Can-Am huoltojen hinnat?

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
nyyssönen
3WD
Viestit: 79
Liittynyt: 24 Helmi 2013 15:22
Mönkijä:: ?

Re: Can-Am huoltojen hinnat?

Viesti Kirjoittaja nyyssönen »

100 tunnin huollossa käytetty tänään.... Kaikki öljyt ja suodattimet, alustan rasvaus, tulpat ja muuten laitteen tarkistelu. Aamulla vein koneen ja iltapäivällä sai takaisin. Hintaa tuli 303euroa, paikka heinäveden kone ja saha oy.
Can-am 1000r xtp l7 2016
Polaris 570 t3 2015
Can-am 500 max l7 2014
Polaris 500 efi t3 2013
Can-am 500 l7 2013
Can-am 400 l7 2011
Rally-usa 300 l7 2010
dealer
6WD
Viestit: 703
Liittynyt: 16 Marras 2008 10:00
Mönkijä:: Can Am 400EFI -11

Re: Can-Am huoltojen hinnat?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Zidi kirjoitti:Outlander Max Pro 570, 50h huolto, 170€, varkaus.
Outlander 450 pro 50h huolto 197€, Ylivieska
Avatar
janne007
3WD
Viestit: 75
Liittynyt: 04 Loka 2014 08:22
Mönkijä:: Can-am Outlander 1000R Xmr -17
Paikkakunta: Kurikka

Re: Can-Am huoltojen hinnat?

Viesti Kirjoittaja janne007 »

Can-am Outlander 1000R Xmr 2017
50h ns. öljyhuolto

Öljynsuodatin 17€
Öljynsuodattimen tiiviste 5€
BRP 5w40 moottoriöljy 23€
Huoltotyö 1h 64€
Pientarvike 1€

Yhteensä 110€

Paikka Suupohjan varaosa ja huolto oy, Kauhajoki
TEAM POHOJANMAA
West Coast ATV
CAN-AM OUTLANDER 1000R XMR -17
EX. CAN-AM OUTLANDER 500 DPS T3 -15
Lakeuden moottorikelkkailijat
SunFire Red
2WD
Viestit: 44
Liittynyt: 07 Maalis 2017 17:42

Re: Can-Am huoltojen hinnat?

Viesti Kirjoittaja SunFire Red »

Can am 570 Pro 2016
Vein takuu korjaukseen jakoketjun kiristimen löystyttyä ja etuperän öljyvuodon takia, sanoin että tehkää samalla 300 tunnin huolto (ajettu 260h/6000km). Menin hakemaan niin jäi toistaiseksi lasku maksamatta 715€!!! Jarrupalat ja variaattorin hihnan olivat vaihtaneet ilman lupaa. Otin vanhan hihnan mukaan niin leveyttä oli vielä 33mm ja vertasin uuteen niin ei eroa. Variaattorin tuloilma putkeen sulanut reikä ja se oli korjattu alumiini teipillä!!!
Mikoteus
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 01 Huhti 2018 13:34
Mönkijä:: Polaris SPM 500 H.O (T3) -10
Paikkakunta: Pori

Re: Can-Am huoltojen hinnat?

Viesti Kirjoittaja Mikoteus »

715e ?? :shock: :shock: Mitä siihen oikein tehtiin? Missäpäin tällänen huolto?
Jmk
6WD
Viestit: 494
Liittynyt: 04 Marras 2017 14:43

Re: Can-Am huoltojen hinnat?

Viesti Kirjoittaja Jmk »

Oliko ne unohtaneet että kyseessä oli osittain takuuhuolto? Vai oliko laskussa miten eritelty että mitä on tehty? Mitä tuohon tilattuun huoltoon kuuluu?
SunFire Red
2WD
Viestit: 44
Liittynyt: 07 Maalis 2017 17:42

Re: Can-Am huoltojen hinnat?

Viesti Kirjoittaja SunFire Red »

Samassa liikkeessä 100 tunnin huolto 249€ ja 200 tunnin huolto 263€ (asiakkaan pyynnöstä variaattori tarkastettu) ja nuohan on vaan noita öljyhuoltoja. Molemmissa töitä veloitettu 2tuntia. Tuohon 715€:n huoltoon öljyt ja lisäksi venttiilin säätö. Jos olisi tuo 5vuoden takuu niin tällä menolla tulee tunteja/huoltoja niin paljon, että periaatteessa saisin huollon rahoilla melkein ostettua uuden mönkijä.

RAHASTUSTA.
Avatar
SETMA
Tracks
Viestit: 1249
Liittynyt: 15 Tammi 2010 07:10
Mönkijä:: ?
Paikkakunta: ympyrä

Re: Can-Am huoltojen hinnat?

