SMC Wildcat 500

Keskustelua SMC mönkijöistä.
kastemato
6WD
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Touko 2011 20:46
Mönkijä:: ei enään

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja kastemato »

Sen predatorin tiivisteetkin käy. Jos tässä nyt on kyseessä wildcat
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Latticello kirjoitti:sielt dinli puolelta löytyki hyvät keskustelut aiheeseen liittyen, kiitos vinkeistä!
Ollos hyvä.
DB2
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 14 Helmi 2010 22:29

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja DB2 »

Oisko kellään hyviä vinkkejä mistä lähtisi vikaa etsimään?

Oireet: 5-vaihteella kestää ajaa huippunopeutta max.10 sekunttia, sen jälkeen puutuu täysin booaa ja rötää puolella kaasulla jaksaa mennä normaalisti.

Nämä on jo tehty/kokeiltu. Tulppa vaihdettu,kaasari putsattu,uusi ilmansuodatin ja bensansuodatin, bensaa tuli letkusta hyvin kun otin letkun kaasarista irti, testattu ajaa tankinkorkki auki

Neulaa kokeiltu nostaa seosruuvia avattu lisää mutta ei ole ollut näillä vaikutusta

Kaasariin on vaihdettu dynojetin 180 suutin ja neula putsariin oli edellinen omistaja kairannut lisäreikiä

Jotenkin tuntuisi että bensa ei kumminkaan kerkeä virrata tarpeeksi nopeasti kaasaariin kun näyttäisi siltä että suodattimessa ei siinä vaiheessa paljon bensaa näy kun alkaa booaamaan. siis mitä nyt niissä vauhdeissa pystyy ja kerkee näkemään? (tästä nyt en ihan saletti ole mutta näyttäisi äkkiä katsottuna siltä) ja sekin ehkä hieman tukisi tätä kun alkaa booaamaan niin menee hetken aikaa ennen kuin herää puolella kaasullakaan käymään

Ja olisiko kellään vinkkejä löytyykö järvenpään läheltä dynoa missä voisi käydä säädättämässä
Avatar
rönttö
6WD
Viestit: 505
Liittynyt: 15 Helmi 2012 08:54
Mönkijä:: Ei enään
Paikkakunta: 019

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja rönttö »

Tai sitten saa liikaa ruokaa..kokeile 175 tai 170 pääsuuttimella. Sillä neulallahan säädetään just sitä välikaasualuetta
DB2 kirjoitti:Oisko kellään hyviä vinkkejä mistä lähtisi vikaa
Oireet: 5-vaihteella kestää ajaa huippunopeutta max.10 sekunttia, sen jälkeen puutuu täysin booaa ja rötää puolella kaasulla jaksaa mennä normaalisti.

Nämä on jo tehty/kokeiltu. Tulppa vaihdettu,kaasari putsattu,uusi ilmansuodatin ja bensansuodatin, bensaa tuli letkusta hyvin kun otin letkun kaasarista irti, testattu ajaa tankinkorkki auki

Neulaa kokeiltu nostaa seosruuvia avattu lisää mutta ei ole ollut näillä vaikutusta

Kaasariin on vaihdettu dynojetin 180 suutin ja neula putsariin oli edellinen omistaja kairannut lisäreikiä

Jotenkin tuntuisi että bensa ei kumminkaan kerkeä virrata tarpeeksi nopeasti kaasaariin kun näyttäisi siltä että suodattimessa ei siinä vaiheessa paljon bensaa näy kun alkaa booaamaan. siis mitä nyt niissä vauhdeissa pystyy ja kerkee näkemään? (tästä nyt en ihan saletti ole mutta näyttäisi äkkiä katsottuna siltä) ja sekin ehkä hieman tukisi tätä kun alkaa booaamaan niin menee hetken aikaa ennen kuin herää puolella kaasullakaan käymään

Ja olisiko kellään vinkkejä löytyykö järvenpään läheltä dynoa missä voisi käydä säädättämässä
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
DB2
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 14 Helmi 2010 22:29

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja DB2 »

rönttö kirjoitti:Tai sitten saa liikaa ruokaa..kokeile 175 tai 170 pääsuuttimella. Sillä neulallahan säädetään just sitä välikaasualuetta
Voisikohan olla suuttimesta kiinni kun kumminkin viime kesänä/syksynä toimi tuolla setupilla ihan normaalisti.

