Derbi DXR 250 viritys
Re: Derbi DXR 250 viritys
käyköhän derbin tuplat cpi:hin?kellää tietoa?kuvablogissa kuva kaasarista ja imukauloista kunhan saan sen sinne.jotain häikkää ku sivu ei aukea.
ex cpi xs250
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
Re: Derbi DXR 250 viritys
Tottakai kai kun kerran on sama mylly..veltsu_ kirjoitti:käyköhän derbin tuplat cpi:hin?kellää tietoa?kuvablogissa kuva kaasarista ja imukauloista kunhan saan sen sinne.jotain häikkää ku sivu ei aukea.
Re: Derbi DXR 250 viritys
no tuplat sain mut tuleeko tuo bensa letku ylempää vai alempaa letkuu kaasarissa.ja sitte semmoinen et aivan sama kumpaan bensa letkun laittaa rupeaa heti tulvimaan 

ex cpi xs250
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
Re: Derbi DXR 250 viritys
selvis jo kaasarin sivussa vasemmalla oli bensaletkun paikka ja ylempi oli se kolmas ylivuotoletku.veltsu_ kirjoitti:no tuplat sain mut tuleeko tuo bensa letku ylempää vai alempaa letkuu kaasarissa.ja sitte semmoinen et aivan sama kumpaan bensa letkun laittaa rupeaa heti tulvimaan
ex cpi xs250
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
Re: Derbi DXR 250 viritys
täytys varmaa käyttää tuplat ihan säädättämässä mut ite säätänyt ja muuten pelittää, mutta tyhjäkäynnillä putkessa välillä pikkusen pamahtaa...seos laihalla??montako kierrosta pers tuntumalla aukasis noita tyhjäkäynnin seoksia??minkähän kaasarin tyhjäkäyntisuuttimet noihin tupliin kävis ja mikä on alkuperäinen koko noissa ku ei mitää merkintää löytynyt 

ex cpi xs250
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
Re:
Hyvänen aika senttäs, kenen toi "pikkasen" tuunattu Derbi on?!?!Rossar kirjoitti:Kuvia löytyy:
http://pp.kpnet.fi/bula/DerbiDXR250/
Ei ollut tuplienasennus kovin työläs, ainoastaan ilmanotto aiheutti hiukan päänvaivaa..
Oon ostamassa Derbiä ja just tollasen haluisin siit väsätä!!!
Mitä palikoita käytetty ja mistä kaik oikke hommattu täh?!?!
Laittaa vaan sit vaiks privaa tulemaan timppa.virta (ät) gmail.com
______________________________________________________
Noonsenyperkele
Noonsenyperkele
- JJP
- Tracks
- Viestit: 2521
- Liittynyt: 09 Maalis 2008 21:50
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: Derbi DXR 250 viritys
Näyttäisi olevan Rossarin
http://keskustelu.sammysatv.com/memberl ... ile&u=5078
Hän osaa varmasti kertoa enemmän.
Näyttäis olevan madallettu ja levitetty yms yms yms.
Spacereita sun muita voit kysellä esimerkiksi Lamokselta(Lamos Oy)
http://keskustelu.sammysatv.com/memberl ... ile&u=5078
Hän osaa varmasti kertoa enemmän.
Näyttäis olevan madallettu ja levitetty yms yms yms.
Spacereita sun muita voit kysellä esimerkiksi Lamokselta(Lamos Oy)
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Re: Derbi DXR 250 viritys
voisko joku derbin omistaja vähän mittoa edestä ylä ja alatukivarsien kiinnitys paikkoja niin tietäs vähän saisko soviteltua derbin varsia cpi:hin 