Viesti Kirjoittaja SETMA »

Kyllä tuossa on vähintään 300 eetuu liikaa hintaa tuossa huollossa :shock:
Haminan seudun mönkijät ry
dealer
6WD
Viestit: 703
Liittynyt: 16 Marras 2008 10:00
Mönkijä:: Can Am 400EFI -11

Re: Can-Am huoltojen hinnat?

Viesti Kirjoittaja dealer »

dealer kirjoitti:
Zidi kirjoitti:Outlander Max Pro 570, 50h huolto, 170€, varkaus.
Outlander 450 pro 50h huolto 197€, Ylivieska
Työkaveri käytti aiemmin tarkalleen samanlaisen mönkijän samassa paikassa samassa niinikään 50h huollossa ja oli huoltoon viedessään valitellut kun joskus käynnistyksen jälkeen jää moottorin häiriövalo palamaan.
Akku oli todettu huonoksi ja uusittu takuuseen. Huollon hinta 60€ kalliimpi kuin minulla :mrgreen:
Hinnoista tuli puhetta nyt jälkikäteen, hänen mönkijä huollettiin aiemmin kuin minun.
Jmk
6WD
Viestit: 494
Liittynyt: 04 Marras 2017 14:43

Re: Can-Am huoltojen hinnat?

Viesti Kirjoittaja Jmk »

Näyttää siltä että akku ei kuitenkaan mennyt takuuseen...
dealer
6WD
Viestit: 703
Liittynyt: 16 Marras 2008 10:00
Mönkijä:: Can Am 400EFI -11

Re: Can-Am huoltojen hinnat?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Nooo, voihan se olla että kuitenkin on tehty jotain eri tavalla, tai työkaverini muistaa hinnan väärin. Huvittihan tuo vähän kun asiasta tuli puhetta.
canamtbi
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 14 Touko 2018 16:56

Re: Can-Am huoltojen hinnat?

Viesti Kirjoittaja canamtbi »

CanAm 500:n 100 tunnin huolto. Porissa 280-330 € ja tampereella 550 -700 €. Ihmettelin varsinkin Tampereen kovaa hintaa. Päätin kuitenkin tehdä itse.
No aikaa kului monta päivää. Ei ihme että huolto maksaa. Ensiksi latasin netistä CanAM korjaamokäsikirjan ja sitten katsoin läpi muutaman YouTube videon.
Lisäksi ensin piti tehdä korotettu huoltoteline, josta oli tosi paljon hyötyä. Suojusten purkamishommaa oli aikalailla ja ensikertalaiselta vei aikaa perehtymiseen. Vehje tuli paljon tutummaksi ja seuraavat huollot onnistunevat myös. Kyllä kannatti tehdä itse!. Varmaan jotakin unohtui listalta mutta niin varmaan liikkeessäkin.
setkamies66
4WD
Viestit: 147
Liittynyt: 23 Helmi 2015 21:22

Re: Can-Am huoltojen hinnat?

Viesti Kirjoittaja setkamies66 »

On kyllä varsinkin tuo Tampereen huoltohinta ainakin minusta tosi kova kun eikai tuossa 100 tunnin huollossa nyt kovin montaa tuntia mene. Minultakin menis tuohon huoltoon yli viikon nettopalkka h...wetti. Ja jos sattuu olemaan vaikka peruspäivärahalla niin menis jo kuukauden tili.
Itsetehden saa kyllä itselleen hyvän tilin kun ei tää mönkijänhuolto nyt niin hirveen vaikeaa ole.
dealer
6WD
Viestit: 703
Liittynyt: 16 Marras 2008 10:00
Mönkijä:: Can Am 400EFI -11

Re: Can-Am huoltojen hinnat?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Minulla on Can-Am 450 PRO. Ostin sen erittäin vähän käytettynä, mönkijä oli otettu käyttöön elokuussa 2016 ja minulle se tuli lokakuussa 2016.
Ensimmäinen omistaja oli ostanut kaksi samanlaista ja pikapuoliin muuttanut mieltään sen verran että vaihtoi toisen kaksipaikkaiseen rinnakkain istuttavaan.
Meillä käyttö on varsin vähäistä, talvella aurattiin pihaa ja kesällä ajettiin liiteriin polttopuita.
Toisena talvena laitteessa alkoi ilmetä sellaista vikaa että joskus käynnistäessä startti ei pyörittänyt moottoria lainkaan. Startti kyllä pyöri, niin pitkään kun napista painoi.
Muutaman yrityksen jälkeen käynnistäminen onnistui. Tätä ilmeni lähinnä kylmänä.

