SMC Wildcat 500
Re: SMC Wildcat 500
nokkaketjun kireys? onko ajotus tarkistettu kun kone on purettu?
"osien yhteensopivuus on täysin suhteessa käytettyyn voimaan" - mä itte -
"ai momentti ? niin että ranne naksahtaa, vartti takas ja kanta taskuun" -eräs foordi harrastaja-
"ai momentti ? niin että ranne naksahtaa, vartti takas ja kanta taskuun" -eräs foordi harrastaja-
Re: SMC Wildcat 500
Nokka ketjun kireys TIUKKA ettei ainakaa ole jako päässyt hyppää yli. Ei kai se ajotus itsestää muutu? siellä huollossa sen toimimaan on laittanu.. kävin tänään kannen ja ja nokkien kanssa puljussa öykkäröimässä. kaveri epäili, että pakonokasta olis menny päälle joku juttu mitä nyt en muista, mutta selitti et sen pitäis vain toimia starttaus vaiheessa tarkotti varmaa tuota osaa ---->http://img401.imageshack.us/i/kansia.jpg/ Numero 28.
Kaveri sano tutkivansa asiaa ja ilmottelee onko he korvausvelvollisia ei oikein tykännyt, kun itse olin ottanut irti, mutta sama vaikka mooses olis sen irti ottanut ei se sitä vikaa poista/vahinkoa mitä on käynyt.
Aikas kalliiks tulee jos joutuu itse hankkii osat laskin semmosset 1500e kaikkineen.
Kaveri sano tutkivansa asiaa ja ilmottelee onko he korvausvelvollisia ei oikein tykännyt, kun itse olin ottanut irti, mutta sama vaikka mooses olis sen irti ottanut ei se sitä vikaa poista/vahinkoa mitä on käynyt.
Aikas kalliiks tulee jos joutuu itse hankkii osat laskin semmosset 1500e kaikkineen.
Re: SMC Wildcat 500
tässä jo pari päivää muhinu ajatus cpi:n laitosta kiertoon ja et laittas tuommosen http://lamos.fi/catalog/product_info.ph ... cts_id=298 keewayn rinnalle kun keeway itellä lähinnä vaan lumenpuskuun, puiden ajoon ja metikössä rämpimiseen.
kellää kyseisestä laitteesta hyviä ja huonoja asioita?
eka mönkijä kuumetta tuli ja tana sit flunssan ja oikean kuumeen nosti niin kai tämä jo jotain vakavempaa on
kellää kyseisestä laitteesta hyviä ja huonoja asioita?
eka mönkijä kuumetta tuli ja tana sit flunssan ja oikean kuumeen nosti niin kai tämä jo jotain vakavempaa on

ex cpi xs250
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
-
- 3WD
- Viestit: 91
- Liittynyt: 25 Touko 2010 23:50
- Mönkijä:: SMC wildcat 500cc
- Paikkakunta: Salo
Re: SMC Wildcat 500
Ohhoh.. Niinpäs se taitaa ollakkin. Olen elänyt sellaisessa illuusiossa, että tuo on se iskunpituuden lisäysMika_M kirjoitti:Big bore on vapaasti käännettynä iso poraus. Männän/sylinterin halkaisijaa kasvattamalla siis hankitaan nuo lisäkuutiot.MakeClick kirjoitti:Eikös siinä juuri iskupituutta muuteta? Sillähän tuo kuutio saadaan isommaksi? Mutt juu.. tuskin sitä iskun pituutta kasvatetaan kantta kohti. Tai ei ainakaan uskoisi.

Killen kannattaa kyllä ottaa selvää, että onko ajotukset oikeasti olleet täysin kohdillaan vai onko asentamolla päässy nokkien ajotukset luikahtamaan pieleen.
