CPI XS 250 sport

Keskustelua SMC mönkijöistä.
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

tietääkö kukaan montako sykäystä per kierros cpi antaa.olis tarkoitus asentaa 1ylimääräinen kiekkamittari ja siinä on asennot vain 4,6,8 sylinterisille.muistaakseni 4pyttynen auto antaa 2sykäystä per kierros??
Avatar
Nege
6WD
Viestit: 895
Liittynyt: 05 Kesä 2010 15:51
Mönkijä:: Räyhä Reino
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Nege »

Jos moottori on samaan tyyliin toteutettu ku smc:n kone niin sillon ei anna ky yhen sysäyksen / kierros.
http://www.uudenmaanmonkijat.fi

Ex: Derbi DXR250 -05 "pikkumusta"
Ex: TGB "Tekele" Blade 425 4x4 -07
Ex: Can-Am "Rekku" Renegade 800H.O. -08
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

Nege kirjoitti:Jos moottori on samaan tyyliin toteutettu ku smc:n kone niin sillon ei anna ky yhen sysäyksen / kierros.
onhan se sit näin.tarttis sit vissii vaihtaa vastusta tai muokata mittarin pohjaa et näyttää oikein tuolla mittarilla...
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

olipas se mystinen asennus. ku tuli kiekkamittari asennettua joutessa niin mittarin takaa asetin pienimmä sylinteri määrän eli 4 ja kytkin ja pärräytin käyntii niin oiken näyttää vaikka cpi on 2sylinterinen???

toinen kumma juttu oli et signaalia mittari ei saanu puolalle menevistä punaisesta tai mustasta,mutta ku johdon kieto muutaman kerran toisen tulpanjohdon ympäri ni rupes pelittää... :roll:
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

onkos muuten kellään tietoa cpi:ssä penkin alla missä on startin rele niin siellä on yhdessä johto sarjassa yks piuhan pää yksinään huomasin sen jo uutena mut nyt muistu taas mieleen et mikähän se olis?virta kynällä katsoin niin virtaa tuli siihen vasta ku kone oli käynnissä ja johdon väri musta/punainen ja sähkökaaviosta ei löytynyt kyseistä väriä....
year1975
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 21 Loka 2009 10:33

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja year1975 »

terve.oisko kellään tietoa millä säädöillä katsastukseen?? tuli konttorilla hylkäys liian korkeista arvoista..perk@@@...+vilkkut edessä taajuus virheelliset...ja tästä ilosta sai vielä maksaa 69€=katsastus äijälle piti ajaa mönkiä halliin(ei osanut ajaa tämmöistä härveliä)+näyttää kaikki toiminnot kädestä pitäen..ainoa mitä osas tehdä oli päästöjen tuijottaminen ruudulta...noh mutta itse asiaan eli cpi"hin vaihdettu isommat suuttimet+avarampi putkisto 2->1..eli riittääkö pienemmän tyhjä käynti suuttimen vaihto+säätö vai vaikuttaako tuo alkuperäisten putkien pakokaasu kierrätyshässäkkä asiaan?(mitenhän katsastusäijä suhtautunut alkuperäisiin tuplaputkiin.. olisin varmaan vieläkin siellä ihmettelemässä että kummasta putkesta...) :twisted:
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

year1975 kirjoitti:terve.oisko kellään tietoa millä säädöillä katsastukseen?? tuli konttorilla hylkäys liian korkeista arvoista..perk@@@...+vilkkut edessä taajuus virheelliset...ja tästä ilosta sai vielä maksaa 69€=katsastus äijälle piti ajaa mönkiä halliin(ei osanut ajaa tämmöistä härveliä)+näyttää kaikki toiminnot kädestä pitäen..ainoa mitä osas tehdä oli päästöjen tuijottaminen ruudulta...noh mutta itse asiaan eli cpi"hin vaihdettu isommat suuttimet+avarampi putkisto 2->1..eli riittääkö pienemmän tyhjä käynti suuttimen vaihto+säätö vai vaikuttaako tuo alkuperäisten putkien pakokaasu kierrätyshässäkkä asiaan?(mitenhän katsastusäijä suhtautunut alkuperäisiin tuplaputkiin.. olisin varmaan vieläkin siellä ihmettelemässä että kummasta putkesta...) :twisted:
itellä ainakin tuplat oli paikoillaan ja pers tuntumalla säädin ja alkuperäiset putket josta kyllä poistettu ne kierrätys hässäkät.kerroppas sun arvot niin katsotaan miten ne täsmää mun päästö arvoihin!

mistäs hommasit avaremman putkiston?
year1975
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 21 Loka 2009 10:33

