
Sachs 4 Rock 250
stinger kirjoitti:Tänään pitäis kilpi tulla. Hinnnasto löytyy: http://www.myquad24.de +540€ mp-veroa.
Jepulis... Kaikki tuontiin ja kilpiinsaatamiseen liittyvä info otetaan erittäin suurella mielenkiinnolla vastaan

Oliko paha projekti saada se kilpiin. Ilmeisesti noita ei suomessa juurikaan ole? Mitä papereita tarvittiin?
No eihän se vaatimustenmukaisuustodistus riitä, ei vielä tälle viikolle saanut kilpiin.
Eli ostin Saksasta pitkällisen kiinalaisten halpamönkijöiden vertailun jälkeen tämän SMC Stinger 170:n. Saksalaisen foorumin http://www.free-forum-4u.de/cgi-bin/for ... pl?forum=4 juttumäärän perusteella aika suosittu (tai hajonnut) vehje siellä.
Ensin piti ostaa pakettiauto kuljetusta varten.
Se mönkijä piti ostaa ilman "alvia"(MwSt) Saksasta, turvallisimmalta ja yhteistyöhaluisimmalta vaikutti Thomas Häussel: http://www.myquad24.de. Saihan sen verottomana suomalaiselle firmalle puolen tunnin inttämisen jälkeen. Suomen Tullin mielestä myös yksityishenkilön kuuluisi saada se verottomana, jotta voidaan maksaa moottoriajoneuvovero, 22% Suomeen. Rahat tyypille ja mönkijä ajettiin Transportterin kyytiin. Rekisteriotteen sain heti mukaan, coc-paperin aikoi lähettää postissa.
Hangon tullista haettiin siirtotarrat vain pakettiautolle. Mönkijällekin olisi voinut ottaa samalla.
Seuraavalla viikolla tein Tullille postitse veroilmoituksen, johon liitin kopion ostokuitista ja rekisteriotteesta. Parin päivän päästä tuli paperi, että vie katsastukseen jotta selviää mikä se on.
Katsastus sujui naurun merkeissä ihmetellessä, kun ei ole näitä ennen ollut.
Veropäätös tuli kolmessa viikossa, välillä piti selvittää lautakunnan kanssa vastaavan arvoa Suomessa: arvo 4590€, vero 10%arvosta+alvi, eli noin 540€ tjsp.
Muistuttelin myyjää sopivin väliajoin paperien puuttumisesta, ja viimein sainkin faxilla coc-paperin. Se sitten katsastuspaikalle ja sitä tässä vieläkin AKE:n kanssa ihmetellään, joutuvat selvittämään päästöhommia Saksan kautta.
Eli ostin Saksasta pitkällisen kiinalaisten halpamönkijöiden vertailun jälkeen tämän SMC Stinger 170:n. Saksalaisen foorumin http://www.free-forum-4u.de/cgi-bin/for ... pl?forum=4 juttumäärän perusteella aika suosittu (tai hajonnut) vehje siellä.
Ensin piti ostaa pakettiauto kuljetusta varten.
Se mönkijä piti ostaa ilman "alvia"(MwSt) Saksasta, turvallisimmalta ja yhteistyöhaluisimmalta vaikutti Thomas Häussel: http://www.myquad24.de. Saihan sen verottomana suomalaiselle firmalle puolen tunnin inttämisen jälkeen. Suomen Tullin mielestä myös yksityishenkilön kuuluisi saada se verottomana, jotta voidaan maksaa moottoriajoneuvovero, 22% Suomeen. Rahat tyypille ja mönkijä ajettiin Transportterin kyytiin. Rekisteriotteen sain heti mukaan, coc-paperin aikoi lähettää postissa.
Hangon tullista haettiin siirtotarrat vain pakettiautolle. Mönkijällekin olisi voinut ottaa samalla.
Seuraavalla viikolla tein Tullille postitse veroilmoituksen, johon liitin kopion ostokuitista ja rekisteriotteesta. Parin päivän päästä tuli paperi, että vie katsastukseen jotta selviää mikä se on.
Katsastus sujui naurun merkeissä ihmetellessä, kun ei ole näitä ennen ollut.
Veropäätös tuli kolmessa viikossa, välillä piti selvittää lautakunnan kanssa vastaavan arvoa Suomessa: arvo 4590€, vero 10%arvosta+alvi, eli noin 540€ tjsp.
