Osien laadusta/ dxr 250:sen ahtaminen

Keskustelua SMC mönkijöistä.
jazu
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 10 Heinä 2007 21:38
Paikkakunta: Korpilahti

Osien laadusta/ dxr 250:sen ahtaminen

Viesti Kirjoittaja jazu »

Semmosta kyselisin, että onko kukaan vielä sen vertaa purkanut tämmöisen/vastaavan moottoria, että oisin saanu kuvan esim. männästä? kyseessä dxr 250. Ajatuksena oli ahtaa omani, kaikesta huolimatta ja kokeilla, mutta jos sais jostain ees vähän tietoo mäntien, ja muiden kipeyttä saavien osien laadusta, ni tietäs suurinpiirtein paljonko voi kiusata :) JOS viimeistely ois ees samalla seinällä kun mp:ien koneet yleensä, ni vois kuvitella jtn. kestävänkin, tosin jos männät on burman poika valanut jostain uudenvuoden tinojen jämistä, ni lopputuloskin aika selvää.. Paikalliseen huoltoon meen joku päivä kyseleen, mut ajattelin täältäkin tiedustella, ja jos muuten kiinnostuneita löytyy. :)
Lamosoy
3WD
Viestit: 93
Liittynyt: 18 Heinä 2006 20:50
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lamosoy »

meidän asiakkaan kaveri ahtoi derbin.... männät meni vaihtoon (ei kestävyyden takia) vaan puristussuhteen laskun takia... voima oli ihan hillitön siihen asti ainakin kunnes joku varasti koko laitteen....
mopedi
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 02 Heinä 2006 18:55
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja mopedi »

saisko vähä lisää infoa
miguli
6WD
Viestit: 312
Liittynyt: 15 Maalis 2007 20:11
Mönkijä:: oli
Paikkakunta: eteläinen häme

Viesti Kirjoittaja miguli »

joo tarkemmat speksit kiinnostais kans :shock:
sLan
4WD
Viestit: 144
Liittynyt: 23 Touko 2006 14:32

Viesti Kirjoittaja sLan »

mua kiinnostais lähinnä kuinka polttoaineen syöttö on toteutettu. onko käytetty ruiskua vai onko kaasutin ollu ennen ahdinta. tuskin kuitenkaan on käytetty turbo-kaasaria?
öljy kierto ahtimelle ois helppo toteuttaa lauhduttimen kautta, mutta riittääkö baarit?
"osien yhteensopivuus on täysin suhteessa käytettyyn voimaan" - mä itte -
"ai momentti ? niin että ranne naksahtaa, vartti takas ja kanta taskuun" -eräs foordi harrastaja-
Lamosoy
3WD
Viestit: 93
Liittynyt: 18 Heinä 2006 20:50
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lamosoy »

on hyvin vähän tietoa sen derbin teknisistä tiedoista mutta kaasuttimena taisi olla 1 kpl 40mm mikuni
alpo
6WD
Viestit: 287
Liittynyt: 02 Joulu 2005 21:47
Paikkakunta: himanka

Viesti Kirjoittaja alpo »

tekee sellasen painekotelon että koko kaasari on sielä sisällä nii toimii ihan sellaisenaan vaikka vakiokaasarilla. semmonen ahdin taas voi olla hankalempi löytää jokaa heräilee ees alle 7000rpm noin pienellä moottorilla tai en tiedä nuo muuttuvasiipiset kyllä nykyään puhaltaa jo aika alhaalta
reppana xxc
sLan
4WD
Viestit: 144
Liittynyt: 23 Touko 2006 14:32

Viesti Kirjoittaja sLan »

toi painekotelo juttu ei vaan mee mun kaaliin...
siis ohi virtaava ilma luo alipaineen suutinputkeen ja imee löpön kaasariin. mut jos nyt lyödää ylipainetta l. ahdetaan, niin painehan puskee bensan tankin suuntaan/estää kammion neulaa aukeemasta. näin ollen bensa pitäis paineistaa jotenkin?
tän kun sais rautalangasta :oops:

ittellä kun lötköttää 1 kpl Garrett t15 tossa hyllyllä. onpi senverran pieni pakopesä et luulis heräävän noillakin virtauksilla.
"osien yhteensopivuus on täysin suhteessa käytettyyn voimaan" - mä itte -
"ai momentti ? niin että ranne naksahtaa, vartti takas ja kanta taskuun" -eräs foordi harrastaja-
sniveri
4WD
Viestit: 192
Liittynyt: 09 Touko 2006 20:45
Mönkijä:: CPI xs 250 TIC´07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja sniveri »

Voit laittaa kaasarin myös turbon imupuolelle. Ei tarvi paineistaa kaasaria. Sopivia ahtimia on ebay pullollaan. IHI RHF3, AISIN Turbo, jne...
sniveri
4WD
Viestit: 192
Liittynyt: 09 Touko 2006 20:45
Mönkijä:: CPI xs 250 TIC´07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja sniveri »

sLan kirjoitti:toi painekotelo juttu ei vaan mee mun kaaliin...
siis ohi virtaava ilma luo alipaineen suutinputkeen ja imee löpön kaasariin. mut jos nyt lyödää ylipainetta l. ahdetaan, niin painehan puskee bensan tankin suuntaan/estää kammion neulaa aukeemasta. näin ollen bensa pitäis paineistaa jotenkin?
tän kun sais rautalangasta :oops:
Jep. varmaan tarvit bensapumpun ja paineensäätimen tuohon. Itteäni taas mietityttäettä millä saa kaasuvaijerin läpivedon tuonne painekoteloon tiiviiksi?
sLan kirjoitti: ittellä kun lötköttää 1 kpl Garrett t15 tossa hyllyllä. onpi senverran pieni pakopesä et luulis heräävän noillakin virtauksilla.
Itelläni oi Aisinin pikkuturbo hetken aikaa kiinni. Kaasari turbon imupuolella. Kierrosherkkyys oli kyllä todella ankea. Käännät kaasua niin vasta muutamien sekunttien päästä kone tajus että tarvis ottaa jengaa, mutta turbon heräämisen kanssa ei ollut ongelmaa.
mönkkäripukki
4WD
Viestit: 131
Liittynyt: 14 Marras 2007 20:40
Mönkijä:: linhai 400
Paikkakunta: uganda

Viesti Kirjoittaja mönkkäripukki »

kaasutinta ei kannata laittaa imupuolelle koska silloin tulee niinkova alipaine kompurakoteloon että vetää tyhjäkäynnillä oljyä ahtimesta.
jos kovaa pyrivään siipeen tulee koko ajan bensaa niin kuluu nopeasti.
ja vnt ahtimien muuttuvat siivet sulaa bensa moottorin pako lämmöistä.
ainakin jos ajaa pitkään kaasu pohjassa.
mitäköhän poliisi setä sanoo noista ahtimista.
sniveri
4WD
Viestit: 192
Liittynyt: 09 Touko 2006 20:45
Mönkijä:: CPI xs 250 TIC´07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja sniveri »

samaa se sanoo kun tehoputkista, tuplakaasareista, välityksistä ja muista muutoksista
- Joka helvatin vehkeessä tarvii olla "varoitus hengenvaara"-tarra kyljessä -
Vastaa Viestiin