CPI XS 250 sport

Keskustelua SMC mönkijöistä.
Avatar
jesi
Tracks
Viestit: 2029
Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Paikkakunta: Tampere

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja jesi »

Kannattaa sitten huomioida, että jos on joku pirkka-laatuinen tai pari vuosikymmentä huoltiksella pahoinpidelty rengasmittari, ettei välttis oo kovin tarkka tommosilla paineilla jotka saa virolainen neito imettyäkin "pilliin"...

Itse suosittelisin ns tarkkuuspainemittaria, jonka skaala on vaikka max 1bar tms lähempänä totuutta.
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
vwaltsu
4WD
Viestit: 247
Liittynyt: 14 Touko 2011 14:04
Mönkijä:: Taxi Cana
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja vwaltsu »

jesi kirjoitti:Kannattaa sitten huomioida, että jos on joku pirkka-laatuinen tai pari vuosikymmentä huoltiksella pahoinpidelty rengasmittari, ettei välttis oo kovin tarkka tommosilla paineilla jotka saa virolainen neito imettyäkin "pilliin"...

Itse suosittelisin ns tarkkuuspainemittaria, jonka skaala on vaikka max 1bar tms lähempänä totuutta.
En tiedä onko nyt ihan ns. tarkkuusmittari omani mutta tarkemmin tuo digi ainakin näyttää kuin huoltiksien analogit jotka näyttää joka mittauksella eri lukemaa.
Uudenmaan Mönkijät Ry
Can-Am Outlander 400 Max
ex TGB Blade 250 // ex Dinli 904 // ex Linhai 260 Demon // ex CPI XS 250 Sport
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

siinä vwaltsulle

Kuva

Kuva

Kuva
Reisrdok
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 26 Touko 2011 18:35

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Reisrdok »

Täytyypä tehdä samanlaiset madalluspalat.

Renkaat on Maxxis Dirt, kokoa en äkkiä muista. 0.6 pistin painetta, voisi vielä vähempää kokeilla. Auttoi jonkin verran, vielä tempoo hiukan huonolla asfaltilla mutta tuskin sitä saa millään pois.

Takarattaassa on pyörimissuunnassa klappia puolisen hammasta mitä sitä äsken tutkin. Se nykäisy liikkeelle lähtiessä on semmoinen että jostain lyö ihan oikeasti tyhjää hiukan. Ei tee sitä joka kerta. Aika outo. Ei kyllä pahemmin haittaakaan kunhan ei olisi oire mistään pahemmasta.

Tuplat tuli tänään ja kurkut&piperin putsarit tulossa, pääsee säätämään.. CRD:n putkiston on ed. omistaja näköjään pistänyt. Huiput on nyt jotain 90 - 95 km/h. Takaratasta voisi kanssa pistää tilaukseen.

Rikkinäisen mittariston tilalle ajattelin pistää tämmöisen http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... ittaristo/ Puolta halvempi kuin alkuperäinen ja IMHO hienompi..

Miten päin suuttimen lukuja luetaan? :D Tuplien pääsuuttimet on joko 68 tai 89 :D veikkaan että 68?
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

Reisrdok kirjoitti:Täytyypä tehdä samanlaiset madalluspalat.

Renkaat on Maxxis Dirt, kokoa en äkkiä muista. 0.6 pistin painetta, voisi vielä vähempää kokeilla. Auttoi jonkin verran, vielä tempoo hiukan huonolla asfaltilla mutta tuskin sitä saa millään pois.

Takarattaassa on pyörimissuunnassa klappia puolisen hammasta mitä sitä äsken tutkin. Se nykäisy liikkeelle lähtiessä on semmoinen että jostain lyö ihan oikeasti tyhjää hiukan. Ei tee sitä joka kerta. Aika outo. Ei kyllä pahemmin haittaakaan kunhan ei olisi oire mistään pahemmasta.

Tuplat tuli tänään ja kurkut&piperin putsarit tulossa, pääsee säätämään.. CRD:n putkiston on ed. omistaja näköjään pistänyt. Huiput on nyt jotain 90 - 95 km/h. Takaratasta voisi kanssa pistää tilaukseen.

Rikkinäisen mittariston tilalle ajattelin pistää tämmöisen http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... ittaristo/ Puolta halvempi kuin alkuperäinen ja IMHO hienompi..

