SMC Wildcat 500
Re: SMC Wildcat 500
todiii.. ny ois vaijerit vaihettu! isokiitos subline käyttäjälle!
oottekos työ tuosta "täystehosesta" ottanu mitenkää vielä lisää irti? jos ootte nin mitens? 

- sezone
- 6WD
- Mönkijä:: ForestFighter 660raptor-R
...muutama on vaihtannu yamahaan :] perus suutinjumpat, sliparinkin voi vaihella, kartio ilmansuodinki saattaa muutaman psygologisen hevosvoiman tuoda :] ulkomailta löytyy big bore kittejäkin, jos toimintavarmuutta haluaa heikennellä, ja semmottist 

"Onnää kovii jätkii ajamaan kyllä, mutta ei niist oo tuol mettäs kyl kukaa ohi tullu.."
-
- Noppeli
- Mönkijä:: Smc Wildcat 500cc
Omassakin kisussa kuulluu jokin terävä sivuääni koneesta? selvisikö tosta pelkän ketjun vaiholla sit? ja kuinka kova homma se sitten on ku en oo koskaan kuiteskaan ketjua vaihtanu vaikka kaikennäköstä oon värkkäily.....ja mites toi kejunkiristin sit?sezone kirjoitti:jep juurikin näin, kaverille tuossa juuri vaihdettiin kisuliin, oisko sillä sen kuus tonnii ajettu noin palttiarallaa, ja oli jo kireeseen nähden _todella_ löysällä, erotti kyllä terävähköstä sivuäänestä. uus kettinki tais maksaa jonkun 70euroa muistaakseni.
- sezone
- 6WD
jos tosiaan ketjun puolelta ylimääräsiä ääniä kuuluu, niin kannattaa vaikka enstöikseen availla venttiilinkoppaa, ja ainaki ite huomattiin jo nokkapyörin välistä ketjua nostelemalla/painelemalla, että ketju ois löysällä.
kannattaa etsiä predatorin räjäytyskuvat kavereiksi, ja aleta touhuumaan niiden mukaan, uus ketju makso jotain ~70euroa.
jotkut jossain myös sanoneet, että pelkkä ketjunkiristimen vaihtokin auttaisi, mutta suosittelisin ainaki itse vaihtamaan sen ketjun.
ensteks kantsii merkit laitella kohdalleen, yläkuolokohtaa, kannattaa varmistuu siitä merkistä huolella, koska siellä vasemman puolen reijästä kurkkiessa kaikinmoisia merkkejä oli muistaaksee useempia.
öljyt pois ja myös oikean puolen kopan joudut avaamaan, löytääkses ajotusmerkit alarattaasta + helpottaakses ketjun pois ottoa. ja toki uuden asentamista paikalleen.
ylhäältä irti, venakoppa, nokkapukki (nokkia saattaa joutua vähän heiluttelee/löysäilee saadakses ketju pois / uusi tilalle) toki joudut jo vähän katteita ja tankkia purkamaan pois edestä päästäksesi venakoppaan käsiksi.
ketju löysäänty ruuvimeisselillä, pultti pois, pien talttapää sisälle ja kääns, niin ketju löysäänty, muistaakseeni sitä piti pidellä sen aikaa kun löysäs.
jos oot värkkäilly kaikenmoista, (esim jos oot auton jakohihnan joskus vaihtannu, niin helpottaa hommaa tietotaito siitä hommasta) niin loogisella ajattelulla kyllä hoidat homman näppärästi, ja merkit vaan pysyy kohallaan, niin homma hoituu, oikeet kiristysmomentitkin löytyy lopuksi sieltä räjäytyskuvista. loppujen lopuks simppeli homma, vaikkakin suurilla riskeillä
uudessa ketjussa oli myös merkit itessään, jotka helpotti asentamista, ja merkkien oikeessa kohdassa pysymistä.
kaveri löys myös googlella selviä kuvia silloin aikoinaan, ku rupes homman tekoo suunnittelemaan.
kannattaa etsiä predatorin räjäytyskuvat kavereiksi, ja aleta touhuumaan niiden mukaan, uus ketju makso jotain ~70euroa.
jotkut jossain myös sanoneet, että pelkkä ketjunkiristimen vaihtokin auttaisi, mutta suosittelisin ainaki itse vaihtamaan sen ketjun.
ensteks kantsii merkit laitella kohdalleen, yläkuolokohtaa, kannattaa varmistuu siitä merkistä huolella, koska siellä vasemman puolen reijästä kurkkiessa kaikinmoisia merkkejä oli muistaaksee useempia.
öljyt pois ja myös oikean puolen kopan joudut avaamaan, löytääkses ajotusmerkit alarattaasta + helpottaakses ketjun pois ottoa. ja toki uuden asentamista paikalleen.
ylhäältä irti, venakoppa, nokkapukki (nokkia saattaa joutua vähän heiluttelee/löysäilee saadakses ketju pois / uusi tilalle) toki joudut jo vähän katteita ja tankkia purkamaan pois edestä päästäksesi venakoppaan käsiksi.
ketju löysäänty ruuvimeisselillä, pultti pois, pien talttapää sisälle ja kääns, niin ketju löysäänty, muistaakseeni sitä piti pidellä sen aikaa kun löysäs.
jos oot värkkäilly kaikenmoista, (esim jos oot auton jakohihnan joskus vaihtannu, niin helpottaa hommaa tietotaito siitä hommasta) niin loogisella ajattelulla kyllä hoidat homman näppärästi, ja merkit vaan pysyy kohallaan, niin homma hoituu, oikeet kiristysmomentitkin löytyy lopuksi sieltä räjäytyskuvista. loppujen lopuks simppeli homma, vaikkakin suurilla riskeillä

