SMC Wildcat 500

Keskustelua SMC mönkijöistä.
DB2
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 14 Helmi 2010 22:29

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja DB2 »

Tuli haettua uutta suutinta isoin mitä sattui olemaan hyllyssä oli mikunin 175.

Hieman muuttui laiskemmaksi en tosin alkanut kaasaria sen enempää säätämään kun kävin testaamaassa mitä sanoo huippunopeuksissa, samalla tavalla hyytyy tuolla suuttimella.. Vieläkö kannattaisi kokeilla esim.180/185 suuttimia

Bensahanakin tuli purettua mutta mitään ei löytynyt, uudet letkut laitoin samalla
kille666 kirjoitti:muuta vakio asetuksille niin huomaat miten kissa kehrää jälleen. Oletko venat tarkistanut?
Tuli myös kokeiltua orkkis suutinta ja neulaa, niillä oli kyllä todella laiska mitä vertasi dynojetin 180 suuttimeen/neulaan.

Samalla lailla alkoi tuollakin booamaan kun ajoi täyttä vauhtia n.10 sekunttia + takaisin hereille saaminen kesti paljon pidempään
Avatar
sezone
6WD
Viestit: 664
Liittynyt: 20 Tammi 2009 22:54
Mönkijä:: ForestFighter 660raptor-R
Paikkakunta: 05

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja sezone »

veikeeltä tuokin vamma kuulostaa, ei sillä että mitään varmasti osaisin sanoa tuosta vaivasta, muuutta..

jotain pointteja mitä tulee mieleen, niin onko kaasarin kurkku ehjä/tarpeeksi tiukalla? ettei ole liialla ilmalla mitään tekemistä tuon kanssa?

kun sitten taas toisaalta,

jos vakiosetupilla uudelleen herääminen kestää kauemmin, kun suuremmalla bensamäärällä, niin se taas kielisi siitä, että tosiaan se menovesi loppuu täysiä mentäessä,

booauksen jälkeen, sytyttääkö putkessa? tai röhiikö muuten epätavallisesti?

ja, mitenpä esim, kylmänä käynnistäminen? onko ongelmia ollut?

ja, viimosempana kyssärinä vois heitellä sellasen, että onko mitään remonttia ollu, ennenkö alkannu tekemään tuota, (siltä varalta, että jokin jäänyt vika-asentoon tjmvs..)

ja tulipa vielä mieleen, että ootko koittanut ajaa varatankki asennolla full speediä? ettei ole pashakökköö tankin putkessa?
"Onnää kovii jätkii ajamaan kyllä, mutta ei niist oo tuol mettäs kyl kukaa ohi tullu.."
DB2
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 14 Helmi 2010 22:29

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja DB2 »

sezone kirjoitti:veikeeltä tuokin vamma kuulostaa, ei sillä että mitään varmasti osaisin sanoa tuosta vaivasta, muuutta..

jotain pointteja mitä tulee mieleen, niin onko kaasarin kurkku ehjä/tarpeeksi tiukalla? ettei ole liialla ilmalla mitään tekemistä tuon kanssa?

kun sitten taas toisaalta,

jos vakiosetupilla uudelleen herääminen kestää kauemmin, kun suuremmalla bensamäärällä, niin se taas kielisi siitä, että tosiaan se menovesi loppuu täysiä mentäessä,

booauksen jälkeen, sytyttääkö putkessa? tai röhiikö muuten epätavallisesti?

ja, mitenpä esim, kylmänä käynnistäminen? onko ongelmia ollut?

ja, viimosempana kyssärinä vois heitellä sellasen, että onko mitään remonttia ollu, ennenkö alkannu tekemään tuota, (siltä varalta, että jokin jäänyt vika-asentoon tjmvs..)

ja tulipa vielä mieleen, että ootko koittanut ajaa varatankki asennolla full speediä? ettei ole pashakökköö tankin putkessa?
Vinkit on kyllä tervetulleita vaikka olisikin arvauksia

Kaasarin kurkkua/laippaa ei ole tullut kyllä tarkistettua voisi sen vielä tsekata huomenissa samalla kun kokeilen vielä hieman isompaa suutinta.

