Can-am nelivedon toiminta

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
VAV
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 28 Joulu 2012 19:05

Can-am nelivedon toiminta

Viesti Kirjoittaja VAV »

Olen päivittämässä mönkijää uudenpaan. Vaihtoehtona on polaris tai can-am. Tähän astinen mönkijäkokemus koostuu arctic catin vehkeestä missä neliveto toimii ja etuperän lukko pitää silloin kun sitä tarvitaan. Nyt lähinnä kiinnostaa tietää miten tuo can-am:n lukko pelaa uusissa vehkeissä?
Pitääkö se samalla lailla kuten esim. Polariksessa vai tuleeko siitä kolmivetoinen tiukan paikan tullen?
Karsta
4WD
Viestit: 188
Liittynyt: 02 Maalis 2016 20:49

Re: Can-am nelivedon toiminta

Viesti Kirjoittaja Karsta »

Se on neliveto päällä asennossa kolmivetoinen koko ajan, eli se etupyörä jolla on vähemmän pitoa vetää kolmantena. Sitten kun sutasee, siitä tulee nelivetoinen ja on sitä kunnes kaasu höllätään. Mitä uudempi, sitä nopeampi/parempi tuo täyden nelivedon toiminta, varsinkin jos ohjaustehostimella. Lukemani ja ymmärrykseni mukaan ihan uusissa ABS malleissa, jarruttaa sutivaa etupyörää ja siirtää voimaa toiselle, pitävämmälle etupyörälle, mutta on silti 4 vetoinen koko ajan. Löytyy haulla juttuja tästä.

edit. Ja on siis täysin automaattinen, eli mitään lukon nappia ei ole niinkuin vissiin catissa on.
Vastaa Viestiin