CPI XS 250 sport

Keskustelua SMC mönkijöistä.
sniveri
4WD
Viestit: 192
Liittynyt: 09 Touko 2006 20:45
Mönkijä:: CPI xs 250 TIC´07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja sniveri »

Tosta perän suunnanvaihtajasta on unohtunu sanoa että mulle vaihettiin 4000km paikkeilla perämurikkaan joitakin osia kun se perä alko taas temppuilemaan entistä enemmän. Ei oo siis uudesta pitäen ollu se perän suunnanvaihtaja kunnollinen kun nyt vertaa ton uuen perän toimintaan! kahva liikkuu helposti, aina menee oikea suunta päälle eikä vapaalle hyppimistä enää ilmene.

Oli mönkkäri hetken aikaa ennen tota remonttia jo myynnissäki, mut nyt en kyllä enää myy! :D täl hetkellä 5200km mittaris.
- Joka helvatin vehkeessä tarvii olla "varoitus hengenvaara"-tarra kyljessä -
bizarre
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 05 Elo 2007 20:24
Viesti:

Viesti Kirjoittaja bizarre »

Kuten toisessa topicissa tuli mainittua, että cpi tuli pihaan.

Pari kuvaa kyseistä värkistä.
Ihan vielä en ole päässyt sinuiksi uuden panan TZ3 kanssa.

http://ssstech.com/kuvat/monkija/monkija.jpg
http://ssstech.com/kuvat/monkija/monkija1.jpg

Takavilkut oli jo edellinen omistaja vaihtanut.
Mutta sama jatkui johdot tyvestä poikki.

Vanha vilkku: http://ssstech.com/kuvat/monkija/vilkku2.jpg
Uusi vilkku, vilkkuu myös taustapuolelta: http://ssstech.com/kuvat/monkija/vilkku.jpg
Johdon kannatin:http://ssstech.com/kuvat/monkija/vilkku1.jpg

Polttoainemittari näytti mitä sattui, ja milloin sattui.
Tiedoksi muille on sitten 100ohm, jos joku vaihtaa mittariston.

Alkuperäinen sanotaan vaikka "tähtisokka", antoi periksi.
Kohon akselin oli niin suuri vipu, että anturi ei koskenut hiilisiltaan.
http://ssstech.com/kuvat/monkija/tankkilaite1.jpg
Uran teko, sokan vaihto uuteen:
http://ssstech.com/kuvat/monkija/tankkilaite.jpg
sniveri
4WD
Viestit: 192
Liittynyt: 09 Touko 2006 20:45
Mönkijä:: CPI xs 250 TIC´07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja sniveri »

eli sulla ei siis oo enää takuu voimassa?
- Joka helvatin vehkeessä tarvii olla "varoitus hengenvaara"-tarra kyljessä -
Avatar
Jonska
6WD
Viestit: 893
Liittynyt: 14 Syys 2006 01:12
Mönkijä:: No quad
Paikkakunta: Kouvola, Inkeroinen ja Helsinki Skype: Jonska tai Jouni Lyyra

Viesti Kirjoittaja Jonska »

Minkä ikäinen se siun mönkkä on? Periaatteessa takuunalaisia pitäis kaikkien suomessa myytyjen CPI:den olla kun 06 kesällä tulivat myyntiin ja kahden vuoden takuu. Tuo takavalo on ilmeisesti vaihdettu? Mitkä nuo vanteet oikein on? Näyttää ihan kuin olis kaksi pulttijakoa! Leveyttä niissä ainakin on :D
Onks pakko jos ei taho :o ?
______________________

http://picasaweb.google.com/JLyyra
sniveri
4WD
Viestit: 192
Liittynyt: 09 Touko 2006 20:45
Mönkijä:: CPI xs 250 TIC´07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja sniveri »

vanteet löytyis renkaineen tuolta quad777:n listoilta.
- Joka helvatin vehkeessä tarvii olla "varoitus hengenvaara"-tarra kyljessä -
bizarre
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 05 Elo 2007 20:24
Viesti:

Viesti Kirjoittaja bizarre »

On siinä takuuta. Vielä yli vuoden.

Noita vilkkujako meinaat / takavaloja ?
Vai polttoainemittarin anturia ?

Ei oo pelkoo että veisin sen jonnekkin seisomaan tuollaisten vikojen takia, moneksi päiväksi / kuukaudeksi.....
Eri juttu jos laatikko tai perä menee, eikä anna osia mukaan takuuseen.


Takavalo on tosiaan ihan kanssa hehkulampulla.
Eilen tein uuden kilven telineen alumiinistä, saa samalla pois ton ylimääräisen rek.valon.

Seuraavaksi alumiinista, teen kaasuttimelle / ilmansuodattimelle suojakopan. Joka estäisi takapyöristä lentavan veden.

Vanteet on douglasin edessä vanne käännetty 6x10 195*50 ja 10x10 255*40-10
On tosiaan nyt tuplajako. Taakse pitäisi saada vielä levikepalat.

Joten on noi ainakin leveet jos ei muuta.

