SMC Wildcat 500
Re: SMC Wildcat 500
Imuvuodon voit paikantaa ihan rasvanpoisto spräyllä. Kone käyntii ja sumuttelet sitä sinne imukaulan liitoksiin, jos kierrokset alkaa nousta kun sumutat niin vuotaa.
Re: SMC Wildcat 500
Siitä tulee perkeleesti parempi tolla keihinillä kun vakiolla ikinä. Ja kaveriks se kartio filtteri, mieluiten ehkä jopa sellanen mikä on päästäkin auki. Ja kaiken tarvittavanki saa vaikka motonetistä. Sitte se pitää vaan säätää. Älä nyt laita sitä mehumaijaa sinne takas.
Kerros nyt mitkä suuttimet siinä on? Ja missä kohtaa neula(sen voit ihan itekkin katsoa)? Mikä suodatin?
[/quote]
Okei, katon huomen illalla neulan ja suuttimen. Miten kotikonstein tuon mahdollisen imuvuodon voi paikantaa ? Wurtin tiivistemassat sinne laitoin kyllä varmuudeksi väliin mutta jos kurkussa olisi halkeama?
BMC:n kartiosuodatin sellainen just mikä on päästäkin auki, renkaat 285/35[/
Kannattaa kokeilla myös tuota vakio setillä miten kulkee ja lähtee, vähän vertaat jos ei mitään parannusta vakio kaasarilla ole niin tuskin se kaasarissa ainakaan se vika on ja jos vakiolla lähtee paremmin niin vika keihin kaasuttimessa.
Kerros nyt mitkä suuttimet siinä on? Ja missä kohtaa neula(sen voit ihan itekkin katsoa)? Mikä suodatin?

Okei, katon huomen illalla neulan ja suuttimen. Miten kotikonstein tuon mahdollisen imuvuodon voi paikantaa ? Wurtin tiivistemassat sinne laitoin kyllä varmuudeksi väliin mutta jos kurkussa olisi halkeama?
BMC:n kartiosuodatin sellainen just mikä on päästäkin auki, renkaat 285/35[/
Kannattaa kokeilla myös tuota vakio setillä miten kulkee ja lähtee, vähän vertaat jos ei mitään parannusta vakio kaasarilla ole niin tuskin se kaasarissa ainakaan se vika on ja jos vakiolla lähtee paremmin niin vika keihin kaasuttimessa.
Re: SMC Wildcat 500
Okei, katon huomen illalla neulan ja suuttimen. Miten kotikonstein tuon mahdollisen imuvuodon voi paikantaa ? Wurtin tiivistemassat sinne laitoin kyllä varmuudeksi väliin mutta jos kurkussa olisi halkeama?kille666 kirjoitti:Siitä tulee perkeleesti parempi tolla keihinillä kun vakiolla ikinä. Ja kaveriks se kartio filtteri, mieluiten ehkä jopa sellanen mikä on päästäkin auki. Ja kaiken tarvittavanki saa vaikka motonetistä. Sitte se pitää vaan säätää. Älä nyt laita sitä mehumaijaa sinne takas.
Kerros nyt mitkä suuttimet siinä on? Ja missä kohtaa neula(sen voit ihan itekkin katsoa)? Mikä suodatin?
BMC:n kartiosuodatin sellainen just mikä on päästäkin auki, renkaat 285/35[/
Toi imupuolen vuoto kuulostais jotenkin järkeenkäyvälle. Selittäis ehkä myös ton tyhjäkäynnillä kaasariin yskimisen. Pitää nyt illalla tutkailla crc purkin kanssa.kille666 kirjoitti: Kannattaa kokeilla myös tuota vakio setillä miten kulkee ja lähtee, vähän vertaat jos ei mitään parannusta vakio kaasarilla ole niin tuskin se kaasarissa ainakaan se vika on ja jos vakiolla lähtee paremmin niin vika keihin kaasuttimessa.
Sääli että ttmotors laitto lapun luukulle nyt pitää matkustella :/
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
SMC Wildcat RE Ex
Re: SMC Wildcat 500
Jostain se imupuoli vuosi, kierrokset hyppäs taivaisiin kun crctä ruikkas, tiivistin uudestaan imukaulan ootellaan nyt keskiviikkoon että toi tavara kuivaa, nyt jos vuotaa tän jälkeen niin ei kai pitäs olla muita vaihtoehtoja kun että hotstartti vuotaa???