ex cpi xs250
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
-
- Noppeli
- Viestit: 21
- Liittynyt: 28 Syys 2010 21:40
- Mönkijä:: CPI 250-08
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Re: Derbi DXR 250 viritys
rungosssa ylätukivarren kiinnikkeiden väli 18cm ja alatukivaarren 13,1cm.( kiinnikkeiden sisäpuolleine väli)
ja alatukivarren kiinnitys 5,7cm. mitat noin mittoja.
ja alatukivarren kiinnitys 5,7cm. mitat noin mittoja.
Re: Derbi DXR 250 viritys
kiitoksia mitoista.terpi kirjoitti:rungosssa ylätukivarren kiinnikkeiden väli 18cm ja alatukivaarren 13,1cm.( kiinnikkeiden sisäpuolleine väli)
ja alatukivarren kiinnitys 5,7cm. mitat noin mittoja.
tuossa kini teciltä katsellu tuota cdr alkukäyrää mut käynyt mielessä derbin alkukäyräkin lähinnä muuttaa et pönttöjä tulis taakse 1kpl niin mikähän mahtaa olla derbin vakio putken sisä ja ulkohalk.?ulkokin käy voi vähän päätellä sit sisä halk.!
cdr käyrä ainakin olis vähän avarempi sisäpuolelta
http://www.kini-tec.de/sk/product_info. ... -250-.html
jos tuo smc250 käyrä passaa??
ex cpi xs250
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
Re: Derbi DXR 250 viritys
olinki samaa jo kysyny aikasemmindillen kirjoitti:tietääkseni cpi:hin pitäis käydä derbi dxr 250:n ja smc 250:n tehoputket suuttimesta en tiedä mikä koko siinä cpi:ssä on mutta itellä derbissä on alkuperäinen 108 ja 5mm kierteellä...talveksi ku laittaa tyhjäkäynti suuttimen 1-2:een kokoa suuremmaksi niin autaa ja ehkä pääsuutinta 2 kokoa suuremmaksi...ainakin itsellä autto kun oli alkuperäinen kaasari...sillon oli 45 tyhjäkäynti ja pääsuutin 115...alkuperäisellä ilmanputsarilla...


ex cpi xs250
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
Re: Derbi DXR 250 viritys
noh pientä päivitystä ei kyl derbi mut cpi ja muutoksia tehty
-kantta avarrettu imu ja pakopuolelta sekä pakosarjaa ja imusarjaa rouhittu
-lamoksen tuplakaasarit vakio tyhjäkäyntisuuttimilla ja pää 110, sokka toiseksi alimmaisessa
-välit 14/32
-cdi vaihdettu halpaan säädettävään boksiin. en tiedä onko mitää merkitystä
eilen kovalla vastatuulella gps tallensi huipuksi 110km/h tasasella, kierrokset raiku 7000-8000rpm laitamilla
tarttis vielä ehkä isompaa pääsuutinta ja olis tuossa 15h eturatas et vois kokeilla 15/32.crd alkukäyrää odottelen josko lamoksen kautta sais tai sit tilaan ite kini teciltä.tuntuu et orkkis putket ahdistaa vieläkin.
kuhan saa kaasarin täydellisiin asetuksiin ja todettua et kulkee nyt sen yli satasen keposesti et ei jää satasen alueella kovin jalkoihin.niin kone saa jäädä rauhaan.
ainakin vähäks aikaa.
seuraavaksi olis työn alla alusta.tarttis saada jousituksesta hieman pehmeämpi mitä nuo orkkis jouset
kinitecillä näyttäs olevan kw -50mm madaltavat jouset(ei tarvis madalluspalikoita) mut mahtaako olla yhtä kovat ku alkuperäiset??sekä harkkinnut tässä taakse ja eteen matalampi profiilisia renkaita.takapäätä levitetty 7cm mut täytyy levittää vähän lisää ja etupäätä myös.
vakiona mut väleillä 14/32 cpi meni hikisesti 85 et on tuos vissii jotain parannusta kö?
PS:pystyykö noita lamoksen tuplia synkronoimaan ku näyttäs et kohot ei liiku samaan tahtiin??vai tarviiko??
-kantta avarrettu imu ja pakopuolelta sekä pakosarjaa ja imusarjaa rouhittu
-lamoksen tuplakaasarit vakio tyhjäkäyntisuuttimilla ja pää 110, sokka toiseksi alimmaisessa
-välit 14/32
-cdi vaihdettu halpaan säädettävään boksiin. en tiedä onko mitää merkitystä

