Updatea taas kun ei tänne muutkaan kirjoittele

Selvin päin hokasin että tietysti se lätkä pitää olla siellä missä onkin kun se tähystysikkuna on eri paikassa kuin triggerin lukija
Koeajolle, no eipä osaa sanoa muuttuiko oikein miksikään. Terävästi kiihtyy, ei nakuta, mutta huiput edelleen samoissa. Kävin motonetista uuden ajoituslampun että näkee toimiiko tuo viritys. Kyllä se tuntuisi toimivan! Tyhjäkäynnillä ennakkoa oli jotain 12 astetta ja kierroksilla noin 34 astetta. Tyhjäkäynnillä ennakko otetaan luullakseni lätkän takapäästä (netissä oli tällaista tarinaa) ja siksi se ei muuttunut modauksen yhteydessä. Vanhä lätkä oli noin 16mm pitkä eli kokonaisennakkoa oli ennen modausta noin 28 astetta. Lisää tuli siis juuri sen verran kuin pitikin. Paha kyllä sanoa mikä olisi hyvä ennakko, tuo nyt on sellaista luokkaa mitä netin mukaan vastaavan kokoisissa prätkissä on.
Merkittävä havainto oli se että ei se ennakko laske kovilla kierroksilla. Huudatin konetta paikallaan sen mitä uskalsi ja ennakko pysyi paikoillaan 34 asteessa. Eli eli, ei tuossa mitään CDI rajoitusta ole ainakaan mun laitteessa.
Laitoinpa sitten vielä kokeeksi 135 pääsuuttimen 125 tilalle ja neulan puoleenväliin. Vähän paremmin tuntuu soppa riittävän kaasu pohjassa, ennen ihan lopussa kahvan kääntö ei vaikuttanut kuin ääneen mutta nyt tapahtuukin jotain. Koeajolle ja suunnilleen saman verran kulkee

36 rattaalla jo viitonen on aika pitkä, nelosella ottaa helposti 95 todellista mutta viitosella ei jaksa enää oikein kiertää. Alamäkeen tietty menee jotain 110-115. Varmaan levityksen takia aika ulos tulevat renkaatkin lisäävät ilmanvastusta ja SMC:ssä on aika norsunkorvat noi etulokarit verrattuna derbiin. Kai se sitten riittää, eipä mun tarvii tuolla moottoritiellä ajaakaan

Kattoo sitten Evo II vaiheessa isompia venttiileitä, puristusta lisää, avarampaa putkistoa ja tiukempaa nokkaa...