Neula oli keskimmäisessä tais olla OBEL R . tyhjäkäynti 45 pää 178, tulppa melko valkea
Neula oli keskimmäisessä tais olla OBEL R . tyhjäkäynti 45 pää 178, tulppa melko valkea
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
SMC Wildcat RE Ex
Re: SMC Wildcat 500
Vakio imukaulassahan on se O-rengas? Onko ehjä? Ja miten oot sen keihinin yhdistäny siihen?rönttö kirjoitti:Jostain se imupuoli vuosi, kierrokset hyppäs taivaisiin kun crctä ruikkas, tiivistin uudestaan imukaulan ootellaan nyt keskiviikkoon että toi tavara kuivaa, nyt jos vuotaa tän jälkeen niin ei kai pitäs olla muita vaihtoehtoja kun että hotstartti vuotaa???
Neula oli keskimmäisessä tais olla OBEL R . tyhjäkäynti 45 pää 178, tulppa melko valkea
Sellanen kun "gasket maker" motonetissä, peltinen pyöree purkki on hyvää joka paikan tiivistettä. Ei TTmotors laittanu lappua luukulle vaan se tontti on myyty ja ne joutu lähtee siitä tallista eikä uutta oo löytyny.
Mitäs muuten AFR näytti siellä laineella? Ja mitä ne siellä sano? Kun tyhmäkin tajuaa ettei siinä nyt ihan kaikki ollu kunnossa kun sitä on rullilla ajettu
Mites sun ilmasuuttimet sitte? Ja kannattaa tilata se säädettävä tyhjäkäynnin ilmasuutin [(1014-817-2000 screw(keihin)
16052-KM4-0040 jousi(keihin)] Tossa on osanumerot, eli tarvii sen suuttimen(screw) ja jousen. Ite tilasin saksasta, muistaakseni sudcolta[keihin slow air screw 021-230 ja jousi 021-235].
Helpottaa kummasti tyhjäkäynnin säätöä. Se on siis muistaakseni siinä vasemmassa reunassa imukurkkua kun otat putsarin pois. Ja kierrä nyt varuiks se kiihdytyspumppu täysille niin ainakin saa kakkua kun runttaat kaasua. Nii ja oliko se fcr41Mx?
Tässä on muuten syy miksei mulle varmaan enää koskaan tule kaasari vehjettä.

Re: SMC Wildcat 500
Näytti o-rengas ehjältä..poistin killeltä sen vanhan välikappaleen, löytyy vielä varalta uus kurkku niin voi sitäkin koittaa..pikkasen on tiukkaa toi wurtin tiiviste massa ei sit irtoa ei millään, veikkaan et joudun vielä painimaan sen kanssa :/kastemato kirjoitti:Vakio imukaulassahan on se O-rengas? Onko ehjä? Ja miten oot sen keihinin yhdistäny siihen?rönttö kirjoitti:Jostain se imupuoli vuosi, kierrokset hyppäs taivaisiin kun crctä ruikkas, tiivistin uudestaan imukaulan ootellaan nyt keskiviikkoon että toi tavara kuivaa, nyt jos vuotaa tän jälkeen niin ei kai pitäs olla muita vaihtoehtoja kun että hotstartti vuotaa???
Neula oli keskimmäisessä tais olla OBEL R . tyhjäkäynti 45 pää 178, tulppa melko valkea
Sellanen kun "gasket maker" motonetissä, peltinen pyöree purkki on hyvää joka paikan tiivistettä. Ei TTmotors laittanu lappua luukulle vaan se tontti on myyty ja ne joutu lähtee siitä tallista eikä uutta oo löytyny.
Mitäs muuten AFR näytti siellä laineella? Ja mitä ne siellä sano? Kun tyhmäkin tajuaa ettei siinä nyt ihan kaikki lollu kunnossa kun sitä on rullilla ajettu
Mites sun ilmasuuttimet sitte? Ja kannattaa tilata se säädettävä tyhjäkäynnin ilmasuutin [(1014-817-2000 screw(keihin)
16052-KM4-0040 jousi(keihin)] Tossa on osanumerot, eli tarvii sen suuttimen(screw) ja jousen. Ite tilasin saksasta, muistaakseni sudcolta[keihin slow air screw 021-230 ja jousi 021-235].
Helpottaa kummasti tyhjäkäynnin säätöä. Se on siis muistaakseni siinä vasemmassa reunassa imukurkkua kun otat putsarin pois. Ja kierrä nyt varuiks se kiihdytyspumppu täysille niin ainakin saa kakkua kun runttaat kaasua. Nii ja oliko se fcr41Mx?