Talven aikana oireet ilmestyi mutta vähemmän oli lämmintä tilaa silloin tarjolla missä olisi voinut asiaa tarkemmin tutkia. Kävi silloin mielessä että johtuisiko pakkaskeleistä mutta ilmeisesti ei kun ei näillä keleilläkään toimi

Äkkiähän sitä toki kokeilee pienempää suutinta.

Mutta mikäli olisi vielä lisää ehdotuksia ennen suuttimen vaihtoa niin vinkkejä otetaan vastaan
kille666
6WD
Viestit: 269
Liittynyt: 24 Huhti 2010 01:45
Mönkijä:: on
Paikkakunta: ...

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja kille666 »

DB2 kirjoitti:
rönttö kirjoitti:Tai sitten saa liikaa ruokaa..kokeile 175 tai 170 pääsuuttimella. Sillä neulallahan säädetään just sitä välikaasualuetta
Voisikohan olla suuttimesta kiinni kun kumminkin viime kesänä/syksynä toimi tuolla setupilla ihan normaalisti.

Talven aikana oireet ilmestyi mutta vähemmän oli lämmintä tilaa silloin tarjolla missä olisi voinut asiaa tarkemmin tutkia. Kävi silloin mielessä että johtuisiko pakkaskeleistä mutta ilmeisesti ei kun ei näillä keleilläkään toimi

Äkkiähän sitä toki kokeilee pienempää suutinta.

Mutta mikäli olisi vielä lisää ehdotuksia ennen suuttimen vaihtoa niin vinkkejä otetaan vastaan
muuta vakio asetuksille niin huomaat miten kissa kehrää jälleen. Oletko venat tarkistanut?
DB2
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 14 Helmi 2010 22:29

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja DB2 »

kille666 kirjoitti:muuta vakio asetuksille niin huomaat miten kissa kehrää jälleen. Oletko venat tarkistanut?
Venttiilien välykset tarkistettu olivat sopivat

Meinaako porukka nyt tosiaan että olisi suuttimesta kiinni kai se on kohta uskottava ja kokeiltava

1-4 vaihteilla kumminkin toimii kuin kello kaasukahvan asennosta riipputta.
Latticello
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 12 Kesä 2011 12:27

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja Latticello »

Elämän pieniä onnistumisen tunteita! venttiilinkoppaa kiristäessä iski taas killisilmäisyys ja väsymys painoi.. eli nyt hakusessa nokkia kiinnipitävä kappale johon venttiilinkoppa tulee kiinni..Prkl! Katsoin ohjeista nopeasti kiristys momentit ja eihän sitä tullut sitten katsottua oikeasta kohdasta yksi namiskuukkeli halki. eli jos jollain joku koneen raato nurkissa tai ihan vaan jostain syystä kyseinen kappale ylimääräinsenä niin ilimoitelkaa ihmeessä!

sitten ihmettelin sitä miksi ketjussa oleva kohdistus merkki ei osu alarattaan merkin keskelle niin kuin kuvissa? ylhäällä taas nokkapyörien merkit saa osumaan ketjun merkkien keskelle...alhaalla se jäi joko eteen tai taakse, onko normia ja jos on niin kumpaan kohtaan se tulee?
kille666
6WD
Viestit: 269
Liittynyt: 24 Huhti 2010 01:45
Mönkijä:: on
Paikkakunta: ...

