SMC Wildcat 500

Keskustelua SMC mönkijöistä.
kastemato
6WD
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Touko 2011 20:46
Mönkijä:: ei enään

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja kastemato »

Imuvuodon voit paikantaa ihan rasvanpoisto spräyllä. Kone käyntii ja sumuttelet sitä sinne imukaulan liitoksiin, jos kierrokset alkaa nousta kun sumutat niin vuotaa.
kille666
6WD
Viestit: 269
Liittynyt: 24 Huhti 2010 01:45
Mönkijä:: on
Paikkakunta: ...

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja kille666 »

Siitä tulee perkeleesti parempi tolla keihinillä kun vakiolla ikinä. Ja kaveriks se kartio filtteri, mieluiten ehkä jopa sellanen mikä on päästäkin auki. Ja kaiken tarvittavanki saa vaikka motonetistä. Sitte se pitää vaan säätää. Älä nyt laita sitä mehumaijaa sinne takas.

Kerros nyt mitkä suuttimet siinä on? Ja missä kohtaa neula(sen voit ihan itekkin katsoa)? Mikä suodatin? :roll:[/quote]

Okei, katon huomen illalla neulan ja suuttimen. Miten kotikonstein tuon mahdollisen imuvuodon voi paikantaa ? Wurtin tiivistemassat sinne laitoin kyllä varmuudeksi väliin mutta jos kurkussa olisi halkeama?
BMC:n kartiosuodatin sellainen just mikä on päästäkin auki, renkaat 285/35[/

Kannattaa kokeilla myös tuota vakio setillä miten kulkee ja lähtee, vähän vertaat jos ei mitään parannusta vakio kaasarilla ole niin tuskin se kaasarissa ainakaan se vika on ja jos vakiolla lähtee paremmin niin vika keihin kaasuttimessa.
Avatar
rönttö
6WD
Viestit: 505
Liittynyt: 15 Helmi 2012 08:54
Mönkijä:: Ei enään
Paikkakunta: 019

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja rönttö »

kille666 kirjoitti:Siitä tulee perkeleesti parempi tolla keihinillä kun vakiolla ikinä. Ja kaveriks se kartio filtteri, mieluiten ehkä jopa sellanen mikä on päästäkin auki. Ja kaiken tarvittavanki saa vaikka motonetistä. Sitte se pitää vaan säätää. Älä nyt laita sitä mehumaijaa sinne takas.

Kerros nyt mitkä suuttimet siinä on? Ja missä kohtaa neula(sen voit ihan itekkin katsoa)? Mikä suodatin? :roll:
Okei, katon huomen illalla neulan ja suuttimen. Miten kotikonstein tuon mahdollisen imuvuodon voi paikantaa ? Wurtin tiivistemassat sinne laitoin kyllä varmuudeksi väliin mutta jos kurkussa olisi halkeama?
BMC:n kartiosuodatin sellainen just mikä on päästäkin auki, renkaat 285/35[/
kille666 kirjoitti: Kannattaa kokeilla myös tuota vakio setillä miten kulkee ja lähtee, vähän vertaat jos ei mitään parannusta vakio kaasarilla ole niin tuskin se kaasarissa ainakaan se vika on ja jos vakiolla lähtee paremmin niin vika keihin kaasuttimessa.
Toi imupuolen vuoto kuulostais jotenkin järkeenkäyvälle. Selittäis ehkä myös ton tyhjäkäynnillä kaasariin yskimisen. Pitää nyt illalla tutkailla crc purkin kanssa.
Sääli että ttmotors laitto lapun luukulle nyt pitää matkustella :/
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
Avatar
rönttö
6WD
Viestit: 505
Liittynyt: 15 Helmi 2012 08:54
Mönkijä:: Ei enään
Paikkakunta: 019

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja rönttö »

Jostain se imupuoli vuosi, kierrokset hyppäs taivaisiin kun crctä ruikkas, tiivistin uudestaan imukaulan ootellaan nyt keskiviikkoon että toi tavara kuivaa, nyt jos vuotaa tän jälkeen niin ei kai pitäs olla muita vaihtoehtoja kun että hotstartti vuotaa???
Neula oli keskimmäisessä tais olla OBEL R . tyhjäkäynti 45 pää 178, tulppa melko valkea
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
kastemato
6WD
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Touko 2011 20:46
Mönkijä:: ei enään