Miten päin suuttimen lukuja luetaan? :D Tuplien pääsuuttimet on joko 68 tai 89 :D veikkaan että 68?
kyllä ne taitaa 89 olla eli luetaan niin et se puoli ylöspäin mist pääst kiristetään suutin.itellä oli 84 mut vaihdoin 100.

kyllä siellä hieman klappia mullakin on ollut uudesta asti johtuupi siitä et suunnan saa vaihtuu helpommin.siellä on semmoinen ratastus suunnanvaihtajalla joka liikkuu sivuttain ja kun vaihde on vapaalla ja vaihtaa suuntaa niin se klappi antaa sen verran myöte et rattaat kloksahtaa nätisti paikoilleen vaik eivät olis ihan kohdillaan.itse ainakin huommanut tämän ku yrittää vaihde päällä kans joskus suuntaa vaihtaa niin ei meinaa saada vaihdettua ellei vähän nytkyttele..jospa tuosta tekstistä jotain tolkkua sai :badgrin:

mulla olis 32h takaratas jos jotain kiinnostaa löytyy rattaasta myös upotukset magneetteja varten..

joo tempoo ne mullakin johtuu asfaltin urista ja kun raideväli kapea.kokeiles auraukset säätää 0 ja siitä lähdet testaan kumpi miellyttää auraus vai haritus mulla 0 meni suhkot hyvin mut 2-3 aurausta niin oli kyl yliherkkä ohjaus nyt se 3mm haritusta niin aika pro asfaltilla ajaa :D

PS:Pistäkäähän niitä kuvia peleistänne
Reisrdok
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 26 Touko 2011 18:35

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Reisrdok »

Aurausta tuli kokeiltua sekä adaptiivista säätökulmaa (kääntövarresta puuttui ostaessa toinen pultti, jännä ajettava). Nyt on nollakulma, haritusta voisi kokeilla seuraavaksi.

Täytyypä laskea mikä ratas takana nyt on. Olis toiset vanteet matalaprofiilikumeilla, niitten kanssa täytyy ainakin ratastaa uusiksi.

Toi on niin hirveän näköinen laitos ettei siitä kehtaa kuvaa pistää :D Katteet on niin perusteellisen pilattu maalin kanssa että menee hetki tai kaksi niiden siistimiseen.
Avatar
Josa75
4WD
Viestit: 164
Liittynyt: 13 Kesä 2011 12:06
Mönkijä:: Goes 450x TL 2010
Paikkakunta: Hamina

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Josa75 »

Uutta verta palstoille... eli moi vaan kaikille. \:D/

Veltsu, linkki imukauloihin näytti tyhjää, liekö loppunut... soittamalla varmaan sekin selviäisi :roll:

Välitykset nyt 13/32 jaksaa ihan kivasti mennä niin maastossa kun maantielläkin. huiput tollain ~95-100 riippuen mihin suunta tuulee :lol:

Tuplat ois tarkoitus tässä vielä tilata, jos se auttais.
Mitenhän on tämän lamoksen tehopukenlaita, kannattaako vaihtaa orkkisputken tilalle, vai onko rahan tuhlausta?

Kuva Kuva Kuva

Tossa näkyy miten oon toteuttanu ton nopeusmittarin anturin paikan :D
Ainakin vielä on hyvin kestänyt ja pelittänyt.
.......................................................................

Ex Cpi 250 xs
Ex Goes 520
Jos ei muuten mene, otetaan kovempi vauhti...
Reisrdok
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 26 Touko 2011 18:35

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Reisrdok »

Pistin tuplat paikoilleen. Vaikutus oli paljon suurempi mitä sen pitäisi olla, taisi säädöt vanhassa kaasarissa olla pikkasen pielessä. Yläkierroksilla ei vedä ihan niin kuin pitäisi, täytyy pistää suuttimet tilaukseen.
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

Josa75 kirjoitti:Uutta verta palstoille... eli moi vaan kaikille. \:D/

Veltsu, linkki imukauloihin näytti tyhjää, liekö loppunut... soittamalla varmaan sekin selviäisi :roll:

Välitykset nyt 13/32 jaksaa ihan kivasti mennä niin maastossa kun maantielläkin. huiput tollain ~95-100 riippuen mihin suunta tuulee :lol:

Tuplat ois tarkoitus tässä vielä tilata, jos se auttais.
Mitenhän on tämän lamoksen tehopukenlaita, kannattaako vaihtaa orkkisputken tilalle, vai onko rahan tuhlausta?

Kuva Kuva Kuva

Tossa näkyy miten oon toteuttanu ton nopeusmittarin anturin paikan :D
Ainakin vielä on hyvin kestänyt ja pelittänyt.
http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... 3120-J4700

http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... 3110-J4700

kyllä mä mitä katsoin niin oli varastossa olisko joku linkitys virhe??

mulla ainakin oli vaikutusta crd alku käyrällä minkä kini-teciltä tilasin ja lamoksella on tuo putkisto myös crd:n mut mulla on vaan honda cbr 600 pönttö joka joskus vaihtuu vapariin.

