CPI XS 250 sport

Keskustelua SMC mönkijöistä.
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

zepe kirjoitti:Löytyykös jostain huolto-ohjeita tms. Smc tai muuhun näihin honda lisenssikoneisiin? Vai pitääkö etsiä joku Honda mp:n korjausmanuaali... räjäytyskuvat ja sähkökaavion jo löysin.
Venttiilien säätö näyttää olevan ruuveilla. Tarviiko niitä mitatessa jotenkin niitä ajoituksia miettiä, vai riittääkö että kääntää nokan "vastakkaiseen suuntaan" ja mittaa sit välyksen?
venttiilikoppa pois ja vaihde päällä pyörittelet männän yläkuolokohtaan ja ei muuta kuin tulkkia venttiilien väliin tietenki kannattaa säätää eka toinen puoli ja sit toinen(vasen ja oikea)cpi:hän on 2 sylinterillä.sen näkee kun venttiileistäkin kun liikuttaa milloin oikeassa kohdassa ja tuntee kun koittaa sormilla liikuttaa imu ja pako venttiiliä pitäis olla pikku välykset. sitte ne kantaa jos mäntä on yläkuolossa ja ei mitään välystä :roll:
zepe
2WD
Viestit: 26
Liittynyt: 07 Marras 2011 16:46

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja zepe »

On vielä venttiilien tsekkaus tekemättä, mutta eiköhän se suju kun muutamasta rivinelarista on kokemusta...
Isompi kaasari on vielä kokeilematta imusarjan puutteen vuoksi. Taidan tilata alkuperäisen ja muokata siitä sopivan.
Toistaiseksi vaihdoin vain 15 eturattaan ja 40/120 suuttimet sekä samalla porasin muutaman 13mm reiän ilmaboksin kanteen (helposti peruutettava muutos kun ne voi teipata umpeen). Toimii huomattavati paremmin ainakin näillä nollan pinnassa olevilla keleillä ja kulkeekin aavistuksen kovempaa eikä huuda 80 vauhdissa. Tuo eturatas on muuten aika tiukalla, eli ketjut ei enää kunnolla mahtuneet kulkemaan, oli millin osista kiinni. Piti "syöttää" ketjut eturattaalle yläpuolelta ja moottorilla vetäistä väkisin ne eturattaan ympärille :) Ketju söi pienet urat lohkoon mutta nyt mahtuu pyörimään hyvin :)

Ihmetyttää kyllä miten hyvin noilla Maxxis katurenkailla pääsee eteenpäin jäisilläkin teillä. Karkeemmilla kumeilla pärjää taelvella varmaan ihan hyvin ilman nastojakin.
CPI XS 250
Avatar
Jonska
6WD
Viestit: 893
Liittynyt: 14 Syys 2006 01:12
Mönkijä:: No quad
Paikkakunta: Kouvola, Inkeroinen ja Helsinki Skype: Jonska tai Jouni Lyyra

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Jonska »

Kansi pois kokonaan ja vapari suodattimeks!
Onks pakko jos ei taho :o ?
______________________

http://picasaweb.google.com/JLyyra
zepe
2WD
Viestit: 26
Liittynyt: 07 Marras 2011 16:46

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja zepe »

Jonska kirjoitti:Kansi pois kokonaan ja vapari suodattimeks!
Jep, sitten sen isomman kaasarin kanssa noin aioin tehdäkin eli vedän kaasarilta putken boksiin ja laitan sen päähän vaparin. Kunhan vaan nyt tulis se imusarjan aihio, pistin jo Kiinasta tilaukseen :)
CPI XS 250
Avatar
Josa75
4WD
Viestit: 164
Liittynyt: 13 Kesä 2011 12:06
Mönkijä:: Goes 450x TL 2010
Paikkakunta: Hamina

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Josa75 »

Tulipa vietyä joulukuun alussa mönkkäri huoltoon kun oli kytkin lohko halki. Murtuma takimmaisen kiinnityskohdan luona joten takuuseehan se meni. Menopeli korjaamolle jossa kone irroitettiin ja lähetettiin helsinkiin korjattavaksi. Selvisi myös että runko oli murtunut siitä kiinnitys kohdasta jonka korjasivat hitsaamalla. Korjattu kone tuli takaisin ja asennus pääsi käyntiin ja nyt kun kaikki kasassa, mokoma peli ei enää käynnisty. Syynä kipinän katoaminen ja vikaa yritetään metsästää kissojen ja koirien kanssa...Olisikohan pojat rikkoneet hitsatessa runkoa jotain?
Hitto että alkaa kismittää tää odottelu...
.......................................................................