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja kastemato »

rönttö kirjoitti:Jostain se imupuoli vuosi, kierrokset hyppäs taivaisiin kun crctä ruikkas, tiivistin uudestaan imukaulan ootellaan nyt keskiviikkoon että toi tavara kuivaa, nyt jos vuotaa tän jälkeen niin ei kai pitäs olla muita vaihtoehtoja kun että hotstartti vuotaa???
Neula oli keskimmäisessä tais olla OBEL R . tyhjäkäynti 45 pää 178, tulppa melko valkea
Vakio imukaulassahan on se O-rengas? Onko ehjä? Ja miten oot sen keihinin yhdistäny siihen?
Sellanen kun "gasket maker" motonetissä, peltinen pyöree purkki on hyvää joka paikan tiivistettä. Ei TTmotors laittanu lappua luukulle vaan se tontti on myyty ja ne joutu lähtee siitä tallista eikä uutta oo löytyny.

Mitäs muuten AFR näytti siellä laineella? Ja mitä ne siellä sano? Kun tyhmäkin tajuaa ettei siinä nyt ihan kaikki ollu kunnossa kun sitä on rullilla ajettu

Mites sun ilmasuuttimet sitte? Ja kannattaa tilata se säädettävä tyhjäkäynnin ilmasuutin [(1014-817-2000 screw(keihin)
16052-KM4-0040 jousi(keihin)] Tossa on osanumerot, eli tarvii sen suuttimen(screw) ja jousen. Ite tilasin saksasta, muistaakseni sudcolta[keihin slow air screw 021-230 ja jousi 021-235].
Helpottaa kummasti tyhjäkäynnin säätöä. Se on siis muistaakseni siinä vasemmassa reunassa imukurkkua kun otat putsarin pois. Ja kierrä nyt varuiks se kiihdytyspumppu täysille niin ainakin saa kakkua kun runttaat kaasua. Nii ja oliko se fcr41Mx?

Tässä on muuten syy miksei mulle varmaan enää koskaan tule kaasari vehjettä. :lol: No joo, tietysti ne toimii kun joskus saa ensin säätöihin
Avatar
rönttö
6WD
Viestit: 505
Liittynyt: 15 Helmi 2012 08:54
Mönkijä:: Ei enään
Paikkakunta: 019

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja rönttö »

kastemato kirjoitti:
rönttö kirjoitti:Jostain se imupuoli vuosi, kierrokset hyppäs taivaisiin kun crctä ruikkas, tiivistin uudestaan imukaulan ootellaan nyt keskiviikkoon että toi tavara kuivaa, nyt jos vuotaa tän jälkeen niin ei kai pitäs olla muita vaihtoehtoja kun että hotstartti vuotaa???
Neula oli keskimmäisessä tais olla OBEL R . tyhjäkäynti 45 pää 178, tulppa melko valkea
Vakio imukaulassahan on se O-rengas? Onko ehjä? Ja miten oot sen keihinin yhdistäny siihen?
Sellanen kun "gasket maker" motonetissä, peltinen pyöree purkki on hyvää joka paikan tiivistettä. Ei TTmotors laittanu lappua luukulle vaan se tontti on myyty ja ne joutu lähtee siitä tallista eikä uutta oo löytyny.

Mitäs muuten AFR näytti siellä laineella? Ja mitä ne siellä sano? Kun tyhmäkin tajuaa ettei siinä nyt ihan kaikki lollu kunnossa kun sitä on rullilla ajettu

Mites sun ilmasuuttimet sitte? Ja kannattaa tilata se säädettävä tyhjäkäynnin ilmasuutin [(1014-817-2000 screw(keihin)
16052-KM4-0040 jousi(keihin)] Tossa on osanumerot, eli tarvii sen suuttimen(screw) ja jousen. Ite tilasin saksasta, muistaakseni sudcolta[keihin slow air screw 021-230 ja jousi 021-235].
Helpottaa kummasti tyhjäkäynnin säätöä. Se on siis muistaakseni siinä vasemmassa reunassa imukurkkua kun otat putsarin pois. Ja kierrä nyt varuiks se kiihdytyspumppu täysille niin ainakin saa kakkua kun runttaat kaasua. Nii ja oliko se fcr41Mx?

Tässä on muuten syy miksei mulle varmaan enää koskaan tule kaasari vehjettä. :lol: No joo, tietysti ne toimii kun joskus saa ensin säätöihin
Näytti o-rengas ehjältä..poistin killeltä sen vanhan välikappaleen, löytyy vielä varalta uus kurkku niin voi sitäkin koittaa..pikkasen on tiukkaa toi wurtin tiiviste massa ei sit irtoa ei millään, veikkaan et joudun vielä painimaan sen kanssa :/

Tosiaan laineella sanottiin kaikki pitäs olla kohillaan eikä huomannut penkissä mitään outoa, ilma suuttimet on mulle yhtä hepreaa, oon kuullu et niitä säätämällä saa vaan enemmän sekasin jos ei tajuu mistään mitään.

