nopeuksia

Keskustelua SMC mönkijöistä.
Janza182
Noppeli

nopeuksia

Viesti Kirjoittaja Janza182 »

Mielenkiinnosta kyselen.

Tuli tuossa oma mönkkäri testattuun GPS:n että se menee vastatuulessa 106km/h (tiiä sit onko tuulella merkitystä). 120 suuttimet ja yoshimuran putki vehkeessä

Onkos muut kokeillu? 8)
Barossa
Tracks

Viesti Kirjoittaja Barossa »

Paljon sassin oma mittari heitti GPS.n lukemaan verrattuna?
Janza182
Noppeli

Barossa kirjoitti:Paljon sassin oma mittari heitti GPS.n lukemaan verrattuna?
Paha sanoo kun ei ole mittaria kun edellinen omistaja kaataessa tuhos sen :? Mut kaveri jolla moinen mönkkäri niin sano että se kulkee mittariin 120 ja mun laitos menee lujempaa kuin se mitä ollaan testattu..
scott
3WD

re:

Viesti Kirjoittaja scott »

Vakiomittari meni kevyesti pohjaan ja GPS näytti 104km/h, mutta viel hiukan kiihtyy, eli johonkin 105-110km/h.. pitää testata kun kerkee.

extreme-partsin putki, 107.5 suuttimet ja power filtterit.
Barossa
Tracks

Tänään sitten lainasin kaverilta GPS:n.
Ensimmäiset pari kilometriä kuudenkympin rajoituksella mittarinopeus 70km/h, GPS 65-66km/h.
80:nen rajoituksella ja mittarinopeudella 80km/h - GPS 72-73km/h.
Kaasu pohjassa Sachsin mittari pomppii 100 - 110 välillä, tarkkaa lukemaa ei tiedä sanoa. GPS lukemaksi sain 101km/h. Toi tasaisella tiellä, ei alamäkeä.
Tulomatkalla lievässä alamäessä kone ainakin kiersi enemmän, nopeuslukemaa en saanut kun kapula hukkas yhden satelliitin sillä hetkellä.. :evil:

Ero vakio Sachsin ja viritetyn version huippunopeudessa tuntuu ihmeen pieneltä, mulla tota elopainoakin on kertynyt 100kg. (enemmänkin ehkä, ei uskalla vaa álle..)
Janza182
Noppeli

hmm.. elikkä viritys vissiin ei tuo kuin kiihtyvyyttä? eli välityksiä muuttamaan... :roll: Tietty mites se kulkis enemmän jos kone huutaa viimesillä :P
Pitäs päästä vakioo ja tota omaa kokeilee kiihdytyksessä..
kinnusam
Noppeli

Viesti Kirjoittaja kinnusam »

Mittari näyttää 110 km/h eli luultavasti yli 100km/h todellista. Vaimennin vaihdettu (itsetehty). Tarkoitus olisi ilmanputsari ja suutin vaihtaa. Kertokaahan minkä kokosta suutinta pitäis laittaa? Vakio 108. Joku Norjalainen firma myi 125:sta. Ja laitehan on Derbi yhdellä kaasarilla.
Derbi DXR 250 -05
traikkiharri
2WD
Mönkijä:: sachs 4 rock 250

Viesti Kirjoittaja traikkiharri »

hei tyhmä kysymys mutta mistäs ootte ostellu noita sacheja ja vastaavia kun täällä pk-alueella ei ole kuin toi bike team tuolla juvanmalmilla mistä noita saa ja mihinköhän hintoihin?
-itellä on toi katu loncin 250(rally) nyt n.40km veivattu mutta tuntuu kadulla olevan vähän turhan hidas(mittarin mukaan n.78 oli huiput,oisko todellinen nopeus jotain 70kmh) ja rupes kiinnostaa noi teidän hurjat satasen nopeudet.kulkeelo noi vakionakin sen n.100 km/h???
scott
3WD

traikkiharri kirjoitti:hei tyhmä kysymys mutta mistäs ootte ostellu noita sacheja ja vastaavia kun täällä pk-alueella ei ole kuin toi bike team tuolla juvanmalmilla mistä noita saa ja mihinköhän hintoihin?
-itellä on toi katu loncin 250(rally) nyt n.40km veivattu mutta tuntuu kadulla olevan vähän turhan hidas(mittarin mukaan n.78 oli huiput,oisko todellinen nopeus jotain 70kmh) ja rupes kiinnostaa noi teidän hurjat satasen nopeudet.kulkeelo noi vakionakin sen n.100 km/h???
Mun tietääkseni SMC vehkeet kulkee kyllä vain 80km/h.. mutta viritys maksaa n.250e, etei kovin suuri investointi ole
Barossa
Tracks

Olisko mulla tehdasviritteinen Sachsi kun mitään virejä en ole tehny ja gepsi näyttää nopeudeksi 101km/h :D
GPS tarkkuus on tasaisella nopeudella +- 0,2 km/h
scott
3WD

Barossa kirjoitti:Olisko mulla tehdasviritteinen Sachsi kun mitään virejä en ole tehny ja gepsi näyttää nopeudeksi 101km/h :D
GPS tarkkuus on tasaisella nopeudella +- 0,2 km/h
Aikas kivasti.. mullakin oli valmiiksi vähän laiteltu mönkijä kun ostin niin en tiedä itse.. siksi tuo äskeinen arvailu :>
J.Halme
Noppeli

Viesti Kirjoittaja J.Halme »

mun vakio sachs kulkee mittarin mukaan n.117 taitaa kuitenkin hyvin valehdella mutta hyvin pysyy 100km/h alueella autojen perässä! tarkoitus ois kyllä viritellä kun ihan liikaahan tuota tehoo tosta koneesta on nyt kuristettu!
Barossa
Tracks

Siinä 24 tunnin kestävyysajossa josta tuolla toisessa aiheessa kerroin, keskituntinopeus oli 88km/h, joten sielläkin päästeltiin välillä varmasti sataa...vakio vehkeellä.
DeRBidxr
3WD

Viesti Kirjoittaja DeRBidxr »

kinnusam kirjoitti:Mittari näyttää 110 km/h eli luultavasti yli 100km/h todellista. Vaimennin vaihdettu (itsetehty). Tarkoitus olisi ilmanputsari ja suutin vaihtaa. Kertokaahan minkä kokosta suutinta pitäis laittaa? Vakio 108. Joku Norjalainen firma myi 125:sta. Ja laitehan on Derbi yhdellä kaasarilla.
siis noita suuttimia saat mistätahansa mp-liikkeestä. siis kaasari on keihin ja suutin on urapää mallia,(keihineihin on kuusiokolo/urapää suuttimia). ja taas mainostan Stormia,eli www.storm-motor.fi sieltä voit tilailla suuttimia noin 5€ kpl
Iksa
2WD

Viesti Kirjoittaja Iksa »

Tuntuu toi tuplakaasareilla oleva Sachsin mönkkäri olevan aika paljon pirteämpi kun esimerkiksi oma SMC...

Mulla on suutin vaihdettu, filtteri (Kokeiltu power filtteriä ja alkuperäiseen koteloon tulevaa vapaammin hengittävää) ja tehoputki (eli siis jotain pientä ;) ) niin kaverin vakio Sachs menee heittämällä ohi...

Vaikuttaako lie sitten renkaat, mulla karkeakuvioiset ja kaverilla asfaltti renkaat...
Vastaa Viestiin