Onkos muilla 800 outlanderin omistajilla vielä hihnaa menny? Ilmeisesti tuli laitettua liian pitävät renkaat alle(buffalot) ja eilen pölläytti ojan ylityksessä savut ilmoille, vaikka oli pieni puoli käytössä. Nyt sitten nypyttää aina kun lähtee liikkeelle...
Ilmeisesti hihnan vaihto edessä...? Onkohan tuohon miten vaikea vaihtaa hihnaa itse ja onkos suomessa myynnissä niitä muutossarjoja, joita käytetään isojen renkaiden kanssa? En tiedä auttaisko ne sit tuohon hihnan luistamiseen...
Ei ole hihnaa mennyt rikki. Talvella vaihdoin 6500-7000km ajetun hihnan ja se ei ollut kulunut nimeksikään, uuden hihnan paksuus 32mm, service limit on 30mm ja vaihtoon mennyt hihna oli 31,5mm.
Vaihto on helppoa. Astinlauta irti, varikoppa irti, takalautasessa on M8 kierteellä oleva reikä mihin ruuvataan pitkä M8 pultti. Pulttia ruuvataan niin pitkälle että lautaset on toisistaan selkeästi irti ja sen jälkeen vaihdetaan hihna, otetaan pultti pois, kasataan romppeet ja mennään ajamaan.
Nyt on sit laitettu uusi hihna paikalleen ja ei ollut tosiaankaan vaikea homma, tosin menihän siinä vähän aikaa kun irrotteli astinlaudan kaikista miljoonista muttereista... Samalla vaihdoin myös moottoriöljyt ja suodattimen. Nykiminen häipyi heti vaikka vanha hihna näytti ihan kelvolta, niin siinähän se vika taisi olla. Kiitokset Koheltajalle opastuksesta! Olis voinu itte ihmetellä, että miten se remmi oikein vaihdetaan, varsinkin sen M8 pulttin laitto olis ollu tietämätön asia...
Mä tein omaan variin huollon ja tuli huomattua että viime talvena remmin vaihdossa on käynyt jumalaton moka... KWT:ssä remmi sai välillä sutia lumipölyn takia ja vaihdoin reissun jälkeen siihen uuden remmin vaikka vanha ei ollut mennyt miksikään. Nooo, remmi vaihdettiin silloin mutta nyt varia huoltaessa aloin ihmettelemään miten nopeasti uusi remmi on kulunut 31,3 milliseksi, uusi on 32mm ja service limit 30mm.
Hetken aikaa pyörittelin remmiä kädessä ja kaivoin alkuperäisen remmin esille. Siinä vaiheessa tuli sellainen TÄ fiilis kun huomasin että olin laittanut KWT:n jälkeen saman alkuperäisen/kuluneen remmin paikalleen ja uuden remmin takaisin hyllyyn...
Tämän perusteella voi sanoa että Can-Amissa on todella kestävä varin hihna, nykyinen remmi on sitten pyörinyt jo 9000 kilsaa eikä vaihtotarpeesta ole tietoakaan
paljon 800 canaan maksaa variaattorin remmi täytyis ostaa taka boksiin vara hihna jos paukahtaa poikki jossain mettässä ja kuinka pitkä se m8 pultti täytyy olla
Kävin juuri vetämässä velipojan mönkiän(800 kana) metsästä pois. Ei liiku eteen eikä taakse.
Ei ota juurikaan kierroksia edes vapaalla(joku paikka ahdistaa), ja käryn haju tulee heti kun yrittää liikkeelle, ruske kuuluu ilmeisesti variaattorin kopan sisältä.
Mittarissa taitaa olla 400-500km välillä.
En joutanut sen enempää koppaa availemaan, mutta nyt kiinnostaa mikä sieltä olisi voinut mennä?
KalleT kirjoitti:Moi, Osaisko joku vähän viisaampi auttaa.