Tuolla mikunin 175 suuttimella tosiaan heräsi lähes samantien kun kaasun löysäsi ja vakiolla meni useampi sekuntti ennen kuin heräsi

Booauksen jälkeen kun alkaa heräilemään niin yskii hetken ja välillä sytyttää putkessa

Käynnisstyy kylmänä ja lämpimänä todella hienosta mitään muuta häikkää ei tosiaan ole kuin hyytyminen

Oon kokeiltu hanaa molemmissa asennoissa

Öljyn vaihto ja ilmanputsarin pesu/öljyäminen oli viimeisin remonttihommq mitä tein sitä ennen kuin alkoi temppuilemaan.

Edit: Kurkku/laippa on kyllä kunnolla kiinni mutta pitää nyt kattoa onko murtumia/halkeamia
Avatar
sezone
6WD
Viestit: 664
Liittynyt: 20 Tammi 2009 22:54
Mönkijä:: ForestFighter 660raptor-R
Paikkakunta: 05

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja sezone »

oolrait, epäilemättä sun huoltotaitojas, kysyn kuitenkii, että eihän öljyä liikaa lorahtannu suodattimelle?

Jotenki tuli myös mieleen, että voiko sieltä hävitä kipinä, korkeemmilla kierroksilla jotenkin? joskun se kerran putkessa lojauttaa boo'in jälkee? (kerää palotilan täyteen, ja lojauttaa saatuaan taas kipinän)

paha kyllä näin arvailla, pitäs päästä näkemään ja testaamaan, niin ymmärtäis enempi,

paljon ajettu kampe?
"Onnää kovii jätkii ajamaan kyllä, mutta ei niist oo tuol mettäs kyl kukaa ohi tullu.."
Avatar
sezone
6WD
Viestit: 664
Liittynyt: 20 Tammi 2009 22:54
Mönkijä:: ForestFighter 660raptor-R
Paikkakunta: 05

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja sezone »

tuli mieleen, että onko kaasarista porattu se 1 ilmaruuvi(?) näkyville? ja onko säädöksissään, mikäli siis jotain suutinsettejä on vaihettu, ainakin tuosta lähipiirin wildcatista ohjeitten mukaan porattiin semmonen ruuvi näkyville sieltä, ja käänneltiin ohje-asetuksiin
"Onnää kovii jätkii ajamaan kyllä, mutta ei niist oo tuol mettäs kyl kukaa ohi tullu.."
DB2
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 14 Helmi 2010 22:29

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja DB2 »

No vähemmän on tullut räpläiltyä näitä laitteita sitten mopoaikojen (15v sitten) että epäillä toki saa :) mutta kyllä nyt perusjutut onnistuu ehkä?...

Ei suodatin öljyssä ui ainakaan mielestäni (öljyä laitoin pintaan jonkin verran ja puristelin suodatinta että olisi tasaisesti joka puolella) semmoinen "nahkea" tuli ei valu kun puristelee eli ei pitäisi kai olla liikaa?

Mutta jos kipinä häviäisi korkeammilla kierroksilla niin eikö se tekisi sitä muillakin vaihteilla/nopeuksilla?

vähän reilu 4000km ajettu

Edellinen omistaja oli vaihtanut suutinsetin. Käsittääkseni se on seosruuvi mikä on kaasarin pohjassa neulan etupuolella, oli porattu jo auki kun kampe tuli minulle. 2.5 kierrosta oli auki on kokeillut puolikierrosta kumpaakin suuntaan mutta ei vaikutusta

No pitää vielä huomenna tarkistaa tuo kumikurkku ja kokeilla vielä toisella suuttimella

Edit.Siis on kokeiltu rikkaamalle/laihemmalle seosruuvia säätämällä
Avatar
sezone
6WD
Viestit: 664
Liittynyt: 20 Tammi 2009 22:54
Mönkijä:: ForestFighter 660raptor-R
Paikkakunta: 05

