Can-am 450 öljynpaine
Can-am 450 öljynpaine
Moi.
Alla 450 pro 137h ajettu.
Heitti yllättäen vikatilaan ja herjaa alhaista öljynpainetta.
Ei vikakoodeja.
Moottorissa öljyä normaalisti.
Kärrillä hain talliin, kun en uskaltanut ajaa.
Tallissa öljytikku irti ja startti, öljyä ampuu hyvin, eli luulis olevan painetta.
Onko kellään ideoita?
Miten öljykellon toimivuuden voi mitata?
Tähän asti toiminut ongelmitta.
Ideoita?
-Matti
Alla 450 pro 137h ajettu.
Heitti yllättäen vikatilaan ja herjaa alhaista öljynpainetta.
Ei vikakoodeja.
Moottorissa öljyä normaalisti.
Kärrillä hain talliin, kun en uskaltanut ajaa.
Tallissa öljytikku irti ja startti, öljyä ampuu hyvin, eli luulis olevan painetta.
Onko kellään ideoita?
Miten öljykellon toimivuuden voi mitata?
Tähän asti toiminut ongelmitta.
Ideoita?
-Matti
Re: Can-am 450 öljynpaine
Öljykello ei taida paljon maksaa, jos vaan kokeilee uudella osalla.
420256915 pikaisesti tutkien voisi olla varaosanumero.
420256915 pikaisesti tutkien voisi olla varaosanumero.
Tässä tutkinu....ei tosiaan ole öljynpainetta. Mittasin mittarilla. Varmistin vielä ottamalla öljyn suodattimen pois ja starttasin ilman tulppaa. Ei tule öljyä
.
Pitää hetken tuumata. Ajettu 137h ja pitää ruveta konetta aukomaan. Ei oikein vakuuta tämä. Liikkeessä ei tietenkää koskaan vastaavaa ole ollut
.
Hyviä neuvoja saa heittää.

Pitää hetken tuumata. Ajettu 137h ja pitää ruveta konetta aukomaan. Ei oikein vakuuta tämä. Liikkeessä ei tietenkää koskaan vastaavaa ole ollut

Mistähän sais korjausmanuaalin ko. Laitteeseen?
- suomiPIONEERI
- 4WD
- Mönkijä:: Outlander Max T3B ABS 1000
Itä-Suomen Mönkijät Ry-Jäsen
Nykyiset: Can-am Outlander Max 1000 ABS 2018, Can-am Outlander 2018 650 pro
Exät: Can-am Outlander 650cc 2008 /Can-am Outlander MAX 650cc 2007 L7e /Yamaha Bruin 350cc 4x4 /Kymco MXU 500 L7e /Kymco KXR 250 L7e
Exät: Can-am Outlander 650cc 2008 /Can-am Outlander MAX 650cc 2007 L7e /Yamaha Bruin 350cc 4x4 /Kymco MXU 500 L7e /Kymco KXR 250 L7e
Kiitos linkistä
Puotin öljyt pois, niin aika paljon muovisilppua tuli mukana. Magneetilla en onneksi löytänyt metallia.
Kuvien mukaan kaksi muovihammasratasta löytyy, jotka siirtää voimaa öljypumpulle.
Pitää ruveta purkamaan, kait se työ tekijäänsä neuvoo.
Puotin öljyt pois, niin aika paljon muovisilppua tuli mukana. Magneetilla en onneksi löytänyt metallia.
Kuvien mukaan kaksi muovihammasratasta löytyy, jotka siirtää voimaa öljypumpulle.
Pitää ruveta purkamaan, kait se työ tekijäänsä neuvoo.
Ohhoh. Pahuksen ikävää. Toivotaan, ettei ole ehtinyt tulla muita vaurioita, fiksusti reagoit painevaroitukseen heti.kaismat kirjoitti: ↑01 Helmi 2022 17:07 Tässä tutkinu....ei tosiaan ole öljynpainetta. Mittasin mittarilla. Varmistin vielä ottamalla öljyn suodattimen pois ja starttasin ilman tulppaa. Ei tule öljyä.
Pitää hetken tuumata. Ajettu 137h ja pitää ruveta konetta aukomaan. Ei oikein vakuuta tämä. Liikkeessä ei tietenkää koskaan vastaavaa ole ollut.
Ei lie vastaavaa ollut, kun ei ole näillä foorumeillakaan ikinä kukaan kertonut että olisi öljynpaine kadonnut näistä moottoreista, en ainakaan minä muista.
Nyt purettu ja tosiaan, siellä on muovisia hammasrattaita, joiden kautta tulee voima vesipumpulle ja öljypumpulle. Kaksi oli sileenä, kaksi ehjää. Ehjät selvästi jämäkämmät.
En vaan keksi, miksi niiden pitää olla muovia?
Kolmen viikon päästä tulee maahantuojalle ratas, joten menee kolahommiks jos lunta tulee.
Saa purkaa 6 tuntia, että pääsee käsiksi 15 euron osaan.
Joo tosiaan hyvää on se, että metalli silppua ei löytynyt mistään, ei edes öljy sihdistä eikä ropusta.
En vaan keksi, miksi niiden pitää olla muovia?
Kolmen viikon päästä tulee maahantuojalle ratas, joten menee kolahommiks jos lunta tulee.
Saa purkaa 6 tuntia, että pääsee käsiksi 15 euron osaan.
Joo tosiaan hyvää on se, että metalli silppua ei löytynyt mistään, ei edes öljy sihdistä eikä ropusta.
- suomiPIONEERI
- 4WD
- Mönkijä:: Outlander Max T3B ABS 1000
Myös v-koneissa rattaat on muovia, eikä niissä ole tosiaan ilmennyt ongelmia. Olisiko tässä 450 -mallissa tullut huono erä noita rattaita ja siksi hajoaa
Käsittääkseni alakerta on vastaavanlainen kuin 400 -mallissa ollut jo vuosia sitten, myöskään näistä en ole kuullut enkä lukenut ongelmia.

