Outlander pro max 650cc 2018, pakki jumittaa

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
Jonive
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 17 Joulu 2018 19:50
Mönkijä:: 650cc Outlander Max Pro
Paikkakunta: Riihimäki

Outlander pro max 650cc 2018, pakki jumittaa

Viesti Kirjoittaja Jonive »

Moi vaan kaikille. Omistan otsikon mukaisen vehkeen. Warnin aura löytyy myös. Nyt kun tota lunta on tullut ihan kiitettävästi, niin alkais oleen vehkeille käyttöä. Hyvinhän tuo muuten toimii ja jaksaa puskea, mutta penkkaa vasten työtäessä ei enää pakkia saakkaan päälle kuin riehumalla/heilumalla koneen päällä ja samalla yrittää repiä vaihdetta pakille. Näyttää melkoselta pelleilyltä sivusta seuraajille. Välillä ei auta edes riehuminen/heiluttelu vaan kone on sammutettava, jonka jälkeen pakki löytyy ihan kevyesti. Normi ajossa ei ole mitään ongelmaa. Pakki menee heittämällä päälle.

Olen lukenut palstalta, että vika johtuisi vaihteiston suorista hampaista tms. Tavallaan veto jää päälle kun penkkaa päin puskee ja tästä syystä ei pakkia enää löydy. Kuulostaa oudolta, että näinkin uudessa ja pitkään olleessa mallissa ei tuollaista vikaa ole pystytty korjaamaan. Itselläkin ajettu alle 100h.

Onko tuohon olemassa mitään järkevää korjausta kotikonstein? Jostakin luin, että laittaisi variaattoriin levyjen väliin joitakin shimmilevyjä, niin kyseinen ongelma poistuu. Samalla poistuu moottorijarru pienemmillä kierroksilla ja liikkeelle lähdetään jatkossa hihnan vinkasun saattelemana.

Eikö tähän ole vielä muuta konstia olemassa? Tottumiskysymys ei ole, sillä tätä menoa akku loppuu koneesta ei niinkään vinssin takia vaan pakille saamisen vuoksi jatkuvan starttailun takia. Uskoisin, että sama ongelma on muillakin saman vehkeen omistaville ja jotka auraavat.

Luistelukenttää toissavuonna lapsille aurailin ja siellä kun ei tarvinnut yrittää saada kasaa mahdollisimman pieneksi, niin mitään ongelmaa ei ollut. Täältä luin myös, että joku oli ruvennut pikkasen ennen penkkaa laittamaan pakille pienestä lipumisvauhdista. Tällä tyylillä lumet onkin meitin tapauksessa sitten heiteltävä penkan reunalta penkan päälle käsin, koske eihän kone enää ilman vetoa mitään jaksa työntää kauemmaksi.

Toivottavasti joku osaisi antaa jotakin vinkkiä hommaan, ennen kuin menee hermot koko peliin.

Kiitos.
JTP570
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 23 Syys 2020 15:52

Re: Outlander pro max 650cc 2018, pakki jumittaa

Viesti Kirjoittaja JTP570 »

Sama homma 570 -19
Pärjää kun ei työnnä jumiin penkkaa vasten.
Itse nostan vinssillä ennen penkkaa,mutta varottava työntämästä liikaa,alkaa vaijeri hommat.
Narun todennu paremmaksi kestämään tuota kevennystä
tiennäyttäjä
6WD
Viestit: 636
Liittynyt: 13 Heinä 2007 22:14
Paikkakunta: koillismaa

Re: Outlander pro max 650cc 2018, pakki jumittaa

Viesti Kirjoittaja tiennäyttäjä »

Vaihe ei lähe vain vetämällä kepistä vaan se käsiliike pitää olla tosi napakka.noin käyttämällä ei itellä ole ongelmia
ja höh tietenkin se on honda
Avatar
Rapsa85
6WD
Viestit: 883
Liittynyt: 29 Elo 2009 13:25
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Ruokolahti
Viesti:

Re: Outlander pro max 650cc 2018, pakki jumittaa

Viesti Kirjoittaja Rapsa85 »

Ongelma johtuu nimemomaan siitä, että remmi jää vetämään ja kun kone on vedetty penkkaan, niin vaihteen lukitustapit jäävät tiukkaan rattaan koloja vasten.uudemmissa laitteissa tämä on muuttunut sorsimiseksi, kun variaattori ei enää vedä jatkuvasti, niin vaihde ei täysin kloksahda paikalleen ja lähdettäessä liikkeelle hyppääkin pykälä pois. Kumpikaan ei hjuva :roll:
Edit. Väärä muoto tuo uudemmissa. Kahta laatikkomallia on olemassaan. On myös kapeampia la leveämpiä remmejä. https://youtu.be/fcngfuxFXkU tbx ei pelannut omassa tippaakaan
Hold my beer..
Avatar
Rapsa85
6WD
Viestit: 883
Liittynyt: 29 Elo 2009 13:25
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Ruokolahti
Viesti:

Re: Outlander pro max 650cc 2018, pakki jumittaa

Viesti Kirjoittaja Rapsa85 »

Ja se helpottava tekijä voisi olla kaposempi remmi..
Vauhtivarikolta kannattaa tuota kysyä,heillä oli antaa tietoja noista hihnoista. Ville kertoi myös, että tuon tbx hihnan kanssa on laitettu kakkosen taakse shimmiä, joka tuo sitä hieman ulospäin.. Tuossa taitaa olla sama juttu:
https://keskustelu.sammysatv.com/viewto ... =8&t=41441
Hold my beer..
Avatar
Jonive
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 17 Joulu 2018 19:50
Mönkijä:: 650cc Outlander Max Pro
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Outlander pro max 650cc 2018, pakki jumittaa

Viesti Kirjoittaja Jonive »

Kiitoksia vastanneille.

Tuota vaihdekeppiä on jo nyitty ihan tarpeeksi napakasti. Napakammin jos kiskoo, niin varmaan jää käteen. :D

Tuo kapeampi hihna kuulostaisi järkevältä, jos moinen jostakin löytyy. Nyt paikoillaan on alkuperäinen. Ajokki ostettu uutena. Mikäköhän mahtaa olla alkuperäisen leveys ja kuinka paljon kapeampaa pitäis kokeilla? Periaatteessa se kapeampi hihnahan on vissiin sama asia kuin että lautasten välissä olis shimmejä.

Youtubea selaillut ja nähnyt, että ameriikassa näyttävät ihan samanlaisella vehkeellä puskevan vaikka kuinka auran kanssa ja silti pakki menee ihan pienellä liikkeellä päälle. Onkohan niissä vehkeissä kuitenkin joitakin eroja omaan verrattuna? Se ei videoista selviä.
Avatar
Rapsa85
6WD
Viestit: 883
Liittynyt: 29 Elo 2009 13:25
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Ruokolahti
Viesti:

Re: Outlander pro max 650cc 2018, pakki jumittaa

Viesti Kirjoittaja Rapsa85 »

Hold my beer..
Jack796
3WD
Viestit: 65
Liittynyt: 10 Elo 2018 20:32
Mönkijä:: Can-am outlander 650 xt 2018
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Outlander pro max 650cc 2018, pakki jumittaa

Viesti Kirjoittaja Jack796 »

Kait olet sen ykkösvarin "yksisuuntalaakeritappi systeemin" tutkinut? Jos sieltä on rasva vähissä niin jää veto "päälle"..

omassa 650 2018 ei ole tuota ongelmaa, vaikka kuinka työntää penkkaan kiinni tai ajaa pystyyn..
-18 Can-Am Outlander 650 xt abs, -06 407sw 3,0 v6 (155kw), -13 208 1,6vti (88kw), -92 Honda vfr 750f (74kw)
Avatar
Jonive
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 17 Joulu 2018 19:50
Mönkijä:: 650cc Outlander Max Pro
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Outlander pro max 650cc 2018, pakki jumittaa

Viesti Kirjoittaja Jonive »

Jack796 kirjoitti:Kait olet sen ykkösvarin "yksisuuntalaakeritappi systeemin" tutkinut? Jos sieltä on rasva vähissä niin jää veto "päälle"..

omassa 650 2018 ei ole tuota ongelmaa, vaikka kuinka työntää penkkaan kiinni tai ajaa pystyyn..