Muistuttelin myyjää sopivin väliajoin paperien puuttumisesta, ja viimein sainkin faxilla coc-paperin. Se sitten katsastuspaikalle ja sitä tässä vieläkin AKE:n kanssa ihmetellään, joutuvat selvittämään päästöhommia Saksan kautta.
Tänään tuli AKE:lta hyväksyntä päästöille. Kilven saan kun "luotettava" saksalainen viitsii lähettää muutenkin kuin faxilla sen coc-paperin.
Seuraavanlainen teksti tuli siltä AKE:lta:
L-luokan ajoneuvon CoC todistuksessa (vaatimustenmukaisuustodistus) oleva 92/61/ETY mukainen hyväksyntä pysyy siitä huolimatta voimassa vaikka se on jo kumottu direktiivillä 2002/24/EY, edellyttäen että kyseinen L-luokan ajoneuvo on saanut EY-tyyppihyväksynnän ennen 9.11.2003, tyyppihyväksyntäpäivämäärä on aina mainittu CoC:ssa. Tällaisen ajoneuvon CoC tulee kuitenkin olla direktiivin 2002/24/EY liitteen IV mukainen, eli 51 kohtainen alkaen 9.11.2004. Tämä tarkoittaa sitä, että jos CoC todistuksen allekirjoituspäivä on ennen 9.11.2004 kelpaa vanha suppeampi 92/61/ETY mukainen CoC edelleen.
Pakokaasupäästöt tulee kuitenkin olla tyyppihyväksytty direktiivin 2002/51/EY mukaisesti alkaen ensimmäisestä käyttöönotosta 1.7.2004.
Aika paksua tekstiä. Vaikea sanoa asiaa yksinkertaisemmin.
Seuraavanlainen teksti tuli siltä AKE:lta:
L-luokan ajoneuvon CoC todistuksessa (vaatimustenmukaisuustodistus) oleva 92/61/ETY mukainen hyväksyntä pysyy siitä huolimatta voimassa vaikka se on jo kumottu direktiivillä 2002/24/EY, edellyttäen että kyseinen L-luokan ajoneuvo on saanut EY-tyyppihyväksynnän ennen 9.11.2003, tyyppihyväksyntäpäivämäärä on aina mainittu CoC:ssa. Tällaisen ajoneuvon CoC tulee kuitenkin olla direktiivin 2002/24/EY liitteen IV mukainen, eli 51 kohtainen alkaen 9.11.2004. Tämä tarkoittaa sitä, että jos CoC todistuksen allekirjoituspäivä on ennen 9.11.2004 kelpaa vanha suppeampi 92/61/ETY mukainen CoC edelleen.
Pakokaasupäästöt tulee kuitenkin olla tyyppihyväksytty direktiivin 2002/51/EY mukaisesti alkaen ensimmäisestä käyttöönotosta 1.7.2004.
Aika paksua tekstiä. Vaikea sanoa asiaa yksinkertaisemmin.
- blue Honda Trx
- Tracks
- Viestit: 3208
- Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
- Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
- Paikkakunta: Östra Nyland
Kopioitu Tullin sivuilta:
Ennen vuotta 2003 valmistettu,
käytettynä verotettava henkilöauto
tai moottoripyörä:
Ajoneuvon vero on verotusarvosta joko Tullihallituksen taulukossa julkaistun mallikohtaisen
veroprosentin tai laissa olevan keskimääräisen veroprosentin mukainen määrä.
Mallikohtainen veroprosentti vastaa sitä veron osuutta, joka sisältyi samanlaisten ajoneuvojen yleisiin vähittäismyyntiarvoihin,
kun ajoneuvot olivat uusia. Veroprosentti määritetään sen autoveroa koskevan lain mukaan, joka oli voimassa, kun ajoneuvot olivat uusia.
Tullihallitus vahvistaa mallikohtaiset veroprosentit Internetissä (www.tulli.fi ) julkaistavassa taulukossa. Taulukon mukaista veroprosenttia sovelletaan niihin verotuksiin, jotka tulevat vireille
14 päivän kuluttua taulukon julkaisemisesta. Taulukon mukaista veroprosenttia sovelletaan kuitenkin heti sen julkaisemispäivästä lukien, jos se on pienempi kuin laissa oleva keskimääräinen veroprosentti.