Itä-Suomen Mönkijät Ry-Jäsen
On varmaan harvinainen vika. En vaan keksi syytä, miksi näin kävi.
Kaikki paikat olen putsannut.
Eikat siinä kun osat saan, niin kasaan koneen.
Mietin tuota kylmäkäynnistystä, olisko sillä osuutta asiaan...ei aina jaksa lämmitellä ennen lähtöä
Kaikki paikat olen putsannut.
Eikat siinä kun osat saan, niin kasaan koneen.
Mietin tuota kylmäkäynnistystä, olisko sillä osuutta asiaan...ei aina jaksa lämmitellä ennen lähtöä
Kylmäkäynnistyksillä voi olla osuutta asiaan, jäykät öljyt ja kovettuneet muovit ehkä edistäneet rattaiden hajoamisia. Samalla tavalla niitä muovirattaita on hajonnut vaikkapa KTM enskojen moottoreista yhteen aikaan ja korvattiin metallisilla. Mä ajoin muovisilla ilman ongelmia joten tiedä sitten mistä niissäkin muovirattaiden rikkoontuminen johtui. Joku epäili että jotkut öljytyypit yhdessä kuumuuden kanssa kovettaa muovia ja rattaat hajoaa, tiedä sitten mikä on totuus eikä kannata aina kaikkia huhupuheita uskoa.
Kylätason mönkijäkuski
Yksi mikä tulee vielä mieleen.
Minun tapauksessa oli sileenä välittäjähammasratas ja vesipumpun hammasratas oli myös todella huonossa kunnossa.
Öljypumpun hammaspyörä oli täysin ehjä.
Jos jäähdytysneste on ollut kohmeessa jossain vaiheessa, tuo tuho on lookinen.
Mönkijä on edellisen omistajan aikana huollettu aina merkkiliikkeessä ja minun aikana huolto ei ole vielä ollut ajankohtainen.
Jäähdytysnesteen pakkaskestävyydestä minulla ei ole mitään hajua. Luotin vaan sokeesti, kun huollettu kampe, että sekin olisi katsottu.
Minun tapauksessa oli sileenä välittäjähammasratas ja vesipumpun hammasratas oli myös todella huonossa kunnossa.
Öljypumpun hammaspyörä oli täysin ehjä.
Jos jäähdytysneste on ollut kohmeessa jossain vaiheessa, tuo tuho on lookinen.
Mönkijä on edellisen omistajan aikana huollettu aina merkkiliikkeessä ja minun aikana huolto ei ole vielä ollut ajankohtainen.
Jäähdytysnesteen pakkaskestävyydestä minulla ei ole mitään hajua. Luotin vaan sokeesti, kun huollettu kampe, että sekin olisi katsottu.
Kannattaa vaihtaa jäähdytysnesteet jos ei ole tietoa onko niitä vaihdettu, tai mitä siellä on sisällä. Tunnustele samalla että vesipumpun laakeri on kunnossa ettei vian aiheuttaja ole siinä.
Sinänsä on hyvä että käytetään muovisia rattaita jotka toimivat pumppujen vikatilanteessa sulakkeena ja valveilla oleva kuski välttää isomman konerikon kun pistää heti pelit poikki kun lamput syttyy mittaristossa.
Sinänsä on hyvä että käytetään muovisia rattaita jotka toimivat pumppujen vikatilanteessa sulakkeena ja valveilla oleva kuski välttää isomman konerikon kun pistää heti pelit poikki kun lamput syttyy mittaristossa.
Kylätason mönkijäkuski