Can-Am niksipalsta

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Can-Am niksipalsta

Viesti Kirjoittaja ATC »

V-2 MOOTTORIT , MAADOITUS JA AKUN ASENNUS
vdd2007-001-086_a
Yksi syy ajoittaisiin sähköongelmiin joissakin laitteissa
on ollut huonosti kiinni oleva maadoituskaapeli tai
huonosti kiinni olevat akun kaapelit.
Pää maadoituskaapeli sijaitsee laitteen takaosassa
käynnistyssolenoidin alla. Maadoituskaapeli
maadoittuu saman pultin kautta, jolla käynnistyssolenoidi
on kiinnitetty runkoon. Kaapeli on varmistettu
omalla mutterilla tähän pulttiin, mutta jos jompi
kumpi muttereista löystyy niin maadoitusongelmia
voi esiintyä.
Akun positiivinen “napa” pitää olla eteenpäin ja
negatiivinen taaksepäin.
Olemme havainneet, että monissa laitteissa akku
on asennettu negatiivinen “napa” eteenpäin ja
positiivinen taaksepäin. Tässä asennuksessa on
vaarana se että, kun negatiivinen kaapeli kytketään
ensin paikalleen ja pluskaapelia kytkettäessä
työkalu osuu laitteen runkoon ja aiheuttaa kipinöintiä,
joka voi aiheuttaa jopa tulipalon.
Viimeksi muokannut ATC, 22 Helmi 2007 21:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

V-2 OUTLANDER, “BRAKE” VIESTI MITTARIN NÄYTÖLLÄ
Miksi näyttöön
tulee “brake” viesti. Tähän on monta syytä ja ne
ovat:
• Jarrua on painettu yli 15 sekunnin ajan.
• Takavalon maadoitusjohto on irrallaan tai
siinä on huono kontakti.
• Jarruvalon katkaisija on viottunut.
• Jarruvalon virtajohto on oikosulussa.
“brake” vikailmoitus ei anna vikakoodia ECM:lle.
:wink:
Viimeksi muokannut ATC, 16 Helmi 2007 19:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

V-2 MOOTTORI, DROWNED MOODI
Tulppien “kastuttua” voit pyörittää moottoria niin, että polttoaineruiskut eivät kytkeydy päälle (kuivata
tulpat) käännä kaasukahvaa vähintään 2/3 asentoon käynnistäessä. Pääset pois tästä moodista vapauttamalla
käynnistysnappi ja kaasukahva.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

OUTLANDER 500, 650 AND 800 CVT COVER WATER DRAIN

Monet eivät tiedä, että variaattorin suojassa
on vedenpoistoreikä ja tätä vedenpoistoreikää ei
mainita käyttöohjekirjassa.
Vesi poistetaan taka-alanurkassa olevan kopankiinnityspultin reiästä.
Poistaaksesi vedet variaattorikopasta, kierrä pultti auki ja poista se. Kun vettä ei enää tule kiinnitä pultti.
Tiiviste kiertää vedenpoistoreiän kohdan..
:wink:
Viimeksi muokannut ATC, 16 Helmi 2007 19:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

650 AND 800 OUTLANDER, MY 2006, WINCH DIODE HARNESS

Joissakin
800 outlander malleissa vinssiä käytettäessä mittaristoon
tulee virheilmoituksia ja laitteeseen tulee
käyntihäiriöitä.
Ongelma ratkeaa lisäämällä erillinen diodijohtosarja
vinssin solnoidille.
Diodijohtosarja on lisätty jo tehtaalla OUTLANDER 800 ja 650 XT malleihin
Kun vinssi asennetaan muuhun, kuin XT malliin on suositeltavaa asentaa samalla diodijohtosarja, että kyseiset
ongelmat voidaan välttää. Diodijohtosarja pitää tilata erikseen.
Tämä ei ole takuuasia, koska kyseessä on lisälaite ja kaikki takuuhakemukset hylätään, jos kyseessä ei
ole XT malli. kaikissa 2007 Outlander 500/650/800 malleissa johtosarja tulee tehdasasennuksena. :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