-
- 3WD
- Viestit: 91
- Liittynyt: 25 Touko 2010 23:50
- Mönkijä:: SMC wildcat 500cc
- Paikkakunta: Salo
Re: SMC Wildcat 500
Joo. Ei se oo mikää syy, vaikka itse sen avasit. Tietenki jos ihan tuhannen p:n palasikisi laitoit niin... Kaipa he sen silti näkevät ovatko ajotukset oikeat. Eikös tuota ketjua joudu ottamaan pois ku nokat vaihtaa tai niitä shimmi palikoita vaihtaa (kuvassa 5 tai 6)? Itsellä pitää ehkä noita shimmi palikoita seuraavaksi vaihtaa.kille666 kirjoitti:Nokka ketjun kireys TIUKKA ettei ainakaa ole jako päässyt hyppää yli. Ei kai se ajotus itsestää muutu? siellä huollossa sen toimimaan on laittanu.. kävin tänään kannen ja ja nokkien kanssa puljussa öykkäröimässä. kaveri epäili, että pakonokasta olis menny päälle joku juttu mitä nyt en muista, mutta selitti et sen pitäis vain toimia starttaus vaiheessa tarkotti varmaa tuota osaa ---->http://img401.imageshack.us/i/kansia.jpg/ Numero 28.
Kaveri sano tutkivansa asiaa ja ilmottelee onko he korvausvelvollisia ei oikein tykännyt, kun itse olin ottanut irti, mutta sama vaikka mooses olis sen irti ottanut ei se sitä vikaa poista/vahinkoa mitä on käynyt.
Aikas kalliiks tulee jos joutuu itse hankkii osat laskin semmosset 1500e kaikkineen.
-
- 3WD
- Viestit: 91
- Liittynyt: 25 Touko 2010 23:50
- Mönkijä:: SMC wildcat 500cc
- Paikkakunta: Salo
Re: SMC Wildcat 500
+4000-5000km takana ja erittäin kiva vempele.veltsu_ kirjoitti:tässä jo pari päivää muhinu ajatus cpi:n laitosta kiertoon ja et laittas tuommosen http://lamos.fi/catalog/product_info.ph ... cts_id=298 keewayn rinnalle kun keeway itellä lähinnä vaan lumenpuskuun, puiden ajoon ja metikössä rämpimiseen.
kellää kyseisestä laitteesta hyviä ja huonoja asioita?
+ Täysin passeli hinta ja hyvä asiakaspalvelu lamokselta!
+Ongelmia ei missään tunnu olevan.
-Huoltovälit yllätti ainakin itseäni... Aika lyhyt ajomatka nykyisten autojen ja moottoripyörien öljyihin kun vertaa... Itsellö öljyt olleet aina hunajan väristä (varmaan liian kilttiä ajoa) ja pidän niitä kyllä nykyään vähän pidempään.
-Liiasta ajosta peukku tunnoton ja sormi ei toiminut kunnolla

-Ajokavereita ja paikkoja missä ajaa on täälläpäin liian vähän

- JJP
- Tracks
- Viestit: 2521
- Liittynyt: 09 Maalis 2008 21:50
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: SMC Wildcat 500
kille666 kirjoitti:Nokka ketjun kireys TIUKKA ettei ainakaa ole jako päässyt hyppää yli. Ei kai se ajotus itsestää muutu? siellä huollossa sen toimimaan on laittanu.. kävin tänään kannen ja ja nokkien kanssa puljussa öykkäröimässä. kaveri epäili, että pakonokasta olis menny päälle joku juttu mitä nyt en muista, mutta selitti et sen pitäis vain toimia starttaus vaiheessa tarkotti varmaa tuota osaa ---->http://img401.imageshack.us/i/kansia.jpg/ Numero 28.
Kaveri sano tutkivansa asiaa ja ilmottelee onko he korvausvelvollisia ei oikein tykännyt, kun itse olin ottanut irti, mutta sama vaikka mooses olis sen irti ottanut ei se sitä vikaa poista/vahinkoa mitä on käynyt.
Aikas kalliiks tulee jos joutuu itse hankkii osat laskin semmosset 1500e kaikkineen.
Muistaisin jossain törmänneeni siihen että nokkien kanssa kannattaisi vaihtaa VENAT ja JOUSET.
