SMC Wildcat 500

Keskustelua SMC mönkijöistä.
MikeK
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 22 Huhti 2011 19:16
Mönkijä:: SMC Wildcat 500 RE
Paikkakunta: Espoo

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja MikeK »

kille666 kirjoitti:Kannattaako noita katteita mennä pilkkomaan, kun tuskin ajat koko aikaa yli 120km/h.
Juu on jäänyt suunnittelun asteelle. Mutta asun moottoritien vieressä ja tulee silloin tällöin motaria ajeltua. Kyllä tuon ilmanvastuksen tuntee jo +90km/h vauhdeissa. No silloin rupeaa jo tuntumaan kropassakin. Tulee kyllä mielummin ajeltua pienempiä teitä ja jos kovaa haluisin vaan ajaa, ostaisin kyykkypyörän...

Jotkut ovat kuulemma asentaneet ilmastointiritilän, joka "vuotaa" ilmaa läpi. Tämän vinkin heitti Lassi lelua tuodessaan. En vaan ole sopivan kokoiseen siistin näköiseen ritilään vielä törmännyt...
Avatar
JJP
Tracks
Viestit: 2521
Liittynyt: 09 Maalis 2008 21:50
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Hellsinki

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja JJP »

Ritilä on aika "raju" keino muokata niitä etuloksuja mutta varmasti toimiva.Itse tein oikein toimivat muokkaukset ja onko sillä väliä kuinka usein ajaa 100km/h?
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
kille666
6WD
Viestit: 269
Liittynyt: 24 Huhti 2010 01:45
Mönkijä:: on
Paikkakunta: ...

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja kille666 »

JJP kirjoitti:Ritilä on aika "raju" keino muokata niitä etuloksuja mutta varmasti toimiva.Itse tein oikein toimivat muokkaukset ja onko sillä väliä kuinka usein ajaa 100km/h?
jännä on ku ite olen ajanut 15piikkisellä eturattaalla tutkanmukaan 145 hyvinä aikoina eikä kyllä ollut mitää haittaa noista katteista ainoa mikä tuuleen ottaa olen minä itse ja siitäkin selviää menemällä kyykkyasentoon.

täytyykin teistailla uudestaa..
Pebru§ka
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 22 Heinä 2011 00:36
Paikkakunta: riihimäki

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja Pebru§ka »

Auttaisko matalampi tanko kun sillon olis vähän virtaviivaisemmassa asennossa?
vai onko ihan turhaa?
Avatar
JJP
Tracks
Viestit: 2521
Liittynyt: 09 Maalis 2008 21:50
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Hellsinki

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja JJP »

kille666 kirjoitti:
JJP kirjoitti:Ritilä on aika "raju" keino muokata niitä etuloksuja mutta varmasti toimiva.Itse tein oikein toimivat muokkaukset ja onko sillä väliä kuinka usein ajaa 100km/h?
jännä on ku ite olen ajanut 15piikkisellä eturattaalla tutkanmukaan 145 hyvinä aikoina eikä kyllä ollut mitää haittaa noista katteista ainoa mikä tuuleen ottaa olen minä itse ja siitäkin selviää menemällä kyykkyasentoon.

täytyykin teistailla uudestaa..
Mikä nyt jännittää?
Mä ajoin joskus niin jumalattoman lujaa että siihen madonreikään ei mahtunu ne lokarit joten ne leikkaantu pois.
Riippuu mahdollisesti tuulesta,mutta itse koin paremmaksi niitä muokata ja olin tyytyväinen tulokseen.
Ohjausiskari rauhoittaa tietenkin myös äkillisiä liikkeitä.