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja kille666 »

Latticello kirjoitti:Elämän pieniä onnistumisen tunteita! venttiilinkoppaa kiristäessä iski taas killisilmäisyys ja väsymys painoi.. eli nyt hakusessa nokkia kiinnipitävä kappale johon venttiilinkoppa tulee kiinni..Prkl! Katsoin ohjeista nopeasti kiristys momentit ja eihän sitä tullut sitten katsottua oikeasta kohdasta yksi namiskuukkeli halki. eli jos jollain joku koneen raato nurkissa tai ihan vaan jostain syystä kyseinen kappale ylimääräinsenä niin ilimoitelkaa ihmeessä!

sitten ihmettelin sitä miksi ketjussa oleva kohdistus merkki ei osu alarattaan merkin keskelle niin kuin kuvissa? ylhäällä taas nokkapyörien merkit saa osumaan ketjun merkkien keskelle...alhaalla se jäi joko eteen tai taakse, onko normia ja jos on niin kumpaan kohtaan se tulee?
Kannattaa ostaa ebaysta koneen osia saa halvalla, kun kirjoittaa hakuun predator 500. Ei kuulosta kovin hyvälle jos ne merkit ei ole kohillaan. laitoitko sen mangeeton puoleisen merkin kohdistus kohtaan, kun katoit? kytkin puoleisin kohdistus merkin pitäis olla klo 6-7 välissä ja jolloin mäntä on ihan ylhäällä. nokissa on merkit niinku olet ohjeista kattonut ja oikean puoleinen pakonokka on pikkusen eri asennossa, kun imunokka. tarkista nyt onko se ajotus kohdillaan jos ei niin purkaisin kannen pois.
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja yaguza »

DB2 kirjoitti:Oisko kellään hyviä vinkkejä mistä lähtisi vikaa etsimään?

Oireet: 5-vaihteella kestää ajaa huippunopeutta max.10 sekunttia, sen jälkeen puutuu täysin booaa ja rötää puolella kaasulla jaksaa mennä normaalisti.

Nämä on jo tehty/kokeiltu. Tulppa vaihdettu,kaasari putsattu,uusi ilmansuodatin ja bensansuodatin, bensaa tuli letkusta hyvin kun otin letkun kaasarista irti, testattu ajaa tankinkorkki auki

Neulaa kokeiltu nostaa seosruuvia avattu lisää mutta ei ole ollut näillä vaikutusta

Kaasariin on vaihdettu dynojetin 180 suutin ja neula putsariin oli edellinen omistaja kairannut lisäreikiä

Jotenkin tuntuisi että bensa ei kumminkaan kerkeä virrata tarpeeksi nopeasti kaasaariin kun näyttäisi siltä että suodattimessa ei siinä vaiheessa paljon bensaa näy kun alkaa booaamaan. siis mitä nyt niissä vauhdeissa pystyy ja kerkee näkemään? (tästä nyt en ihan saletti ole mutta näyttäisi äkkiä katsottuna siltä) ja sekin ehkä hieman tukisi tätä kun alkaa booaamaan niin menee hetken aikaa ennen kuin herää puolella kaasullakaan käymään

Ja olisiko kellään vinkkejä löytyykö järvenpään läheltä dynoa missä voisi käydä säädättämässä
Löpön saantiinhan noi oireet kyllä viittaa, putsasit kaasarin mutta entäs kohokammion bensanpinta/neulaventtiilin toimivuus? Bensahanassa roska?
Mutta pitäs kyllä sama vaiva olla joka vaihteella, isommalla pääsuuttimella kokeilisin ekana et helpottaako.
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Latticello kirjoitti:Elämän pieniä onnistumisen tunteita! venttiilinkoppaa kiristäessä iski taas killisilmäisyys ja väsymys painoi.. eli nyt hakusessa nokkia kiinnipitävä kappale johon venttiilinkoppa tulee kiinni..Prkl! Katsoin ohjeista nopeasti kiristys momentit ja eihän sitä tullut sitten katsottua oikeasta kohdasta yksi namiskuukkeli halki. eli jos jollain joku koneen raato nurkissa tai ihan vaan jostain syystä kyseinen kappale ylimääräinsenä niin ilimoitelkaa ihmeessä!