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja sezone »

joo, suljetaan pois vaihtoehtoja 1 kerrallaan, ei tässä oikein muutakaan voi, eiköhän se suodatin ole ihan siis ok!

niin kyllä, vois kyllä pätkiä myös muilla vaihteilla, mutta sitten taas jos kerran 10sekunnin jälkeen alkaa viimosella vaihteella mooaamaan, niin kerkeekö kierrokset muilla vaihteilla nousemaan niin korkealle? että aletaanko kuitenkin olemaan jo lähellä huippunopeutta sillä vastaavalla kierrosalueella, missä vika ilmenee? voi olla myös pelkkää spekulointia.. :)


yks kans mikä tuli tossa mieleen, joka ainakin omassa jamahassa on välillä kiusannut, on toi pakkirajotin, tuppaa se anturi löystymään välillä, ja kesken ajon kone luulee että on pakki päällä, jolloin fuel cuttaa täysin, toki myös silloin tää oire on helposti havaittavavissa, kun pakkivalo vilahtaa. En tiedä onko smc:ssä samantyylistä juttua, ja toki, booaa ihan yht äkkiä, eikä suinkaan aina tietyllä nopeudella/kierroksella.

Kyllä nää on niin ihmevehkeitä välillä, että vika saattaa löytyä ihan mistä vaan, ja välillä rupee toimimaan vaikka ei selvää vikaa löydykkään :)

Ikävää vaa tommonen kauhia suutinjumppa, vaikka smc:stä aika helpolla ne saakin vaihdettua, toivotaa että jotain selvää sais!
"Onnää kovii jätkii ajamaan kyllä, mutta ei niist oo tuol mettäs kyl kukaa ohi tullu.."
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

DB2 kirjoitti:Oisko kellään hyviä vinkkejä mistä lähtisi vikaa etsimään?

Oireet: 5-vaihteella kestää ajaa huippunopeutta max.10 sekunttia, sen jälkeen puutuu täysin booaa ja rötää puolella kaasulla jaksaa mennä normaalisti.

Nämä on jo tehty/kokeiltu. Tulppa vaihdettu,kaasari putsattu,uusi ilmansuodatin ja bensansuodatin, bensaa tuli letkusta hyvin kun otin letkun kaasarista irti, testattu ajaa tankinkorkki auki

Neulaa kokeiltu nostaa seosruuvia avattu lisää mutta ei ole ollut näillä vaikutusta

Kaasariin on vaihdettu dynojetin 180 suutin ja neula putsariin oli edellinen omistaja kairannut lisäreikiä

Jotenkin tuntuisi että bensa ei kumminkaan kerkeä virrata tarpeeksi nopeasti kaasaariin kun näyttäisi siltä että suodattimessa ei siinä vaiheessa paljon bensaa näy kun alkaa booaamaan. siis mitä nyt niissä vauhdeissa pystyy ja kerkee näkemään? (tästä nyt en ihan saletti ole mutta näyttäisi äkkiä katsottuna siltä) ja sekin ehkä hieman tukisi tätä kun alkaa booaamaan niin menee hetken aikaa ennen kuin herää puolella kaasullakaan käymään

Ja olisiko kellään vinkkejä löytyykö järvenpään läheltä dynoa missä voisi käydä säädättämässä
En tiedä minkälainen putsarikotelo laitteessa on, enkä myöskään tiedä minkäkokosella poranterällä/värkillä siihen koteloon on niitä reikiä porattu, onko niitä reikiä porattu kenties liikaa ?

