Derbi DXR 250 viritys

Keskustelua SMC mönkijöistä.
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Derbi DXR 250 viritys

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

käyköhän derbin tuplat cpi:hin?kellää tietoa?kuvablogissa kuva kaasarista ja imukauloista kunhan saan sen sinne.jotain häikkää ku sivu ei aukea.
Sumppi_
4WD
Viestit: 236
Liittynyt: 06 Elo 2006 20:49
Mönkijä:: Dinli 560
Paikkakunta: Uganda

Re: Derbi DXR 250 viritys

Viesti Kirjoittaja Sumppi_ »

veltsu_ kirjoitti:käyköhän derbin tuplat cpi:hin?kellää tietoa?kuvablogissa kuva kaasarista ja imukauloista kunhan saan sen sinne.jotain häikkää ku sivu ei aukea.
Tottakai kai kun kerran on sama mylly..
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Derbi DXR 250 viritys

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

no tuplat sain mut tuleeko tuo bensa letku ylempää vai alempaa letkuu kaasarissa.ja sitte semmoinen et aivan sama kumpaan bensa letkun laittaa rupeaa heti tulvimaan :roll:
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Derbi DXR 250 viritys

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

veltsu_ kirjoitti:no tuplat sain mut tuleeko tuo bensa letku ylempää vai alempaa letkuu kaasarissa.ja sitte semmoinen et aivan sama kumpaan bensa letkun laittaa rupeaa heti tulvimaan :roll:
selvis jo kaasarin sivussa vasemmalla oli bensaletkun paikka ja ylempi oli se kolmas ylivuotoletku.
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Derbi DXR 250 viritys

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

täytys varmaa käyttää tuplat ihan säädättämässä mut ite säätänyt ja muuten pelittää, mutta tyhjäkäynnillä putkessa välillä pikkusen pamahtaa...seos laihalla??montako kierrosta pers tuntumalla aukasis noita tyhjäkäynnin seoksia??minkähän kaasarin tyhjäkäyntisuuttimet noihin tupliin kävis ja mikä on alkuperäinen koko noissa ku ei mitää merkintää löytynyt :roll:
Cojootti
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 19 Tammi 2011 10:28
Paikkakunta: Tuusula

Re:

Viesti Kirjoittaja Cojootti »

Rossar kirjoitti:Kuvia löytyy:
http://pp.kpnet.fi/bula/DerbiDXR250/

Ei ollut tuplienasennus kovin työläs, ainoastaan ilmanotto aiheutti hiukan päänvaivaa..
Hyvänen aika senttäs, kenen toi "pikkasen" tuunattu Derbi on?!?!
Oon ostamassa Derbiä ja just tollasen haluisin siit väsätä!!!
Mitä palikoita käytetty ja mistä kaik oikke hommattu täh?!?!

Laittaa vaan sit vaiks privaa tulemaan timppa.virta (ät) gmail.com
______________________________________________________

Noonsenyperkele
Avatar
JJP
Tracks
Viestit: 2521
Liittynyt: 09 Maalis 2008 21:50
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Derbi DXR 250 viritys

Viesti Kirjoittaja JJP »

Näyttäisi olevan Rossarin
http://keskustelu.sammysatv.com/memberl ... ile&u=5078

Hän osaa varmasti kertoa enemmän.
Näyttäis olevan madallettu ja levitetty yms yms yms.
Spacereita sun muita voit kysellä esimerkiksi Lamokselta(Lamos Oy)
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Derbi DXR 250 viritys

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

voisko joku derbin omistaja vähän mittoa edestä ylä ja alatukivarsien kiinnitys paikkoja niin tietäs vähän saisko soviteltua derbin varsia cpi:hin :roll:
terpi
Noppeli
Viestit: 21
Liittynyt: 28 Syys 2010 21:40
Mönkijä:: CPI 250-08
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Re: Derbi DXR 250 viritys

Viesti Kirjoittaja terpi »

rungosssa ylätukivarren kiinnikkeiden väli 18cm ja alatukivaarren 13,1cm.( kiinnikkeiden sisäpuolleine väli)
ja alatukivarren kiinnitys 5,7cm. mitat noin mittoja.
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Derbi DXR 250 viritys

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

terpi kirjoitti:rungosssa ylätukivarren kiinnikkeiden väli 18cm ja alatukivaarren 13,1cm.( kiinnikkeiden sisäpuolleine väli)
ja alatukivarren kiinnitys 5,7cm. mitat noin mittoja.
kiitoksia mitoista.

tuossa kini teciltä katsellu tuota cdr alkukäyrää mut käynyt mielessä derbin alkukäyräkin lähinnä muuttaa et pönttöjä tulis taakse 1kpl niin mikähän mahtaa olla derbin vakio putken sisä ja ulkohalk.?ulkokin käy voi vähän päätellä sit sisä halk.!

cdr käyrä ainakin olis vähän avarempi sisäpuolelta
http://www.kini-tec.de/sk/product_info. ... -250-.html

jos tuo smc250 käyrä passaa??
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Derbi DXR 250 viritys