Ex Cpi 250 xs
Ex Goes 520
Jos ei muuten mene, otetaan kovempi vauhti...
Mane
3WD
Viestit: 76
Liittynyt: 11 Tammi 2012 18:15
Mönkijä:: Kymco MXU 500
Paikkakunta: Salo

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Mane »

Moi kaikille! Uutena käytetyn CPI:n omistajana esitän tyhmän kysymyksen heti alkuun, mistä saisi ketjut 2007 malliseen? Sopiiko jotkut bilteman ketjut vai mistä voi tilata? :?:
Kettu kuittaa.
vwaltsu
4WD
Viestit: 247
Liittynyt: 14 Touko 2011 14:04
Mönkijä:: Taxi Cana
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja vwaltsu »

Mane kirjoitti:Moi kaikille! Uutena käytetyn CPI:n omistajana esitän tyhmän kysymyksen heti alkuun, mistä saisi ketjut 2007 malliseen? Sopiiko jotkut bilteman ketjut vai mistä voi tilata? :?:
Biltemasta löytyy ketjut tohon laitteeseen, pitää vain lyhentää oikean pituisiksi.
Uudenmaan Mönkijät Ry
Can-Am Outlander 400 Max
ex TGB Blade 250 // ex Dinli 904 // ex Linhai 260 Demon // ex CPI XS 250 Sport
Avatar
Jonska
6WD
Viestit: 893
Liittynyt: 14 Syys 2006 01:12
Mönkijä:: No quad
Paikkakunta: Kouvola, Inkeroinen ja Helsinki Skype: Jonska tai Jouni Lyyra

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Jonska »

Josa75 kirjoitti:Tulipa vietyä joulukuun alussa mönkkäri huoltoon kun oli kytkin lohko halki. Murtuma takimmaisen kiinnityskohdan luona joten takuuseehan se meni. Menopeli korjaamolle jossa kone irroitettiin ja lähetettiin helsinkiin korjattavaksi. Selvisi myös että runko oli murtunut siitä kiinnitys kohdasta jonka korjasivat hitsaamalla. Korjattu kone tuli takaisin ja asennus pääsi käyntiin ja nyt kun kaikki kasassa, mokoma peli ei enää käynnisty. Syynä kipinän katoaminen ja vikaa yritetään metsästää kissojen ja koirien kanssa...Olisikohan pojat rikkoneet hitsatessa runkoa jotain?
Hitto että alkaa kismittää tää odottelu...
Cdi-boksi todennäkösesti kärventyny, varsinkin jos kone ollu paikoillaan kun on hitsattu, niin teki miullaki aikoinaan. Ois kannattanu hitsailla samantien vahvistuksia runkoon, kun se kuitenkin rupee ratkeilemaan vähän sieltä sun täältä. Varsinkin puskurin kiinnityskorvakot katkee kulmistaan. Ei kestä kiinanrauta tärinää.
Onks pakko jos ei taho :o ?
______________________

http://picasaweb.google.com/JLyyra
Avatar
Josa75
4WD
Viestit: 164
Liittynyt: 13 Kesä 2011 12:06
Mönkijä:: Goes 450x TL 2010
Paikkakunta: Hamina

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Josa75 »

ok, kiitos Jonska tiedosta, pitää ilmoitella etiäpäin mistä vikaa kannattaa etsiä... toivottavasti saa jostain boksin sitte tilalle siihen :D
.......................................................................

Ex Cpi 250 xs
Ex Goes 520
Jos ei muuten mene, otetaan kovempi vauhti...
Mane
3WD
Viestit: 76
Liittynyt: 11 Tammi 2012 18:15
Mönkijä:: Kymco MXU 500
Paikkakunta: Salo

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Mane »

Voihan vattu! Perushuoltoja tehnyt nyt pari viikkoa, ja tänään kokeilin käynnistää ihan huvikseen, eikä starttaa.. :( Naksuu vain. Pienen tutkimisen jälkeen penkin alla oli mokkula joka vain naksui kun painoi starttia.. Olisko mitään tietoa mikä vikana? Samaa ollut pari kertaa aikaisemminkin, mutta silloin jotenkin aina lähteny käyntiin, mutta nyt ei millään..

Miten etulamppua muuten säädetään? Koitin kattella, mut ei näkyny ku kiinteän näkösiä ruuveja.. Pitkät sojottaa taivaaseen nii ei oikee iltasin nappaa lähtee mihinkään..

Mihin olette kytkeneet lisävalot kiinni? Pitkien johtoon vaa jotenkin kiinni ja sit suoraan akkuun vai? :shock:
Kettu kuittaa.
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

Mane kirjoitti:Voihan vattu! Perushuoltoja tehnyt nyt pari viikkoa, ja tänään kokeilin käynnistää ihan huvikseen, eikä starttaa.. :( Naksuu vain. Pienen tutkimisen jälkeen penkin alla oli mokkula joka vain naksui kun painoi starttia.. Olisko mitään tietoa mikä vikana? Samaa ollut pari kertaa aikaisemminkin, mutta silloin jotenkin aina lähteny käyntiin, mutta nyt ei millään..

