CPI XS 250 sport

Keskustelua SMC mönkijöistä.
Avatar
kimgold
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 27 Huhti 2010 18:27
Mönkijä:: CPI XS 250 Sport
Paikkakunta: Espoo

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja kimgold »

Moro nyt olis myynissä CPI jos jollain olis kiinnostusta ostamaan tai tietää kuka olis haluumassa/tarvitsemassa. http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=29264
Avatar
ednet78
2WD
Viestit: 33
Liittynyt: 30 Huhti 2011 16:50
Mönkijä:: Comanche Bull
Paikkakunta: Järvenpää

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja ednet78 »

Hieman päivitystä tännekin osastolle.

Eli kesäloman vikalla viikolla CPI hyyty risteyksestä lähdettäessä = veto pois.
Seuraavana päivänä konetta auki, että näkee mitä se on syöny.
NOH vetoakselihan sieltä oli tullu oikean lohkon läpi.
Syynä tähän oli 4.vaihteen kiinni leikkaaminen, ilmeisesti öljykanava menny tukkoon ja ratas lämmittänyt akselin poikki.

Pitkällisen osien metsästyksen jälkeen nimimerkki SNIVERI myi koneensa elinten luovuttajaksi, jotta sain lohkon. Kiitos tästä!
Nyt ois motti jälleen kasassa.

Pari kuvaa linkin takana, jos toimii.
http://kuvablogi.com/blog/34128/
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

hyvä homma et sait osat.jaah täytyypä ruveta koht tekee syyshuolto ja tarkistaa itekin nuo ettei ole tukkoisuutta =D>

oletko muuten tiedustellut 36h takasta?
Avatar
ednet78
2WD
Viestit: 33
Liittynyt: 30 Huhti 2011 16:50
Mönkijä:: Comanche Bull
Paikkakunta: Järvenpää

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja ednet78 »

veltsu_ kirjoitti:hyvä homma et sait osat.jaah täytyypä ruveta koht tekee syyshuolto ja tarkistaa itekin nuo ettei ole tukkoisuutta =D>

oletko muuten tiedustellut 36h takasta?
En ole nyt kun hyvin pärjännyt ton nykyisen kanssa, mitä sitä nyt kerkes ajelee ennen ku peli levis.
tiki77
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 23 Syys 2010 13:03

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja tiki77 »

Onko kellään käynyt niin että kytkin mennyt aivan jäykäksi ja ei saa laitetta vapaalle ollenkaan. Vaijeri on ehjä, kaikki toimii aina sinne moottorin poskeen saakka, mutta ihan niinkuin kytkinpakka ei liikkuisi mihinkään. Oliskos jollain ideoita....
Avatar
Jonska
6WD
Viestit: 893
Liittynyt: 14 Syys 2006 01:12
Mönkijä:: No quad
Paikkakunta: Kouvola, Inkeroinen ja Helsinki Skype: Jonska tai Jouni Lyyra

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Jonska »

Mulla teki moista oikkua sen jälkeen kun käytin huollossa, kun kolmosvaihteen rattaasta oli hampaat lähteny. Syykin löytyi, joku mutteri oli jääny löysälle muistaakseni jonkun akselin päässä oleva. Eli jos oot avannu laatikkoa ni syytä vois ettiä sieltä päin. Sori kun en tarkemmin osaa neuvoa. mutta vuoden 2007 postauksia kun käyt läpi ni voi löytyy tarkempaakin selostusta :)
Onks pakko jos ei taho :o ?
______________________

http://picasaweb.google.com/JLyyra
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

cpi näillä näkymin lähtee huomenna uuteen kotiin ja uudet projektit ja kujeet tulee talliin. Leppoisia ajeluja cpi kuskeille!
Avatar
jesi
Tracks
Viestit: 2029
Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Paikkakunta: Tampere

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja jesi »

Kakista ulos että mitäs ny?
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

mönkijöissä pysytään :D cpi ollut ihan turhan panttina viime vkot niin sama vaihtaa halvempaan vähemmän ajettuun saman ikäiseen tl malliin.merkistä ei sen enempää ainakaa viel :lol: saapahan samalla lompakkoon täytettä
Avatar
Josa75
4WD
Viestit: 164
Liittynyt: 13 Kesä 2011 12:06
Mönkijä:: Goes 450x TL 2010
Paikkakunta: Hamina

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Josa75 »

Osaisko joku sanoa mistä jarrupalat taakse? Alkuperäiset maksaa maltaita... Lamosilla osas kertoa et on saatavilla, mutta ei muistan minkä merkin palat käy suoraan. Kiitos jo etukäteen jos joku viitsii auttaa...
.......................................................................

Ex Cpi 250 xs
Ex Goes 520
Jos ei muuten mene, otetaan kovempi vauhti...
Avatar
ednet78
2WD
Viestit: 33
Liittynyt: 30 Huhti 2011 16:50
Mönkijä:: Comanche Bull
Paikkakunta: Järvenpää

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja ednet78 »

Josa75 kirjoitti:Osaisko joku sanoa mistä jarrupalat taakse? Alkuperäiset maksaa maltaita... Lamosilla osas kertoa et on saatavilla, mutta ei muistan minkä merkin palat käy suoraan. Kiitos jo etukäteen jos joku viitsii auttaa...
Joskus itelleni etin jarrupaloja, kun kaikissa opuksissa oli väärät palat.
Löysin muutaman eri valmistajan ja alla niiden koodit.

