CPI XS 250 sport

Keskustelua SMC mönkijöistä.
sniveri
4WD
Viestit: 192
Liittynyt: 09 Touko 2006 20:45
Mönkijä:: CPI xs 250 TIC´07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja sniveri »

Ei oo kyllä menny. Toihan tavallaan tarvis olla kunnossa ainaki katsastuksessa..
- Joka helvatin vehkeessä tarvii olla "varoitus hengenvaara"-tarra kyljessä -
Avatar
Jonska
6WD
Viestit: 893
Liittynyt: 14 Syys 2006 01:12
Mönkijä:: No quad
Paikkakunta: Kouvola, Inkeroinen ja Helsinki Skype: Jonska tai Jouni Lyyra

Viesti Kirjoittaja Jonska »

Olen Jönnin mielestä mollannut heitä julkisesti :twisted:
Mielestäni näin ei ole, olen vain oman mielipiteeni ja näkemykseni asioista tuonut julki. Seuraavan tekstin laitoin myös tuonne moottoripyörä aiheiselle foorumille, oikaistakseni aikaisemmin kirjoittamiani molleja.

Hurraa :jippikaijee:

Jotain hyötyä sentään tästä foorumille kirjoittelusta. Tänään tuli seuraavanlainen tekstiviesti Jönnilöiltä:
Terve kiitos kun mollaat meitä foorumeilla,voisitko kuitenkin mainita mistä kamppeesta on kysymys , ja että me ei myydä enää kyseistä laitetta koska takuukorvaukset saamatta usealta vuodelta maahantuojalta.ja kyllä me hypättiin ihan oikeasti,ja lainattiin ajopeliä.kiitos.

Tämä todistaa sen, että myös kauppiaat lukee näitä juttuja. Se on hyvä se. Jönnin toiveesta kerron, että kyseessä on CPI xs250 sport tieliikennemönkijä, jonka Jönni kehui laadukkaaksi vehkeeksi, kun olin sitä ostamassa. Kehui, että taiwanilaiset on ihan eri vehkeitä kuin kiinalaiset. Ei maininnut mitään takuu-ongelmista. Koska jos olisi maininnut, en varmasti olisi ostanut. Näin jälkeenpäin voin sanoa, että ei se asiakkaalle kuulu miten huonon diilin jälleenmyyjä on maahantuojan kanssa tehnyt. Ja tuosta ajopelin lainaamisesta, sen verran, että niinhän sitä pitääkin lainata, itseasiassa pitäisi tarjota pyytämättä. Jönni tarjosi moposkootteria korjaamolla olo ajaksi,(1,5 kk), sen jälkeen kun olin lähtenyt pihasta kävelemään kypärä kädessä. Lopulta antoi Kymco mxu 250 esittelymönkkärin. Sanoi vielä että elä aja kauheen paljon, kun on eka huolto tekemättä. :vihainen: Palautin mönkkärin viikonlopun käytön jälkeen. Ole hyvä Jönni. Toivottavasti oikaisuni miellyttää.

No löytyhän tuostakin tekstistä virhe. Eihän tuo vaihtolaitteen tilalle saaminen ollutkaan tuon 1,5 kk:n korjaamojakson aikana vaan silloin kun tuo cdi pimahti, jolloin mönkkä korjaamolla vajaan viikon.
Jonska kirjoitti:Noniin :evil:

..kele!! Tänään olin töistä lähdössä mönkkärillä, laitoin virran päälle ja rupesin laittamaan pottaa päähän, kun mökötin sanoi poks ja päästi pahanhajuiset savut cdi-boksista.

Mönkkä huoltoon ja Jönneiltä Kymco alle. Näin se palvelu pelaa Joensuun parhaassa koneliikkeessä.

www.konejonnit.fi

mode poista linkki jos siltä tuntuu. Mieli tekee vaan mainostaa liikettä jossa ymmärretään asiakaspalvelun tärkeys.

Mut silti ottaa pannuun tuon CPI:n kestävyys.