sitten ihmettelin sitä miksi ketjussa oleva kohdistus merkki ei osu alarattaan merkin keskelle niin kuin kuvissa? ylhäällä taas nokkapyörien merkit saa osumaan ketjun merkkien keskelle...alhaalla se jäi joko eteen tai taakse, onko normia ja jos on niin kumpaan kohtaan se tulee?
Oho eiku =D>
Älä laita konetta nippuun ennenkuin oot saanu kaikki merkit kohilleen, muuten tulee vaan sanomista ja rahaa palaa.
Latticello
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 12 Kesä 2011 12:27

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja Latticello »

Oli joo sellane oho meininki kun tiukkailin pultteja.. huutelinki kaverille et käsinee en kyl laittas näin kireelle mut ku ohjeissa oli tämmöne momentti..narsk. Ja se alarattaan merkki ei vaa asettunu keskelle vaikka koitettiin molemmat melkein pätevät asentajat sitä. Eli alapäähän ensin ketti ja ei män merkki keskelle. voiha se olla et oli se peukalo siel välis. ja ajotus merkin kun laittaa kohilleen niin näyttäis olevan nokkapyörien merkit oikein...ainaki melkein. Laittelen kuvia kun saan kauniin ruhoni sinne pimeään tallin nurkkaan.
mitä tuohon ebayhun tulee niin kankeaa on senki käyttö. Täs nyt eiline ilta meni peilii katelles ja itteää silmii tuijotelle ja tuliha siin todettuu että että eihän tää urpo osaa mitää :D ...suomen ebaylla ku hakee ni ei tule kuin uusia osia vaikka laittaa maailman laajusen haun..ebay.com ja sieltä näyttäs löytyvän muutama mut mitenkäs niide tilaamine ym. toivo elää jos vaik löytys jostain lähempää. vaikka mukavaha se ois lähtee iha hakemaa sielt..
DB2
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 14 Helmi 2010 22:29

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja DB2 »

yaguza kirjoitti:Löpön saantiinhan noi oireet kyllä viittaa, putsasit kaasarin mutta entäs kohokammion bensanpinta/neulaventtiilin toimivuus? Bensahanassa roska?
Mutta pitäs kyllä sama vaiva olla joka vaihteella, isommalla pääsuuttimella kokeilisin ekana et helpottaako.
Joo tuli katsottua neulaventtiili samalla ja tuntui toimivan.

Bensahanasta ei ole tullut kun sakkakuppi irroitettua mutta eipä siellä mitään ylimääräistä näkynyt, pitää vielä kokeilla vetää uusiletku tankista suoraan kaasarille niin voi hanan/ vanhan bensaletkun sulkea pois laskuista.

Dynojetin sarjassahan isoin taisi olla tuo 180 saisiko jostain irrallaan ostettua 185/190 suuttimen? Jos tuo vika ei nyt muuten selviä
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Ton mukaan lähet ostoksille http://vmaxoutlaw.com/tech/dyno-mikuni.htm
Stormista oon hakenut suuttimia ja jos sopivan kokosia ei ole niin sitä kautta tilaamalla.
DB2
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 14 Helmi 2010 22:29

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja DB2 »

Ok.

Pitää nyt vielä testata laittaa bensaletku suorilla tankista. Jos se ei auta niin pitää hakea stormista 175/180 suuttimet ja katsoa muuttaako asiaa mihinkään suuntaan, kannattaako tuo dynojetin neula vaihtaa samalla orkkikseen vai onko sillä merkitystä?

Päivittelen tilannetta kunhan olen nuo asiat kokeillu
Vastaa Viestiin