derbi dxr 250 lataus-ongelmat
Re: derbi dxr 250 lataus-ongelmat
Tarkistelin vielä johtoja. Ihan asialliselta vaikuttavat.
Soitin jälleenmyyjälle, ei kuulemma ole säätimiä varastossa eikä maahantuojalla ja muutenkin vehje pitäisi sinne viedä.
Takuu on kyllä voimassa mutta ei oikein innostaisi lähteä ajamaan sitä pidemmän matkan päähän kun ei ole peräkärryä.
Soitin jälleenmyyjälle, ei kuulemma ole säätimiä varastossa eikä maahantuojalla ja muutenkin vehje pitäisi sinne viedä.
Takuu on kyllä voimassa mutta ei oikein innostaisi lähteä ajamaan sitä pidemmän matkan päähän kun ei ole peräkärryä.
-
- 4WD
- Viestit: 131
- Liittynyt: 08 Tammi 2009 12:30
- Mönkijä:: SMC 270 -08
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: derbi dxr 250 lataus-ongelmat
Derbin sivujen mukaan Valttori olisi Jyväskylässä lähin huoltopiste?
Re: derbi dxr 250 lataus-ongelmat
k1mmo kirjoitti:Tarkistelin vielä johtoja. Ihan asialliselta vaikuttavat.
Soitin jälleenmyyjälle, ei kuulemma ole säätimiä varastossa eikä maahantuojalla ja muutenkin vehje pitäisi sinne viedä.
Takuu on kyllä voimassa mutta ei oikein innostaisi lähteä ajamaan sitä pidemmän matkan päähän kun ei ole peräkärryä.
Terve
Meiltä löytyisi hyllystä SMC alkuperäinen jännitteensäädin hintaa sille 57e.
Todennäköisesti sinulla on tuo mutta hyllystä löytyy myös SMC 300 alkuperäinen jännitteensäädin hintaan 63e.
Terveisin
Lassi Moskajärvi
Lamos oy
http://www.LAMOS.fi
Re: derbi dxr 250 lataus-ongelmat
Moi Lassi! Mitä eroja noilla säätimillä käytännössä on?
300:sen säädin vissiin käy tuohon pienempäänkin?
300:sen säädin vissiin käy tuohon pienempäänkin?
Viimeksi muokannut k1mmo, 19 Helmi 2009 20:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: derbi dxr 250 lataus-ongelmat
Tervek1mmo kirjoitti:Moi Lasse! Mitä eroja noilla säätimillä käytännössä on?
300:sen säädin vissiin käy tuohon pienempäänkin?
Johdotuksissa on eroja.
Muistaakseni 250 säätimessä on vain 2 johtoa kytketty siihen pienempään liittimeen ja 300 säätimessä on kytketty 3 johtoa.
Tämä siis vain ulkomuistista, tarkistan huomenna. Koko ero on myös huomattava.
Kun otat oman säätimesi irti niin sieltä pitäisi takapuolelta löytyä SMC tehtaan oma koodi.
Siitä jo näkee kumpi säädin kyseessä.
Eli 250 mallin säädin:
Toiseen liittimeen tulee kolme keltaista johtoa ja toiseen vihreä ja punainen johto.
Ulkomitat 8x8cm. Kiinnitysreikien väli keskeltä keskelle 6.5cm.
300 mallin säädin:
Toiseen liittimeen kolme keltaista johtoa ja toiseen punainen,vihreä ja musta.
Ulkomitat 8x10.5cm. Kiinnitysreikien väli keskeltä keskelle 8cm
Lassi
Lamos oy
Re: derbi dxr 250 lataus-ongelmat
missähä cpi:ssä vika kun akku joka aamu tyhjä olisko joku paikka oikkarissa itse epäilen et vilkut syynä tähän ku joko vilkkuvat yhtä soittoa eli vilkut palaa koko ajan tai sit vilkuttavat nopealla tahdilla ja vilkun relekin pitää semmoista meteliä et ei viitsi kuunnella.olisko jostain johto nirhautunut?
ex cpi xs250
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
Re: derbi dxr 250 lataus-ongelmat
Joo o.. Mistä sudenpentujen käsikirjasta te ootte näitä juttuja lukenu? Vai TM?
Ensinnäkin et voi tietää tuleeko laturista virtaa akulle jos 12voltin lamppu palaa.. Akku tarvii latautuakseen 13.7 volttia vähintään.. Sen polttimon saat palaamaan 12.1 voltilla..
Ja jos käytät pyörää ilman akkua niin on suuri vaara,että viimeistään siinä vaiheessa hajoaa latauksen säädin..Kannattaa ladata se akku VERKKOVIRTA laturilla,koska liian tyhjä akku ei lataannu pyörässä eikä autossa
vaikka ajaisit suomen päästä päähän..Eli laataa akkua n 1 vuorokausi Moottoripyörä/Mönkkäri laturilla esim Ctek.. (ei laataa täysi tyhjää akkua) Laita akku kiinni pyörään ja mittaa lataus uudestaan ajokierroksilla.