Jokainen muokkaa laitteensa OMAN makunsa mukaisesti.
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
kate
6WD
Viestit: 341
Liittynyt: 14 Tammi 2006 21:47
Mönkijä:: Outlander 500 max xt
Paikkakunta: kangasala

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja kate »

Mahtuuko muuten toi 15 piikkinen ratas hyvin pyöriin kun näyttää pirun ahtaalta jo nyt?
Mistä muuten saa sopivaa ohjausiskaria ja onko kallis kun prätkiin ainakin saattaa maksaa useemman satkun.
Latticello
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 12 Kesä 2011 12:27

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja Latticello »

paljon otte runtanneet kilometrejä? Ja missä vaiheessä kannaa ajatella koneelle osanvaihtoja..nokkaketju, mäntä ym.
Sumppi_
4WD
Viestit: 236
Liittynyt: 06 Elo 2006 20:49
Mönkijä:: Dinli 560
Paikkakunta: Uganda

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja Sumppi_ »

kate kirjoitti:Mahtuuko muuten toi 15 piikkinen ratas hyvin pyöriin kun näyttää pirun ahtaalta jo nyt?
Mistä muuten saa sopivaa ohjausiskaria ja onko kallis kun prätkiin ainakin saattaa maksaa useemman satkun.
Mahtuu hyvin.16 piikkinenkin menee mutta ketjut ottavat ihan vähän koneeseen kiinni.Ite ostin 25€ ebaystä yleismallin ohjausiskarin ja muokkasin sille vaan paikan ja hyvin on pelannut.
Avatar
JJP
Tracks
Viestit: 2521
Liittynyt: 09 Maalis 2008 21:50
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Hellsinki

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja JJP »

Yleismallinen käy ja toimiikin ihan hyvin.Mutta tietenkin aina voi laittaa rahansa öhläriin.(eroa tuskin näissä koneissa huomaa)
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
kastemato
6WD
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Touko 2011 20:46
Mönkijä:: ei enään

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja kastemato »

MikeK kirjoitti:
JJP kirjoitti:
MikeK kirjoitti:Sitten tuleekin ongelmaksi tuo ilmanvastus :wink:
Lokareiden muokkaus auttaa.
No tuota olen suunnitellut, mutta en ole vielä keksinyt miten muokkais. Olisko jollain kuvia fiksuista muokkauksista?

Etuloksut on kaksi osaisia noissa. Ottakaa niistä ne ulommat lärpyttimet pois. Vilkut tosin menee vaihtoon sitte, ja ite en ole huomannu että ne katteet rajottais menoja mitenkään.

Ja jos ajatte paljon kestopäälysteellä ni voin suositella skootterin renkaita eteen, ite ostin kokeilu mielessä bridgestonen 130/70-10 eteen ja on sitte **tusti parempi ajaa, ei ravista eikä heittele, eikä ole pito ongelmia vaikka onki noin kapeet, edes vesisateella. Eikä ihan pashat ole sorallakaan, ei tosin niin hyvät kun ne alkuperäset kenda speedracerit. Alkuun yritin kans tasapainottaa niitä kendan susia mutta ei niistä ole mihinkää. Nyt on saksan postin kyydissä tulossa sitte 150/80 pirellit eteen.

Ja mäkin haluisin tietää jos joku on jostain löytäny valmiin rullakaasu/vaijeri setin, tai edes että minkä vehkeen vaijeri menis mutisematta. Sitä peukku/rullakaasua en halua kun se vie niin paljon tilaa.
kastemato
6WD
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Touko 2011 20:46
Mönkijä:: ei enään

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja kastemato »

JJP kirjoitti:Sinne jää se mitä jää.Miksi se ihan kuivaksi pitäisi saada?Mittaa paljon tulee ulos jos epäilyttää.
Ei kannata ottaa moisesta stressiä.
Niin laitat sen 1.5L tai mitä ikinä säiliöön mahtuu,käytät käynnissä ja kattelet tikusta paljonko laitetaan lisää.
Eli vaikka ekoja rasvoja vaihtaa niin sun mielestäkö ei kannata ressata paljonko sitä metallisilppua jää vielä öljynkiertoon?