Marraskuun lopulla alkoi olla sen verran tunteja että soitin Ylivieskaan viralliseen Can-Am huoltoon varatakseni ajan määräaikaishuoltoa varten. Samalla kerroin käynnistysongelmasta, johon ei kommentoitu juurikaan mitään.
Jonot ovat kuulemma tosi pitkät, ja sain ajan varattua vasta hetken keskustelun jälkeen.
Aika olisi tammikuun 25. päivä...

Vein sovittuna päivänä Can-Amin huoltoon ja kertasin työn vastaanottajalle (sama henkilö joka vastailee puhelimeen) että tehdään huolto, ja sitten on se käynnistysongelma.
Tästä hän kertoi että se korjaantuu säätämällä ennakkoa hieman.
Rohkenin olla eri mieltä ja selitin millaiset oireet ovat; startti ei lainkaan yritäkään pyöräyttää moottoria vaan hurisee tyhjää.
Kuulemma ennakon säätäminen auttaa.
Selvä.
Lisäksi mainitsin siitä että lyhyemmän puolen kytkeytyminen on epävarmaa, auratessa käy joskus niin että vaihde ei olekaan päällä vaan kaasuttaessa kuuluu vain "hampaiden karinaa".
Tähän vastaus oli että kakkosella voi hyvin aurata.

Iltapäivällä hain laitteen huollosta.
Ennakkoa on kuulemma säädetty ja huolto tehty.

---------------

Kohtalaisen nopeasti selvisi ettei ennakonsäätö ollut auttanut ongelmaan, jonka toki tiesin muutenkin. Samanlaiset käynnistysongelmat jatkuivat.

Helmikuun loppupuolella ongelma äityi niin pahaksi että parilla aurauskerralla oli usko loppua ennenkuin sain startin pyörittämään konetta.

Soitin huoltoon kertoen että ongelma ei ole korjaantunut, jonkin aikaa keskusteltuani sain pyynnön lähettää Can-Amin rekisteri- ja valmistenumero tekstiviestillä jotta hän "lähettää takuukyselyä".
Minulle kerrottiin että "bendix on kallis ja maahantuojalta ei taho saaha lupaa sitä vaihtaa", johon tietysti vastasin ettei hinnalla ole merkitystä, minulla on muutama kymmenen tuntia ajettu takuunalainen mönkijä joka on rikki ja se pitää saada kuntoon.

Kaivelin tiedot ja laitoin viestin 8. maaliskuuta.

Odottelin kaikessa rauhassa vastausta/soittoa jota ei koskaan tullut.

Toukokuun alussa soitin huoltoon ja kysyin joko asia olisi kohta ajankohtainen.
Hetken muisteltuaan ja kyseltyään työnvastaanottaja kertoi että nyt ei ehdi kyllä tekemään mitään, "ollaan muutamassa K-Maatalouteen ja kohta muuttohommat pahimmillaan, ei ainakaan ennen kesäkuun loppua voi ajatellakaan"

Muistuttelin tässä vaiheessa että olen tuonut asian esille viime vuoden marraskuussa, ja että nyt alkaa olla aika saada mönkijä kuntoon.

Hyvin nopeasti päästiin siihen että
"Kaikki ne on ennakonsäädöllä korjautuneet"
"Sulla taitaa olla huono akku"
johon vastasin että ei 100% varmasti ole, mutta voin hakea teiltä uuden ja itse asentaa jos haluat - ei sopinut

Kyselin että miksi ihmeessä teet yksinkertaisesta asiasta tällaisen, ajatteletko että voit puhumalla muuttaa mieleni niin että suostun jatkamaan rikkinäisen laitteen kanssa ?
Miksi aliarvioit asiakasta noin pahasti - olen kertonut useaan kertaan että startti ei edes yritä pyörittää moottoria, me molemmat tiesimme varmasti etukäteen ettei ennakonsäädöt auta ?

"Me kuule tehään näitä niin paljon että tiietään kyllä"
"Nämä on kuule kaikki tuommosia samanlaisia" *huohh*
"Uus bendix maksaa yli 400€ eikä maahantuoja anna semmosta laittaa"

Lopulta sanoin että ei kai tässä auta muu kuin hoitaa asiaa toista kautta, kun tämä tällaista on.