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

dillen kirjoitti:tietääkseni cpi:hin pitäis käydä derbi dxr 250:n ja smc 250:n tehoputket suuttimesta en tiedä mikä koko siinä cpi:ssä on mutta itellä derbissä on alkuperäinen 108 ja 5mm kierteellä...talveksi ku laittaa tyhjäkäynti suuttimen 1-2:een kokoa suuremmaksi niin autaa ja ehkä pääsuutinta 2 kokoa suuremmaksi...ainakin itsellä autto kun oli alkuperäinen kaasari...sillon oli 45 tyhjäkäynti ja pääsuutin 115...alkuperäisellä ilmanputsarilla...
olinki samaa jo kysyny aikasemmin :) no varmistakaa joku nyt vielä :roll:
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Derbi DXR 250 viritys

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

noh pientä päivitystä ei kyl derbi mut cpi ja muutoksia tehty

-kantta avarrettu imu ja pakopuolelta sekä pakosarjaa ja imusarjaa rouhittu
-lamoksen tuplakaasarit vakio tyhjäkäyntisuuttimilla ja pää 110, sokka toiseksi alimmaisessa
-välit 14/32
-cdi vaihdettu halpaan säädettävään boksiin. en tiedä onko mitää merkitystä :)

eilen kovalla vastatuulella gps tallensi huipuksi 110km/h tasasella, kierrokset raiku 7000-8000rpm laitamilla

tarttis vielä ehkä isompaa pääsuutinta ja olis tuossa 15h eturatas et vois kokeilla 15/32.crd alkukäyrää odottelen josko lamoksen kautta sais tai sit tilaan ite kini teciltä.tuntuu et orkkis putket ahdistaa vieläkin.

kuhan saa kaasarin täydellisiin asetuksiin ja todettua et kulkee nyt sen yli satasen keposesti et ei jää satasen alueella kovin jalkoihin.niin kone saa jäädä rauhaan. :roll: ainakin vähäks aikaa.

seuraavaksi olis työn alla alusta.tarttis saada jousituksesta hieman pehmeämpi mitä nuo orkkis jouset :lol: kinitecillä näyttäs olevan kw -50mm madaltavat jouset(ei tarvis madalluspalikoita) mut mahtaako olla yhtä kovat ku alkuperäiset??sekä harkkinnut tässä taakse ja eteen matalampi profiilisia renkaita.takapäätä levitetty 7cm mut täytyy levittää vähän lisää ja etupäätä myös. 8)

vakiona mut väleillä 14/32 cpi meni hikisesti 85 et on tuos vissii jotain parannusta kö?

PS:pystyykö noita lamoksen tuplia synkronoimaan ku näyttäs et kohot ei liiku samaan tahtiin??vai tarviiko??
Avatar
Nemo
4WD
Viestit: 150
Liittynyt: 25 Syys 2010 12:34
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500XT -11
Paikkakunta: Järvenpää / Lopen ympäristö

Re: Derbi DXR 250 viritys

Viesti Kirjoittaja Nemo »

veltsu_ kirjoitti: PS:pystyykö noita lamoksen tuplia synkronoimaan ku näyttäs et kohot ei liiku samaan tahtiin??vai tarviiko??
Täytyyhän ne pystyä synkronoimaan. Eli tarkoitat ilmeisesti ettei luistit aukene samaan aikaan? Auton kaasutinpareja synkronoitiin aikoinaan tuollaisella http://www.thepartsbin.com/cartools/spe ... zer-d.html

Samalla periaatteella myös näissä luisti-kaasuttimissa, eli säätöä tyhjäkäyntiruuveista siten, että luistit aukeaa samaan tahtiin. Tämä onkin sitten ainakin isoissa kurkuissa helpommin sanottu kuin tehty, silmällä tai korvakuulolla säätäen hankala saada kohdalleen. Jonkinlaisella virtausmittarilla tulisi varmaan parempi lopputulos.

Ja sitten pitäisi varmaan saada molempian kaasuttimien seosruuvit kutakuinkin samaan, tämä luuulisi menevän ihan kierrokset laskemalla.
_______________________________
Kun ei nyt vaan sattuis mitään...
härö
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 20 Marras 2007 18:34

Re: Derbi DXR 250 viritys

Viesti Kirjoittaja härö »

Kaasuttimia yhdistävä tanko joka siis ohjaa kurkkujen läppiä, siinä keskellä on ruuvi jota säätämällä saa synkattua.
Korva kuulolla saa varsin tarkkaan säädettyä kun ottaa ohutta putkea ja laittaa toisen pään korvaan ja toisen pään imu puolelle.
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Derbi DXR 250 viritys

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

härö kirjoitti:Kaasuttimia yhdistävä tanko joka siis ohjaa kurkkujen läppiä, siinä keskellä on ruuvi jota säätämällä saa synkattua.
Korva kuulolla saa varsin tarkkaan säädettyä kun ottaa ohutta putkea ja laittaa toisen pään korvaan ja toisen pään imu puolelle.
tjaa :) minä säädin sen ruuvin kaasutin kädessä niin et läpät aukia samaan tahtiin.eli se säädetään siitä ruuvista käynnissä mut et luistimet liikkuu samaan malliin?

voisko tuosta johtua ku nousevat ja laskevat eri tahtiin niin meinaa et osakaasulla ei ihan reagoi kaasuun ku pitäs...?tyhjäkäynti ok ja kaasu pohjassa kulkee myös ok. nyt 115pää ja sokka alimmassa hahlossa.tyhjäkäynnistä ku vääntää hanat kaakkoon paikallaan niin vähän miettii ennenku kierrokset nousee reippaasti tappiin.
Vastaa Viestiin