Kyllä ne ainaki ekat kolme vaihtoo kannattaa tehdä oikein. Eli avata ne molemmat proput vaan.
kastemato
6WD
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Touko 2011 20:46
Mönkijä:: ei enään

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja kastemato »

Sumppi_ kirjoitti:
kate kirjoitti:Mahtuuko muuten toi 15 piikkinen ratas hyvin pyöriin kun näyttää pirun ahtaalta jo nyt?
Mistä muuten saa sopivaa ohjausiskaria ja onko kallis kun prätkiin ainakin saattaa maksaa useemman satkun.
Mahtuu hyvin.16 piikkinenkin menee mutta ketjut ottavat ihan vähän koneeseen kiinni.Ite ostin 25€ ebaystä yleismallin ohjausiskarin ja muokkasin sille vaan paikan ja hyvin on pelannut.

Mulla ei ainakaan riittäny ketjuissa(n.2000km ajetut) pituus laittaa 15piikkistä. Tai siis justjust sai paikalleen mutta ne jää liian kireelle, kireyden säätö siis oli jo nollassa. Eli pidmpää remmiä täytyy tilata
kastemato
6WD
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Touko 2011 20:46
Mönkijä:: ei enään

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja kastemato »

JA nyt kun täälä tuli taas käytyä ja luin noista kovista viritys jutuista ja kuinka killerin irrotuksella ei muka ole muuta merkitystä kun äänet.

Niin itellä on reilu 2000km ajettu kissa.
Sisäänajo tehty "kovaa ajoa" periaattella.
Dynojetin setti, eli neula ja 180 suutin.
Seos ruuvi 3 auki(muistaakseni)
Neula kolmannessa lovessa ylhäältä(muistaakseni)
Kartio suodatin vakio kotelossa motonetistä ostetun 45 asteen silikooniputken päässä, otin siis vaan kannen pois ja jätin sen pohjan kurasuojaks.

näillä eväillä irtos penkistä 46hv takapyöriltä ja edelleen aavistuksen laihalla(afr n.14)
ja tämä mitattu kuumana kesäpäivänä n.25´c. Kulutus laski myös jonkun verran.

Ja nyt voi sanoa että on alhaallakin jotain vääntöä.

Eräänä päivän kokeilin sitten killerin kanssa, ja kyllä se vaan tehoja syö. Äänet on kovat ilman sitä, mutta kai tänne ääntä mahtuu?
Avatar
JJP
Tracks
Viestit: 2521
Liittynyt: 09 Maalis 2008 21:50
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Hellsinki

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja JJP »

Itelläni ei ainakaan tullut koskaan metallisilppua öljyn mukana.Ei siis edes ensimmäisissä öljynvaihdoissa.

Missä penkissä käytit?
Mites paljon se Killeri sitten söi tehoja??
Jos joku nyt on penkkiin menossa niin ottaa vedot sitten killerin kanssa ja ilman sitä niin saadaan tämäkin päätökseen.

Mulla on tuplapiiput ilman killereitä tällä hetkellä ja voin sanoa että ääntä lähtee sekä jopa kuullostaa hyvältä.Mutta silti niihin kehitellään killereitä koska rajansa kaikella. :lol:
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
kille666
6WD
Viestit: 269
Liittynyt: 24 Huhti 2010 01:45
Mönkijä:: on
Paikkakunta: ...

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja kille666 »

JJP kirjoitti:Itelläni ei ainakaan tullut koskaan metallisilppua öljyn mukana.Ei siis edes ensimmäisissä öljynvaihdoissa.

Missä penkissä käytit?
Mites paljon se Killeri sitten söi tehoja??
Jos joku nyt on penkkiin menossa niin ottaa vedot sitten killerin kanssa ja ilman sitä niin saadaan tämäkin päätökseen.

Mulla on tuplapiiput ilman killereitä tällä hetkellä ja voin sanoa että ääntä lähtee sekä jopa kuullostaa hyvältä.Mutta silti niihin kehitellään killereitä koska rajansa kaikella. :lol:
voin kyllä itsekkin tokasta tähän, killeri paikallaan tuntuu nuhasemmalta, mutta se on se psykologinen vaikutus. tuntuu se autokin kulkevan kovempaa, kun putkee poraa 4 reikää.
Vastaa Viestiin