Oliko sulla yläkertaan tullut mitään vikaa?
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
-
- 3WD
- Viestit: 89
- Liittynyt: 13 Helmi 2007 17:24
- Mönkijä:: Trapper 700efi
- Paikkakunta: Nousiainen
Re: SMC Wildcat 500
MakeClick kirjoitti:Voisko millään olla mahdollista, että nuo jyrkemmät nokat huutaa myös tuon männän uusimista? Jos esim nuo venttiilille tehdyt aukot on muutaman millin alempana ja näin ollen venttiilit ei ottaisi kiinni mäntään?
Voisin samalla tässä kommentoida tuota <------ aikasempaa pääsuutinkeskustelua josta olen kirjotellut.. Itsestä tuntuu, että Dynojetin 1.75 pääsuuttimella ei saa muuta lisää vakioon nähden kuin bensan kulutusta.. Onko ketään vaihdellut paljon eri pääsuuttimia (Dynojetin). Mikä omasta mielestänne paras koko. Tuo 1.75 tuntuu vain päästävän liikaa kermaa läpi.
Tulee mieleen mopoajat kun jotkut tietyt äijät laitto hiton ison kaasarin ja pääsyyttimen 50cc koneeseen ja meikkäläisen vakio kaasarilla ja suuttimella oleva vekotin meni ohi. + bensaa meni 3x vähemmän kun näillä tyypeillä.
Mun laitteessa nyt tähänastisten kokeilujen mukaan 170dj pääsuutin toimii parhaiten. Bensan kulutusta en oo seurannu mutta voimaa on paremmin ja tasaisemmin kuin vaikio suuttimella.
Trapper 700xl efi
Ex:SMC 500 wildcat re
Ex: Gasgas wild 300
Ex: Honda 250
Ex:SMC 500 wildcat re
Ex: Gasgas wild 300
Ex: Honda 250
- jesi
- Tracks
- Viestit: 2029
- Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
- Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
- Paikkakunta: Tampere
Re: SMC Wildcat 500
veltsu_ kirjoitti:tässä jo pari päivää muhinu ajatus cpi:n laitosta kiertoon ja et laittas tuommosen http://lamos.fi/catalog/product_info.ph ... cts_id=298 keewayn rinnalle kun keeway itellä lähinnä vaan lumenpuskuun, puiden ajoon ja metikössä rämpimiseen.
Mitä koalan ja 5sataa koneita kattonu, niin on ne kyl pirun hienoja.
Vaikka ei nää tuupit mitää mettäkoneita olekkaan, niin en oo ihan päässy vielä selvyyteen ton RE tiimalta, että mahtaako olla jo liian tontissa ja leveenä ns maastokäyttöön.
Sullahan toki on se keeway raakametsään, mutta itellä tossa dillessä kaipaisin varsinkin taakse hieman lisää maavaraa, kun tuola "poluilla" vetää, niin pelottaa mahottomasti että millo on takaratas ja jarrulevy banaanilla jonkun kiven ympärillä, ja takana tuleva on sanonu että useasti on ollut ns läheltäpiti tilanteita, vaikka olen kiviä koittanut väistellä.
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
Re: SMC Wildcat 500
kille666 -> http://img401.imageshack.us/i/kansia.jpg/ Numero 28.
lienee kyseessä automaattipuolipuristin. yamaha raptoreiden kanssa ollut paljon ongelmia juuri tuon puolittajan kanssa. jenkki foorumeilla lukenu paljon juttua puolipuristajan sokkatapin irtoomiseseta. hajottanu parhaimmillaan kokonaisia kansia kun lauennu.
nyt meni merkistä ohi, mut raptori käynnistyy hyvin ilmankin tuota keksintöä vakio puristuksilla.
lienee kyseessä automaattipuolipuristin. yamaha raptoreiden kanssa ollut paljon ongelmia juuri tuon puolittajan kanssa. jenkki foorumeilla lukenu paljon juttua puolipuristajan sokkatapin irtoomiseseta. hajottanu parhaimmillaan kokonaisia kansia kun lauennu.
nyt meni merkistä ohi, mut raptori käynnistyy hyvin ilmankin tuota keksintöä vakio puristuksilla.