Kokeileppas ihan vaan tukkia niitä ylimääräsiä reikiä pikkuhiljaa ja käy välillä testaa et vaikuttaako, muista ajaa kone kunnolla lämpimäks aina testilenkillä. Ylimääräisiä reikiä voit tukkia enshätään vaikka ilmastointiteipillä. Ja jatka niitten ylimääräisten reikien tukkimista niin kauan jotta jotain vaikutusta tapahtuu. Ja jos jotain vaikutusta tapahtui niin kerroppa tänne niin koitellaan avittaa lisää :D
kastemato
6WD
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Touko 2011 20:46
Mönkijä:: ei enään

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja kastemato »

Jos siis täydellä kaasulla kun ajaa täysiä ja se alkaa niiaamaan, ni voi olla myös että se bensa vaan kaasuuntuu siellä kaasarissa. Varsinkin jos siinä on se vakio mehumaija. Se on siis ihan "normaalia", ainakin sillon tällön. Kun se booaa, niin auttaako jos päästää kaasua vähän ja kääntää takas pohjaan?

Kokeile laittaa kartiosuodatin tai sitte ajaa ilman putsarikotelon kantta. Toi 175 kuulostaa ihan sopivalta, jotain sellasta mullakin oli tosin kartiosudin kanssa...kunnes vaihdoin keihiniin. Ja tarkista cdi-boksin töpseli että on kunnolla pohjassa, löytyy siitä vasemmasta sivusta penkin ja katteen alta.
Avatar
sezone
6WD
Viestit: 664
Liittynyt: 20 Tammi 2009 22:54
Mönkijä:: ForestFighter 660raptor-R
Paikkakunta: 05

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja sezone »

ite olettaisin että putsarinkotelon kanteen on siis porattu ne reijät? eikä suinkaan kaasarin ja putsarin väliselle alueelle? muuten kaasari aika alttiina epäpuhtauksille?

sen verran suuril suuttimil kyl jo kokeiltu, että lisäreikien tuottaman ilmankin kanssa pitäs kyllä pelata? jos on vakiosuodatin, ja satut sitä nyt koteloa avaamaan, niin rullaa kuitenki se levy vielä käsillä vastakkaisiin suuntiin, ihan vaan varmistukseksi ettei öljyä sittenkään ole liikaa, muistin tossa että se on kuitenkin sen verran iso suodatin, että öljyä voi jäädä pinnalle/huokosiin paljonkin, vaikka sitä ei puristelemalla näkiskään.

kiertää rullalle vähän kerrassaan kuitenkin, ettei repeä vahingossa, tai eikaitse mihkään repeä, mut omalla tuurilla seki ois mahollista saada repeämään :)
"Onnää kovii jätkii ajamaan kyllä, mutta ei niist oo tuol mettäs kyl kukaa ohi tullu.."
DB2
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 14 Helmi 2010 22:29

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja DB2 »

Päivitystä: Kokeilin vielä pykälän isommalla suuttimella eikä ollut asiaan vaikutusta

Joo ja tuli nyt kokeiltua myös 3 ja 4 vaihteilla että alkaako temppuilemaan. Noilla vaihteilla ei tullut suoranaista booamista vaan enemmänkin alkoi pätkimään, yskimään/röhimään (ei ole tullut tuota vain huomattua aiemmin kun harvemmin tulee pienillä vaihteilla ajettua korkeilla kierroksilla pidempään) eli meni n.10-15 sekunttia kun alkoi tekemään tuota. Kierrokset ovat aika korkeat mutta on rajoittimelle vielä jonkin verran matkaa

5 vaihteella mittarin mukaan 125kmh niin hyytyy ja ostaessa kulki mittarin mukaan vähän vajaa 140 siinä vaiheessa rajoitin puuttui peliin

Putsarikoteloon on porattu 4kpl n.40mm reikiä pohjaosaan ja on orkkiskotelo, päällikannestahan menee kaasarille liitos eli ei ole altis lialle

Ja reilu 2000km kerkesin ajella tuolla ja toimi täysin,en usko että putsarikotelossa vika?