Mootoripyörät eivät tahdo ladata tyhjäkäynnillä. Kannattaa käydä AkkuNeliössä mikäli JKL suunnalta olet ja ongelmia tulee jatkossa.
Ensinnäkin et voi tietää tuleeko laturista virtaa akulle jos 12voltin lamppu palaa.. Akku tarvii latautuakseen 13.7 volttia vähintään.. Sen polttimon saat palaamaan 12.1 voltilla..
Ja jos käytät pyörää ilman akkua niin on suuri vaara,että viimeistään siinä vaiheessa hajoaa latauksen säädin..Kannattaa ladata se akku VERKKOVIRTA laturilla,koska liian tyhjä akku ei lataannu pyörässä eikä autossa
vaikka ajaisit suomen päästä päähän..Eli laataa akkua n 1 vuorokausi Moottoripyörä/Mönkkäri laturilla esim Ctek.. (ei laataa täysi tyhjää akkua) Laita akku kiinni pyörään ja mittaa lataus uudestaan ajokierroksilla.
Mootoripyörät eivät tahdo ladata tyhjäkäynnillä. Kannattaa käydä AkkuNeliössä mikäli JKL suunnalta olet ja ongelmia tulee jatkossa.
Re: derbi dxr 250 lataus-ongelmat
Terve! tääl samanlaista ongelmaa Smc 300 kömpijässä. ajon/yön aikana tyhjää akun. Nyt vikalistaan tuli lisäys, ei enää starttaa. vasemman takapyörän päällä on pyöreä mokkula mihin tulee musta ja punainen johto. Startatessa mokkulasta kuuluu hirveä rätinä ja mittarissa nopeus nousee pariin sataan. kaikki johdotukset käyty läpi ja uus akku ostettu. Mikähän tuo n. 3cm halkasialtaan oleva sähkölaite on?Mistähän sais uuden jos on viallinen?
Ei sen tarvii olla iso vika kun se on päässä.
- JJP
- Tracks
- Viestit: 2521
- Liittynyt: 09 Maalis 2008 21:50
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: derbi dxr 250 lataus-ongelmat
taidat tarkoittaa startin relettä.Saattaa sekoilla kosteudesta.
otappas yhteyttä lamokseen niin saat uuden...
otappas yhteyttä lamokseen niin saat uuden...
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Re: derbi dxr 250 lataus-ongelmat
Jep. se on se rele. tilaanpa uuden
Ei sen tarvii olla iso vika kun se on päässä.
Re: derbi dxr 250 lataus-ongelmat
No niin.. Uusi rele tuli, vaihdettii ja hetken taas kaikki oli liiankin hyvin. Nyt ei lataa ja mönkijä seisoo tien poskessa odottamassa hinausta. V*ttu!
Pari päivää ajaa ja akku tyhjä. Mitähän kaikkee pitäis viel vaihtaa??





Ei sen tarvii olla iso vika kun se on päässä.
-
- 2WD
- Viestit: 40
- Liittynyt: 28 Loka 2010 16:54
Re: derbi dxr 250 lataus-ongelmat
taitaa olla jännitteen säätäjä sökö..mittaa akulta käydessä minkä laista jännittettä antaa..pitäs tulla päälle 12,50 kaikki valot päällä. itellä oli tuo säätäjä hajalla ja akkua sai olla lataamassa jatkuvasti, tai jos epäilet johtoja niin mittaa jännitteen säätäjältä lähtevistä johdoista mitä sinne tulee,itellä ei tullu juurikaan mitään,ja taas ne 3 keltasta mitkä tulee magneetolta niihin pitäs tulla seka jännitettä jokaiseen.
Re: derbi dxr 250 lataus-ongelmat
Ilmeisesti itelläkin jännitteensäätäjä sökönä. Ohmimittari näyttää ääretöntä joka pinnistä, eikä lataa. Kestääkö vehkeellä ajella odotellessa uutta osaa, vai särkeekö jotain? Kyseessä DXR -06
Re: derbi dxr 250 lataus-ongelmat
jos ajella pitää rikkinäisellä jännitteen tasaajalla niin akku yöks laturiin, staattorin/laturin piuha irti mönkästä ja ajelet sen verran kun akussa riittää puhti, silloin tuskin rikot mitään, rikkinäisellä säätimellä jännite voi mennä, ja meneekin ylös.. voi rikkoa cdi:n vilkkuja yms...
edit; sen verran otan sanojani takasin etten yhtään muista liittyykö cdi ja jännitteen tasaaja mitenkään toisiinsa... voi olla että höpöjä puhuin. Vilkut, parkit, ja mittaristo varsinkin on herkillä ylijänniteestä.
edit; sen verran otan sanojani takasin etten yhtään muista liittyykö cdi ja jännitteen tasaaja mitenkään toisiinsa... voi olla että höpöjä puhuin. Vilkut, parkit, ja mittaristo varsinkin on herkillä ylijänniteestä.
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
SMC Wildcat RE Ex