etuperään

Viesti Kirjoittaja Tolmunen »

Tänään tuli itsellekin torg lockeri ja huomenna alkaa asentaminen. Mitä öljyä olette käyttäneet lukon kanssa?
Avatar
janne007
3WD
Viestit: 75
Liittynyt: 04 Loka 2014 08:22
Mönkijä:: Can-am Outlander 1000R Xmr -17
Paikkakunta: Kurikka

Re: Torq-masters lukko canan etuperään

Viesti Kirjoittaja janne007 »

XPS synteettinen vaihteistoöljy
(75W90)(P/N 293 600 043) tai synteettinen
vaihteistoöljy 75W90 API GL-5
Castrol syntrax, Redline tai BRP:n omaa
TEAM POHOJANMAA
West Coast ATV
CAN-AM OUTLANDER 1000R XMR -17
EX. CAN-AM OUTLANDER 500 DPS T3 -15
Lakeuden moottorikelkkailijat
Vastaa Viestiin