SMC Wildcat 500

Keskustelua SMC mönkijöistä.
birra
2WD

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja birra »

todiii.. ny ois vaijerit vaihettu! isokiitos subline käyttäjälle!
birra
2WD

oottekos työ tuosta "täystehosesta" ottanu mitenkää vielä lisää irti? jos ootte nin mitens? :D
sezone
6WD
Mönkijä:: ForestFighter 660raptor-R

Viesti Kirjoittaja sezone »

...muutama on vaihtannu yamahaan :] perus suutinjumpat, sliparinkin voi vaihella, kartio ilmansuodinki saattaa muutaman psygologisen hevosvoiman tuoda :] ulkomailta löytyy big bore kittejäkin, jos toimintavarmuutta haluaa heikennellä, ja semmottist :)
"Onnää kovii jätkii ajamaan kyllä, mutta ei niist oo tuol mettäs kyl kukaa ohi tullu.."
tonza21
Noppeli
Mönkijä:: Smc Wildcat 500cc

Viesti Kirjoittaja tonza21 »

sezone kirjoitti:jep juurikin näin, kaverille tuossa juuri vaihdettiin kisuliin, oisko sillä sen kuus tonnii ajettu noin palttiarallaa, ja oli jo kireeseen nähden _todella_ löysällä, erotti kyllä terävähköstä sivuäänestä. uus kettinki tais maksaa jonkun 70euroa muistaakseni.
Omassakin kisussa kuulluu jokin terävä sivuääni koneesta? selvisikö tosta pelkän ketjun vaiholla sit? ja kuinka kova homma se sitten on ku en oo koskaan kuiteskaan ketjua vaihtanu vaikka kaikennäköstä oon värkkäily.....ja mites toi kejunkiristin sit?
sezone
6WD

jos tosiaan ketjun puolelta ylimääräsiä ääniä kuuluu, niin kannattaa vaikka enstöikseen availla venttiilinkoppaa, ja ainaki ite huomattiin jo nokkapyörin välistä ketjua nostelemalla/painelemalla, että ketju ois löysällä.

kannattaa etsiä predatorin räjäytyskuvat kavereiksi, ja aleta touhuumaan niiden mukaan, uus ketju makso jotain ~70euroa.

jotkut jossain myös sanoneet, että pelkkä ketjunkiristimen vaihtokin auttaisi, mutta suosittelisin ainaki itse vaihtamaan sen ketjun.

ensteks kantsii merkit laitella kohdalleen, yläkuolokohtaa, kannattaa varmistuu siitä merkistä huolella, koska siellä vasemman puolen reijästä kurkkiessa kaikinmoisia merkkejä oli muistaaksee useempia.

öljyt pois ja myös oikean puolen kopan joudut avaamaan, löytääkses ajotusmerkit alarattaasta + helpottaakses ketjun pois ottoa. ja toki uuden asentamista paikalleen.

ylhäältä irti, venakoppa, nokkapukki (nokkia saattaa joutua vähän heiluttelee/löysäilee saadakses ketju pois / uusi tilalle) toki joudut jo vähän katteita ja tankkia purkamaan pois edestä päästäksesi venakoppaan käsiksi.

ketju löysäänty ruuvimeisselillä, pultti pois, pien talttapää sisälle ja kääns, niin ketju löysäänty, muistaakseeni sitä piti pidellä sen aikaa kun löysäs.

jos oot värkkäilly kaikenmoista, (esim jos oot auton jakohihnan joskus vaihtannu, niin helpottaa hommaa tietotaito siitä hommasta) niin loogisella ajattelulla kyllä hoidat homman näppärästi, ja merkit vaan pysyy kohallaan, niin homma hoituu, oikeet kiristysmomentitkin löytyy lopuksi sieltä räjäytyskuvista. loppujen lopuks simppeli homma, vaikkakin suurilla riskeillä :)

uudessa ketjussa oli myös merkit itessään, jotka helpotti asentamista, ja merkkien oikeessa kohdassa pysymistä.

kaveri löys myös googlella selviä kuvia silloin aikoinaan, ku rupes homman tekoo suunnittelemaan.
"Onnää kovii jätkii ajamaan kyllä, mutta ei niist oo tuol mettäs kyl kukaa ohi tullu.."
kille666
6WD
Mönkijä:: on

Viesti Kirjoittaja kille666 »

Ketjunkiristimestä pystyy halutessaan kiristämään ketjua ainakin itsellä tarvii pienen talttapää meisselin ja ottaa ketjunkiristimen päästä pienen pultin pois niin pääset käsiksi siihen hahloon mistä kiristyy. Kannattaa kokeilla toki venakoppa pois niin näkee sen ketjun kireyden.
JJP
Tracks
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350

Viesti Kirjoittaja JJP »

Eikös se pelkästään löystyny sieltä pyörittelemällä?
Se jousihan sen kiristi?!
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
yaguza
Tracks
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Joo ihan on automaattinen se kiristin ja sitä pystyy halutessaan vain löysäämään pienellä talttaruuvarilla.
kille666
6WD

Mulla nähtävästi ollut viallinen,koska toiseen suuntaa kiristy ja toiseen löystyy.
sezone
6WD

niin tai näin, itse ainaki vaihtasin sen ketjun kyllä,
JJP
Tracks

Viesti Kirjoittaja JJP »

kille666 kirjoitti:Mulla nähtävästi ollut viallinen,koska toiseen suuntaa kiristy ja toiseen löystyy.
Onko tässä siis se perimmäinen vika siihen sun laitteen ainaiseen hajoamiseen? :)
Kuvasteita
kastemato
6WD
Mönkijä:: ei enään

Viesti Kirjoittaja kastemato »

JJP kirjoitti:
kille666 kirjoitti:Mulla nähtävästi ollut viallinen,koska toiseen suuntaa kiristy ja toiseen löystyy.
Onko tässä siis se perimmäinen vika siihen sun laitteen ainaiseen hajoamiseen? :)
Plus one sanois jenkki =D>
kille666
6WD

Voi olla tai koko vit@n laitos oli maanantai kappale. Jos jollain tulee eteen niin kokeilkoon niin tietää oliko se hajalla vai onko kaikilla näin.
JJP
Tracks

Viesti Kirjoittaja JJP »

Siis kyllä siinä se jousitoiminta pitäis olla kaikilla.

:roll:
Kuvasteita
birra
2WD

Terveppä taas! Onko kellään muulla ollut ongelmaa sen kanssa etttä tehoputki(motoworks) ei meinaa kirveelläkään pysyä kiinni? Toinen vikaa mitä huomasin on että pakoputken alkupää hohkaa punasena? Ei ainekaan aikasemmin ole tätä tehnyt, ja kolmas, akku tyhjenee itsestään
Vastaa Viestiin