tänää pistin tilaukseen uuren nokan jos loppu kesästä/syksyllä taas kone auki et asteita muuttaa nokasta ja kannen lasku.varmuuden vuoksi säilyttää vakio nokka
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

ja jos joku tarttee niin multa löytyy ylimääräsenä kierrätysjärjestelmä, vakiopöntöt + ne kromi osat ja vakiokäyriin kromi osat,32h ja 40h takaratas, tarakka ja siihen se muovilevy mut siinä on muutama reikä ku boksi ollut kii nii ja tarakassahan on varoitus kolmio.ainakin nuot nyt löytyy jos joku tarvii.saa ja pitää heittää tarjouksia yv:llä jos jollakin kiinnostusta!!
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

Reisrdok kirjoitti:Aurausta tuli kokeiltua sekä adaptiivista säätökulmaa (kääntövarresta puuttui ostaessa toinen pultti, jännä ajettava). Nyt on nollakulma, haritusta voisi kokeilla seuraavaksi.

Täytyypä laskea mikä ratas takana nyt on. Olis toiset vanteet matalaprofiilikumeilla, niitten kanssa täytyy ainakin ratastaa uusiksi.

Toi on niin hirveän näköinen laitos ettei siitä kehtaa kuvaa pistää :D Katteet on niin perusteellisen pilattu maalin kanssa että menee hetki tai kaksi niiden siistimiseen.
no projekteistahan pitää aina kuvia pistää :D
Avatar
Josa75
4WD
Viestit: 164
Liittynyt: 13 Kesä 2011 12:06
Mönkijä:: Goes 450x TL 2010
Paikkakunta: Hamina

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Josa75 »

Joo kiitos vaan, nyt pelaa linkit.
Mites on, käykö toi putki about suoraan vai joutuko paljonkin tekemään muutoksia?
.......................................................................

Ex Cpi 250 xs
Ex Goes 520
Jos ei muuten mene, otetaan kovempi vauhti...
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

Josa75 kirjoitti:Joo kiitos vaan, nyt pelaa linkit.
Mites on, käykö toi putki about suoraan vai joutuko paljonkin tekemään muutoksia?

no jos tuon laitat niin kannattaa samaa syssyyn tilata smc250 pakosarjan laipat ja sit tarvit semmoiset "puolikuut" (lamokselta löytyy) laipat oli 17e/kpl ja "puolikuut" 7e/kpl.

tuosta löytyy kuvaa niist http://lamos.fi/varaosat/f-250-cbwedr-general-94.pdf

osat 31623-CBT-00 ja 31621-CBT-00

tuotahan ei ole tehty cpi:lle mut passaa kun kone sama mut katetta vähän joutuu mulkkaa ettei vastaa käyrään käryten ja sulaten :) ja pikkuisen joutuu taivuttelee ainakin siinä missä putki mennee runkoputkien välistä kaasarin kupeessa siitä eteen päin en tiedä miten joutuu muokkaa ku ite paukasin sylinterin kohdilta poikki ja vedin uuden putken uudelle vaimentajalle asti semmoisesta pakoputki värkistä mitä itse voi käsin taivutella ja ettei se näkyisi ja muutenki kuumottais putki aina jalkaa vetäsin putken ympärille thermo cool pakoputki nauhaa 8)
Avatar
Josa75
4WD
Viestit: 164
Liittynyt: 13 Kesä 2011 12:06
Mönkijä:: Goes 450x TL 2010
Paikkakunta: Hamina

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Josa75 »

Ei kellään ois noita tuplia ylimääräisenä :roll:

Tossa tuli mieleen että onko noita tuplia kovin vaikea saada säätoihin?

tai mitenkähän mahtais toimia esim kyseisellä 27mm kaasuttimella?
http://www.menopelimarket.fi/epages/PPO ... %2027mm%22
.......................................................................

Ex Cpi 250 xs
Ex Goes 520
Jos ei muuten mene, otetaan kovempi vauhti...
Avatar
Josa75
4WD
Viestit: 164
Liittynyt: 13 Kesä 2011 12:06
Mönkijä:: Goes 450x TL 2010
Paikkakunta: Hamina

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Josa75 »

ednet78 kirjoitti:Tuli laitettua 34h takaratas kiinni ja taas jaksaa vetää 5. vaihteellakin.
Nopeuksista ei vielä tietoa kun magneetit tulee vasta tiistaina
Toivottavasti saat veltsu_ huomenna kans rattaan, on yllättävän suuri vaikutus 2. hampaalla.

Huomenna pitäis sit käydä teettämässä uusi lauhduttajan letku ja samalla vaihdella öljyt.
Onko hyviä ehdotuksia öljyn suhteen?

Saako tuon 34H takarattaan jostain (cpi250) ihan kaupasta vai on se kanssa tilaustavaraa? tosiaankin ongelmana on tuo 5 vaihteella "hyytyminen"
.......................................................................

Ex Cpi 250 xs
Ex Goes 520
Jos ei muuten mene, otetaan kovempi vauhti...
Vastaa Viestiin