Tuon lauseen voi nykyisin viskata romukoppaan. Niinku Jönnien kotisivutkin, jotka ei toimi Foxilla. Lisäksi mönkijät-sivulla todella vanhat tekstit.
Onks pakko jos ei taho :o ?
______________________

http://picasaweb.google.com/JLyyra
sniveri
4WD
Viestit: 192
Liittynyt: 09 Touko 2006 20:45
Mönkijä:: CPI xs 250 TIC´07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja sniveri »

Juu ei se varmaan oo Jönnin vika, eikä muittenkaan jälleenmyyjien, että noissa CPI:n mönkkäreissä tota vikaa tuppaa olemaan ja kun sitä vikaa on, ei takuuhommat pelaa niin millään ja se on maahantuojan sössimistä se. Puol vuotta on menny enkä oo saanu uutta putkea vieläkään, no tuli sitten laiteltua tehoputki tilalle :D

Löytyny taas uusia ominaisuuksia tästäki vehkeestä. Öljyä kusee joka halvatun tuutista mistä vaan voi öljyä tulla, nyt tällä hetkellä on jotenki päässy tuo öljynjäähdytin puhkeamaan omituisesti takapuolelta? En oo ajanu mönkkärillä viimisen puolen vuoden aikana kuin jonku 400-500km ja se on liian vähän! Kokoajan ootellaan varaosia tai muuta huoltoa. Jääny turbon kanssa pelaaminenki vähälle ku tekniikka pettää jo vakionaki joka paikasta mistä ei todellakaan pitäis.

Kyselin kuluttaja-asiamieheltäkin että mitä v*ttua tässä pitäs nyt oikeestaan tehä, niin sanoi vaan jotta jotain käyttökorvausta tjsp voisi ehkä pyytää mutta tuskin tulis sitäkään ja jos tulee on summat niin pieniä että jo oman ajan tuhlaaminen asian hoitamiseen on kalliimpaa.

Eniten tässä kyllä harmittaa se että menee aivan helvetisti paljon enemmän rahaa käydä autolla töissä kuin mitä menis jos vois ajella mönkkärillä..
- Joka helvatin vehkeessä tarvii olla "varoitus hengenvaara"-tarra kyljessä -
sLan
4WD
Viestit: 144
Liittynyt: 23 Touko 2006 14:32

Viesti Kirjoittaja sLan »

noi toi kuluttaja-asiamies ja koko muukin kuluttajasuoja -touhu on aivan turha instanssi! kuluttaja-asiamiehellä ei oo oikeesti kuin valtuuksia ehdotella asioita, ei korjata mitään epäoikeudenmukaisuuksia eikä ees ottaa kantaa mihinkään. v*ttu että taas säästyis paljon verorahoja jos nää turhan tärkeet p*ska-asiamiehetkin pistettäis oikeisiin töihin.

kuluttaja-asiamiehen sanojen mukaan tällaisen moottoriajoneuvon takuu korjaukset pitää suorittaa "kohtuullisen ajan kuluessa". missään ei oo mainintaa mikä on "kohtuullinen aika". omassa tapauksessa kohtuullisen ajan katsottiin olevan neljä kuukautta parhaasta ajoajasta.

että näin. ikinä en osta enää mitään SUMEKOn maahantuomaa laitetta. sen verran huono maku jäi heidän touhuista.
"osien yhteensopivuus on täysin suhteessa käytettyyn voimaan" - mä itte -
"ai momentti ? niin että ranne naksahtaa, vartti takas ja kanta taskuun" -eräs foordi harrastaja-
sniveri
4WD
Viestit: 192
Liittynyt: 09 Touko 2006 20:45
Mönkijä:: CPI xs 250 TIC´07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja sniveri »

Itte vast riitautin kuluttajariitalautakunnan kautta autokappaan liittyvän jutskan ni ihan kivasti se asia meni ja sain sen korvauksen mitä olin vaatinu ensin myyjältä mutta eivät heti suostuneet maksamaan. Että ei ne ihan turhia mun mielestä oo.

Nää mönkkärit on vaan sellasia harrastepelejä myyjien ja näköjään kuluttaja-asiamiesten mielestä. Kukaan ei tunnu muistavan että jokapäiväseen käyttöön nää kilvelliset vehkeet suurimmaks osaks tulee.
- Joka helvatin vehkeessä tarvii olla "varoitus hengenvaara"-tarra kyljessä -
sniveri
4WD
Viestit: 192
Liittynyt: 09 Touko 2006 20:45
Mönkijä:: CPI xs 250 TIC´07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja sniveri »

Puol vuotta meni että se uusi putki tuli takuusta :D
- Joka helvatin vehkeessä tarvii olla "varoitus hengenvaara"-tarra kyljessä -
sniveri
4WD
Viestit: 192
Liittynyt: 09 Touko 2006 20:45
Mönkijä:: CPI xs 250 TIC´07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja sniveri »