Tää on vissiin joku jenkkimallinen 41mx ei esim ole sitä kohokammion tyhjennys ruuvia vaan pelkkä ylivuotoletku, eikä
kiihdytyspumpun kannessa ole sitä säätöruuvia.
Toivotaan että se tällä nyt tuli tiiviiksi niin käydään uudestaan laineella
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
kille666
6WD
Viestit: 269
Liittynyt: 24 Huhti 2010 01:45
Mönkijä:: on
Paikkakunta: ...

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja kille666 »

Oudolle kuulostaa, etteikö ne penkissä olisi huomannut käyvän laihalla. siis eihän kiihytyspumpun kannessa ole mitään säätöä jos ei erikseen siihen sellaista osta ja tee. onko siinä sun keihin kaasarissa sellain musta suoja jonka alla on ruuvi mitä pystyy kääntelee?(ei kannata väännellä) säädöt kuulostaa ihan hyvälle, kunhan saat sen imuvuodon loppumaan ei ainakaan kannata ajella ennenku saat kuntoon. Onko se välipalan mustapuoli imureikää vasten ja alumiinipuoli sinun alkuperäisen imukurkkua vasten? jos näin ei ole varmasti vuotaa. Mistä kohtaa paikansit vuodon?
Avatar
rönttö
6WD
Viestit: 505
Liittynyt: 15 Helmi 2012 08:54
Mönkijä:: Ei enään
Paikkakunta: 019

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja rönttö »

kille666 kirjoitti:Oudolle kuulostaa, etteikö ne penkissä olisi huomannut käyvän laihalla. siis eihän kiihytyspumpun kannessa ole mitään säätöä jos ei erikseen siihen sellaista osta ja tee. onko siinä sun keihin kaasarissa sellain musta suoja jonka alla on ruuvi mitä pystyy kääntelee?(ei kannata väännellä) säädöt kuulostaa ihan hyvälle, kunhan saat sen imuvuodon loppumaan ei ainakaan kannata ajella ennenku saat kuntoon. Onko se välipalan mustapuoli imureikää vasten ja alumiinipuoli sinun alkuperäisen imukurkkua vasten? jos näin ei ole varmasti vuotaa. Mistä kohtaa paikansit vuodon?
Pitää katsoa illalla onko, tuskin tarkoitit 'vaijerikotelon' muovia?

Ja on tosiaan muovinen puoli konetta vasten :) en vielä paikallistanut vuotoa mutta selvinee illalla, toissa päivänä laitoin massat joka väliin.
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
kille666
6WD
Viestit: 269
Liittynyt: 24 Huhti 2010 01:45
Mönkijä:: on
Paikkakunta: ...

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja kille666 »

juuri sitä tarkoitin siellä on ajoitus ruuvi kiihdytyspumpun ruiskukselle oletko katsonut meneekö suihkaus luistin ali vai osuuko luistiin ja kannattaa katsoa, että se suihku lentää suoraan imukanavaan eikä osu seiniin tai mihinkään muualle matkalla.
kastemato
6WD
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Touko 2011 20:46
Mönkijä:: ei enään

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja kastemato »

rönttö kirjoitti: Tosiaan laineella sanottiin kaikki pitäs olla kohillaan eikä huomannut penkissä mitään outoa, ilma suuttimet on mulle yhtä hepreaa, oon kuullu et niitä säätämällä saa vaan enemmän sekasin jos ei tajuu mistään mitään.
Siis ilmasuuttimilla säädetään ihan samalla tavalla seosta kun benssuodattimilla. Esim jos täydellä kaasulla on hyvä seos ja vaikka keskellä paksu niin sitä pelataan ilmasuuttimilla. Eihän niitä edes kaikissa olekkaan mutta fcrssä on. Mutta se imuvuoto tekee kuitenki eniten hallaa, eli sen kun saat tukittua niin luultavasti alkaa pelaamaan.

Muista että se voi olla kaasarissakin se ilmavuoto. FCRssä on siinä luistissa sellanen "tiiviste" ja se on herkkä käyntihäiriön aiheuttaja. Sitte se kaasarin hatun tiiviste ja tietty hotstartin tiiviste on yks. Parashan olis kun ostais siihen tiivistesarjan mutta se maksaa vissiin lähelle satkun..
Avatar
rönttö
6WD
Viestit: 505
Liittynyt: 15 Helmi 2012 08:54
Mönkijä:: Ei enään
Paikkakunta: 019

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja rönttö »

Tuli tiivis, käynti parani huomattavasti mutta löi tyhjä käynnillä kaasariin jatkuvasti, vaihdoin 48 tyhjäkäyntisuuttimen ja siihen loppu paukkuminen.