Keskimääräiset veroprosentit on lueteltu autoverolaissa. Keskimääräistä veroprosenttia sovelletaan, jos kyseiselle ajoneuvomallille ei ole Tullihallituksen taulukossa vahvistettu mallikohtaista veroprosenttia. Keskimääräistä prosenttia sovelletaan myös silloin, kun taulukon
julkaisemisesta on kulunut vähemmän kuin 14 päivää ja taulukon mukainen prosentti on keskimääräistä suurempi. Dieselkäyttöisen
henkilöauton keskimääräinen veroprosentti on 30 ja muun kuin dieselkäyttöisen henkilöauton 29. Moottoripyörän keskimääräinen veroprosentti määräytyy iskutilavuuden tai käyttövoiman
mukaan seuraavasti:
kokoluokka vero
enintään 130 cm3 9 %
131 – 255 cm3 12 %
256 – 355 cm3 15 %
356 – 505 cm3 19 %
506 – 755 cm3 21 %
756 cm3 tai enemmän 23 %
sähkökäyttöinen L-luokan ajoneuvo 12 %
Ennen vuotta 2003 valmistettu,
käytettynä verotettava henkilöauto
tai moottoripyörä:
Ajoneuvon vero on verotusarvosta joko Tullihallituksen taulukossa julkaistun mallikohtaisen
veroprosentin tai laissa olevan keskimääräisen veroprosentin mukainen määrä.
Mallikohtainen veroprosentti vastaa sitä veron osuutta, joka sisältyi samanlaisten ajoneuvojen yleisiin vähittäismyyntiarvoihin,
kun ajoneuvot olivat uusia. Veroprosentti määritetään sen autoveroa koskevan lain mukaan, joka oli voimassa, kun ajoneuvot olivat uusia.
Tullihallitus vahvistaa mallikohtaiset veroprosentit Internetissä (www.tulli.fi ) julkaistavassa taulukossa. Taulukon mukaista veroprosenttia sovelletaan niihin verotuksiin, jotka tulevat vireille
14 päivän kuluttua taulukon julkaisemisesta. Taulukon mukaista veroprosenttia sovelletaan kuitenkin heti sen julkaisemispäivästä lukien, jos se on pienempi kuin laissa oleva keskimääräinen veroprosentti.
Keskimääräiset veroprosentit on lueteltu autoverolaissa. Keskimääräistä veroprosenttia sovelletaan, jos kyseiselle ajoneuvomallille ei ole Tullihallituksen taulukossa vahvistettu mallikohtaista veroprosenttia. Keskimääräistä prosenttia sovelletaan myös silloin, kun taulukon
julkaisemisesta on kulunut vähemmän kuin 14 päivää ja taulukon mukainen prosentti on keskimääräistä suurempi. Dieselkäyttöisen
henkilöauton keskimääräinen veroprosentti on 30 ja muun kuin dieselkäyttöisen henkilöauton 29. Moottoripyörän keskimääräinen veroprosentti määräytyy iskutilavuuden tai käyttövoiman
mukaan seuraavasti:
kokoluokka vero
enintään 130 cm3 9 %
131 – 255 cm3 12 %
256 – 355 cm3 15 %
356 – 505 cm3 19 %
506 – 755 cm3 21 %
756 cm3 tai enemmän 23 %
sähkökäyttöinen L-luokan ajoneuvo 12 %
- blue Honda Trx
- Tracks
- Viestit: 3208
- Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
- Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
- Paikkakunta: Östra Nyland
- blue Honda Trx
- Tracks
- Viestit: 3208
- Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
- Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
- Paikkakunta: Östra Nyland
- blue Honda Trx
- Tracks
- Viestit: 3208
- Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
- Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
- Paikkakunta: Östra Nyland
Omistaako kukaan kyseistä mönkijää alkaa kohta kesä painaa päälle ja ois kaksi vaihtoehtoa kymcon 250 tai tämä sahcs 250 joka on halvempi
Niin että jos sotain kokemuksia olisi ,että hajoaako heti ja onko kova bensan kulutus ynm.
Kiitos vastauksista etu käteen (jos joku edes ois käyttänyt tota enemmän kuin koe ajolenkin)


Kiitos vastauksista etu käteen (jos joku edes ois käyttänyt tota enemmän kuin koe ajolenkin)