OUTLANDER 330 JA 400 KYLMÄKÄYNNISTYS
Outlander 330 ja 400
mallien kylmäkäynnistyksestä ja siihen liittyvistä
tulppaongelmista, tässä muutama neuvo, joka auttaa
ongelmaan.
Ensimmäiseksi pitää korostaa sitä, että laitteessa
on erittäin hyvä käynnistyspiirin suutin. tästä syystä
täyttä imua ei tarvitse pitää päällä, kuin vain sen
aikaa, että moottori lähtee käyntiin.Tämän jälkeen
imu käännetään ½ asentoon,ja moottori annetaan
käydä rauhassa lämpimäksi, jonka jälkeen imun voi
kääntää pois päältä.
Suurin ongelma on se, kun moottoria ei käytetä lämpimäksi ennen liikkeelle lähtöa ja jätetään imu päälle
ajettaessa. Seuraavalla käynnistyskerralla tulpat ovat jo valmiiksi märät.
Muita ohjeita:
• Käytä 5W40 synthetic öljyä.
• Varmista, että akku on hyvässä kunnossa.
• Varmista, että ilmansuodatin on puhdas.
• Varmista,että venttiilien säädöt ovat oikein..
• Varmista, että tyhjäkäynnin seosruuvi on oikein säädetty..
• Lisää toinen lämmitinelementti kaasuttimeen..
• Varmista imupiirin toiminta.
• Jos laitetta ei ole käytetty moneen viikkoon lisää fuel stabilizer:ia poltooaneen joukkoon. :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

Wanha osti Lamoksen 45mm speiseriparin MikaR:rältä.
Sitten menin Tullinpulttiin ja ostin 8 kpl 10X50, (kovuudessa 10. pulttia samalla kierteellä kuin Canan alkuperäiset pinnapultit, sekä niihin lukkoprikat, sekä 8kpl ihan normi prikkoja.
Nyt on tarpeet kasassa.
Vein speiserit sorvarille ja pyysin katkaisemaan keskeltä, sekä poistamaan keskireiän kauluksen.
Kun halkaisun jälkeen oikaistiin pinnat on nyt neljä kpl 21mm speisereitä.
Net puolikkaat joissa oli valmiiksi pinnapultti kiinni, menee eteen heittämällä, kun laittaa alkuperäisen pinnapultin ja navan väliin normi 1mm vahvan 10mm reijällä olevan prikan. (pinnapultti irtoaa kun hieman kopsauttaa vasaralla ja tuon prikan ansiosta ei ulkonemaa ole liikaa)
Etupää on nyt valmis.
Taakse tuleviin speisereihin, sorvari jatkoi pinnapultin reiäntynkää läpi asti ja kierteytti nuot reijät noihin pultteihin, jotka ostin ja joihin passaa alkuperäinen renkaan mutteri..
Asensin taakse speiserit noilla pulteilla ruuvilukitteen kera, ja kun pultti on noin pitkä, siitä tulee samalla vanteelle pinnapultti.
Keskityksen kanssa saa olla tarkkana, mutta kun net kiinnittää kunnolla, tuloo hyvä.
Olikos nuot speiserit alta satasen, pultit ja prikat noin 5e sorvari otti 20e joten reipas satanen ja neljä 21mm speiseriä jotka ei vaadi alkuperäisten osien modausta, ja levittää mahdollisimman vähän jolloin ajotuntuma säilyy miellyttävänä.
Projektiin meni pari päivää, mutta lopputulokseen olen tyytyväinen.
Kuvia täällä http://kuvablogi.com/blog/5073/18/
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Avatar
Viksma
6WD
Viestit: 779
Liittynyt: 06 Elo 2006 19:18
Mönkijä:: ei olaa
Paikkakunta: Espoo

Re: Can-Am niksipalsta

Viesti Kirjoittaja Viksma »

Eikö kahvanlämmittäjät lämpene? Tai eikö ole liittimelle paikkaa mistä ottaa virta lämmittimelle (vain renegade)?

Haaleat lämmittimet johtuvat ohkaisista johdoista, kunnon johdot akulta (tai esim vinssin kontaktorilta) niin johan rupeaa oikeasti lämpenemään.
Sama myös renegadessa, ja varsinkin, koska haaroitinjohto on parkkivalolla, toisin kuin outlanderissa.

Riittävät johdot mahdollisimman lähelle lämmitysvastusta niin toimii.

Pieni vinkki, mutta hyödyllinen.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8671
Liittynyt: 02 Elo 2004 16:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: Can-Am niksipalsta

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Entiseen Maxiin tein 35mm korotuspalat ohjaustankoon että sai ajoasennosta ryhdikkäämmän, pitkä selkäinen kun olen ja tykkään ajella selkä suorana enkä kyttyrässä. En millään jaksanut alkaa jyrsiä korotuspaloja ja bongasin uudesta Bilteman luettelosta korotuspalat, tuotenumero 82-566. Noilla korotuspaloilla saa maksimissaan 35mm korotusta, reikäjako on sen verran tarkka että ohjauspylvään kiinnitysrei'istä joutuu hieman pyyhkäisemään reikiä soikeaksi että jako sopii. Myös pultit pitää vaihta pidemmiksi, mukana tulevien pituudet ei riitä.

Kuva
Kylätason mönkijäkuski
Lukittu