Miten etulamppua muuten säädetään? Koitin kattella, mut ei näkyny ku kiinteän näkösiä ruuveja.. Pitkät sojottaa taivaaseen nii ei oikee iltasin nappaa lähtee mihinkään..

Mihin olette kytkeneet lisävalot kiinni? Pitkien johtoon vaa jotenkin kiinni ja sit suoraan akkuun vai? :shock:
se on startin rele joka naksuu ja itellä teki sitä ku akussa virta väheni eli akku kökkönä :) kokeile ladata akkua ensin ennenku teet muuta!

sielä umpion alaosassa takana on ruuvi mitä ruuvaa niin saa säädettyä ja pystyy säätää ilman että koko etu kopan ottaa pois lampulla tiirailee niin pitäs näkyä se :roll:

lisävalot jos laitat niin relettä peliin ja heräte releelle pitkien johdosta vaik sieltä kömpijän lampulle menevistä johdoista, löytyy virtakynällä oikea johto.

tuossa hyvä kytkäri on kylläkin sumareiden mut kytkentä periaate sama http://www.autosahko.net/kuvat_tuotteet/img_641.jpg otat vaan releen 85 navalle herätteen mönkijän pitkien johdosta
Mane
3WD
Viestit: 76
Liittynyt: 11 Tammi 2012 18:15
Mönkijä:: Kymco MXU 500
Paikkakunta: Salo

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Mane »

Joo siin on akun kanssa kyl ollu ongelmia. Parempi hakee uus sit vaan ens viikolla.
Kettu kuittaa.
Avatar
Josa75
4WD
Viestit: 164
Liittynyt: 13 Kesä 2011 12:06
Mönkijä:: Goes 450x TL 2010
Paikkakunta: Hamina

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Josa75 »

Epäilivät liikkeessä että magneetto ois kuljetuksessa vaurioitunut ja siksi ei kipinää löydy. uusivat nyt sitte sen, ja mainitsin samalla tuosta boksista kanssa, tilaavat sen sitte samalla... noh onneksi kaikki menee takuuseen, kun kone oli täysin ajo kunnossa ennen huoltoa.

Mane kirjoitti:
Voihan vattu! Perushuoltoja tehnyt nyt pari viikkoa, ja tänään kokeilin käynnistää ihan huvikseen, eikä starttaa.. Naksuu vain. Pienen tutkimisen jälkeen penkin alla oli mokkula joka vain naksui kun painoi starttia.. Olisko mitään tietoa mikä vikana? Samaa ollut pari kertaa aikaisemminkin, mutta silloin jotenkin aina lähteny käyntiin, mutta nyt ei millään..


Itse veikkaisin kanssa tuota akkua... virta vähissä?

mulla lisävalot kytketty tylysti vaan suoraan akulta kytkimen ja sulakkeen kautta :D
Kytkimen sai kivasti siihen etulokariin kiinni...hyvin pelittää...
.......................................................................

Ex Cpi 250 xs
Ex Goes 520
Jos ei muuten mene, otetaan kovempi vauhti...
Avatar
Jonska
6WD
Viestit: 893
Liittynyt: 14 Syys 2006 01:12
Mönkijä:: No quad
Paikkakunta: Kouvola, Inkeroinen ja Helsinki Skype: Jonska tai Jouni Lyyra

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Jonska »

Josa noin mieki laiton lisävalon. Se rele lisää vaan sen katkaisijan elinikää, mulla ei kylläkään ollu mitään ongelmia tuolla kytkennällä. Sen etuna on, että valo palaa aina kun sitä tarvii myös lyhkästen kanssa.
Onks pakko jos ei taho :o ?
______________________

http://picasaweb.google.com/JLyyra
Mane
3WD
Viestit: 76
Liittynyt: 11 Tammi 2012 18:15
Mönkijä:: Kymco MXU 500
Paikkakunta: Salo

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Mane »

No tänään 6h latauksessa akku ja ei startannu vieläkään. Huomenna siis töiden jälkeen motonetin kautta ja uus akku peffan alle. Tulipahan kuitenkin kiinnitettyä irronnut öljynlauhdutin. Roikkui enää kotelon yläruuvien varassa, ihme ettei ollu kokonaan irronnut.. 8) Valotkin sain suurinpiirtein säädettyä, nyt vaan tarttis ne lisävalot vielä saada paikkaan nii kehtaa pimeämmälläkin ajella.
Kettu kuittaa.
Vastaa Viestiin