Näistä takajarrupaloista sen verran, et omaan vm-07 sopivat seuraavat palat:
EBC FA431, SBS 848, GOLDFREIN 283 ja DELTABREAK DB2165.

Tossa muutaman valmistajan koodit muille tiedoksi.
Itelle tuli SBS 848.
zepe
2WD
Viestit: 26
Liittynyt: 07 Marras 2011 16:46

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja zepe »

Täällä on yks uusi CPI omistaja, vielä ainakin hetken vakiolaite. Sain vähän käytetyn CPI:n uuden 200 kinukin hinnalla, ihan tyytyväinen ollut toistaiseksi laitteeseen.

Onkos joku kokeillut alkup. katurenkaille bilteman tai muita halpoja ketjuja? Miten toimii, mitkä olis sopivat?

Vakiovälitys siis taitaa olla 14-40, en kyllä ole itse vielä tarkistanut. Taidan eka kokeilla vain 15-piikkistä eteen, aavistuksen kun sais kierroksia tippumaan 80 vauhdissa niin olis hyvä. Jos jollain on tarjolla 15 eteen (tai 36 taakse) niin saa laittaa viestiä.

Keihin PWK28 kaasaria ajattelin tähän kokeilla, sellainen kun on tarjolla viiteen kymppiin. Jos siellä sais pikkusen lisää voimaa, niin välitystä vois pidentää hiukan enemmänkin... Millähän suuttimilla sitä saa lähteä säätöjä hakemaan, olisko 40/145 tontilla?
Pitää sit vaan kehitella imukaulaan sovite itse, kannessa oleva imureikä kun kuulema on aika pieni (22mm?). Ja putsaripuoli pitää kans jotenkin viritellä... Viripakoputki on turhan kallis, joten vakiolla ajattelin pärjätä.

Vanhat kuvalinkit kaikki ei enää pelaa... jos joku viitsisi ottaa tai linkittää mulle kuvia madalluspalokoista edessä ja takana, niin vois ottaa mallia.. tekis mieli madaltaa laitetta vaikkapa jotain 40mm.
CPI XS 250
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

zepe kirjoitti:Täällä on yks uusi CPI omistaja, vielä ainakin hetken vakiolaite. Sain vähän käytetyn CPI:n uuden 200 kinukin hinnalla, ihan tyytyväinen ollut toistaiseksi laitteeseen.

Onkos joku kokeillut alkup. katurenkaille bilteman tai muita halpoja ketjuja? Miten toimii, mitkä olis sopivat?

Vakiovälitys siis taitaa olla 14-40, en kyllä ole itse vielä tarkistanut. Taidan eka kokeilla vain 15-piikkistä eteen, aavistuksen kun sais kierroksia tippumaan 80 vauhdissa niin olis hyvä. Jos jollain on tarjolla 15 eteen (tai 36 taakse) niin saa laittaa viestiä.

Keihin PWK28 kaasaria ajattelin tähän kokeilla, sellainen kun on tarjolla viiteen kymppiin. Jos siellä sais pikkusen lisää voimaa, niin välitystä vois pidentää hiukan enemmänkin... Millähän suuttimilla sitä saa lähteä säätöjä hakemaan, olisko 40/145 tontilla?
Pitää sit vaan kehitella imukaulaan sovite itse, kannessa oleva imureikä kun kuulema on aika pieni (22mm?). Ja putsaripuoli pitää kans jotenkin viritellä... Viripakoputki on turhan kallis, joten vakiolla ajattelin pärjätä.

Vanhat kuvalinkit kaikki ei enää pelaa... jos joku viitsisi ottaa tai linkittää mulle kuvia madalluspalokoista edessä ja takana, niin vois ottaa mallia.. tekis mieli madaltaa laitetta vaikkapa jotain 40mm.
15h on myös ihan ok aika lähellä suhde verrattunua 14/34 jakamalla takarattaan hampaat eturattaan hampailla näet eron ja jossain keskustelussa derbiin rattaat tai derbin viritys on myös ratastus asiaa ym ym. mulla olis ollut tovi sitte 15h,34h ylimääräisenä mut pistin cpi:n mukana sit kaikki pois kuleksimasta :roll:

kysäseppä moposportilta ku niillä on cpi:hin piristys sarja eli isompi kaasari ja imusarja et paljon ne pelkällä imusarjalla pitää hintaa.kyllä se mun muistaakseni oli ainakin mulla kannen reikä isompi mut vakio imukaulan reikä oli pienempi kun tuossa keväällä oli kansi irti ja virtauksia paranneltiin.suosittelen virtauksien työstämistä :D
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

nii ja jos joku tarvii niin multa löytyy cpi:n kummatki änärit jos haluaa säilyttää omat esim.jos suunnittelee putkien muokkamista hyvä kuntoiset ja kromiosat ei ole ruosteessa ja taisipa olla viel käyrien kromiosat.

Nämä tyhjän panttina mulla.saa yv:llä tiedustella
zepe
2WD
Viestit: 26
Liittynyt: 07 Marras 2011 16:46

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja zepe »

Löytyykös jostain huolto-ohjeita tms. Smc tai muuhun näihin honda lisenssikoneisiin? Vai pitääkö etsiä joku Honda mp:n korjausmanuaali... räjäytyskuvat ja sähkökaavion jo löysin.
Venttiilien säätö näyttää olevan ruuveilla. Tarviiko niitä mitatessa jotenkin niitä ajoituksia miettiä, vai riittääkö että kääntää nokan "vastakkaiseen suuntaan" ja mittaa sit välyksen?
CPI XS 250
Vastaa Viestiin