Sivu 1/1
570:sen etuperä
Lähetetty: 19 Tammi 2020 17:38
Kirjoittaja jökö
Moi.
Elikkäs tämmönen vm.2016 570 outlander. Ajettu vajaa 200 h. Ajelin tänään 3 kertaa teloilla ummessa niin välillä kuului etupäästä ronksaus ja yhden kerran löi oikean etutelan jumiin,vähän aikaa ihmettelin ja kokeilin liikkeelle pääsyä,hyvin liikkui. Välillä rusahti ja sit loppui veto etupäästä,taas ihmettelyä ja pakilla jonni matkaa ja sit eteenpäin,taas pelitti. Oisko ehdotuksia että missä vikaa ???
Re: 570:sen etuperä
Lähetetty: 19 Tammi 2020 20:02
Kirjoittaja suomiPIONEERI
Vetoakseleista heiluttamalla koittaa murrokset että ei ole hajonneet. Jos murrokset ehjät niin sitten vika etukardaanin liuku-osan booreissa tai pahimmassa tapauksessa perässä hammaspeikko.
Re: 570:sen etuperä
Lähetetty: 19 Tammi 2020 21:25
Kirjoittaja jökö
Kartaanin liukutappia epäilin itsekki,mutta ei oikein sovi oireisiin ku löi oikean etusen jumiin vähäksi aikaa. Vetarit tuntui olevan jetit. Lähteekö kartaanin tumppi pois ku löysää kumit,vai pitääkö purkaa enemmälti.
Testasin etuperää pukkien päällä lukitsemalla toisen etutelan niin toinen puoli pyöri,en tohtinu kovin paljoa antaa kierroksia. Ruukannekko visko antaa periksi tolleen vai pitäskö mennä tönköksi.
Re: 570:sen etuperä
Lähetetty: 20 Tammi 2020 19:51
Kirjoittaja keulii
Vetari lähtee kokonaisena settinä irti, kun kiskasee. Siis molemmat nivelet mukana. Sitten ruuvipenkissä purku osiin.
200 pintaan oli kokonainen vetoakseli suojakumineen, kun pari vuotta sitten uusin. On halpa.
Re: 570:sen etuperä
Lähetetty: 21 Tammi 2020 20:55
Kirjoittaja jökö
Mitenhä lie tuon viskon toiminta,voinekko juonitella silleen että heittää molemmat etuset vetämättömäksi ???
Re: 570:sen etuperä
Lähetetty: 21 Tammi 2020 22:14
Kirjoittaja keulii
Liian pikaseen luin ja asian vierestä vastailin. Mutta ootko tuon keskustelun lukenut? Hieman vastaava.
https://keskustelu.sammysatv.com/viewto ... co#p490000
Re: 570:sen etuperä
Lähetetty: 25 Joulu 2022 18:54
Kirjoittaja Make R
Moro,
Täällä ilmeni tänään outoa "pauketta" etuperän toiminnassa.
Renkailla lanaa vetäessä ei tullut ilmiö julki,nyt kun telat alle niin satunnainen naksaus kuuluu ja ihan niinkuin hyppäisi 'jonkun hampaan yli".
Kuuluukohan takuun piiriin..

vielä olis sellainen voimissaan,laite 2020 570 maxpro. 12tkm ajettu joista kaikki koulumataliikenteessä edellisen omistajan toimesta. Nyt meillä vastaavassa ja talvella latujen vedossa.
Kuulostaako oireet tutuilta teistä, jotka enemmän koneita rääkänneet?
Kahdessa edellisessä 650 Outlanderissa ei vastaavia ollut..
Re: 570:sen etuperä
Lähetetty: 26 Joulu 2022 13:31
Kirjoittaja suomiPIONEERI
Se on tuo aiemmin mainittu booriholkki irti todennäköisesti. Tarpeeksi kauan kun hyppii booreillaan niin saa vaihtaa koneen läpi menevän akselin, se taas vaatii vaihdelaatikonkin irroituksen.
Re: 570:sen etuperä
Lähetetty: 26 Joulu 2022 14:10
Kirjoittaja Make R

Osaako arvioida mikä sen tuollaisesta "siististä tiekäytöstä" laitteesta särkisi? Käyttämättömyys
Harmittaa ku just telat sai alle ja alkais hyötykäyttö,pitänee kiikuttaa huoltoon ja toivoa menevän takuisiin. Tänään ei auratessa ilmennyt tuota,tai en huomannut. Eilen lanaa vedettäessä teki useasti.
Re: 570:sen etuperä
Lähetetty: 27 Joulu 2022 08:12
Kirjoittaja suomiPIONEERI
Se on tehtaalta lähtiessä laitettu suurimpaan osaan huonosti kiinni. Kiinnityspultti pääsee löystymään ajanmyötä, ja booriholkki alkaa klappaamaan. Kiristäessä pultti sinne pitäisi laittaa reilusti kierrelukitetta ja käyttää oikeaa momenttia kiristykseen.
Re: 570:sen etuperä
Lähetetty: 27 Joulu 2022 09:56
Kirjoittaja Make R
No voe sianperse...

Pitää käydä marmorilla kysymässä mitä ne tuumaa,ajetaanko vika esiin isommin vai alkavatkin tutkimaan jo.
Kiitos infosta,täytyy ilmoitella miten homma etenee.
Ajelen nyt pyhät ainakin ja ens vuoden puolella joutaa seisottaa,jos kestää sinne..
Re: 570:sen etuperä
Lähetetty: 28 Joulu 2022 15:20
Kirjoittaja Make R
Se pulttihan siellä tod.näk oli tämänkin tapauksen aiheuttanut.
Holkissa ja väliakselin booreissa osumaa,täytyy kysyä meniskö takuisiin.
Pultti näytti siltä että siinä ei olisi ollut liimaa laisinkaan ja lähti hylsyllä sormilla pyörittämällä irti.
Putsailin paikat ja sinisellä loctitellä kiinni.
Toinen pää oli niinkuin pitikin,siistit boorit ym.