Varmaan on taas seokset enemmän poskellaan nyt kun sai vuodon tukittua, vähän on vedot kateissa ei tuu perä rinnalle liikenneympyrässä samoin kun aikasemmin mikunilla. Säädettäväks menee uudestaan kun löytyy aikaa moiselle
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
kastemato
6WD
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Touko 2011 20:46
Mönkijä:: ei enään

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja kastemato »

rönttö kirjoitti:Tuli tiivis, käynti parani huomattavasti mutta löi tyhjä käynnillä kaasariin jatkuvasti, vaihdoin 48 tyhjäkäyntisuuttimen ja siihen loppu paukkuminen.

Varmaan on taas seokset enemmän poskellaan nyt kun sai vuodon tukittua, vähän on vedot kateissa ei tuu perä rinnalle liikenneympyrässä samoin kun aikasemmin mikunilla. Säädettäväks menee uudestaan kun löytyy aikaa moiselle
Jos jostain löytyy ne säädöt mitkä mulla oli ni kokeile niillä. En siis muista laitoinko niitä sillon tänne.

Kuinka se kulkee jos antaa kaasua pikkuhiljaa loppuun asti? Jaksaako sitte mennä?
Avatar
rönttö
6WD
Viestit: 505
Liittynyt: 15 Helmi 2012 08:54
Mönkijä:: Ei enään
Paikkakunta: 019

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja rönttö »

kastemato kirjoitti:
rönttö kirjoitti:Tuli tiivis, käynti parani huomattavasti mutta löi tyhjä käynnillä kaasariin jatkuvasti, vaihdoin 48 tyhjäkäyntisuuttimen ja siihen loppu paukkuminen.

Varmaan on taas seokset enemmän poskellaan nyt kun sai vuodon tukittua, vähän on vedot kateissa ei tuu perä rinnalle liikenneympyrässä samoin kun aikasemmin mikunilla. Säädettäväks menee uudestaan kun löytyy aikaa moiselle
Jos jostain löytyy ne säädöt mitkä mulla oli ni kokeile niillä. En siis muista laitoinko niitä sillon tänne.

Kuinka se kulkee jos antaa kaasua pikkuhiljaa loppuun asti? Jaksaako sitte mennä?

sivulla 73 olit laittanu ilmat 180 ja 120, pääsuutin 172,tyhjä 50 ja pumpun 85

Jaksaa mennä, ja yläkierroksilla vastaa hyvin täyskaasuun, voi olla että oma persdyno on vaan turtunu vauhtiin että 'ennen meni kovempaa', pakko se on paperille hakea, ja kokeilla vielä dynojetin sarjaa miten sillä toimii

'vaijerikotelon' sisällä oleva ruuviko on se mistä säädellään paljon pumppu lyö tavaraa koneeseen kaasua avattaessa?

48 tyhjäkäyntisuutin tuskin voi olla liian pieni? Vähän rauhottu kun vaihdoin 45->48 enään ei lyö kaasariin kuin kylmänä, kun koneen saa lämpöseks niin lakkaa
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
kastemato
6WD
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Touko 2011 20:46
Mönkijä:: ei enään

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja kastemato »

Ja noilla suuttimilla seokset oli 12-13 välillä koko vedon. Tosin en muista mikä neula siinä oli kun niitäkin on miljoona. Mitkä suuttimet sulla nyt on siinä? Onko lähellekkään samat?

Ja kyllä, sieltä säädetään se kauanko pumppu ruuttaa tavaraa.
Avatar
rönttö
6WD
Viestit: 505
Liittynyt: 15 Helmi 2012 08:54
Mönkijä:: Ei enään
Paikkakunta: 019

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja rönttö »

kastemato kirjoitti:Ja noilla suuttimilla seokset oli 12-13 välillä koko vedon. Tosin en muista mikä neula siinä oli kun niitäkin on miljoona. Mitkä suuttimet sulla nyt on siinä? Onko lähellekkään samat?

Ja kyllä, sieltä säädetään se kauanko pumppu ruuttaa tavaraa.
Nyt on neula keskellä, suuttimet 48 ja 178, ilmoista en tiedä en niihin vielä ole perehtynyt. Pitääkin koittaa miten tuo pumpun säätäminen vaikuttaa, lakkais vaan tuo perhanan vesisae :)
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
Vastaa Viestiin