Tässä on muuten syy miksei mulle varmaan enää koskaan tule kaasari vehjettä.No joo, tietysti ne toimii kun joskus saa ensin säätöihin
Tosiaan laineella sanottiin kaikki pitäs olla kohillaan eikä huomannut penkissä mitään outoa, ilma suuttimet on mulle yhtä hepreaa, oon kuullu et niitä säätämällä saa vaan enemmän sekasin jos ei tajuu mistään mitään.
Tää on vissiin joku jenkkimallinen 41mx ei esim ole sitä kohokammion tyhjennys ruuvia vaan pelkkä ylivuotoletku, eikä
kiihdytyspumpun kannessa ole sitä säätöruuvia.
Toivotaan että se tällä nyt tuli tiiviiksi niin käydään uudestaan laineella
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
SMC Wildcat RE Ex
Re: SMC Wildcat 500
Oudolle kuulostaa, etteikö ne penkissä olisi huomannut käyvän laihalla. siis eihän kiihytyspumpun kannessa ole mitään säätöä jos ei erikseen siihen sellaista osta ja tee. onko siinä sun keihin kaasarissa sellain musta suoja jonka alla on ruuvi mitä pystyy kääntelee?(ei kannata väännellä) säädöt kuulostaa ihan hyvälle, kunhan saat sen imuvuodon loppumaan ei ainakaan kannata ajella ennenku saat kuntoon. Onko se välipalan mustapuoli imureikää vasten ja alumiinipuoli sinun alkuperäisen imukurkkua vasten? jos näin ei ole varmasti vuotaa. Mistä kohtaa paikansit vuodon?
Re: SMC Wildcat 500
Pitää katsoa illalla onko, tuskin tarkoitit 'vaijerikotelon' muovia?kille666 kirjoitti:Oudolle kuulostaa, etteikö ne penkissä olisi huomannut käyvän laihalla. siis eihän kiihytyspumpun kannessa ole mitään säätöä jos ei erikseen siihen sellaista osta ja tee. onko siinä sun keihin kaasarissa sellain musta suoja jonka alla on ruuvi mitä pystyy kääntelee?(ei kannata väännellä) säädöt kuulostaa ihan hyvälle, kunhan saat sen imuvuodon loppumaan ei ainakaan kannata ajella ennenku saat kuntoon. Onko se välipalan mustapuoli imureikää vasten ja alumiinipuoli sinun alkuperäisen imukurkkua vasten? jos näin ei ole varmasti vuotaa. Mistä kohtaa paikansit vuodon?
Ja on tosiaan muovinen puoli konetta vasten

SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
SMC Wildcat RE Ex
Re: SMC Wildcat 500
juuri sitä tarkoitin siellä on ajoitus ruuvi kiihdytyspumpun ruiskukselle oletko katsonut meneekö suihkaus luistin ali vai osuuko luistiin ja kannattaa katsoa, että se suihku lentää suoraan imukanavaan eikä osu seiniin tai mihinkään muualle matkalla.
Re: SMC Wildcat 500
Siis ilmasuuttimilla säädetään ihan samalla tavalla seosta kun benssuodattimilla. Esim jos täydellä kaasulla on hyvä seos ja vaikka keskellä paksu niin sitä pelataan ilmasuuttimilla. Eihän niitä edes kaikissa olekkaan mutta fcrssä on. Mutta se imuvuoto tekee kuitenki eniten hallaa, eli sen kun saat tukittua niin luultavasti alkaa pelaamaan.rönttö kirjoitti: Tosiaan laineella sanottiin kaikki pitäs olla kohillaan eikä huomannut penkissä mitään outoa, ilma suuttimet on mulle yhtä hepreaa, oon kuullu et niitä säätämällä saa vaan enemmän sekasin jos ei tajuu mistään mitään.
Muista että se voi olla kaasarissakin se ilmavuoto. FCRssä on siinä luistissa sellanen "tiiviste" ja se on herkkä käyntihäiriön aiheuttaja. Sitte se kaasarin hatun tiiviste ja tietty hotstartin tiiviste on yks. Parashan olis kun ostais siihen tiivistesarjan mutta se maksaa vissiin lähelle satkun..
Re: SMC Wildcat 500
Tuli tiivis, käynti parani huomattavasti mutta löi tyhjä käynnillä kaasariin jatkuvasti, vaihdoin 48 tyhjäkäyntisuuttimen ja siihen loppu paukkuminen.