Cdi-boksin töpseli tarkistettu = ei vaikutusta

Kaasarin kurkku/kumilaippa tarkistettu en huomannut mitään poikkeavaa ja samoiten kaikki liitoskohdat tarkistettu putsarista/kaasarista

Eli lähdetäänkö seuraavaksi arpomaan sähköpuolta?
Avatar
sezone
6WD
Viestit: 664
Liittynyt: 20 Tammi 2009 22:54
Mönkijä:: ForestFighter 660raptor-R
Paikkakunta: 05

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja sezone »

aivan niin, siinä olikin se kotelo ja suodin niinpäin,

kertokaas mulle, mikä onse kaasarin päällisosasta lähtevä letkunpätkä, missä on sellanen musta tötterö, kattelin tosta kaverin smc:stä. et näky olevan siinä sellanen mutkaletkunpätkä, missä kiinni tommonen osa, sisälle kun kattoo, niin näyttää verkolta/suodattimelta, kuuluuko sen mennä johonkiin? kun tossa kuitenki tollanen muhvi siinä muoviosan toisessa päässä, mut ilmeisesti joku letku puuttuu? ja mihi se kuuluu mennä?
"Onnää kovii jätkii ajamaan kyllä, mutta ei niist oo tuol mettäs kyl kukaa ohi tullu.."
kille666
6WD
Viestit: 269
Liittynyt: 24 Huhti 2010 01:45
Mönkijä:: on
Paikkakunta: ...

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja kille666 »

DB2 kirjoitti:Päivitystä: Kokeilin vielä pykälän isommalla suuttimella eikä ollut asiaan vaikutusta

Joo ja tuli nyt kokeiltua myös 3 ja 4 vaihteilla että alkaako temppuilemaan. Noilla vaihteilla ei tullut suoranaista booamista vaan enemmänkin alkoi pätkimään, yskimään/röhimään (ei ole tullut tuota vain huomattua aiemmin kun harvemmin tulee pienillä vaihteilla ajettua korkeilla kierroksilla pidempään) eli meni n.10-15 sekunttia kun alkoi tekemään tuota. Kierrokset ovat aika korkeat mutta on rajoittimelle vielä jonkin verran matkaa

5 vaihteella mittarin mukaan 125kmh niin hyytyy ja ostaessa kulki mittarin mukaan vähän vajaa 140 siinä vaiheessa rajoitin puuttui peliin

Putsarikoteloon on porattu 4kpl n.40mm reikiä pohjaosaan ja on orkkiskotelo, päällikannestahan menee kaasarille liitos eli ei ole altis lialle

Ja reilu 2000km kerkesin ajella tuolla ja toimi täysin,en usko että putsarikotelossa vika?

Cdi-boksin töpseli tarkistettu = ei vaikutusta

kävisin penkissä siellä selviää onko kaasarissa vika


Kaasarin kurkku/kumilaippa tarkistettu en huomannut mitään poikkeavaa ja samoiten kaikki liitoskohdat tarkistettu putsarista/kaasarista

Eli lähdetäänkö seuraavaksi arpomaan sähköpuolta?
DB2
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 14 Helmi 2010 22:29

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja DB2 »

sezone kirjoitti:aivan niin, siinä olikin se kotelo ja suodin niinpäin,

kertokaas mulle, mikä onse kaasarin päällisosasta lähtevä letkunpätkä, missä on sellanen musta tötterö, kattelin tosta kaverin smc:stä. et näky olevan siinä sellanen mutkaletkunpätkä, missä kiinni tommonen osa, sisälle kun kattoo, niin näyttää verkolta/suodattimelta, kuuluuko sen mennä johonkiin? kun tossa kuitenki tollanen muhvi siinä muoviosan toisessa päässä, mut ilmeisesti joku letku puuttuu? ja mihi se kuuluu mennä?
Itsekkin olen samaa ihmetellyt mikä se on? Samalla tavalla se on omassakin toinen pää avonaisena

Tuli vielä käytyä heittämässä lenkki ilman putsarinkantta. 130 Kerkesi ottamaan mutta ei tullut totaalihyytymistä/booausta alkoi lähinnä pätkimään/röhimään
DB2
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 14 Helmi 2010 22:29

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja DB2 »

Ilmeisesti tuo laite muuttuisi aika oleellisesti jos iskisi tuon keihinin fcr:n kiinni

Kellään myynnissä sopivaan hintaa :) ?
Vastaa Viestiin