Kaksi päällä Derbillä

Keskustelua SMC mönkijöistä.
DirtyMo
Noppeli

Kaksi päällä Derbillä

Viesti Kirjoittaja DirtyMo »

Terve

Vaimo on antanut luvan mönkijäisen hankintaan kun tykästyi peliin etelänmatkalla. Mulla ei ole tarvetta mihinkään tajunnan räjäyttävään tehoon, joten tuo 250 voisi olla riittävä. Yleensä ajaisin yksin, mutta vaimo haluaa aina silloin tällöin tulla kyytiin.

Kysymys: Mahtuuko tuolla Derbillä kuljettamaan naisihmistä kohtuu helposti, siis koon puolesta?

Nyt kaksi päivää foorumia kahlanneena olen löytänyt yhden viittaukseen, mutta kuski on ollut minua huomattavasti pienempi. Itselläni mittaa 185 ja vaimolla 170cm

Olisiko tuo CPI kuitenkin järkevämpi vaihtoehto kahdelle?
Tienoonpankit
2WD

Viesti Kirjoittaja Tienoonpankit »

Kyllä siihen nyt saa kaksi nornmaalikokoista henkilöä menemään, mutta eipä se ainakaan minusta mitenkäänm erityisen nautittavaa ole, varsinkin jalkojen asettelussa on ongelmaa, tila käy vähiin ja jalat meinaavat sinne pyörien väliin helposti karata. Toisaalta, tämä ongelma poistunee kohtuu hyvin hankkimalla/tekemällä jalkaraudat.

Eli, toimii myös satunnaisesti kaksi päälläkin, kohtuu lyhyillä matkoilla. Näin sanoisin ma.
Milan1
3WD

Viesti Kirjoittaja Milan1 »

Entinen mönkkäri oli derbin 250 ja voin kyllä sanoa et ei mahdu kunnolla kahta aikuista tuohon kamppeeseen!
porsas
3WD

Viesti Kirjoittaja porsas »

300 smc mahtuu ihan hyvin. jalka tila on tosin hieman erikoinen mutta mahtuu kyllä. jos partneri on 120 kiloinen keijukainen niin voi olla että ahistaa, mutta normi naaras menee ihan ok :wink:
Pas2
6WD

Viesti Kirjoittaja Pas2 »

Ja Derbillä ainakin tuon standardikokoisen naaraan kuskaaminen onkin aika ...öhh, sanotaanko näin, että ei siinä kuskilla ainakaan kylmä päässyt tulemaan silleen mukavalla tavalla....olla siinä reisien puristuksissa :lol: :oops:
Tänään tällaista.....

-Derbi Dxr 250-
Tienoonpankit
2WD

Viesti Kirjoittaja Tienoonpankit »

Niin ja sellanenkin homma on tullut tuossa kyytsätessä huomattua, että jos kaksi normaalikokoista henkilöä (minun tapauksessa kaksi n. 70kg kokoista veikkoa) ajaa johonkin pieneenkin töyssyyn, niin jouset lyö kovin helposti varsin pohjaan ja samalla ketjut kiristyy ja nykäsee sen taka-akselin vähän lähemmäs, jolloin ketjut löystyy sellaseksi plöröksi että ajo on yhtä nautintoa... Minun voimillani en ole saanut niitä kiristyspultteja niin tiukalle että tämän saisi estettyä.

Totta kai tämän voi välttää säätämällä ketjut jo valmiiksi tosi löysälle, mutta se ketjujen mahdoton kilinä ei ole kivaa, ja myöskään ketjurullat eivät ole liiemmin dikkailleet kyseisestä järjestelystä. Tuota takajousikaan ei taida olla säädettävää sorttia, vai onko? Sillähän tuo tietysti hoituisi, kun vähän kireemmäksi säätäis.
Hiltsi
4WD

Viesti Kirjoittaja Hiltsi »

Derbi ei ole hyvä vaihtoehto kahden ihmisen kuljetukseen. Painoraja on 100kg ja vehkeen koko on isompi kuin mopomönkijä mutta pienempi kuin täyskokoinen 2-veto mönkijä.
Derbi DXR 250 '07 L7e exä.
Dinli 904 -08
http://www.NCQuads.com
JJP
Tracks
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350

Viesti Kirjoittaja JJP »

kannattaisi harkita SMC 300xle:tä
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Pas2
6WD

Viesti Kirjoittaja Pas2 »

Kyllä mun mielestäni kaikenlainen kuljettaminen, johon liittyy kaksi aikuista pitäisi suorittaa aina henkilöautoilla, busseilla yms. paremmin niihin suunnitelluilla ajoneuvoilla.

Mönkijän oon yrittänyt egoistisesti omia lähestulkoon vain omiin ajoihini, joskus kuskaan tyylikkäästi kruisaillen tuota kohta 4wee "äijää", mutta muuten kyllä tuo vehje on mun nautintoja myötäillen hankittu ja sillä selvä :wink: :finga:
Tänään tällaista.....

-Derbi Dxr 250-
Vastaa Viestiin