Varmaan on taas seokset enemmän poskellaan nyt kun sai vuodon tukittua, vähän on vedot kateissa ei tuu perä rinnalle liikenneympyrässä samoin kun aikasemmin mikunilla. Säädettäväks menee uudestaan kun löytyy aikaa moiselle
Varmaan on taas seokset enemmän poskellaan nyt kun sai vuodon tukittua, vähän on vedot kateissa ei tuu perä rinnalle liikenneympyrässä samoin kun aikasemmin mikunilla. Säädettäväks menee uudestaan kun löytyy aikaa moiselle
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
SMC Wildcat RE Ex
Re: SMC Wildcat 500
Jos jostain löytyy ne säädöt mitkä mulla oli ni kokeile niillä. En siis muista laitoinko niitä sillon tänne.rönttö kirjoitti:Tuli tiivis, käynti parani huomattavasti mutta löi tyhjä käynnillä kaasariin jatkuvasti, vaihdoin 48 tyhjäkäyntisuuttimen ja siihen loppu paukkuminen.
Varmaan on taas seokset enemmän poskellaan nyt kun sai vuodon tukittua, vähän on vedot kateissa ei tuu perä rinnalle liikenneympyrässä samoin kun aikasemmin mikunilla. Säädettäväks menee uudestaan kun löytyy aikaa moiselle
Kuinka se kulkee jos antaa kaasua pikkuhiljaa loppuun asti? Jaksaako sitte mennä?
Re: SMC Wildcat 500
kastemato kirjoitti:Jos jostain löytyy ne säädöt mitkä mulla oli ni kokeile niillä. En siis muista laitoinko niitä sillon tänne.rönttö kirjoitti:Tuli tiivis, käynti parani huomattavasti mutta löi tyhjä käynnillä kaasariin jatkuvasti, vaihdoin 48 tyhjäkäyntisuuttimen ja siihen loppu paukkuminen.
Varmaan on taas seokset enemmän poskellaan nyt kun sai vuodon tukittua, vähän on vedot kateissa ei tuu perä rinnalle liikenneympyrässä samoin kun aikasemmin mikunilla. Säädettäväks menee uudestaan kun löytyy aikaa moiselle
Kuinka se kulkee jos antaa kaasua pikkuhiljaa loppuun asti? Jaksaako sitte mennä?
sivulla 73 olit laittanu ilmat 180 ja 120, pääsuutin 172,tyhjä 50 ja pumpun 85
Jaksaa mennä, ja yläkierroksilla vastaa hyvin täyskaasuun, voi olla että oma persdyno on vaan turtunu vauhtiin että 'ennen meni kovempaa', pakko se on paperille hakea, ja kokeilla vielä dynojetin sarjaa miten sillä toimii
'vaijerikotelon' sisällä oleva ruuviko on se mistä säädellään paljon pumppu lyö tavaraa koneeseen kaasua avattaessa?
48 tyhjäkäyntisuutin tuskin voi olla liian pieni? Vähän rauhottu kun vaihdoin 45->48 enään ei lyö kaasariin kuin kylmänä, kun koneen saa lämpöseks niin lakkaa
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
SMC Wildcat RE Ex
Re: SMC Wildcat 500
Ja noilla suuttimilla seokset oli 12-13 välillä koko vedon. Tosin en muista mikä neula siinä oli kun niitäkin on miljoona. Mitkä suuttimet sulla nyt on siinä? Onko lähellekkään samat?
Ja kyllä, sieltä säädetään se kauanko pumppu ruuttaa tavaraa.
Ja kyllä, sieltä säädetään se kauanko pumppu ruuttaa tavaraa.
Re: SMC Wildcat 500
Nyt on neula keskellä, suuttimet 48 ja 178, ilmoista en tiedä en niihin vielä ole perehtynyt. Pitääkin koittaa miten tuo pumpun säätäminen vaikuttaa, lakkais vaan tuo perhanan vesisaekastemato kirjoitti:Ja noilla suuttimilla seokset oli 12-13 välillä koko vedon. Tosin en muista mikä neula siinä oli kun niitäkin on miljoona. Mitkä suuttimet sulla nyt on siinä? Onko lähellekkään samat?
Ja kyllä, sieltä säädetään se kauanko pumppu ruuttaa tavaraa.

SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
SMC Wildcat RE Ex