Pitkäst aikaa pääs ajelee, Yli puol vuotta ollu kaikenlaista joutavaa nyt on taas osaa uusittu ja täl hetkellä pitäs pelailla taas muutaman viikon. Viimiseks meni vaihtoon öljynjäähdytin + letkut. Täl hetkellä mittarin mukaan ajeltu 6800km.
- Joka helvatin vehkeessä tarvii olla "varoitus hengenvaara"-tarra kyljessä -
markotov
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 04 Loka 2007 21:24

Viesti Kirjoittaja markotov »

Cpi xs 250 takaratas ... joko jollain on selvillä millainen (minkä) kävisi tuohon mönkijään.

bizarre ... sinulla edessä 15 ja takana 38 , mistä tuo 38 on ???
Olisin sinulle erittäin kiitollinen tiedosta : / ... mistä olet tuon tehnyt.
bizarre
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 05 Elo 2007 20:24
Viesti:

Viesti Kirjoittaja bizarre »

markotov kirjoitti:Cpi xs 250 takaratas ... joko jollain on selvillä millainen (minkä) kävisi tuohon mönkijään.

bizarre ... sinulla edessä 15 ja takana 38 , mistä tuo 38 on ???
Olisin sinulle erittäin kiitollinen tiedosta : / ... mistä olet tuon tehnyt.
Takaratas on lamoksen: http://lamos.fi/catalog/product_info.ph ... ucts_id=68

Johon on sorvattu sisälle sovite cpi:in vetopakkaan.
Sovite hitsattu kiinni rattaaseen.

Kuviin se ei näemmä ole osunut.
markotov
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 04 Loka 2007 21:24

Viesti Kirjoittaja markotov »

Kiitos Bizarre : ) ... millaisiksi välitykset muuttuu tuolla 15/38 kokoonpanolla eli, mikä on vauhti mittarin mukaan 4 vaihteella "rajoittajaa" vasten ?
Avatar
Jonska
6WD
Viestit: 893
Liittynyt: 14 Syys 2006 01:12
Mönkijä:: No quad
Paikkakunta: Kouvola, Inkeroinen ja Helsinki Skype: Jonska tai Jouni Lyyra

Viesti Kirjoittaja Jonska »

Miten tuo CPI saadaan kulkemaan rajoittajaa vasten?
Mie en oo saanu ees alamäessä pätkimään. Ja nelosella kuitenkin sen 90 mittarin mukaan menee.
Onks pakko jos ei taho :o ?
______________________

http://picasaweb.google.com/JLyyra
sniveri
4WD
Viestit: 192
Liittynyt: 09 Touko 2006 20:45
Mönkijä:: CPI xs 250 TIC´07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja sniveri »

Siis millä oot saanu sen tollee kulkemaa :D mulla ei kule vitosellakaa vakiona kun 95 maksimissaan.

Rajotinhan tossa ei rupee mitään pätkimään vaan sytkää vedetään vaan myöhäselle silleen että ei vaan jaksa kierrokset enää nousta vaikka oikeesti varoja olis. Tossa omassa uudessa poksissa on sellanen pätkivä rajotin ja sen kyllä huomaa millon tulee vastaan, mutta ennen tota ei ollu puhaitakaan että olis pystyny 90 ajamaan nelosella. Kiihdyttäessähän tolla vakiopoksilla huomaa sen omituisen puutumisen ku kierroksilla yrittää kiljuttaa.
- Joka helvatin vehkeessä tarvii olla "varoitus hengenvaara"-tarra kyljessä -
speedstream
2WD
Viestit: 49
Liittynyt: 18 Maalis 2008 13:23

Viesti Kirjoittaja speedstream »

onko siitä sytkäpoksista kovakin hyöty? itellä dxr 250 ja pitäs kehittää jotain lisävirityksiä..
sniveri
4WD
Viestit: 192
Liittynyt: 09 Touko 2006 20:45
Mönkijä:: CPI xs 250 TIC´07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja sniveri »

en ota tohon hyötykeskusteluun vielä mitään kantaa ennenkun on todisteita,
- Joka helvatin vehkeessä tarvii olla "varoitus hengenvaara"-tarra kyljessä -
sniveri
4WD
Viestit: 192
Liittynyt: 09 Touko 2006 20:45
Mönkijä:: CPI xs 250 TIC´07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja sniveri »

jos vkoloppuna on kelejä niin laittelen lisää infoa tuon poksin vaikutuksesta.
- Joka helvatin vehkeessä tarvii olla "varoitus hengenvaara"-tarra kyljessä -
Vastaa Viestiin