eilen kovalla vastatuulella gps tallensi huipuksi 110km/h tasasella, kierrokset raiku 7000-8000rpm laitamilla
tarttis vielä ehkä isompaa pääsuutinta ja olis tuossa 15h eturatas et vois kokeilla 15/32.crd alkukäyrää odottelen josko lamoksen kautta sais tai sit tilaan ite kini teciltä.tuntuu et orkkis putket ahdistaa vieläkin.
kuhan saa kaasarin täydellisiin asetuksiin ja todettua et kulkee nyt sen yli satasen keposesti et ei jää satasen alueella kovin jalkoihin.niin kone saa jäädä rauhaan.

seuraavaksi olis työn alla alusta.tarttis saada jousituksesta hieman pehmeämpi mitä nuo orkkis jouset


vakiona mut väleillä 14/32 cpi meni hikisesti 85 et on tuos vissii jotain parannusta kö?
PS:pystyykö noita lamoksen tuplia synkronoimaan ku näyttäs et kohot ei liiku samaan tahtiin??vai tarviiko??
ex cpi xs250
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
- Nemo
- 4WD
- Viestit: 150
- Liittynyt: 25 Syys 2010 12:34
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 500XT -11
- Paikkakunta: Järvenpää / Lopen ympäristö
Re: Derbi DXR 250 viritys
Täytyyhän ne pystyä synkronoimaan. Eli tarkoitat ilmeisesti ettei luistit aukene samaan aikaan? Auton kaasutinpareja synkronoitiin aikoinaan tuollaisella http://www.thepartsbin.com/cartools/spe ... zer-d.htmlveltsu_ kirjoitti: PS:pystyykö noita lamoksen tuplia synkronoimaan ku näyttäs et kohot ei liiku samaan tahtiin??vai tarviiko??
Samalla periaatteella myös näissä luisti-kaasuttimissa, eli säätöä tyhjäkäyntiruuveista siten, että luistit aukeaa samaan tahtiin. Tämä onkin sitten ainakin isoissa kurkuissa helpommin sanottu kuin tehty, silmällä tai korvakuulolla säätäen hankala saada kohdalleen. Jonkinlaisella virtausmittarilla tulisi varmaan parempi lopputulos.
Ja sitten pitäisi varmaan saada molempian kaasuttimien seosruuvit kutakuinkin samaan, tämä luuulisi menevän ihan kierrokset laskemalla.
_______________________________
Kun ei nyt vaan sattuis mitään...
Kun ei nyt vaan sattuis mitään...
Re: Derbi DXR 250 viritys
Kaasuttimia yhdistävä tanko joka siis ohjaa kurkkujen läppiä, siinä keskellä on ruuvi jota säätämällä saa synkattua.
Korva kuulolla saa varsin tarkkaan säädettyä kun ottaa ohutta putkea ja laittaa toisen pään korvaan ja toisen pään imu puolelle.
Korva kuulolla saa varsin tarkkaan säädettyä kun ottaa ohutta putkea ja laittaa toisen pään korvaan ja toisen pään imu puolelle.
Re: Derbi DXR 250 viritys
tjaahärö kirjoitti:Kaasuttimia yhdistävä tanko joka siis ohjaa kurkkujen läppiä, siinä keskellä on ruuvi jota säätämällä saa synkattua.
Korva kuulolla saa varsin tarkkaan säädettyä kun ottaa ohutta putkea ja laittaa toisen pään korvaan ja toisen pään imu puolelle.

voisko tuosta johtua ku nousevat ja laskevat eri tahtiin niin meinaa et osakaasulla ei ihan reagoi kaasuun ku pitäs...?tyhjäkäynti ok ja kaasu pohjassa kulkee myös ok. nyt 115pää ja sokka alimmassa hahlossa.tyhjäkäynnistä ku vääntää hanat kaakkoon paikallaan niin vähän miettii ennenku kierrokset nousee reippaasti tappiin.
ex cpi xs250
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/