Canan vetotapa
Canan vetotapa
Onko nyt niin että Cana vetää neliveto päällä kolmella pyörällä siihen asti kunnes visco nappaa kiinni?
No jos molemmilla pyörillä on samanlainen alusta ja kitka maahan nähden niin tasauspyörästö jakaa voiman molemille pyörille ---> neliveto.
Toinen pyörä muljahtaa jäätikölle ja tasauspyörästö alkaa välittää voimaa helpommin pyörivälle pyörälle ---> kolmiveto.
Pyörintäerosta johtuen lukko nappaa kiinni ---> neliveto.
Toinen pyörä muljahtaa jäätikölle ja tasauspyörästö alkaa välittää voimaa helpommin pyörivälle pyörälle ---> kolmiveto.
Pyörintäerosta johtuen lukko nappaa kiinni ---> neliveto.
Mulla pyörii kaasun asennosta riippuen sellasen 25-50 kierrosta pahimmillaan. Etulukko ei oo paras mahdollinen mettässä möyrimiseen, mutta muuten kampe on niin upee, että sen antaa anteeksi.OlliRV kirjoitti:Kyllä minulla Cana toimii juuri niin kuin Koheltaja kertooJa se viscolukkokin toimii mielestäni ihan kiitettävästi
Ei pyöri etupyörät erikseen kuin ehkä varttikierroksen
![]()
![]()
l Kipu on vain tunne l
Canan viscolikosta, sen ominaisuuksista ja ajotavan vaikutuksesta lukon toimintaan löytyy "Haku" toiminnon kanssa todella paljon juttua. Kannattaa lukea ne ensin läpi, sieltä löytyy uskomaton määrä tietoa lukosta ja sen toiminnasta eri olosuhteissa. Löytyy myös tietoa miten Canan lukon viiveen saa minimoitua tai perästi vaihdettua nopeampaan lukkoon.
Kylätason mönkijäkuski
Naputtelin tuonne työkäyttö osioon kokemuksia viikonlopun puunhakuretkeltä, 400 canan ja yksiakselisen kärryn kanssa. En viitsi sitä sieltä kopioida, lukekoon ken tahtoo.
Mutta Viscosta: Kuten Koheltaja kehoitti, lueskelin etukäteen vinkkejä viscon kanssa ajamisesta. Toisten parjaama ja toisten ylistämä lukkojärjestelmä toimi ainakin lumisella kalliolla ja metsässä mielestäni hyvin. 12 pinokuutiota puuta seisoo pihassa. Alussa oli vaikeuksia, kun en oikein osannut kaasua käyttää, mutta iltapäivällä meno jo maistui. Vinssi pelasti nämä aamun ensimmäiset harjoitukset.
Minulla siis Visco toimii hyvin, tosin en tiedä paremmasta.
LaPa
Mutta Viscosta: Kuten Koheltaja kehoitti, lueskelin etukäteen vinkkejä viscon kanssa ajamisesta. Toisten parjaama ja toisten ylistämä lukkojärjestelmä toimi ainakin lumisella kalliolla ja metsässä mielestäni hyvin. 12 pinokuutiota puuta seisoo pihassa. Alussa oli vaikeuksia, kun en oikein osannut kaasua käyttää, mutta iltapäivällä meno jo maistui. Vinssi pelasti nämä aamun ensimmäiset harjoitukset.
Minulla siis Visco toimii hyvin, tosin en tiedä paremmasta.
LaPa
Can AM 400 XT
Perhana, mihin käyttöön muuten ostit Rene'n.
Saattas tulla halvemmaksi ensin testailla ostettavaa laitetta erilaisissa ympäristöissä ja sitten vasta tehdä valinta.
Nyt oot menny ostamaan käteisellä uuden Rene'n, ei miellytä, meet vaihtamaan sen johonkin toisenlaiseen kömpimeen.
Ehkä laitekauppias pystyy lopettamaan nauramisen jo tossa Juhannuksen paikkeilla, koska ensimmäinen ja suurin hinnanpudotus tapahtui kun työnsit Rene'n kadulle.
Toki voihan olla että rahalla ei niin väliä, helpoimmin pääset Rene'stä eroon kun annat sen jollekin köyhälle sukulaiselle, ei tarvii raahata paskaa takas kauppaan.
Vedät vaan pirssillä lähimpään Pollepuotiin ja pyydät että laittavat pakettiin yhen Polariksen.
Laitteet tulee mitoittaa ja valita käytön mukaan, sanoo Tallinnan huoratkin.
Ite kun vaihdoin Polariksen Bombardier- tehtaan tuotteeseen, tiesin mitä olin tekemässä.
CanAm is not for crawling, it's only for haul your ass from place to an other.
Saattas tulla halvemmaksi ensin testailla ostettavaa laitetta erilaisissa ympäristöissä ja sitten vasta tehdä valinta.
Nyt oot menny ostamaan käteisellä uuden Rene'n, ei miellytä, meet vaihtamaan sen johonkin toisenlaiseen kömpimeen.
Ehkä laitekauppias pystyy lopettamaan nauramisen jo tossa Juhannuksen paikkeilla, koska ensimmäinen ja suurin hinnanpudotus tapahtui kun työnsit Rene'n kadulle.
Toki voihan olla että rahalla ei niin väliä, helpoimmin pääset Rene'stä eroon kun annat sen jollekin köyhälle sukulaiselle, ei tarvii raahata paskaa takas kauppaan.
Vedät vaan pirssillä lähimpään Pollepuotiin ja pyydät että laittavat pakettiin yhen Polariksen.
Laitteet tulee mitoittaa ja valita käytön mukaan, sanoo Tallinnan huoratkin.
Ite kun vaihdoin Polariksen Bombardier- tehtaan tuotteeseen, tiesin mitä olin tekemässä.
CanAm is not for crawling, it's only for haul your ass from place to an other.
"Edu voi siirtyä Suomi24 palstalle kiitos kun anti on tämä taas". T:Jänkhä
http://velkakello.fi/
"Ne bis in idem"
http://velkakello.fi/
"Ne bis in idem"