Huomenna alkaa sähkönsinisten jalkaverkkojen teko :P
sniveri
4WD
Viestit: 192
Liittynyt: 09 Touko 2006 20:45
Mönkijä:: CPI xs 250 TIC´07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja sniveri »

Mittarissa 5600km, meni takajarrusylinteri. Vein huoltoon,vaihtoivat sylinterin ja kotimatkalla pimahti jännitteentasaaja. Taas huoltoon.
- Joka helvatin vehkeessä tarvii olla "varoitus hengenvaara"-tarra kyljessä -
sniveri
4WD
Viestit: 192
Liittynyt: 09 Touko 2006 20:45
Mönkijä:: CPI xs 250 TIC´07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja sniveri »

Ohjelmoitavat sytkäpoksit on tullu vihdoinkin myyntiin! Tilaan yhden kappaleen kokeeksi ja ilmoittelen sitten jos niitä kannattaa muidenkin alkaa tilailemaan. Kimppatilauksista saa aika mukavat alennukset.
- Joka helvatin vehkeessä tarvii olla "varoitus hengenvaara"-tarra kyljessä -
sniveri
4WD
Viestit: 192
Liittynyt: 09 Touko 2006 20:45
Mönkijä:: CPI xs 250 TIC´07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja sniveri »

5900km tuli mittariin ja oikean puoleinen putki poikki. Jotain positiivistakin on jo havaittavissa. Takuuasiat on alkaneet rullaamaan todella hienosti ja myyjäliike josta olen mönkkärin aikoinaan ostanut on saanut näitä lisääkin myytyä.

Kohtahan tässä on kaikki osat vaihdettu niin luulisi ettei enää pitäisi yllätyksiä tulla, muuta kun tietty noissa omissa virityksissä :D

Nyt voin suositella tuota motopalvelua orimattilassa, tekevät huollot huolella ja aikatauluista sekä takuuasioista on päästy erittäin hyvin sopuun.
- Joka helvatin vehkeessä tarvii olla "varoitus hengenvaara"-tarra kyljessä -
veevee
2WD
Viestit: 55
Liittynyt: 01 Elo 2006 15:02
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja veevee »

sniveri kirjoitti:Ohjelmoitavat sytkäpoksit on tullu vihdoinkin myyntiin! Tilaan yhden kappaleen kokeeksi ja ilmoittelen sitten jos niitä kannattaa muidenkin alkaa tilailemaan. Kimppatilauksista saa aika mukavat alennukset.
mistä tilasit, paljon makso?
sniveri
4WD
Viestit: 192
Liittynyt: 09 Touko 2006 20:45
Mönkijä:: CPI xs 250 TIC´07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja sniveri »

En ole vielä saanut tilattua kun on ollut muita hommia. Tilaan tuon kyllä mahdollisimman pian. Hinta yhdeltä kappaleelta aika huikea 190 ekee.
- Joka helvatin vehkeessä tarvii olla "varoitus hengenvaara"-tarra kyljessä -
sniveri
4WD
Viestit: 192
Liittynyt: 09 Touko 2006 20:45
Mönkijä:: CPI xs 250 TIC´07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja sniveri »

Nyt on poksi tilailtu. Muutaman viikon sisään varmaankin alkaa lisää infoa tulemaan jos ton saa pelaamaan.

Jos toi pelaa niin jatkossa noi kyllä kantsii kimpassa tilata kun rahdit maksaa aivan törkeästi!
- Joka helvatin vehkeessä tarvii olla "varoitus hengenvaara"-tarra kyljessä -
sniveri
4WD
Viestit: 192
Liittynyt: 09 Touko 2006 20:45
Mönkijä:: CPI xs 250 TIC´07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja sniveri »

Poksi tuli tänään. Oli ainakin nopea toimitus (ja halvatun kallis). Jos kerkiän niin vkolopun jälkeen ilmoittelen kannattaako moista vehjestä hommata.
- Joka helvatin vehkeessä tarvii olla "varoitus hengenvaara"-tarra kyljessä -
sniveri
4WD
Viestit: 192
Liittynyt: 09 Touko 2006 20:45
Mönkijä:: CPI xs 250 TIC´07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja sniveri »

Tän päivänaikana koitan käyä testaamassa tota poksia. Onkohan kellään smc:n koneista sytkäennakko käyrää missään?
- Joka helvatin vehkeessä tarvii olla "varoitus hengenvaara"-tarra kyljessä -
bizarre
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 05 Elo 2007 20:24
Viesti:

Viesti Kirjoittaja bizarre »

Tuli taas väsätty:

Vetokuula kiinni orginaaliin pohjapanssariin:
http://ssstech.com/kuvat/sammysatv/P1000347.jpg
http://ssstech.com/kuvat/sammysatv/P1000348.jpg


15 piikkinen eturatas:
http://ssstech.com/kuvat/sammysatv/P1000349.jpg

Itseä vaivasi todella alustan kovuus, nyt löytyi lääke quadzilla alustasarja.

Speksejä:
-jousen jäykkyys n.4,5kg/mm
-ulosjouston vaimennuksen säätö 12-asentoinen
-sisäänjouston säätö paineilmalla
-jousen esijännityksen säätö /korkeussäätö
-huollettavissa, jousi helposti vaihdettavissa esim eibach jouseen
-alumiinia

Vaimennin:
http://ssstech.com/kuvat/sammysatv/P1000385.jpg
http://ssstech.com/kuvat/sammysatv/P1000386.jpg
http://ssstech.com/kuvat/sammysatv/P1000387.jpg
http://ssstech.com/kuvat/sammysatv/P1000389.jpg
http://ssstech.com/kuvat/sammysatv/P1000389.jpg
Vaimentimet paikoillan upside down, jousittamaton massa pienempi.
Säädot paremmin käsillä, madallus 55mm vakio iskarin korvilla.
Kuvassa huomattavissa tukivarren toinen kohta, jossa madallusta reilusti.
Silloin vain tukivarret huomattavasti ylöspäin ja renkaan camber reilusti positiivinen.
Nyt tukivarret vaakasuorassa, camber lähellä 0astetta.

Taakse tein linkkuun madallus palikan. Ensimmäisessä kohdassa madallus sama 55mm kuin edessä, seuravassa kohdassa madallus vaatimattomat 13cm.
http://ssstech.com/kuvat/sammysatv/P1000390.jpg
Vastaa Viestiin