"osien yhteensopivuus on täysin suhteessa käytettyyn voimaan" - mä itte -
"ai momentti ? niin että ranne naksahtaa, vartti takas ja kanta taskuun" -eräs foordi harrastaja-
"ai momentti ? niin että ranne naksahtaa, vartti takas ja kanta taskuun" -eräs foordi harrastaja-
Re: SMC Wildcat 500
Ihme että vakio nokassa on kyllä kestäny 3000km mut saman tien ku pulju laitto ne virinokat niin hajos, kun nehän otti niistä vanhoista nuo kyseiset osat niin huonosti laitettu! kyllä luulis 100km kestävän oli osa mikä vaan.sLan kirjoitti:kille666 -> http://img401.imageshack.us/i/kansia.jpg/ Numero 28.
lienee kyseessä automaattipuolipuristin. yamaha raptoreiden kanssa ollut paljon ongelmia juuri tuon puolittajan kanssa. jenkki foorumeilla lukenu paljon juttua puolipuristajan sokkatapin irtoomiseseta. hajottanu parhaimmillaan kokonaisia kansia kun lauennu.
nyt meni merkistä ohi, mut raptori käynnistyy hyvin ilmankin tuota keksintöä vakio puristuksilla.
Re: SMC Wildcat 500
Näitä foorumeita lukiessa houmasin vaan että lähes kaikilla menny ainakin pakovena/pakovenat poikki kitin vaihdon jälkeen,syytä en tiedä mutta näin on ainakin käyny??JJP kirjoitti:MInkä takia bore kitin jälkeen venat ottais osumaa??´Eihän siinä iskupituutta muuteta tai kanteen kosketa.
- JJP
- Tracks
- Viestit: 2521
- Liittynyt: 09 Maalis 2008 21:50
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: SMC Wildcat 500
Järjestäen kaikilla?Miksi mä en ole koskaan kuullut että kaikilla pakovenat paukkuu?Sumppi_ kirjoitti:Näitä foorumeita lukiessa houmasin vaan että lähes kaikilla menny ainakin pakovena/pakovenat poikki kitin vaihdon jälkeen,syytä en tiedä mutta näin on ainakin käyny??JJP kirjoitti:MInkä takia bore kitin jälkeen venat ottais osumaa??´Eihän siinä iskupituutta muuteta tai kanteen kosketa.
Ja olikos siinä asenneltu nokkia tai tehty kansi?
Koskeeko tämä pakovenojen katkeilu nyt dillejä,polleja vai yleisesti Fujin koneita?
En jotenkin sisäistä nyt tätä tietoa että pelkkä sylinterin kasvattaminen katkoisi pakopuolen venttiilit.
Valaiskaa nyt tyhmää minua.
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Re: SMC Wildcat 500
Tieteellistä tutkimusta en ole tehnyt mutta veikkaisin täältä löytyvän sen syyn. Varmasti aika usein kun aletaan tosissaan hakemaan sitä woimaa niin big boren kaveriksi laitetaan tiukemmat nokat. Ja ehkä tuo puolipuristin, vaikka normikoneessa hyvin pelaakin, ei sitten tiukempien nokkien kanssa enää tule toimeen samalla tavalla ja lopputuloksena pakovenat tykkää huonoa.JJP kirjoitti:Ja olikos siinä asenneltu nokkia tai tehty kansi?
En minäkään käsitä miten se pelkkä porauksen kasvattaminen koneen rikkoisi, mutta löytyyköhän edes yhtään sellaista tapausta jossa venat on hajonneet vakionokilla/kannella?
- JJP
- Tracks
- Viestit: 2521
- Liittynyt: 09 Maalis 2008 21:50
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: SMC Wildcat 500
Joo luulen kanssa että noi nokat ja kansi (mahdollisesti huonosti/huonoilla osilla tehty) tuo ongelmia.
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."