"Jos se kuule sua ottaa noin paljo päähän niin tuo se mönkijä maanantaina tänne"

------------------------

En vienyt vaan soitin edellisen keskustelun jälkeen Fennomotorsille Ouluun. Oli perjantai-iltapäivä.
Siellä puhelimeen vastannut henkilö kuunteli oireet ja sanoi että hänpä vilkaisee kuvista millainen tuossa on käynnistysjärjestelmä kun ei ulkoa muista.
Hetken kuluttua sanoi että näkyy olevan vain vapaakytkin joka tuollaista voi aiheuttaa, ja sitä löytyy maasta eli saadaan parin kolmen päivän varoitusajalla tilattua, mutta heillä on huollossa pitkähköt jonot nyt kun venekausi on alkamassa.
Kysyin kuinka pitkät ja kerroin ettei minulla ole varsinaisesti kiirettä, kun kelien lämmettyä ongelma on vähentynyt eikä nyt keväällä ole mönkijällä juuri käyttöäkään.
Kuulemma tuleva viikko on täynnä, mutta seuraavan viikon maanantaina ehtisi.
Sehän sopi minulle oikein hyvin.
Kysyin vielä että ihan mielenkiinnosta; minkä verran uuden vapaakytkimen asiakashinta mahtaa olla ?
"209 €"

------------------------------

Viikon kuluttua perjantaina vein mönkijän Fennomotorsin Kempeleen toimipisteeseen jossa oli eri henkilö (toki, kun Ouluun aiemmin soitin) sitä vastaanottamassa.
Kerrattiin ongelma ja annoin paperille kirjoittamani kuvauksen viasta. Siitä sanottiin että no tämä on hyvä, vastasin että tiedän, kun itse autoja työkseni korjaan ja huollan...
Käytiin tietokoneella varmistamassa ajanvaraus, jossa huoltomies totesi että jaahas, tästä on jo takuupyyntö (mikä lie oikea nimitys ollut, en muista) jo lähtenytkin viikko sitten.
Asia oli siis edennyt heti kun soitin ja ajan varasin.

Mönkijä jäi Kempeleeseen. Reilun viikon kuluttua keskiviikkona tuli tekstiviesti jossa kerrottiin että mönkijä on noudettavissa ja laskun loppusumma 0 euroa.

Eilen torstaina oli vapaapäivä ja ajelin hakemaan laitteen.
Fennomotorsin piha on ahdas, ajoin kuljetuskaluston suosiolla vastapäätä Bilteman parkkipaikalle.
Kahvit Biltemassa, kypärä kouraan ja hakemaan mönkijää.

Sama huoltomies joka oli aiemmin vastaanottamassa laitetta lähti heti sitä luovuttamaan.
Hän näytti ensin vanhan vapaakytkimen jota pyöriteltiin ja sepä tosiaan jurnutti/rahisi jota kuulemma uusi ei lainkaan tehnyt. Yksi jousi oli myös vaihdettu uusi.

Mönkijä kaiveltiin varastosta ruohonleikkurien takaa, kiittelin erinomaisesta palvelusta ja lykkäsin huoltomiehelle pussillisen tuoreita pitkiäviinereitä kouraan, nakkasin kypärän päähän ja ajelin kärryyn.

--------------------------------------

Mitä tästä opimme ?

Itse opin sen että en enää koskaan yritäkään viedä mitään laitetta takuukorjaukseen tähän lähimpään Ylivieskan "merkkihuoltoon", enkä vie huollettavaksikaan.
Luottamus on mennyt täysin. Puhua siellä osataan ja siihen on kyllä aikaakin.

Fennomotorsista on nyt yksi kokemus. Minkäänlaista puutetta en heidän toiminnassaan havainnut.
keulii
6WD
Viestit: 611
Liittynyt: 01 Tammi 2009 14:27
Mönkijä:: Can-Am 650 XT -12

Re: Can-Am huoltojen hinnat?

Viesti Kirjoittaja keulii »

Muutama käytännön asia, joilla saattaa välttää erimielisyyksiä. Eikä liity edelliseen tapaukseen.
-Kannattaa kysyä huollon hinta ennakkoon ja tilatut työn paperille. Ja myös hinta paperille, jos huollosta kyse.
-Ei kannata ruveta itse ehdottelemaan vian aiheuttajaa, vaan pyrkii vain kertomaan vian mahdollisimman tarkasti.
-Pitäs pyrkiä päästä juttusille asentajan kanssa. Viesti muuttuu siinä välillä, kun työnvastaanottaja kertoo sen asentajalle. Useasti tämä ei ole kyllä mahdollista, muuta ku pikku pajoilla.
-Jos korjaamolla ei hommat toimi, ni heti paikka vaihtoon. Saattaa aiheuttaa pitkiä ajomatkoja tai merkin vaihtoa.
-Ei kannata luottaa siihen, että takuuaikana huomattu vika korjataan vuoden tai kahden päästä ilmaiseksi. Itse joutuu maksumieheksi, ainakin ilman riitelyä.

Nämä oon oppinu ihan omien kokemusten kautta.
Vastaa Viestiin