Kävin juuri vetämässä velipojan mönkiän(800 kana) metsästä pois. Ei liiku eteen eikä taakse.
Ei ota juurikaan kierroksia edes vapaalla(joku paikka ahdistaa), ja käryn haju tulee heti kun yrittää liikkeelle, ruske kuuluu ilmeisesti variaattorin kopan sisältä.
En joutanut sen enempää koppaa availemaan, mutta nyt kiinnostaa mikä sieltä olisi voinut mennä?
mulla hajos variaattorin olikohan nyt taaemman lautasen joku pakeliitin näkönen osa kun joutu oikein rasitukseen ja sitten ei menny eteen eikä taakse ja kuulu vaan rutinaa varikopan sisältä. takuuseenhan sen korjaaminen meni ja sanoivat silloin että kyseinen osa toimii ns. sulakkeena variaattorin ja voimansiirron välillä.
KalleT kirjoitti:Moi, Osaisko joku vähän viisaampi auttaa.
mulla hajos variaattorin olikohan nyt taaemman lautasen joku pakeliitin näkönen osa kun joutu oikein rasitukseen ja sitten ei menny eteen eikä taakse ja kuulu vaan rutinaa varikopan sisältä. takuuseenhan sen korjaaminen meni ja sanoivat silloin että kyseinen osa toimii ns. sulakkeena variaattorin ja voimansiirron välillä.
jep siellä takalautasen takana (kun irroitat sen) on semmonen olikohan nyt nailoninen holkki joka välittää voiman eteenpäin. vaikuttaisi et on juurikin suunniteltu korkkaamaan ekana. helppo vaihtaa itsekkin eikä varmaan paljoa kustanna.
jännä että kaikki kehuu nuita hihnoja miten ne on ikuisia yms..mulla on katkennu tänä syssynä jo kaks..eri laitteista kuitenkin..toinen oli koeajo kankan..400 outti..jolla oli päästelty 4000km menemään ja äsken yöllä katkes omasta arkkarista hihna..kilsat näytti n. 5300km..
myyjä kanssa kehu että miten niitä ei myydä ees kuin silloin tällöin..
onks tää nyt jotain salaliittohässäkkää mua vastaan vai onko mun ajotyyli oikeesti niin rasittava sille hihnalle?`;) soitan kyllä myyjälle..sais tulla hihnan verran vastaan laitossa...
murr
anteeks..tää tuli canami osioon..
Renegaden 800xxc remmi(niin ainakin luulen) pitää outoa ulinaa ja jompotusta ajaessa ja kun vauhti/kierrokset kasvaa niin ääni vollotus tihenee.
(ihme kihnausta)
kun hellittää kaasun ja rullaa vapaalla ei kuulu ääntä?
Onkohan hihna saanut itteensä. ajettu 85h 1500km maantie ja metsä ajoa.
mmm.
Onkohan tohon saatavilla vahvempia/parempia variremmejä?
Voi olla että hihna on joskus ottanut itteensä jos on metässä ajettu pitkällä vaihteella, tulee helposti remmiin kolo ja sitten ongelmat alkavat. Toinen on että umpisessa kun ajaa pitkän aikaa Voiman kanssa pitkällä puolella niin remmi lämpenee/pehmenee ja vari alkaa täristä ja pitää ihme ääntä, tämä loppuu kun pelit jäähtyy. Kannattaa ottaa vari auki ja puhdistaa liikkuvat osat, samalla näkee onko varissa kaikki paikat ehjänä tai jotain vierasesineitä varissa.
Yhtään remmiä en ole vielä saanut katkeamaan, pari hihnaa on vaihdettu siksi että olen saanut niihin kolot kun on ajettu maastossa väärällä vaihteella. Kyllä ne remmit varmaan katkeaa kun käyttö on rankempaa maastoajoa isoilla/pitävillä renkailla, tarpeeksi monta kertaa kun voiman kanssa rasitetaan remmiä niin joskus se antautuu.