uudessa ketjussa oli myös merkit itessään, jotka helpotti asentamista, ja merkkien oikeessa kohdassa pysymistä.
kaveri löys myös googlella selviä kuvia silloin aikoinaan, ku rupes homman tekoo suunnittelemaan.
"Onnää kovii jätkii ajamaan kyllä, mutta ei niist oo tuol mettäs kyl kukaa ohi tullu.."
Ketjunkiristimestä pystyy halutessaan kiristämään ketjua ainakin itsellä tarvii pienen talttapää meisselin ja ottaa ketjunkiristimen päästä pienen pultin pois niin pääset käsiksi siihen hahloon mistä kiristyy. Kannattaa kokeilla toki venakoppa pois niin näkee sen ketjun kireyden.
- JJP
- Tracks
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Eikös se pelkästään löystyny sieltä pyörittelemällä?
Se jousihan sen kiristi?!
Se jousihan sen kiristi?!
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Kuvasteita
Joo ihan on automaattinen se kiristin ja sitä pystyy halutessaan vain löysäämään pienellä talttaruuvarilla.
Mulla nähtävästi ollut viallinen,koska toiseen suuntaa kiristy ja toiseen löystyy.
- sezone
- 6WD
niin tai näin, itse ainaki vaihtasin sen ketjun kyllä,
- JJP
- Tracks
Onko tässä siis se perimmäinen vika siihen sun laitteen ainaiseen hajoamiseen?kille666 kirjoitti:Mulla nähtävästi ollut viallinen,koska toiseen suuntaa kiristy ja toiseen löystyy.

Kuvasteita
Kuvasteita
Plus one sanois jenkkiJJP kirjoitti:Onko tässä siis se perimmäinen vika siihen sun laitteen ainaiseen hajoamiseen?kille666 kirjoitti:Mulla nähtävästi ollut viallinen,koska toiseen suuntaa kiristy ja toiseen löystyy.

Voi olla tai koko vit@n laitos oli maanantai kappale. Jos jollain tulee eteen niin kokeilkoon niin tietää oliko se hajalla vai onko kaikilla näin.
- JJP
- Tracks
Siis kyllä siinä se jousitoiminta pitäis olla kaikilla.

Kuvasteita
Kuvasteita
Terveppä taas! Onko kellään muulla ollut ongelmaa sen kanssa etttä tehoputki(motoworks) ei meinaa kirveelläkään pysyä kiinni? Toinen vikaa mitä huomasin on että pakoputken alkupää hohkaa punasena? Ei ainekaan aikasemmin ole tätä tehnyt, ja kolmas, akku tyhjenee itsestään