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja year1975 »

joo eli :
co-9.36 sallittu 3.5(tästä tuli ajokielto ja liimasivat oikein hienon punasen tarrankin mönkkäriin jossa ilmoitetaan asiasta)
hc-5000 sallittu 600
co2-5.39
o2-5.39 sallittu 5.0
tuli vähän puun takaa koko mittaus.. kun viimeksi käytin samaisella konttorilla niin ei päästöjä paljon kateltu...
2->1 putkisto oli kiinni ostettaessa...
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

year1975 kirjoitti:joo eli :
co-9.36 sallittu 3.5(tästä tuli ajokielto ja liimasivat oikein hienon punasen tarrankin mönkkäriin jossa ilmoitetaan asiasta)
hc-5000 sallittu 600
co2-5.39
o2-5.39 sallittu 5.0
tuli vähän puun takaa koko mittaus.. kun viimeksi käytin samaisella konttorilla niin ei päästöjä paljon kateltu...
2->1 putkisto oli kiinni ostettaessa...
itellä näemmä

co- 4,77
hc- 152
co2- 7,80
o2- 6,20

sallittuja ei mulla näy ja ainut mistä sanoivat niin 02 arvo vaan liian korkealla.eikä ne ottanu mittaus maksua ja sanovat vaikka olis kuin huonot arvot niin hylkyä ei tule.

parhain olis ku käyttäs jossain nyrkki pajalla säätämässä missä on vaan mittarit...
year1975
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 21 Loka 2009 10:33

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja year1975 »

parhain olis kun lähtisin pohjanmaalle katsastukseen...mutta nyt on toi ajokielto tarra cpi kyljessä...minkäs kokoinen on tyhjäkäynti suutin vakiona? ja vaikuttaako kaasarin neulan asento mitenkään tyhjäkäynnin seoksiin..?
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

year1975 kirjoitti:parhain olis kun lähtisin pohjanmaalle katsastukseen...mutta nyt on toi ajokielto tarra cpi kyljessä...minkäs kokoinen on tyhjäkäynti suutin vakiona? ja vaikuttaako kaasarin neulan asento mitenkään tyhjäkäynnin seoksiin..?
eikös se ole mitä ylempänä neula niin sen rikkaammalla??itellekin nämä on henkimaailman juttuja :roll:

mulla on noissa tuplissa neula keski asennossa ja tyhjäkäynti suuttimen koosta ei kyl tietoa.en niitä paljon katsonut ku asensin.mut vakio kaasarissa taisin tyhjäkäynnin laittaa 45 et rupes kylmänä pelittää paremmin, ei tarvinnut ryypyn kans kikkailla niin paljon.
8ull
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 13 Huhti 2011 19:37

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja 8ull »

Onko http://www.mopo.fi/cpi/13/ kyseinen mönkijä jo rekisteröity, vai pitääkö se ostamisen jälkeen vielä rekisteröidä? "L7-luokan ajokki on luonnollisesti rekisteröitävissä maantiekäyttöön. Rekisteröity kahdelle!" Tekstin perusteella pitäisi itse rekisteröidä. Paljonko rekisteröiminen maksaisi kyseiselle pelille. 13% alv 3000e:sta on 390e. Tuleeko muita maksuja vastaan? Saisiko pelin ostettua ja liikenteeseen 3390 eurolla, vai tuleeko hinta kasvamaan entisestään vielä? Osaisiko joku sanoa paljonko tulee hintaa kyseiselle mönkijälle? :roll:
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Tässä esimerkkilaite: http://www.nettimoto.com/cpi/xs/856391
Ja tuohon lisätään enää konttorikohtaiset rekisteröintikulut.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
year1975
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 21 Loka 2009 10:33

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja year1975 »

myykää joku mulle vakio ilmanputsari...sais leima säätöihin helpommalla...jos vaikka jäänyt ylimääräisex esim.tuplien vaihdon yhteydessä...
Avatar
kimgold
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 27 Huhti 2010 18:27
Mönkijä:: CPI XS 250 Sport
Paikkakunta: Espoo

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja kimgold »

Tuli tässä huomattua muutama asia tosta mönkijästä: Ekaks takahaarukka on klommolla ja vääntynyt sisälle päin siitä kohtaa missä on jarruletkujen kannake näkee ihan selvästi!! Toiseks tänään ku aloin kattelemaan niin maasta löysin mutterin jossa kierretankoa sisällä ja se on katkennut koneen ja rungon kinnikeestä alhaalta takaa.. onkos kellään ollut samoja hommia??
Vastaa Viestiin