Moi,
Enpä ole vielä sen enempiä availlut. Voisihan tuon tutkia. Tarviikohan joitakin erityisiä työkaluja tuohon lautasen kiinnipitoon avatessa? Mitäs rasvaa sinne olis sitten hyvä laittaa?
Avatar
Jonive
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 17 Joulu 2018 19:50
Mönkijä:: 650cc Outlander Max Pro
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Outlander pro max 650cc 2018, pakki jumittaa

Viesti Kirjoittaja Jonive »

Moi,

Päivitystä ongelmaan. Vihdoin sain hankittua isoflexin rasvaa ja järjesteltyä sen verran aikaa, että pääsi koneen kimppuun. Videoita katsellut iltaisin youtuubista ja niissä näkyy, et ne yksisuuntasysteemin laakerit olisivat toiselta puolelta avoimet. Omassa ne olivat kuitenkin molemmilta puolilta suojattu. Otin kuitenkin kaikki erilleen, putsasin ja rasvasin joka paikan ja laitoin koneen läjään.

Testatessa vaikuttaisivat jonkin verran auttaneen. Ei kuitenkaan niin hyvin kuin toivoin. Edelleen, jos enemmän pukkaa, niin jumissa ollaan. Pakki ei mene päälle.

Laakereita käsissä pyöritellessä ne tuntuivat hyviltä. Pyörivät tasaisesti kun pyöritti, mutta eivät niin herkkiä olleet, että olisivat jääneet pyörimään. Ei varmaan kuullutkaan.

Hihna näytti ihan uudenveroisessa ja monesta kohtaa mitatessa vaikutti tasaisesti kuluneen. Hihnan leveys oli 32,7mm. Paljonkohan uuden leveys on?

Ei se vissiin auta kuin ruveta etsimään takavariin shimmejä tai jostakin kapeampaa hihnaa, jos ongelmasta eroon haluaa.

Mielestäni hieman surkea esitys valmistajalta, jos tuo on muka ominaisuus, niin kuin olen monelta kuullut. Eli jos jäät vaikka rinnettä noustessa johonkin juureen tms. kiinni ja satut vähän ruopaseen niin siinähän olet. Pakki ei mene päälle...
Avatar
suomiPIONEERI
4WD
Viestit: 248
Liittynyt: 25 Kesä 2013 18:03
Mönkijä:: Outlander Max T3B ABS 1000
Paikkakunta: Uurainen

Re: Outlander pro max 650cc 2018, pakki jumittaa

Viesti Kirjoittaja suomiPIONEERI »

Minusta sen remmin pitäisi juuri pyrkiä pyörimään myös tyhjäkäynnillä että vaihteet pelaisi paremmin. Tämän takia siellä yksisuuntalaakeria vasten on se kitkarengas/friction washer joka luo kitkaa laakerille joka pyrkii pyörittämään remmiä. Cvtech-kytkimen kun asensi, niin siinä huomasi että joutuu vähän kaasulla auttamaan vaihteet päälle, koska siitä tuo kyseinen kitkalevy puuttuu.
Itä-Suomen Mönkijät Ry-Jäsen
Nykyiset: Can-am Outlander Max 1000 ABS 2018, Can-am Outlander 2018 650 pro
Exät: Can-am Outlander 650cc 2008 /Can-am Outlander MAX 650cc 2007 L7e /Yamaha Bruin 350cc 4x4 /Kymco MXU 500 L7e /Kymco KXR 250 L7e
Vastaa Viestiin